میرنیوز

کاسه بودجه هندبال کوچک دیده شده/ نیاز به اعتبارات بیشتر داریم

کاسه بودجه هندبال کوچک دیده شده/ نیاز به اعتبارات بیشتر داریم 2022-03-26T10:29:33+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون هندبال به عنوان یکی از رشته های توپی تیمی در سال ۱۴۰۰ و در ابتدای سال جدید موفقیت های بسیاری را بدست آورد. کسب سهمیه رقابت های قهرمانی جهان توسط تیم مردان و حضور یک مربی خوب خارجی پس از سالها، کسب اولین سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی جهان توسط تیم بانوان، ایستادن روی سکو توسط دو تیم دختران نوجوان و جوان و باز هم دریافت مجوز حضور در رقابت های قهرمانی جهان و در نهایت این روزها و بعد از سالها میزبان تیم های قاره کهن برای برگزاری مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی آسیا و انتخابی دیدارهای جهانی است. اما این افتخارات به همین سادگی برای ایران بدست نیامده است. هندبال برای رسیدن به موفقیت و ادامه این مسیر نیازمند برنامه ریزی بیشتر، مساعدت وزارت ورزش و کمیته و افزایش بودجه و اعتبارات است.

هندبال در سال آینده به عنوان یک رشته تیمی پر هزینه سال بسیار پر تراکمی را پیش رو دارد. حضور تیم های دختران نوجوان و جوان و مردان بزرگسال در مسابقات قهرمانی جهان، حضور تیم های زنان و مردان در بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی، حضور تیم های ساحلی در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک جوانان، شرکت تیم های نوجوانان و جوانان پسر در دیدارهای قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی بحرین و....

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در حاشیه برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون موفقیت ها، مصائب و دغدغه های آینده این فدراسیون گفت.

- خبرگزاری مهر: این روزها شاهد برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی هستیم، توضیحی در مورد روند برگزاری این رویداد اینکه میزبانی این مسابقات در یکی دو ماه گذشته نهایی شد و چه کارهایی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد انجام دادید بدهید؟

* علیرضا پاکدل: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا مردان در کشور عربستان دولت تایلند اعلام کرد به دلیل شرایط کرونا در آن کشور از میزبانی مسابقات ساحلی زنان و مردان انصراف داده است. با توجه به زمان کمی که باقی بود خیلی منطقی نبود ما تقاضای این میزبانی را به آسیا بدهیم اما در نهایت کنفدراسیون آسیا هم این مطلب را مطرح کرد و ما هم آمادگی خود را اعلام کردیم. اما ما برای برگزاری این مسابقات یک مشکل داشتیم. مسابقات ساحلی بانوان و مردان همیشه در یک کشور برگزار می شود و این رویداد تفکیک ناپذیر بود. با مسئولین آسیا مشکلات خود را از لحاظ شرایط فرهنگی و مذهبی کشورمان مطرح کردیم و اینکه تنها می توانیم میزبان اقایان باشیم. این رقابت ها هم مسابقات قهرمانی آسیا بود و هم انتخابی قهرمانی جهان و المپیک جوانان هست و هر دو رویداد مهمی بود که بالاخره توانستیم بعد از چند هفته پیگیری این مسئله را حل کنیم.

- مکان نهایی برگزاری مسابقات تنها دو هفته مانده به آغاز رقابت ها قطعی شد آیا در این بحث مشکلی داشتیم؟

* ابتدا کیش را هم برای برگزاری مسابقات پیشنهاد دادیم و آسیا هم با میزبانی کشورمان در این جزیره موافقت کرد. تاریخ را صحبت کرده بودیم که اوایل ماه رمضان یا پایان آن باشد اما در نهایت آسیا موافق با ایام نوروز بود. متاسفانه این زمان ترافیک فوق سنگینی در کیش بود و در این مدت زمان کم برای بحث های هماهنگی، حجم مسافر و هزینه های بالا و حتی رزرو هتل هم به جایی نرسیدیم در نهایت با وزارت ورزش و آسیامشورت گرفتیم تا مسابقات در تهران باشد. شاید یکی از دغدغه های مهم ما برای میزبان همین بحث زمین بود که در نهایت در ظرف ۱۸ روز زمین ساحلی را با کار شبانه روزی آماده کرده و به تایید مسئولین آسیا هم رسید. باید از همکاری فدراسیون فوتبال هم تشکر کنم که زمین فوتبال ساحلی خود را به عنوان زمین تمرینی در اختیار ما گذاشتند. همین طور زمین ساحلی کنار فدراسیون را هم به عنوان زمین تمرینی آماده کردیم و الحمدالله مشکلی از این بابت نداشتیم.

