میرنیوز

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها! 2022-03-21T03:46:06+03:30

به گزارش ایسنا، وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ با اتفاقات عدیده‌ای همراه بود و ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و نیز تعیین تکلیف آیین نامه هیات‌های ورزشی، حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و در نهایت آغاز واگذاری این دو تیم در آخرین سال قرن، روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتخاب حمید سجادی به عنوان چهارمین وزیر ورزش، تعیین بودجه این وزارتخانه و اضافه شدن ردیف بودجه کمیته ملی المپیک به کلیات بودجه وزارت ورزش، برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، تشکیل ستاد بازی‌های آسیایی و تعیین رشته‌های اعزامی به این مسابقات و...از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

ابلاغ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی

هیات وزیران در جلسات ۱۴ مهر ۱۳۹۸ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به استناد تبصره ماده (۱۱) قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی - مصوب ۱۳۷۳ - اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد و اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر ماه سال ۹۸ به تصویب رسید و در آذر ماه همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ ماه طول کشید تا نهایت شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد.

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

در نهایت نیز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری کرد. بر اساس اعلام وزارت ورزش پس از ابلاغ این اساسنامه، انتخابات فدراسیون‌های ورزشی با استناد به این  اساسنامه برگزار می‌شود.

تعیین تکلیف آیین نامه هیات‌های ورزشی

آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی ورزشی استانی و شهرستانی از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با استناد به اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴ مهر سال ۹۸ و ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هیات وزیران تهیه و تصویب شد و از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد تا جهت اجرا در مجامع عمومی این فدراسیون‌ها به تصویب برسد.

اصلاح آیین‌نامه!

آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی پس از آنکه از سوی وزارت ورزش و جوانان تهیه، تصویب و به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد، در نهایت پس از اعتراض جمعی از روسای فدراسیون‌ها، اصلاح و مجددا ابلاغ شد. روسای ۲۸ فدراسیون ورزشی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نسبت به کاهش اختیارات روسای فدراسیون‌های ورزشی در مجمع هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی اعتراض خود را اعلام کردند که در نهایت این مسئله مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و با اصلاح آن، ‌ آیین نامه جدید نحوه فعالیت هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی به فدراسیون‌های ورزشی ابلاغ شد.

واگذاری استقلال و پرسپولیس

آذرماه سال ۱۳۹۷ بود که مسعود سلطانی فر- وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس که به تایید رییس جمهور رسیده بود بعد از طی کردن مراحل  کارشناسی در کمیسیون اقتصادی در هیات دولت به تصویب رسید و با توجه به این مصوبه هیات وزیران، سازمان خصوصی‌سازی وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارایی تمامی مراحل ارزیابی، قیمت‌گذاری، تعیین شرایط و نحوه واگذاری به متقاضیان را بر عهده خواهد داشت. با این وجود در روزهای پایانی سال ۹۷ سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد، این دو باشگاه توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده و قرار است در اولین فرصت در سال ۱۳۹۸ جلسه هیأت واگذاری برگزار و این قیمت در این جلسه تأیید یا رد شود.

در این رابطه رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی نیز عنوان کرد که مقدمات واگذاری این دو باشگاه هنوز فراهم نشده است و مشغول آماده‌سازی این دو باشگاه برای واگذاری هستیم و در نهایت ۱۱ شهریورماه سال ۹۸  وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با کمیسیون اصل ۴۴ درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تاکید کرد که با توجه به فراهم نبودن شرایط و تفاهم با مجلس و نهادهای نظارتی، این واگذاری حداکثر تا پایان سال ۹۸ به تعویق افتاده است. ورود سهام سرخابی ها به بازار سرمایه اما تا پایان سال ۹۸ نیز محقق نشد و مسئولان امر از عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال ۹۹ خبر دادند که باز هم این اتفاق رخ نداد و کار به سال ۱۴۰۰ کشیده شد.

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

در نهایت ابتدا هیات واگذاری با حضور سه وزیر اقتصاد، دادگستری و ورزش به اتفاق آرا افزایش سرمایه حدود ۱۰ درصدی این دو باشگاه را تصویب کرد و سپس نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج شد. براساس اطلاعیه فرابورس، نماد این دو باشگاه که قبل‌تر نزد سازمان بورس ثبت شده بود در گروه فعالیت‌های ورزشی در بازار پایه و تابلو نارنجی فرابورس درج شد و با درج آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه دو باشگاه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم دولت همه مردم توانستند ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۰، توانستند ۱۰ درصد سهام دو باشگاه به را خریداری کنند.

