میرنیوز

مقانلو: من نبودم؛ سه فینالیست نداشتیم/ ساعی در کارم دخالت نمی‌کرد/ ای کاش بهترین مربی نمی‌شدم

 مقانلو: من نبودم؛ سه فینالیست نداشتیم/ ساعی در کارم دخالت نمی‌کرد/ ای کاش بهترین مربی نمی‌شدم 2022-07-03T10:57:47+04:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی تکواندو ایران با کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز به مقام پنجم این مسابقات رسید.

نتیجه‌ای که باعث شد تا تیم ملی پس از 20 سال روی سکوی آسیایی قرار نگیرد و نگرانی‌ها را نسبت به افت تکواندو ایران افزایش بدهد.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی در این مسابقات، حواشی انتخاب به عنوان بهترین مربی مسابقات، چشم انداز تکواندو ایران و موارد دیگر به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید:

تسنیم: ابتدا در خصوص سطح برگزاری بیست و پنحمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا صحبت کنید.

از همان ابتدا گفته بودم که شرایط تکواندو ایران چگونه است و تلاش خواهیم کرد که زمان عقب افتاده را جبران کنیم. برای این مسابقات تغییرات 80 درصدی  در تیم داشتیم، اما عدم اعزام یزدانی به دلیل مشکل خروج از کشور خیلی از برنامه‌های ما را بهم ریخت. در این شرایط  مجبور شدیم که از امیرمحمد بخشی استفاده کنیم و عملاً ترکیب ما 50-50 شد.

تسنیم: از کسب 3 مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات راضی هستید؟

 بچه‌های ما می‌توانستند رنگ مدال‌های خود را تغییر بدهند که در آن صورت شرایط در جدول مدال‌ها خیلی متفاوت‌تر می‌شد. بالاخره تیم جوان است و دو سال نیز اعزام نشده بود و از طرفی قوانین نیز تغییر نکرده بود، اما تا جایی که توانستیم از قوانین استفاده و برخی مواقع نیز غافلگیر شدیم. قوانین در ایران خوب تعریف نشده بود، اما تلاش کردیم این فاصله را جبران کنیم و بچه‌ها نیز سعی و تلاش خود را انجام دادند. با این نتایج بچه‌ها رفته رفته به خودباوری خواهند رسید.

تسنیم: اما سکوی آسیایی ما پس از 20 سال از دست رفت.

چیزی به نام سکو نیست و باید نسبت به آسیایی دوره گذشته ارزیابی داشته باشیم. در آسیایی گذشته ما 12 نفر را اعزام کردیم؛ رنگ مدال‌ها را ببینید. در کره‌جنوبی سه فینالیست داشتیم و بچه‌ها نیز سعی خود را کردند و خیلی‌ها از آنها به خاطر جوانی نتیجه را واگذار کردند. اگر روز اول می‌گفتم تکواندو ایران خیلی عقب است، روی کاغذ می‌دیدیم چه اتفاقی افتاده است، اما فکر می‌کنم سرعت پیشرفت ما با توجه  تغییرات روز به روز در حال بیشتر شدن است، ولی باید برای رسیدن به نتیجه یک مقدار تحمل کنیم.

بیژن مقانلو , تکواندو , تکواندو ایران ,  

تسنیم: با توجه به عملکرد شما در دوره گذشته شاید توقعات بیشتر باشد؟

روز اول گفتم که آمدم که خلا را پر کنم. همیشه گفتم باید سرعت روند رو به رشد را بیشتر کنیم. اگر رنگ هر کدام از مدال‌های ما در کره‌جنوبی تغییر کرده بود، در حال حاضر شرایط خیلی متفاوت بود. 

تسنیم: برخی اعتقاد دارند که اگر ترکیب فعلی متفاوت ارنج شده بود،  امکان کسب نتایج بهتر وجود داشت. به طور مثال حضور مهدی حاج موسایی در وزن یک می‌توانست به جای کسب مدال نقره با طلا همراه باشد.

