میرنیوز

اوفارل گفت تو دیوانه‌ای!/ از وقتی فوتبالیست شدم، نوروز کنار خانواده‌ نبودم

اوفارل گفت تو دیوانه‌ای!/ از وقتی فوتبالیست شدم، نوروز کنار خانواده‌ نبودم 2022-03-20T01:39:27+03:30

به گزارش ایسنا، منصور رشیدی، دروازه‌بان سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال که در مقطعی هم به عنوان مربی در تیم ملی و استقلال حضور داشته است، این روزها خارج از زمین‌های فوتبال به استراحت می‌پردازد.

فرا رسیدن سال ۱۴۰۱ و نوروز باستانی، بهانه‌ای خوب برای گفت‌وگو با این اسطوره نامدار فوتبال ایران شد که در ادامه می‌خوانید:

نوروز برای شما چه حس و حالی دارد و تداعی کننده چه خاطرات و احساساتی است؟

دو مرحله دارد. مرحله اول مربوط به کودکی و نوجوانی است و مقطعی هم مربوط به پیری و سال‌خوردگی می‌شود. زمانی که جوان بودم، قبل از فرارسیدن نوروز، پدر مرحومم ما را به بازار می‌برد و یک جفت کفش و لباس نو می‌خرید. البته این خریدها مشمول طول سال می‌شد و باید به هر طریق ممکن با آن‌ها مدارا می‌کردیم تا سال تحویل بعدی فرا برسد. موقع سال تحویل همگی سر سفره هفت سین می‌نشستیم و در دید و بازدیدها، "یک شاهی تا "دو زار" عیدی می‌گرفتیم. برای همین در هنگام نوروز خیلی ذوق داشتیم. لباس نو به تن می‌کردیم و پول زیادی هم به جیب می‌زدیم. این ارقام در آن زمان کم نبود.

در حال حاضر نوروز برای شما که جزو بزرگان خانواده و فوتبال هم محسوب می‌شوید، چه رنگ و بویی دارد؟

الان زیاد دلخوشی ندارم. اصلا نمی‌دانم عید چه روزی است. بیشتر به خاطر اعضای خانواده است که در کنارشان و در کنار سفره هفت سین هستم. دیگر دلمان خوش نیست. سعی می‌کنم به خاطر شادی بچه‌ها همراهشان باشم و عیدی بدهم.

چرا دل و دماغ سابق را ندارید؟

واضح است. وقتی می بینم در مملکت چه خبر است و خانواده‌ای پول ندارد روز خود را سر کند، چطور می‌توانم خوشحال باشم؟ وضعیت خیلی از زندگی‌ها در خوزستان خودمان خراب است. بعضی‌ها در مشاغل دولتی میلیاردها تومان حقوق می‌گیرند اما یک خانواده جا برای زندگی کردن ندارد. می‌دانید این حقوق‌های میلیاردی که به یک نفر پرداخت می‌شود، تبدیل به چند کانتینر می‌شد که کودکان در مناطق محروم به جای نشستن روی زمین خشک و سفت، در کلاس درس از آن استفاده کنند؟ همین چیزها ناراحتم می‌کند. ما آدم‌های بی‌غیرتی نیستیم که به فکر زن و بچه خودمان باشیم اما از هموطن و هم نوع خود غافل شویم. بچه های من کار خود را می کنند ولی آن بچه‌ها چه شرایطی دارند؟ آرزوی من این است که رفاه در تمام کشور وجود داشته باشد.

در گذشته و در دوران فوتبالتان، پیش آمده بود که در نوروز، راهی مسابقاتی شوید؟

همیشه ایران بودیم. در هنگام نوروز مسابقات باشگاهی را یک هفته‌ای تعطیل می‌کردند اما از وقتی فوتبالیست شدم، هیچ‌گاه در نوروز کنار خانواده‌ام در خوزستان نبودم. از سال ۴۷، ۴۸ که راهی تهران شدم، از خانواده‌ام دور ماندم. تقریبا ۱۹، ۲۰ ساله بودم که در تهران زندگی می‌کردم.