حذف سرخابی‌ها از آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در اطلاعیه ای از حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خبر داد. اتفاقی تلخ برای فوتبال ایران و وزارت ورزش و جوانان که مالکیت این دو باشگاه را بر عهده دارد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که AFC قبل از اتمام سال ۲۰۲۱ در نامه به فدراسیون فوتبال از وجود نقایص در پرونده حرفه ای این سه تیم خبر داده و خواستار ابطال مجوز حرفه ای آن ها و غیبت در لیگ قهرمانان آسیا شده بود اما پنج روز برای ارائه اسناد و مدارک مهلت داده بود و با ارسال مدارک و بررسی های انجام شده که تا ششم ژانویه به طول انجامید، این کنفدراسیون از حذف قطعی سه تیم ایرانی خبر داد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رابطه اعلام کرد که نهاد مستقل کنترل ورودی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ECB) در تصمیمی مجوز  باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و باشگاه گل گهر سیرجان (هر سه باشگاه‌ از جمهوری اسلامی ایران) را برای حضور در مسابقات لغو کرد. این تصمیم بر اساس مواد ۱۴.۴ و ۱۴.۵ آیین نامه مجوز باشگاه های AFC صادر شده است. ECB تشخیص داد که این سه باشگاه تمام معیارهای اجباری (طبق ماده ۳.۱ و ۳.۲ (a) مقررات مجوز باشگاه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا) را برآورده نکرده‌اند و بر این اساس، نباید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به آنها داده شود. بنابراین باشگاه های پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجان صلاحیت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ را ندارند.

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

سجادی؛ ‌چهارمین وزیر ورزش

چهارم شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بود که بود، ‌تکلیف وزیر ورزش و جوانان در کابینه دولت یازدهم مشخص شد و نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حمید سجادی را به عنوان سکاندار هدایت این وزارتخانه انتخاب کردند.

با معرفی وزاری پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، «سید حمید سجادی هزاوه» به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد تا در صورت اخذ رای اعتماد به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان راهی ساختمان سئول شود. مجلس که بررسی صلاحیت وزیر ورزش و جوانان را به عنوان آخرین وزارتخانه در دستورکار خود قرار داده بود با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد سجادی، بیان نظرات چهار نماینده مخالف و چهار نماینده موافق کار خود را دنبال کرد و در نهایت با کسب ۱۶۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به سجادی اعتماد کرد تا به عنوان نفر اول ورزش کشور پس از  محمد عباسی (دولت دهم)، رضا صالحی امیری (سرپرست در دولت یازدهم)، محمد شریعتمداری (سرپرست در دولت یازدهم)، محمود گودرزی (دولت یازدهم)، نصرالله سجادی (سرپرست در دولت یازدهم) و مسعود سلطانی‌فر (دولت یازدهم و دوازدهم)   سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گیرد و به عنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود.

تغییر سه معاون ورزشی

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان که سوم شهریور سال ۱۴۰۰ از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، طی احکامی سینا کلهر را به عنوان معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، سیدمحمد پولادگر را به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و مریم کاظمی پور به عنوان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

این تغییرات در حالی رخ داد که با گذشت بیش از چهار ماه از شروع به کار وزارت جدید ورزش و جوانان با هدف ساماندهی ورزش ایران، شاهد تعلل در برخی تصمیمات از جمله انتصاب معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه بودیم و در حالی که ۲۰ آذر معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی و مکتوب استعفای خود را به وزیر ارائه کرد اما در نهایت ۱۸ دی ماه بود که پولادگر در نهایت سکاندار مهم‌ترین معاونت ورزشی این وزارتخانه شد.

تعیین بودجه وزارت ورزش

بر اساس لایحه بودجه سال آینده مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل ۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شد؛ بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در بخش مصاف عمومی در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه در بخش مصارف عمومی در سال آینده معادل یک هزار و ۵۱۷ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است. همچنین بودجه جاری این وزارت خانه در بخش مصارف اختصاصی در سال آینده معادل ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است. این اتفاق در حالی رخ داده  که برای اولین بار بودجه کمیته ملی المپیک در ردیف بودجه وزارت ورزش و جوانان لحاظ شده است.

۲ برابر شدن حق‌پخش ورزش در بودجه

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم شود و نسبت به عدد ۱۵۰ میلیارد تومانی در قانون بودجه ۱۴۰۰، ‌ رشد ۲.۱ برابری را نشان می‌دهد.