 با توجه به امکان اعزام تنها 6 تکواندوکار به مسابقات، برنامه‌ریزی اولیه ما عدم اعزام اوزان یک و چهار بود، اما با مشورت کمیته فنی و برای استفاده از پتانسیل خود قرار شد در نهایت وزن یک و هفت خالی شود. یزدانی یکی از مدعیان و چهره‌های خوب بود، اما متاسفانه شرایط اعزام او فراهم نشد. در کنار آن باید بازیکنانی بسازیم که به درد اوزان المپیکی بخورند.  مهدی حاج موسایی در قهرمانی آسیا در وزن 58- کیلوگرم و در تورنمنت  سنگین کره‌جنوبی نیز در وزن 54- کیلوگرم بازی کرد. حاج موسایی در فینال تورنمنت کره‌جنوبی مقابل بهترین بازیکن آسیا بازی کرد و مبارزه‌ خیلی خوبی انجام داد. حاج موسایی جوان است و باید پخته شود، اما ما بازیکنی داریم که آچار فرانسه است و امکان مبارزه در هر دو وزن را دارد. اعتقاد دارم با سه شماره نتیجه حاصل نخواهد شد و نیاز به زمان داریم و مهمترین چیز خودباوری بازیکن است، اما برخی‌ها نتیجه‌گرا هستند. 

تسنیم: میرهاشم حسینی در فینال به حریف ازبکستانی  باخت که در تورنمنت‌های تهران در اسفندماه گذشته موفق به شکست او شده بود. دلیل این اتفاق چه بود؟

ازبکستان دیگر ازبکستان دیروز نیست و خیلی تفاوت کرده است. این تیم حتی در قهرمانی جهان 2015 نیز با ما در کورس قهرمانی بود. بالاخره آنها سرمایه‌گذاری کردند و باید بپذیریم 6 سال عقب افتادیم. این ادعای من نیست و نسبت به رنکینگ بچه‌ها این حرف را می‌زنم. در ابتدا گفتم که حال تکواندو ایران خوب نیست و باید سعی کنیم دست به دست هم بدهیم و به تکواندو کمک کنیم. ممکن است سکو نگرفته باشیم، اما اگر رنگ یکی از مدال‌ها تغییر می‌کرد شرایط متفاوت می‌شد، اما باید ظرفیت این را داشته باشیم که در تغییرات هر اتفاقی بیفتد. ما بعد از تغییر و تحولات فدراسیون فقط برای حضور در این مسابقات 40 روز تمرین کردیم. خیلی‌ها به من گفتند نباید این تغییرات را صورت بدهم که این اعتقاد را نداشتم و چشمم را بستم و هر کی بهتر بود را اعزام کردم. وقتی نگاه می‌کنیم از سه جوان ما دو نفر آنها فینالیست شدند و نتیجه گرفتیم. 

بیژن مقانلو , تکواندو , تکواندو ایران ,

تسنیم: گفته می‌شود که شما در انتخابی به سروش احمدی گفتید که قصد اعزام وزن سه را ندارید و اگر او قصد حضور در انتخابی را دارد باید در وزن پنج مبارزه کند؟

اصلاً نگفتم که وزن سه را اعزام نمی‌کنم و خود سروش احمدی گفت که قصد حضور در وزن بالاتر را دارد. این صحبت‌ها را کسانی مطرح می‌کنند که دوست دارند به هر نحوی حرفی زده باشند. از روز اول گفتیم که وزن یک و چهار را اعزام نمی‌کنیم، اما کمیته فنی در یک نشست اعلام کرد از تمام پتانسیل استفاده کنیم. ارنج ما به شرطی که یزدانی جا نمی‌ماند، بد نبود. دو روز مانده به سفر مجبور شدیم که بخشی را جایگزین یزدانی در وزن شش کنیم. به ما یک دفعه گفتند یزدانی مشکل خروج از کشور دارد و باید یا در این وزن کسی را اعزام نمی‌کردیم و یا از بخشی استفاده کنیم. اگر می‌دانستم این اتفاق می‌افتاد، از دانیال بزرگی در وزن پنج و میرهاشیم حسینی در وزن شش استفاده می‌کردم، اما همه این اتفاقات دقیقه 90 افتاد. 

تسنیم: عملکرد بزرگی و نادعلیان را چطور دیدید؟

دانیال بزرگی و علیرضا نادعلیان تا به حال از کشور خروج نکرده بودند. به عنوان مربی اگر به فکر آینده تکواندو هستیم، باید خودمان را برای بازیکنان خرج کنیم. آینده تکواندو دست این بازیکنان است. راحت‌ترین کار برای من اعزام نفرات اسمی بود، اما گفتم باید انتخابی بزنیم. 

بیژن مقانلو , تکواندو , تکواندو ایران ,

تسنیم: نسبت به انتخاب عاشورزاده نیز حرف و حدیث‌هایی وجود داشت؟

فرزان در انتخابی اول همه حریفانش را شکست داد. در انتخابی دوم نیز پای او آسیب داشت و با توجه به شرایط، او تنها بازیکن باقی مانده در این وزن بود و اصلاً ربطی به من نداشت. قرار بود سیاوش بیات و خانلو نیز حضور داشته باشند که شرایط مهیا نشد. خانلو در تورنمنت کره‌جنوبی به میدان رفت و قرار است بیات را نیز به اردوی مشترک روسیه ببریم. یعنی هیچ سرمایه خود را نسوزاندیم.

