میرنیوز

مجمع فدراسیون فوتبال ترسو و مصلحت‌اندیش است/ چرا سجادی منفعل است؟

مجمع فدراسیون فوتبال ترسو و مصلحت‌اندیش است/ چرا سجادی منفعل است؟ 2022-05-18T11:31:51+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از عزل شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، هیات رئیسه این فدراسیون اختیار امور مربوط به فوتبال را در دست گرفت اما در همین هیات رئیسه هم اختلافات به شکل عجیبی بالا گرفت و کار به جایی رسید که چند دستگی در میان اعضای هیات رئیسه، حتی مانع رسمی شدن جلسات می‌شد.

بعد از آنکه مقرر شد جلسه مجمع فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به عزل عزیزی خادم روز ۱۰ خرداد برگزار شود، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال چند روز پیش رای به محرومیت دو ساله رئیس سابق فدراسیون گرفت. از سوی دیگر، اعضای مجمع عزل چند نفر از اعضای هیات رئیسه را هم در دستور کار داشتند اما به نظر می‌رسد به خاطر همین موضوع، تلاش‌هایی برای لغو مجمع ۱۰ خرداد در حال انجام است.

خبرنگار مهر در همین ارتباط گفتگویی را با سعید آذری مدیرعامل سابق باشگاه‌های ذوب آهن و فولاد و یکی از اعضای سابق مجمع فدراسیون انجام داد. به گفته آذری، مسبب شرایط فعلی فدراسیون فوتبال و بلاتکلیفی و جنگ مدیریتی در آن حاصل مصلحت اندیشی و ترسو بودن اعضای مجمع، بی توجهی وزیر ورزش و همچنین بعضی از نمایندگان مجلس است.

مجمع با درخواست دو پنجم اعضا تشکیل می‌شد

آذری در ابتدا در خصوص برگزاری مجمع ۱۰ خرداد که ممکن است حتی با تلاش بعضی از اعضای هیات رئیسه لغو بشود، گفت: به نظرم همین الان هم برگزاری مجمع دیر شده است. کاری به هیات رئیسه ندارم. اعضای مجمع علاوه بر اینکه یکی از تصمیمات اشتباهش (در انتخاب رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون) را گرفته بود، حالا دارد منفعل عمل می‌کند. اگر هیات رئیسه هم نخواهد، اگر دو پنجم از اعضای مجمع درخواست بدهند، می‌توانند جلسه را برگزار کنند.

۳۸۰ هزار دلار از درآمد ۵ میلیون دلاری به تیم ملی می رسد

وی افزود: از سکوت مجمع فدراسیون فوتبال متعجم. آنها اگر شهامت داشتند اشتباهشان را می‌پذیرفتند. آنها عزیزی خادم را با سلام و صلوات آوردند ولی هنوز هم دست از سرش بر نمی‌دارند. حاشیه‌هایی که ایجاد شد، خوب نیست. این بلاتکلیفی به فوتبال ضربه می‌زند. امروز در خبرها می‌خواندم بازی با کانادا ۵ میلیون دلار برای ایران درآمد دارد ولی فقط ۳۸۰ هزار دلارش به تیم ملی می‌رسد. این خبر خوبی نیست.

مجمع فدراسیون فوتبال ترسو و مصلحت‌اندیش است/ چرا سجادی منفعل است؟

مصلحت اندیشی جای تصمیمات عقلانی را گرفته است

مدیرعامل سابق باشگاه فولاد یادآور شد: اعضای مجمع فکر نکنند اگر جلسه را برگزار نکردند وضعیت فوتبال بهتر می‌شود؛ برعکس وضعیت هر روز بدتر می‌شود و نقطه اثر مثبت نمی بینم. آنها مصلحت اندیشی را جایگزین تصمیمات عقلانی کرده‌اند و انتظار دارند شرایط بهتر بشود. با این وضعیت آینده وحشتناکی روبروی فوتبال است.

