میرنیوز

خبرنگار ESPN در گفت‌وگو با تسنیم: انگلیس نامزد قهرمانی و آمریکا شگفتی‌ساز است؛کار سختی دارید/ نقش مسی برعکس شده است!

 خبرنگار ESPN در گفت‌وگو با تسنیم: انگلیس نامزد قهرمانی و آمریکا شگفتی‌ساز است؛کار سختی دارید/ نقش مسی برعکس شده است! 2022-04-25T08:40:40+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را آماده ششمین حضورش در جام جهانی می‌کند که دراگان اسکوچیچ و شاگردانش امیدوار هستند در این دوره طلسم ناکامی خود برای صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها را بشکنند. ایران پیش از این در پنج دوره‌ای که در این مسابقات حضور داشته هرگز موفق نشده راهی مرحله حذفی شود.

خاویر نیِواس خبرنگار شبکه ESPN آرژانتین در گفت‌وگوی اختصاصی با تسنیم در خصوص قرعه‌ تیم‌های ملی آرژانتین و ایران و چالشی که این دو تیم در بیست‌ودومین دوره جام جهانی در پیش دارند، صحبت کرد.

* تسنیم: گروه تیم ملی آرژانتین در جام جهانی را چطور می‌بینی؟

گروه آرژانتین مطلوب و مناسب است. با وجود اینکه در جام جهانی نمی‌توان رقبا را دستکم گرفت، اما فکر می‌کنم شاگردان لیونل اسکالونی می‌توانند بدون مشکل با رقبا مصاف کنند. سخت‌ترین رقیب ما لهستان است. آرژانتین با رویارویی با لواندوسکی، توان خود را با یک رقیب مهم خواهد سنجید. مکزیک در بهترین فرم خوب وارد این مسابقات نخواهد شد، اما نباید آنها را دستکم گرفت. تقابل با عربستان در اولین بازی هم برای شروع خوب آرژانتین در این مسابقات برابر یک رقیب کوچکتر و کسب اعتماد به نفس مفید خواهد بود.

* تسنیم: آرژانتین زیر نظر لیونل اسکالونی پیشرفت قابل‌توجهی کرده و اخیراً هم موفق شد کوپا آمه‌ریکا را فتح کند. با ترکیبی از بازیکنان باتجربه‌ همچون لیونل مسی و آنخل دی‌ماریا با بازیکنان جوان، آرژانتین رقیب آسانی برای تیم‌های بزرگ نخواهد بود. دیدگاه هواداران آرژانتین نسبت به تیم کنونی‌ چیست و آیا نسبت به این تیم خوشبین هستند؟

 پس از مدت‌ها هواداران دوباره به تیم ملی آرژانتین اعتماد کرده‌اند و با آن هم‌ذات پنداری می‌کنند. پس از فینال‌هایی که آلبی‌سلسته در آنها شکست خورد، هواداران از تیم دور شده بودند. قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا 2021 با شکست برزیل در فینال و شکست‌ناپذیر ماندن در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 امید را در دل مردم آرژانتین زنده نگه می‌دارد. تیم ملی آرژانتین حالا متحد و بااعتماد به نفس به نظر می‌رسد. واقعیت این است که مدت‌ها بود که به این اندازه خو‌شبینی به این تیم وجود نداشت، به طوری که حتی به این تیم لقب «اسکالونتا» داده‌اند که از زمان روی کار آمدن اسکالونی به عنوان سرمربی موقت آرژانتین، عملکرد سطح بالایی داشته است.

* تسنیم: آخرین باری که آلبی‌سلسته به قهرمانی جام جهانی رسید، 1986 بود. فکر می‌کنی آرژانتین می‌تواند پس از 36 سال فاتح این رقابت‌ها در قطر شود؟

آرژانتین کار آسانی برای قهرمانی در قطر نخواهد داشت. چیزی که درباره آرژانتین زیاد صحبت می‌شود این است که تیم اسکالونی به غیر از برزیل، با قدرت‌های جهان بازی نکرده است. آنها با تیم‌هایی همچون آلمان، فرانسه یا اسپانیا مصاف نکرده‌ و حتی بازی دوستانه‌ای در این سطح نداشته‌اند که این نگران کننده است. هر چند سطح کیفی تیم و اعتماد به نفس بازیکنان این هیجان را به وجود می‌آورد که آرژانتین می‌تواند قهرمان شود. در جام جهانی البته در کنار ارائه بازی خوب و موفقیت‌آمیز باید خوش‌شانس هم باشید، اما اگر روزتان نباشد ممکن است از این تورنمنت حذف شوید. اینکه بازیکنان ما در ماه نوامبر (زمان شروع جام جهانی) در چه فرم و شکلی خواهند بود، بسیار حیاتی و مهم است، اما من فکر می‌کنم آرژانتین می‌تواند طلسم 36 ساله را بشکند.