تسنیم: از عملکرد عاشورزاده راضی بودید؟

فرزان در قهرمانی آسیا در یک سری جزئیات ایراد داشت، اما در تورنمنت اوپن بهتر بازی کرد و حریف کره‌جنوبی را برد و در بازی دوم یک ثانیه مکث و بازی را واگذار کرد. فرزان در حال رسیدن به خودباوری است. از طرفی بچه‌های برای حضور در تورنمنت‌های رسمی انتخابی می‌زنند. شلوغ کردند در انتخابی دوم در سالن را بستند، در حالی که در سالن باز بود و تنها به دلیل مسابقه در سالن اصلی، ما به سالن بالای خانه تکواندو رفتیم. وقتی بازیکن انتخابی را برده است، دیگر چه ارتباطی به من دارد. بازیکنان جوان حریفان صاحب نام خود را شکست بدهند و اعزام شوند. کدام بازیکن حریف خود را برده است و من او را اعزام نکردم. مگر حاج موسایی در انتخابی هادی‌پور را نبرد و اعزام شد. 

تسنیم: یکی دیگر از موارد عدم استفاده از آرمین هادی‌پور در مسابقات بود. امکان حضور حاج موسایی در وزن یک و هادی‌پور در وزن دوم وجود نداشت؟

این‌ها همه اگر است. وقتی یک خرده‌جمعی تصمیم می‌گیرد، باید به آن احترام گذاشت. در آسیا وزن یک‌های خوبی حضور دارد و از کجا معلوم که بهترین بازیکن قهرمانی آسیا در همان دیدار اول با حاج‌موسایی روبرو نمی‌شد؟ باید بپذیریم مبارزه مقابل بازیکن کره‌جنوبی 50-50 است و این‌ها صحبت‌هایی است که برخی انجام می‌دهند. دیگر بیژن قدیم نیستم و فقط می‌خواهم کار خود را بکنم و اصلاً به دنبال حاشیه نمی‌روم، چرا که می‌دانم کجا می‌روم. 

تسنیم: شاید خیلی‌ها بیژن مقانلو قاطع گذشته را دوست داشته باشند که با کسی مماشات نمی‌کرد و تصمیم اول و آخر را خودش می‌گرفت؟

همچنان نیز مماشاتی ندارم و کار خود را انجام می‌دهم.  

تسنیم: گفته می‌شود یکی دیگر از موارد، کوچ شدن بازیکنان در زمان استراحت از روی سکوها توسط رئیس فدراسیون بود که باعث می‌شد آنها اصلاً حواس‌شان به کادرفنی نباشد؟

همیشه و زمانی که قصد کارت کشیدن دارم، از بازیکن، دکتر در کنار خود و مربی که بالا ایستاده است، می‌پرسم؛ چرا که یک سری مواقع زوایای دید مختلف فرق می‌کند، اما در خصوص کوچینگ آقایان چیزی از هادی ساعی ندیدم. در خصوص تیم خودم صحبت می‌کنم و در خصوص تیم دیگری صحبت نمی‌کنم. 

بیژن مقانلو , تکواندو , تکواندو ایران ,

تسنیم: پس اصلاً در کار شما دخالت نمی‌شد؟

اصلاً چنین اتفاق نیفتاد. شاید ساعی از بالا بازیکنان را تشویق می‌کرد، اما زمانی که پایین بودم کسی در کارم دخالت نمی‌کرد. راجب تیم دیگر اصلا صحبتی ندارم و باید مواظب تیم خودم باشم. 

تسنیم: در خصوص انتخاب همکاران شما نیز حرف و حدیث زیاد وجود دارد.

دوست دارم با کسانی کار کنم که آرامش بیشتری داشته باشم. زمانی که مهدی بی‌باک کنار من بود  نیز خیلی‌ها از حضورش ناراضی بودند. این نفرات با تکواندو بیگانه نیستند و از خانواده تکواندو هستند. اگر یک مدت از تکواندو دور بودند نیز دلیل بر این نیست که با تکواندو بیگانه باشند. با توجه به شرایط، این نفرات خیلی زودتر می‌توانند به روز شوند و این نیست که با تکواندو بیگانه باشند. در این 6 سال آیا مربی بود که امتحان پس نداده باشد؟ هر کسی مربی تیم ملی بود در لیگ هم بود و ما در این 6 سال چه کاری کردیم. زمانی که تیم را گرفتم روی کاغذ نوشتم که چه تیمی را به من تحویل می‌دهند.