- آیا برنامه ای برای حفظ این زمین در آینده برای هندبال ساحلی دارید؟

* این زمین ساحلی با صحبت هایی که با مسئولین هندبال آسیا داشتیم به عنوان زمین بین المللی ثبت شد و به همین واسطه باید ماندگار باشد. با توجه به رویدادهای مهمی که در آینده می تواند در این زمین برگزار شود می توانیم در این زمین میزبان رویدادهای آسیایی هم باشیم ما برای این زمین مشکل سکوی تماشاگر داشتیم ویک زمین تمرینی داشتیم که الان هر دو مشکل حل شده است. در حال حاضر امکانات خوبی هم برای آن در نظر گرفته ایم. باید از وزارت ورزش و اقای سجادی تشکر کنیم در این مدت هم خیلی حمایت شدیم اگر حمایت ایشان نبود این زمین اماده نمی شد کمک کردند در این فرصت کم این میزبانی را بگیریم تشکر کنم هندبال هم حمایت دارند.

کاسه بودجه هندبال کوچک دیده شده/ نیاز به اعتبارات بیشتر داریم

- در اواخر سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال ۱۴۰۱ شاهد ایستادن تیم هندبال دختران نوجوان و جوان کشورمان بر روی سکوی آسیا بودیم. این موفقیت مهم را چطور دیدید؟

* این یک اتفاق تاریخی بود به خصوص اینکه نوجوانان قهرمان و جوانان نایب قهرمان آسیا شدند. البته من این گلایه را دارم چرا که آنطور که باید به این مطلب مهم پرداخته نشد. این اتفاق بزرگی در هندبال کشور و ورزش بانوان بود. با توجه به هجمه‌هایی که در مورد کشور ما وجود دارد افتخارآفرینی دختران از بعد فرهنگی، ورزشی و سیاسی اثرگذار بوده و باید بیشتر به آن نگاه کنیم. نباید بین فوتبال و سایر رشته‌ها تفاوت باشد. ما انتظار داریم که توجه بیشتری به هندبال شود. قرار نیست از یک رشته ای که به جام ملت‌ها صعود می کند همه پیام تبریک بدهند اما وقتی یک رشته مثل هندبال در شرایط سخت قهرمان آسیا شود به آن توجهی نشود. ما برای اولین بار در هندبال زنان موفق شدیم تیم قزاقستان را شکست دهیم. برای تیم نوجوانان دو تا سه سال زحمت کشیده شد تا به اینجا برسد. امیدوارم مسئولان به هندبال توجه بیشتری داشته باشند. هندبال نشان داده شایستگی این را دارد که جزو رشته‌های اول ایران باشد. مسئولان هندبال آسیا اذعان داشتند تنها فدراسیونی که در آسیا در تمام رویدادهای سال گذشته سهمیه جهانی کسب کرده است فقط ایران بوده و این باید مورد توجه قرار گیرد و با حمایت بیشتر زمینه‌ساز رشد بیشتر در این رشته باشیم. امروز انتظارات در هندبال بالاتر رفته است.

- فدراسیون هندبال در سال آینده سال پر کاری را پیش رو دارد آیا برنامه ریزی برای تدارکات تیم ها، برگزاری اردوها و مسابقات در نظر دارید؟

* رشته‌ای با این حجم اعزام و با این تعداد تیم‌های ملی در ساحلی و سالنی و داشتن ۱۲ تیم ملی اگر بخواهد در مسیر فعلی کارش را ادامه دهد باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرد خصوصاً در بحث های مالی. اینکه ما اسپانسر آوردیم و در همه رده‌های سنی بانوان اعزام انجام دادیم نباید باعث شود توجهات به این رشته کمتر شود. باید یادآوری کنم که امروز با توجه به شرایط موجود در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۰ اردوی ملی برای همه رده‌های سنیبرنامه ریزی کرده ایم. پیش بینی ما این است که برای سال آینده ۱۱ اعزام برون مرزی داشته باشیم که اگر تیم‌های ساحلی نوجوانان و بزرگسالان ما هم جهانی شوند این اعزام‌ها بیشتر خواهد شد. با این شرایط واقعاً بودجه فعلی کفاف هندبال را نخواهد داد و مطمئناً اگر این روند ادامه داشته باشد سیر صعودی هندبال متوقف خواهد شد.