با کسی از جمله فوتبالی‌ها رفت و آمد داشتید؟

با هم‌بازی‌هایم در باشگاه و تیم‌ملی رفت و آمد داشتیم و در هنگام نوروز به دید و بازدید می‌پرداختیم ولی فامیلی نداشتم. در بیرون از باشگاه هم همدیگر را می‌دیدیم. دلخوشی ما همین بود که بیرون همدیگر را ببینیم و حال و هوایمان عوض شود. الان هم به همین صورت است. پیشکسوت‌ها را خیلی کم می بینیم ولی وقتی یک یا دو سال یک بار هم همدیگر را ببینیم، بسیار خوشحال می‌شویم و انگار گمشده خودمان را پیدا کرده‌ایم.

در این دیدارها با هم‌دوره‌های خودتان از چه می‌گویید؟

بعضی ها خیلی دلتنگ هستند. مثلا می گویند یادت است در فلان شهرستان بازی کردیم و چه اتفاقاتی رخ داد؟ خاطرات را زنده می‌کنیم و دمی با همدیگر خوشحال هستیم.

از میان فوتبالی‌ها با چه کسانی بیشتر صمیمی بودید؟

با چهار، پنج نفر صمیمی‌تر بودم. مرحوم پورحیدری، حجازی، مژدهی، علیرضا عزیزی، محمد صادقی حسین کازرانی؛ هر شب دور هم بودیم. بد از تمرین و بعد از مسابقه هر شب با همدیگر بیرون می‌رفتیم. بیشتر برای غذا خوردن یا شام و ناهار با هم می رفتیم. ولی اکثرا بعد از تمرین ها شام می‌خوردیم.

با کسی هم شوخی می‌کردید؟ خاطراتی هم دارید؟

در اردو بچه‌ها خیلی با من شوخی می‌کردند. نصی (نصرالله) عبداللهی خیلی با من صمیمی بود. ما همیشه هم اتاقی بودیم. گاهی به او می‌گفتم "نصی با من شوخی نکن، قاطی می کنما." یک بار در اردوی تیم ملی بودیم که "نصی" سر شوخی را باز کرد. داشتیم هنداونه می‌خوردیم. او مرتب شوخی می‌کرد. به او چند بار گفتم "نصی شوخی نکن، قاطی می‌کنم" ولی او ادامه داد. دست آخر عصبی شدم و هنداونه را برداشتم که پرت کنم سمتش اما او فرار کرد. به دنبالش دویدم و به محض اینکه به سمتم برگشت، هنداونه را زدم به صورتش. هنداونه خیلی بد خورد به صورتش گفتم "یا صاحب الزمان! چشم هایش در آمد." هنداونه قرمز بود و من می‌گفتم این خون است که در صورتش جاری است. خیلی بد جا خورده بودم ولی گفت چیزی نشده است. به او گفتم "به مهاجرانی نگو." خاطراتی داریم با همدیگر.

شما در دوران مربیگری رایکوف هم شاگردش بودید. چه خاطراتی دارید؟

آن موقع جوان بودیم. شعورمان نمی رسید. نمی دانستیم او کیست. قدرش را نمی دانستیم. اذیتش می کردیم و او هم به زبان خودشان فحش می‌داد. این فحش خیلی بد بود. یک بار همین کلمه را به خانم رایکوف که خیلی خوب فارسی حرف می‌زد، گفتم. سریع خانم رایکوف گفت "وای، وای این حرف را نزن. این خیلی بد و زشت است." گفتم "اگر زشت است، چرا شوهرت به ما می‌گوید؟" او هم گفت "دیگر نگو این حرف را." فردا در تمرین رایکوف به سراغم آمد و گفت "چرا به خانم این حرف را زدی؟" گفتم "تو چرا به ما می‌گویی؟" اما به هر حال با اینکه فحش بدی بود، ورد زبان همه ما شده بود و همینطور تکرار می‌کردیم. (می‌خندد)

یعنی معنی این فحش را نمی‌دانستید؟

نمی دانستیم به چه معنی است اما می دانستیم که فحش بدی است. در خود یوگوسلاوی هم که رفته بودیم، این جمله را زیاد می‌گفتند.