گفتند آذری جامعه فوتبال را می ترساند

آذری با بیان اینکه در گذشته این روزها را برای فوتبال ایران پیش بینی کرده بود، تاکید کرد: زمانی که من این روزها را پیش بینی می‌کردم، گفتند آذری حرف‌هایی می‌زند که باعث وحشت می‌شود و حتی محرومم کردند. من حتی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بودم خطر حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، فوتبالمان را تهدید می‌کند. مگر این اتفاق رخ نداد؟ آن موقع طالقانی (یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون) می‌گفت آذری جامعه فوتبال را می‌ترساند.

اکثر اعضای مجمع فدراسیون ترسو هستند

وی یادآور شد: مجمع فدراسیون فوتبال نشان داده است که افراد بزدل و ترسوی زیادی دارد؛ افرادی که مصلحت اندیشی را ترجیح می‌دهند. تعداد افراد با شهامت مجمع به اندازه انگشتان یک دست است. وقتی در مجمع بیش از ۵-۶ نفر آدم شجاع و با دانش پیدا نمی‌شود، انتظار دارید چه اتفاق مثبتی رخ بدهد؟ انتظار دارید بهترین فدراسیون آسیا بشویم و پنج تیم تاپ دنیا با تیم ملی ایران بازی کنند؟

پاداش ۱۰۰ میلیونی کریم باقری؟ چرا همدیگر را می زنیم؟

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال همچنین به افشای پاداش‌ها و قراردادها در تیم ملی اشاره کرد و گفت: می‌گویند کریم باقری در هر بازی تیم ملی ۱۰۰ میلیون تومان پاداش می گرفته است. باور کنید قطر «دیوید بکهام» را به عنوان سفیر ورزش خود انتخاب کرده و ۱۵۰ میلیون دلار پول به این آدم داده است. ما هم یکی مثل کریم باقری با آن سابقه درخشان و افتخار آفرین داریم که می‌گویند هر بازی ۱۰۰ میلیون تومان می گرفته است. داریم دقیقاً چه می‌گوییم؟ حرف حساب چیست؟ چرا داریم همدیگر را می زنیم و تمام ارزش‌ها را از بین می بریم؟

مجمع دست نشانده است

«اگر قرار است این آدم‌های مجمع همان تصمیمات قبل را بگیرند، همان بهتر که جلسه مجمع برگزار نشود.» آذری با بیان این جمله، به صحبت‌هایش ادامه داد و گفت: اگر اعضای مجمع به حقوق خود واقف بودند، با درخواست تنها دو پنجم از اعضا می‌توانستند درخواست جلسه فوق العاده کنند. هیات رئیسه هم موظف بود در آن مجمع شرکت کند و نمی‌توانست آن را لغو کند. همه دست نشانده همدیگر هستند. آنها با رانت به پست و سمت می رسند و چنین مدیران سفارشی که در هیات‌های فوتبال هم هستند، همان تصمیمات اشتباه گذشته را تکرار می‌کنند.

کسی که فوتبال یک استان را نابود کرده برای فوتبال کل ایران تصمیم می‌گیرد

آذری خاطرنشان کرد: ما رئیس هیاتی داریم که فوتبال را در استان خودش نابود کرده است. آن موقع انتظار داریم این فرد برای فوتبال کل کشور تصمیم بگیرد؟ از گفتن این حرف‌ها ابایی ندارم و در پنج سال گذشته هشدار داده بودم. واقعاً از شرایطی که بر فوتبال و فدراسیون حاکم است متاثر شدم.

