میرنیوز

پرونده‌ای که در وزارت ورزش خاک می‌خورد/ فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان در کما

پرونده‌ای که در وزارت ورزش خاک می‌خورد/ فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان در کما 2022-06-07T08:26:38+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، از جمله مصوبات قدیمی ورزش که پرونده آن همچنان در وزارت مربوطه خاک می خورد بدون اینکه حتی نیم نگاه مدیران این وزارتخانه را به خود داشته باشد، مربوط به «فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان» می شود و «احیا»ی آن که در دولت قبل به تصویب رسید اما به نظر می رسد گذر زمان بیشتر در مورد این مصوبه و اجرای آن تعیین کننده شده تا عنایب و اقدام عملی مسئولان.

احیای فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان و آغاز به کار دوباره آن مسئله‌ای برای امروز و دیروز نیست، این مهم در نشست ۲۰ مردادماه سال ۹۷ شورای معاونان وزارت ورزش به تصویب رسید با این حال خیلی جدی موردتوجه خودِ تصویب کنندگان هم قرار نگرفت طوریکه طی سه سال از عمر دولت و وزارت قبل هیچ سرانجامی برای این فدراسیون حاصل نشد. با این اوصاف شاید طبیعی باشد که جابه جایی دولت و تصدی وزارت ورزش توسط وزیر جدید هم غبار فراموشی از این مصوبه نگرفته است اگرچه بی و توجهی ها و البته موضع گیری ها از نبود نگاه و اراده جدی به فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان و ادامه فعالیت آن حکایت دارد.

تعلل عجیب برای یک انتخاب

آنچه مسلم است تصمیم گیری در مورد فدراسیون بین المللی ورزش زنان در حیطه اختیارات وزارت ورزش است کما اینکه مصوبه احیا و آغاز به کار مجدد آن هم خروجی یکی از نشست های شورای معاونان وزارت ورزش بود که مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش هم در آن شرکت داشت. اصلا به خاطر همین چارچوب اختیارات و وظایف وزارت ورزش بود که سلطانی فر پنج ماه پس از مصوبه موردنظر، اقدام به معرفی سرپرست برای این فدراسیون کرد اما این انتخاب نه تنها ماندگار نشد بلکه هیچ سرانجام امیدوار کننده ای را هم برای این فدراسیون و آینده اش نداشت.

اینکه از ۴۶ ماه پیش که احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان به تصویب رسید تا به امروز چه اقدامات اجرایی و عملیاتی در مورد این فدراسیون انجام شده است به چند محور کلی تعیین سرپرست و اقدامات او برای در اختیار گرفتن یک دفتر کار محدود می شود که البته از هیچ یک نتیجه ای عاید حال نشد چون اصلا خانم سرپرست (الهه عرب عامری) در این مسئولیت ماندگار نشد تا از اقدامات نصف و نیمه برای در اختیار گرفتن دفتر و تشکیلات انجام داده بود در جهت اقدامات اصلی به منظور آغاز دوره ای جدید از حیات فدراسیون بین المللی ورزش زنان استفاده کند.

سرپرست فدارسیون بین المللی ورزش زنان که به خاطر چند شعله بودن انتقاداتی هم به انتصابش وارد بود در روزهای پایانی وزارت قبلیِ ورزش خود را معاف و اعلام استعفا کرد در حالی که تا احیای این فدارسیون و آغاز به کار دوباره اش راهی طولانی با کارهای انجام نشده بسیار باقی مانده بود.

اینکه اصلا بعد از گذشت یک دهه و تغییر وضعیت ورزش زنان در ایران و جهان، چه لزومی به احیای دوباره فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان است در چارچوب این گزارش نمی گنجد اما به هر حداقل آنهایی که موافق این فدراسیون و از سرگیری فعالیت هایش در ایران هستند، اینگونه انتظار داشتند که وزارت ورزش در دولت فعلی تعیین تکلیف آن را یکی از اولویت هایش قرار دهد اما بعد از گذشت چندماه نه تنها هیچ انتخابی برای این فدراسیون و سرپرست جدیدش نشده بلکه مخالفت هایی هم نسبت به آن عیان شده است.

فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان در بن بست اختلافات/ احیا نمی‌شود

مخالفت ضمنی معاون وزارت ورزش با احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان 

خبرنگار مهر موضوع احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان و اینکه رویکرد وزارت ورزش در مورد آن چیست را از مریم کاظمی پور معاون امور بانوان این وزارتخانه پیگیر شد. وی گفت: تصمیم گیری در مورد احیای این فدراسیون در یک نشست با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام شد. من یا در کل معاونت بانوان نقشی نداشتیم که حالا در مورد اجرای آن و اینکه چرا تا این حد تاخیر داشته است، ورود کرده و تصمیم گیری کنیم. 

معاون امور بانوان وزارت ورزش در عین حال تاکید کرد: فدراسیون بین المللی ورزش بانوان در یک برهه از زمان بر اساس شرایط موجود شکل گرفت، مورد حمایت بود و تاثیرات مثبت خود را هم داشت اما در ورزش بانوان امروز نسبت به سه دهه پیش تفاوت های زیادی ایجاد شده است. توجهات لازم به این بخش در همه فدراسیون ها وجود دارد و در کل راه ورزش بانوان مشخص است. 

کاظمی پور تصریح کرد: با این اوصاف تصمیم به احیای فدراسیون بین المللی ورزش بانوان گرفته شد اما تا به امروز هم هیچ حرکتی در راستای آن انجام نشده است. دلیل این موضوع باید در نشست مشابه بررسی و تصمیم گیری نهایی برای آن اتخاذ شود نه اینکه صرفا معاونت امور بانوان برای آن تعیین تکلیف کند اما آنچه مسلم است ورزش بانوان بدون فدراسیون بین المللی ورزش زنان که طی یک دهه گذشته فعالیتی نداشته، پیگیر برنامه ها و اهداف خود بوده و به موفقیت های زیادی هم دست یافته است.

پرونده‌ای که در وزارت ورزش خاک می‌خورد/ فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان در کما

مریم کاظمی پور معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان

طاهره طاهریان: روی احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان تاکید دارم

معاون وزیر ورزش به طور ضمنی موضع مخالف خود را در مورد فدراسیون بین المللی ورزش زنان و احیای آن اعلام کرده در حالیکه طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک کماکان بر اجرای مصوبه احیای این فدراسیون مصر است. وی که خود از پیشگامان تشکیل و آغاز به کار فدراسیون مربوطه بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روی احیای این فدراسیون تاکید دارم چراکه به نفع ورزش زنان ایران و دیگر زنان مسلمان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی است.

وی با اشاره به برخی مخالفت ها برای آغاز به کار فدراسیون بین المللی ورزش زنان خاطرنشان کرد: نمی توان به راحتی پیشینه و تاثیرگذاری این فدراسیون را کنار گذاشت. همین موفقیت عامل و زمینه ساز مسیر موفقیت خیلی از قهرمانان امروز بوده است. این فدراسیون برگزارکننده رویدادهایی بود که نمایندگانی از آمریکا، روسیه و انگلستان در آن شرکت داشتند. اصلا بنای حضور بانوان محجبه در رویدادهای ورزشی توسط فدراسیون بین المللی ورزش زنان گذاشته شد. چرا باید به راحتی از کنار این فدراسیون و تاثیراتش گذشت به خصوص که هنوز در رشته هایی مانند ژیمناستیک و شنا با محدودیت اعزام مواجه هستیم درحالیکه فعال بودن این فدراسیون کمک می کند رویدادهایی برگزار شود که نمایندگان این رشته ها در آن آزادانه شرکت داشته باشند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اقداماتی که تا به امروز در راستای فدراسیون بین المللی ورزش زنان و احیای آن انجام شده است، گفت: سرپرست قبلی فدراسیون اقداماتی برای آن انجام داد و حتی ثبت شرکت لازم هم انجام شد تا اینکه وی به دلیل لزوم حضور تمام وقت در هیات علمی دانشگاه ناچار به استعفا شد. در دوره جدید وزارت پیگیر فدراسیون بودم و حتی یکبار در نشستی که با معاون امور بانوان داشتم، مسئله را مطرح کردم. به هر حال هرگونه تصمیم گیری در مورد این فدراسیون با وزارت ورزش است و اصلا به همین دلیل سرپرست قبلی هم توسط وزیر وقت ورزش انتخاب شد. امروز هم وزارت ورزش مسئول تصمیم گیری و تعیین تکلیف است.