- با این شرایط می توان گفت بزرگترین مشکل پیش روی شما بحث بودجه واعتبارات است؟

* ورزش عامل نشاط آور جامعه است همین امروز را ببینید وقتی تیم ایران برنده شد مردم چه شعفی داشتند و این روزها با موفقیت های تیم ها خانواده هندبال خوشحال هستند. من تا به امروز هیچ وقت در حوزه مالی گلایه نکرده ام و برای دریافت اعتبار و بودجه مثل برخی از دوستان مصاحبه نکردم و از رسانه‌ها برای مطالبه‌گری استفاده نکردم. اما هندبال امروز شرایط خاصی دارد و با این اعداد و ارقامی که بودجه فدراسیون است نمی‌توان کارها را پیش برد. باید حق هر رشته را متناسب با شرایط و اعزام‌هایی که دارد بدهند. هندبال یک رشته گروهی و تیمی است و هزینه رشته‌های گروهی به مراتب بالاتر از رشته‌های انفرادی است و با این بودجه‌ها نمی‌توان کار کرد. ما در سال ۱۴۰۰ چهار برابر پولی که دریافت کردیم، از خارج از فدراسیون آورده داشتیم و هزینه کردیم. من در فدراسیون چند برابر تعهدی که داشتم هزینه کردم و منتی هم ندارم و وظیفه من بوده ولی وقتی یک حرکت رو به جلو آغاز شده است در صورت عدم حمایت متوقف خواهد شد.

کاسه بودجه هندبال کوچک دیده شده/ نیاز به اعتبارات بیشتر داریم

- بودجه فدراسیون در سال جاری چقدر بود و دریافتی فدراسیون به چه میزان بوده است؟

* متاسفانه بودجه کامل را ما در شرایطی که میزبان بودیم کامل پرداخت نشد! بودجه ما کلاً ۷ میلیارد و پانصد میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ زیر ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان آن را دریافت کردیم یعنی کمتر از پرداختی فدراسیون های دیگر. ما امسال فقط چند میلیارد تومان پاداش به تیم‌های پایه پرداخت کردیم که بی‌سابقه است. جامعه هندبال از من این سوال را می‌پرسد که چرا حقوق هندبال را مطالبه گری نمی‌کنید و چرا فدراسیونی با این تعداد تیم ملی باید این میزان اعتبار را داشته باشد؟ این نقد ما هم به دکتر سجادی و وزارت ورزش فعلی وارد نیست چرا که بودجه ما سال گذشته بسته شده است. متاسفانه کاسه بودجه هندبال از اول کوچک گرفته شده است. معاونت وقت وزارت ورزش با فدراسیون هندبال توافق کرد که بودجه ما افزایش یابد و این موضوع کتباً هم وجود دارد و قرار شد ۲ میلیارد افزایش بودجه داشته باشیم اما نه تنها این افزایش بودجه را نداشتیم بلکه بودجه خودمان هم پرداخت نشد! البته دکتر سجادی قول داده اند این مشکل را در سال جاری حل کنند و هندبال هم با همین شرایط در حال حاضر آبروداری می کند.

- با توجه به اینکه فدراسیون بعد از سالها سرمایه گذاری خوبی روی بخش پایه و هندبال بانوان داشته آیا به آینده هندبال زنان ایران خوش بین هستید؟

* حضور تیم های نوجوانان و جوانان در تورنمنت‌ها موثر خواهد بود البته این در شرایطی است که بتوانیم امسال با وضعیت تورم و وضعیت مالی فدراسیون، شرایط خوبی را مانند سال ۱۴۰۰ فراهم کنیم. ما امسال هر سه تیم بانوان را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کردیم اگر پشتوانه سازی نمی کردیم و اعزامی نداشتیم بازیکنان در رده های پایه ای که میدانی نمی بینند در آینده موفق نخواهند بود بازیکنی که میدان نمی بیند در بزرگسالان تازه وارد فضای مسابقه می شود و همین باعث شده بد تا در این سالها از قافله آسیا عقب باشیم. البته باید بگویم که ما از تیم های بانوان مان در مسابقات کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی انتظار سکو نداریم باید قبول کنیم با حضور کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن در حال حاضر شانس سکو نداریم اما در آینده قطعاً این دو تیمی که نایب قهرمان و قهرمان آسیا شده اند در صورت تداوم سرمایه گذاری بلند مدت همانند سال ۱۴۰۰ می توانند روی سکوی آسیا قرار بگیرند