مجمع فدراسیون فوتبال ترسو و مصلحت‌اندیش است/ چرا سجادی منفعل است؟
آخرین جلسه مجمع فدراسیون فوتبال که منجر به انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس شد

مظنون و متهم باید در مجمع پاسخگو باشد

«باتوجه به محرومیت عزیزی خادم از سوی کمیته اخلاق، آیا رئیس معزول فدراسیون می‌تواند برای دفاع از خود در جلسه مجمع شرکت کند؟» آذری در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: این جزو حقوق اجتماعی و فوتبالی عزیزی خادم است که به مجمع بیاید. کسی که مظنون است و مورد اتهام قرار دارد، برای رفع اتهام باید پاسخگو باشد. حتی فرض محال را بر این بگذاریم که اعضای مجمع دوباره به عزیزی خادم رای مثبت بدهند. با شرایطی که ایجاد شده، او چطور می‌خواهد دوباره در فدراسیون و با اعضایی که هر روز پنجه به صورت هم می‌کشیدند، کار کند؟

وزیر ورزش هم منفعل عمل کرد

مدیرعامل سابق باشگاه ذوب آهن در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش وزیر ورزش در این آشفته بازار فوتبال اشاره کرد و افزود: انتظار من از حمید سجادی برای حل مشکل بیشتر بود. سجادی رفیق من است و اردوهای ورزشی مشترک زیادی با هم بوده‌ایم. گلایه ام از سجادی این است که او هم منفعل عمل می‌کند. او باید اعضای فدراسیون و مجمع را صدا بزند و با آنها جلسه برگزار کند. شاید فکر می‌کنند پنج ماه تا جام جهانی زمان زیادی است. باید بگویم در فوتبال پنج ماه چیزی نیست. من نگرانم که با این وضعیت همه چیز را از دست بدهیم.

طالقانی شهامت عذرخواهی دارد؟

آذری تصریح کرد: همانطور که گفتم قبلاً هم این هشدارها را داده بودم و الان هم نگران هستم. کسانی که می‌گفتند آذری در فوتبال وحشت ایجاد می‌کند و از من شکایت کردند دقیقاً کجا هستند؟ مگر آقای طالقانی (رئیس هیات فوتبال خوزستان) عضو مجمع نیست؟ او الان کجاست؟ چه راهکاری برای برون رفت از این بحران دارد؟ او اولین کسی بود که علیه من مصاحبه کرد. ببینم آیا الان شهامت عذرخواهی دارد؟ البته نیازی به عذرخواهی او ندارم ولی دوست دارم ببینم آیا شهامت دارد به اشتباه خودش اعتراف کند؟ حتی حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان (اعضای سابق هیات رئیسه فدراسیون) هم از من صرفاً به خاطر حقیقت گویی شکایت کردند. اگر من آن حرف‌ها را در رسانه‌ها می‌زدم به این خاطر بود که گوش شنوایی در فدراسیون نبود. الان هم نیست.

اگر در مجمع بودم گزینه‌ام میرشاد ماجدی بود

وی یادآور شد: روی سخن من علاوه بر حمید سجادی و اعضای مجمع، آقایان قاضی زاده هاشمی و مهدی فروردین (نمایندگان مجلس) هم هست. آنها برای حل این مشکلات چه کار می‌کنند؟ من برای خودم حرف نمی زنم چون الان بیرون از فوتبال هستم. می‌خواهم بگویم همه باید کمک کنند تا فوتبال از این وضعیت بیرون بیاید. اگر الان در مجمع بودم، گزینه من برای ریاست فدراسیون فوتبال میرشاد ماجدی بود.

اعضای هیات رئیسه ماجدی را هم اذیت می‌کنند

آذری در پایان گفت: ماجدی هم تحصیلکرده است و هم فوتبالی است. شنیده‌ام بعضی از اعضای هیات رئیسه ماجدی را هم اذیت می‌کنند. سئوالم از بعضی از اعضای هیات رئیسه از جمله احسان اصولی، مهرداد سراجی و بهرام رضاییان این است که شما کجای فوتبال بوده‌اید؟ تیم‌های تحت مدیریت شما الان چه شرایطی دارند که در هیات رئیسه برای فوتبال ایران تصمیم گیری می‌کنید؟ اجازه بدهید میرشاد ماجدی کارش را انجام بدهد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)