* تسنیم: مسی در قطر می‌تواند طلسم ناکامی خود در جام جهانی را بشکند؟

امیدوارم مسی بتواند به قهرمانی در جام جهانی برسد. بدون شک این آخرین جام جهانی لئو خواهد بود که حس خاصی از آخرین شانس او برای قهرمانی در این رقابت‌ها ایجاد می‌کند و فکر می‌کنم نه تنها او، بلکه سایر اعضای تیم هم تمام توان خود را برای قهرمانی در جام جهانی به کار خواهند بست، تنها عنوانی که مسیِ بزرگ به دست نیاورده است. در فوتبال می‌توان گفت که مسی کارکردهای دیگری هم دارد، امروزه او کمتر ماورایی است و بیشتر به عنوان یک خالق گل (سازنده پاس) عمل می‌کند تا شخصیت اصلی‌ نمایشنامه‌ها. لئو حالا باشخصیت‌تر است و بیشتر نقش رهبر تیم را دارد و نسبت به جام جهانی 2014 که بهترین جام جهانی او بود، شاید کمتر بازی کند.

* تسنیم: بسیاری از کارشناس و هواداران بر این باور هستند که تصمیم مسی برای پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن در تابستان گذشته اشتباه بود. لیونل در فصل جاری در بهترین فرم و شکل خود نبوده و آیا این موضوع روی عملکرد او در جام جهانی قطر تأثیر نخواهد گذاشت؟

من هم بر این عقیده هستم که جدایی لئو از بارسلونا اشتباه بود و او در پاری‌سن‌ژرمن راحت نیست. حتی می‌توانم بگویم او از حضور در PSG رنج می‌برد، با این حال فکر نمی‌کنم این برای مسی در جام جهانی مشکلی ایجاد کند. در آرژانتین فکر می‌کنیم که نقش مسی حالا برعکس شده است؛ پیش از این او در بارسلونا از بازی‌اش لذت می‌برد و در تیم ملی آرژانتین نه، اما حالا لئو از بازی برای آرژانتین لذت می‌برد و از بازی برای PSG نه. بنابراین حضور مسی در پاری‌سن‌ژرمن نگران کننده نیست و فکر نمی‌کنم تاثیری بر او در جام جهانی بگذارد.

* تسنیم: ایران در گروه B جام جهانی 2022 با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپایی (ولز، اسکاتلند، اوکراین) مصاف خواهد کرد. این گروه را چطور می‌بینی و فکر می‌کنی آنها بتوانند برای انگلیس در این مسابقات دردسرساز شوند؟

ایران در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی قطر قرار دارد. انگلیس تیمی است که بازیکنان سطح بالایی دارد و یکی از نامزدهای قهرمانی در این تورنمنت است. آمریکا هم یکی از شگفتی‌سازهای جام خواهد بود چون آنها تیمی فوق‌العاده متشکل از بازیکنان جوان دارند که توانایی به چالش کشیدن هر تیمی را دارند. در سوی دیگر حریف سوم شما در گروه B که تیمی اروپایی خواهد بود، رقیب دشواری برای ایران خواهد شد، اما مصاف با آن آسان‌تر از رویارویی با انگلیس و آمریکا خواهد بود. ایران برای صعود به دور دوم جام جهانی قطر (مرحله یک‌هشتم نهایی) نیاز به ارائه بازی‌های بی‌نقص دارد.

* تسنیم: به نظرت کدام تیم‌های می‌توانند از گروه B صعود کنند؟

به اعتقاد من انگلیس و آمریکا بخت اول صعود از این گروه هستند.

* تسنیم: صحبت‌هایی در ایران مطرح شده که فدراسیون ایران به انجام بازی دوستانه با آرژانتین یا برزیل علاقه‌مند است. فکر می‌کنی چنین بازی دوستانه‌ای می‌تواند به هر دو تیم در راستای آماده‌سازی برای جام جهانی کمک کند؟

نزدیکی سبک بازی ایران به عربستان، می‌تواند معیار خوبی برای انجام این بازی دوستانه باشد. از آنجایی که آلبی‌سلسته نه‌تنها باید با تیم‌های اروپایی‌ها، بلکه باید به مصاف حریفانی از آسیا هم بروند، بنابراین بازی دوستانه ایران و آرژانتین در راستای آماده‌سازی  جام جهانی 2022 برای هر دو کشور مفید خواهد بود.

* تسنیم: شناختی از بازیکنان تیم ملی ایران داری و اینکه فکر می‌کنی کدام یک می‌توانند ستاره تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر باشند؟

دو بازیکنی که بیشتر از بقیه بازیکنان ایرانی از آنها شناخت دارم، سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن و مهدی طارمی مهاجم پورتو هستند. این دو می‌توانند در جام جهانی قطر مهمترین و تأثیرگذارترین بازیکنان ایران باشند.

* تسنیم: می‌توانی پیش‌بینی کنی که کدام تیم‌ها در این دوره جام جهانی به فینال خواهند رسید و کدام تیم فاتح این رقابت‌ها می‌شود؟

سخت است که بگویم کدام تیم‌ها به فینال خواهند رسید، اما به اعتقاد من فرانسه بخت اول قهرمانی در این دوره جام جهانی است. آنها با وجود کریم بنزما و کیلیان امباپه بهترین خط حمله را در اختیار دارند. به نظرم فینال بین فرانسه و برزیل خواهد بود و در نهایت فرانسه قهرمان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)