- با توجه به مطلبی گفتید که امسال سال شلوغی برای هندبال است. ما چند اعزام داشته و برنامه تیم ها به چه شکلی است؟

* ما امسال سال پر ترافیک و سنگینی را با بیش از ۱۰۰ اردو و ۱۱ اعزام برون مرزی خواهیم داشت. از خردادماه مسابقات ما در بخش های اعزام برون مرزی شروع و تا بهمن ماه ادامه پیدا می کند. به همین دلیل اردوهای تیم های زنان و مردان هم در تمامی رده ها از ابتدای سال برنامه ریزی شده و شروع می شود. باید در چند هفته آینده تکلیف کادر فنی تیم ها را مشخص کنیم. با توجه به اینکه هنوز لیگ برتر بانوان و مردان تمام نشده است باید هر چه زودتر این رقابت ها را تمام کنیم و به بحث تیم های ملی بپردازیم. لیگ زنان و مردان را در ماه رمضان برگزار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم حداکثر که تا اواخرار دیبهشت ماه به پایان برسانیم. قرار است مربی جدید تیم ملی مردان به زودی به ایران بیاید و با دیدن لیگ بازیکنان را مشخص و در نهایت دستیارانش را معرفی ند. همین طور تکلیف مربیان و کادر فنی تیم های بانوان و.. را مشخص کنیم.

کاسه بودجه هندبال کوچک دیده شده/ نیاز به اعتبارات بیشتر داریم

- مربی جدید تیم ملی چه زمانی به ایران می آید و قرارداد وی تا چه زمانی است؟

* قرار است وسلین وویویچ صربستانی ۲۰ تا ۲۵ فروردین ماه به تهران بیاید. قرار است این مربی خودش دستیارانش را براساس رزومه مربیان و شرایط آنها در لیگ انتخاب کند و همین طور باقی رقابت های لیگ را ببیند. قرار داد این مربی را یکساله دیده و تا پایان مسابقات قهرمانی جهان با ما خواهند بود و چنانچه از وی راضی باشیم قابلیت تمدید هم وجود دارد.

- با توجه به اینکه تیم های بانوان هم در مسابقات مختلف نتیجه گرفته و امسال در چند رویدادی آسیایی و جهانی حاضر خواهند بود برنامه ای هم برای تغییر کادر فنی آنها دارید؟

* برای تیم بانوان قصد داریم کادر فنی تیم را هرچه زودتر مشخص کنیم و در حال بررسی این هستیم که از گزینه خارجی استفاده کنیم یا داخلی. باید ببینیم آیا امکان حضور مربی خوب خارجی را داریم یا نه. در مسابقات جهانی اسپانیا تنها یک تیم مربی زن داشته و مابقی تیم ها از مربیان مرد بهره ی بردند و شاید این مسئله به دلیل اختلاف فنی، سطح فنی و تجربه مربیان هندبال مرد بوده باشد. اگر ظرف یک ماه آینده به نتیجه ای برای گزینه خارجی نرسیم برای اینکه زمان از دست نرود با کادر ایرانی اردوها را آغاز می‌کنیم. به دلیل ترافیک مسابقات در سال ۱۴۰۰ هنوز لیگ برتر تمام نشده و این یک مانع برای شروع برنامه هایمان خواهد بود. برای تیم های نوجوانان و جوانان دختر هم در اینجا باید از آقای اکبرآبادی و همکارانشان تشکر کنم. واقعاً برای تیم‌های نوجوانان و جوانان تلاش کردند. ما با این کادر در آسیا نتیجه گرفته ایم و اصلاً عقلانی نیست کادری که کسب سکو و سهمیه کرده را تغییر دهیم و با همین کادر ادامه خواهیم داد.