تسنیم: شاید بهتر باشد اینگونه سوال شود که این مربیان در شرایط سخت می‌توانند به شما کمک کنند؟

بله حتماً می‌توانند. در شرایط سخت اگر شرح وظایف همه مشخص شده باشد، مطمئناً این کار را خواهند کرد. بازی به بازی این کادرفنی هماهنگ‌تر خواهد شد، اما به شرطی که شرح وظایف را خوب تعریف کنم. روز اول گفتم که انتظار معجزه نداشته باشید، چرا که بسیاری از مربیان برای ایجاد تحول قرارداد 8 ساله می‌بندند. در این شرایط  هر کسی غیر از من بود سه فینالیست نداشتیم. تیم جوان بود و ریسک را پذیرفتم و عشقم هم می‌کنم.

تسنیم: بحث انتخاب بهترین مربی مسابقات باعث حاشیه و ناراحتی برای مینو مداح، سرمربی تیم بانوان  شد. در این خصوص توضیح می‌دهید؟

اگر روی سکو را نگاه می‌کردید سه مربی حضور داشتند و دو مربی نبود. آیا من خودم را انتخاب کردم؟ شاید این انتخاب از عملکرد بچه‌ها بوده است. در زمان مراسم در حال سوار شدن به ماشین بودم.

بیژن مقانلو , تکواندو , تکواندو ایران ,

تسنیم: خانم مداح عنوان کردند که آقای ساعی اعمال نظر کردند؟

به نظر شما اگر رئیس فدراسیون می‌توانست اعمال نظر کند، چرا در دوره‌های گذشته این اتفاق نمی‌افتاد. پیش از این به عنوان بهترین مربی انتخاب شده بودم و تمام شده است. آن موقع که هیچ کسی تیمش قهرمان آسیا نمی‌شد، 4 مدال طلای بازی‌های آسیایی نمی‌گرفت و قهرمان جهان نمی‌شد، این دستاوردها را گرفتم. اصلاً از این انتخاب خبر نداشتم. ضمن اینکه در ادوار گذشته همیشه روی سکو بهترین‌ها، دو مربی قرار می‌گرفتند که یک مربی مرد و یک مربی زن بود، اما در این دوره سه مربی انتخاب شدند. اصلاً اطلاع ندارم چه اتفاقی افتاد و وارد جزئیات هم نمی‌شود، اما ای کاش انتخاب نمی‌شدم. من هم مثل همه در سالن ایستاده بودم و اصلاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. تازه من بیرون در بودم و با تیمم در حال رفتن بودم.

تسنیم: قرار است تیم ملی به روسیه اعزام شود؟

تیم ملی روسیه ما را برای برگزاری یک کمپ ده روزه دعوت کرده است. سالیان سال به دنبال رفتن به روسیه بودیم و آنها می‌گفتند وقت ندارند و حالا آنها ما را دعوت کردند. اگر خدا بخواهد روز 16 تیرماه  با 8 تکواندوکار اعزام می‌شویم و 25 تیرماه نیز به ایران بازخواهیم گشت.

تسنیم: سطح تورنمنت آزاد کره‌جنوبی چگونه بود؟

تورنمنت آزاد کره نیز مسابقات سنگینی بود و با توجه به هزینه‌های فدراسیون سعی کردیم تا آنجایی که امکان دارد رنکینگ بازیکنان را بالا بیاوریم. سه نفر از بازیکنان ما با تیم امید اعزام شده بودند و درمجموع نفرات آسیایی ما موفق به کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز از این مسابقات شدند. سه تورنمنت کره‌جنوبی، بلژیک و هلند از سنگین‌ترین تورنمنت‌های دنیا هستند و عیار بازیکنان را کاملاً مشخص می‌کند.  سعی کردیم با توجه به هزینه فدراسیون حداکثر استفاده را از لحاظ کسب تجربه و امتیاز داشته باشیم.

تسنیم: در خصوص اعزام به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی تصمیم گرفته شده است که تیم شما یا تیم آقای بسحاق اعزام شود؟

هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. اگر قرار باشد تیم بسحاق در این مسابقات حضور داشته باشد، ایشان تیم خود را اعزام خواهند کرد و اگر قرار باشد ما برویم نیز با تیم خودمان می‌رویم. اینکه از مجموع این دو تیم نیز یک ترکیب  اعزام شود نیز اطلاعی ندارم. در این صورت باید یک نشست داشته باشیم.


انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)