طاهریان در واکنش به اینکه «ابه نظر می رسد با این روند کُند احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان به طور کلی منتفی باشد»، تاکید کرد: اگر اینگونه باشد که نقد جدی به آن دارم. دلایل من برای راه اندازی دوباره این فدراسیون کاری است نه شخصی؛ چطور می شود فدراسیونی که ۵۴ کشور عضو آن هستند را به طور کل منحل کرد. این فدراسیون و فعالیت هایش در آغاز حیات مورد تاکید و حمایت کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و فدراسیون های بین المللی قرار داشتند و قطعا این حمایت همچنان وجود دارد. به عنوان فردی که سال ها شاهد تاثیرات مثبت فعالیت فدراسیون در ورزش قهرمان زنان بودم، بر لزوم احیای آن تاکید دارم و پیگیر خواهم بود.

پرونده‌ای که در وزارت ورزش خاک می‌خورد/ فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان در کما

طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک

فدراسیونی که هیچ ندارد جز مصوبه

سه سال و ۱۰ ماه از مصوبه احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان گذشته اما این فدراسیون امروز در مرحله ای به سر می برد که جز آن مصوبه خاک خورده هیچ چیز دیگر ندارد که کورسوی امیدی برای فعالیت دوباره اش باشد حتی سرپرستی که مامور رسیدگی به امور و مهیا کردن شرایط لازم باشد. حتی به نظر می رسد با گذشت ۱۰ ماه از آغاز به کار وزارت ورزش در دولت جدید، این فدراسیون و مصوبه اش حتی در نوبت رسیدگی ها و پیگیری های این وزارتخانه هم قرار نگرفته است چه برسد به تصمیم گیری.

به هر حال ابتدایی‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات برای احیای فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان هنوز انجام نشده یعنی مهیا کردن شرایط برای انتخابات دوباره، تعیین هیات مدیره جدید و … و همه اینها معنایی ندارد جز اینکه اراده ای پشت این فدراسیون نیست تا آن را به جلو حرکت دهد.

فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان در بن بست اختلافات/ احیا نمی‌شود

یک پیشنهاد و استقبال از آن

همه اینها در حالی است که رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زنان یکی از اعضای مجمع کمیته ملی المپیک به حساب می آید. شاید این یکی از دلایلی بود برای اینکه در نشست ۴۶ ماه گذشته وزارت ورزش که منجر به ثبیت مصوبه احیای این فدراسیون شد، سیدرضا صالحی امیری و طاهره طاهریان رئیس و نایب رئیس کمیته هم شرکت داشته باشند.

حالا هم انتخابات کمیته ملی المپیک (۶ شهریورماه) در پیش است و نبود نماینده فدراسیون بین المللی ورزش زنان ترکیب مجمع این کمیته را دچار اختلال می کند. درست است که مجامع سال های گذشته کمیته ملی المپیک هم بدون حضور رئیس فدراسیون بین المللی ورزش زنان برگزار شد اما موضوع اینجاست که طی یک دهه گذشته مصوبه ای برای احیای این فدراسیون نبود.

بنابراین به جاست حداقل به بهانه این انتخابات مهم ۶ شهریورماه حرکتی در جهت تعیین تکلیف فدراسیون بین المللی ورزش زنان انجام شود تا حداقل این دلخوشی ایجاد شود کسانی که در طرح تصویب احیای این فدراسیون دست داشتند، پیگیر آن هم بوده اند. مثلا اینکه از طرف کمیته ملی المپیک مکاتبه ای با وزارت ورزش انجام شود و ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو، موضوع تعیین تکلیف فدراسیون به منظور شفاف شدن وضعیت حضور نماینده ای از آن در مجمع مطرح شود.

این پیشنهادی بود که خبرنگار مهر آن را به طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک مطرح کرد و مورد استقبال هم قرار گرفت البته اگر مانند مصوبه احیا به فراموشی سپرده نشود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)