- در پایان سال و دو ماه بعد از خداحافظی مانوئل به ایران بازگشت. آیا مطالبات وی به طور کامل پرداخت شده و طلبی دیگر ندارند؟

* مانوئل بر خلاف مسائلی که عنوان شد رابطه خوبی با فدراسیون هندبال ایران داشت. این سفر بهانه ما بود تا وی وارد کشور شده و از وی تجلیل شود. مانوئل ۶ ماه برای تیم ملی زحمت کشید و دوست داشتیم حضور وی در مسابقات همراه با سکو باشد اما اتفاقاتی افتاد که به آن نمی پردازیم اما به هدفمان یعنی جهانی شدن رسیدیم. مراسم خوبی گرفتیم و تمام مطالبات مانوئل تسویه حساب شد و وی کشور ما با رضایت ترک کرد. تا حدودی هم قولی که صالحی امیری برای مطالبات ارزی به ما در این خصوص داده بود را پرداخت کردند.

- آیا در بحث حضور سرمربی جدید هم کمیته ملی المپیک به شما مساعدت خواهند داشت؟

* برای سرمربی جدید هم امیدوار به حمایت هستیم و آقای صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک قول‌هایی هم برای سرمربی جدید دادند، امیدوارم مثل سال قبل که قول‌های خوبی به ما دادند و عملی شد، در بحث حضور وویوویچ هم این حمایت‌ها انجام شود.

- یکی از مباحثی که مانوئل فرناندز سرمربی اسبق تیم لی در یادداشت خداحافظی اش به آن اشاره داشت بحث عدم امکانات کافی سخت افزاری و اختلاف در این زمینه بود. با توجه به اینکه گفته می شود مربی جدید مربی بزرگتر و نامدارتری نسبت به مانوئل است آیا در این خصوص اطلاعات کافی به مربی داده شده و قرار است چه امکاناتی برای وی فراهم شود؟

* مانوئل در اسپانیا و قطر حضور داشت و مربیگری می کرد. باید پذیرفت امکانات سخت افزاری ما با این کشورها قابل مقایسه نیست. بحث وی این بود که باید امکانات سخت افزاری بهتر باشد. ما تمام واقعیت ها، داشته ها و امکانات مان را درجلسه ویدئو کنفرانس به وویوویچ ارئه دادیم و بعد از آن توافق حاصل شد. ما به وی تمام امکانات مان همچون سالن، خوابگاه، کمپ و اینکه به چه تعداد تورنمنت خواهیم رفت را گفتیم و ایشان هم قبول کرده اند. من خیلی خوشحالم که بزرگترین مربی هندبال دنیا قرار است به ایران بیاید. امیدوارم این مربی بتواند در بحث افزایش سطح دانش مربیان و بازیکنان به ما کمک کند. وی یکز از بغل چپ های بزرگ دنیای هندبال بوده و بزرگترین بازیکن دنیای هندبال در بارسلونا و سابقه قهرمانی در اروپا را دارند تیم اسلوونی به مربیگری وی سوم جهان شده و با علم به شرایط ما مربیگری تیم ایران را پذیرفته است.

- با شرایط فعلی امیدواریم هندبال سال خوبی پیش رو داشته باشد و بتواند به همه اهداف خود برسد. حرف آخر رئیس فدراسیون هندبال در این شرایط سخت چیست؟

* در سال ۱۴۰۱ سفره هندبال بزرگ شده و نان خور ما چندین برابر شده است و اگر این سفره پر از نان نباشد مجبور هستیم نان خورها را کم کنیم. بایستی این تابو شکسته شود. ما نمی‌گوییم به فوتبال ندهند بلکه می‌گوییم باید به سایر رشته‌ها هم توجه شود. حرف ما این است که به همه رشته‌ها کمک کنید و به هندبال هم اندازه جایگاهی که امروز در ورزش کشور دارد توجه کرده و اعتبارات کافی بدهند. امروز در هندبال به بانوان توجه شده است. شما سال‌ها است که خبرنگار هندبال هستید و می‌دانید هیچگاه سابقه نداشته است که تیم هندبال بزرگسالان، جوانان و نوجوانان زن ما هر سه در یک سال به مسابقات اعزام شوند. ما ۱۰ میلیارد تومان یعنی یک و نیم برابر بودجه‌ای که بخشی از آن را هم به ما نداده اند برای این سه اعزام هزینه کردیم. به این هزینه‌ها، اعزام رده‌های سنی مردان، ساحلی اردوهای ملی، هزینه‌های جاری فدراسیون و پرداختی به استان‌ها را هم اضافه کنید. ما علی رغم اینکه بودجه خود را به صورت کامل دریافت نکردیم اما باز هم ده درصد بودجه استان‌ها را هم دادیم و از منابع درآمدی هم مبلغ خوبی را به استان‌ها تزریق کردیم.

گفتگو: زهرا محمدی فر

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)