تشکیل ستاد عالی بازی‌های آسیایی۲۰۲۲

حمید سجادی  بعد از گذشت حدود چهار ماه از حضورش در وزارت ورزش بالاخره جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی۲۰۲۲ را برگزار کرد و این جلسه با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد؛ ستاد عالی بازی های آسیایی وظیفه سیاست گذاری برای حضور کاروان در این رویداد را دارد و با توجه به اینکه اعزام کیفی در دستور کار قرار دارد، برگزاری منظم جلسات، کمک می‌کند که  فدراسیون‌ها هر چه زودتر تکلیف خود را بدانند که شانسی برای اعزام دارند یا خیر؟

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی به میزبانی چین در سال ۲۰۲۲ در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش و ۴۸۲ ماده در روزهای ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر (۱۹ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۱) برگزار می شود و دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیر بازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش های صعودی، کبدی، اسکیت، تیراندازی باکمان، فوتبال، هندبال، شنا-شیرجه-واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه سواری، شطرنج، بازیهای الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز ۲۶ رشته ای هستند که برای اعزام به بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ نهایی شدند.

ماجراهای انتخابات ۱۰ فدراسیون ورزشی

ثبت نام از کاندیداهای ۱۰ فدراسیون کوهنوردی، کبدی، بسکتبال، نابینایان و کم بینایان، اسکیت، شنا، تکواندو، بوکس، ورزش دانش آموزی و تیراندازی برای برگزاری مجمع انتخاباتی مدنظر قرار گرفت و به مدت ۱۰ روز کاری ادامه داشت و پس از این که ثبت نام کاندیداهای این ۱۰ فدراسیون به پایان رسید، در طی مدت گرفتن استعلام از کاندیداها، براساس اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی، کمیسیون ورزشکاران، داوران و مربیان نیز تشکیل شد تا اعضای اصلی مجمع برای رای‌گیری در انتخابات مشخص شوند. علت اهمیت برگزاری انتخابات این ۱۰ فدراسیون ورزشی نیز به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک مربوط می‌شد و با توجه به اینکه قرار بود برای اولین بار مجامع انتخاباتی مطابق با اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی برگزار شود، سختی‌های خاص خود را داشت. در نهایت نیز انتخابات این ۱۰ فدراسیون ورزشی برگزار شد اما انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاد.

وزارت ورزش در ۱۴۰۰/ از خانه‌تکانی فدراسیون‌ها تا بلوای سرخابی‌ها!

چالش ممنوعیت کارکنان وزارت‌ ورزش در فدراسیون‌ها، هیات‌ها و کمیته ملی المپیک!

«سند تحول دولت مردمی» از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران در ۸ اسفندماه سال جاری به اعضای هیات دولت ابلاغ شد. در این سند آمده است: "در اجرای وعده داده شده در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست های کلی نظام و با اتکا و بهره مندی از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، رفع نیازهای مردم، حل مسائل اساسی کشور و در اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی «سند تحول دولت مردمی» به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزا و دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود». همچنین بر اساس اعلام رییس جمهوری، مسئولیت اجرای مفاد سند تحول در موارد مربوط بر عهده وزار و بالاترین مقام مسئول در دستگاه های ذی ربط بوده و مکلف به پاسخگویی هستند.

در «سند تحول دولت مردمی» ضعف نظام نظارتی در ورزش به عنوان یکی از عوامل چالش آفرین در حوزه ورزش اعلام شده است و در بخش ورزش این سند «رفع تعارض منافع شئون مختلف اداره ورزش و منع عضویت کارکنان وزارت ورزش و جوانان در اداره امور هیات ها، فدراسیون ها، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی (کوتاه مدت- وزارت ورزش و جوانان، دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری)» به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای مدیریت تعارض منافع و افزایش شفافیت در ورزش اعلام و ابلاغ شده است.

رییس سازمان اداری و امور استخدامی کشور در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاکید کرده بود که دستگاه‌های‌های اجرایی در سال آینده (۱۴۰۱) بر اساس "سند تحول دولت مردمی" ارزیابی خواهند شد. حال باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان که در پایان سال ۱۴۰۰ با رسانه‌ای شدن این خبر مواجه شده در سال ۱۴۰۱ چه تصمیمی در رابطه با فعالیت رییس ۱۳ فدراسیون ورزشی که کارمند رسمی وزارت ورزش و جوانان هستند، اتخاذ خواهد کرد؟

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)