رایکوف خیلی خوب فارسی حرف می‌زد؟

حدودا ۱۰ سال در ایران بود. من هیچ کسی را ندیدم که در یک سال فارسی را بهتر از رایکوف حرف بزند. خیلی باهوش بود. خیلی می فهمید. یک روانشناس بود. با بچه ها صحبت می کرد. می‌دانست به بقیه چه بگوید. بهترین مربی خارجی‌ای بود که به ایران آمد. اول برای تیم ملی آمده بود و بعد هدایت تاج را بر عهده گرفت.

پس در هر دو جا شاگردش بودید؟

در تیم ملی بازیکن رایکوف نبودم. من در سال ۴۸ تازه به ایران آمده بودم و دنبال تیم می‌گشتم. خدا پرویز خان ابوطالب رحمت کند که من را برای تیم‌ملی جوانان و امید در نظر گرفت. یک سال بازی کردم و بعد به تاج رفتم. اولین بازی من هم برای تیم می مقابل یونان بود.

تا به حال در سفرهای خارجی خود امکان داشته از هتل خارج شوید و احساس کنید که گم شده‌اید؟

من دو سال عضو تیم اسکای هاوک لس آنجلس بودم اما با من صحبت کردند و قول‌هایی دادند که راهی ایران شدم. من نسبت به زبان انگلیسی شناخت داشتم و هیچ وقت گم نشده ام.

با دیگر مربیان تیم ملی ارتباط خوبی داشتید؟ مثلا رابطه شما با مهاجرانی چطور بود؟

مهاجرانی با همه رفیق بود. سال ۵۳ که فرانک اوفارل را برای تیم ملی آورده بودند، مهاجرانی دستیارش بود. در ادامه مهاجرانی خودش سرمربی شد. دوره پرافتخاری داشتیم. مثلا وقتی در بازی‌های آسیایی قهرمان شدیم، در هفت دیدار از ۹ بازی من در درون دروازه بودم. ناصر (حجازی) هم بود.

خاطره‌ای از فرانک اوفارل دارید؟

مسابقاتی در ایران برگزار می‌شد که شوروی و یوگسلاوی هم حضور داشتند. اوفارل در دو، سه بازی از من استفاده نکرد اما خیلی با من صحبت می‌کرد. تا اینکه برای بازی‌های آسیایی راهی داودیه شدیم تا اردوی تیم ملی را برگزار کنیم. با خودم فکر کردم چرا او از من استفاده نمی‌کند؟ من آماده بودم و تمرین می‌کردم و مدعی هم بودم. برای حرف زدن با او به اتاقش رفتم. به مترجمش گفتم حرف‌هایم را به او منتقل کند. گفتم "من آمدم تیم ملی بازی کنم، نیامده‌ام که ذخیره باشم. آمده ام که فیکس بازی کنم. هیچ مشکلی ندارم. می‌خواهم فیکس باشم. اگر دروازه‌بان ذخیره باشم، ساکم را بر می‌دارم و می‌روم." دیدم اخم‌ کرد و با ناراحتی گفت: "تو دیوانه هستی؟ در انگلیس هر کسی از خدایش است که در تیم ملی باشد. اگر روی تو حساب نمی کردم که با تو اینطوری صحبت نمی کردم." به مترجمش گفتم که "بگو آنجا انگلیس است، اینجا ایران. می خواهم پیشرفت کنم." اوفارل باز هم گفت "تو دیوانه‌ای! مغزت درست کار نمی کند. خوشحال باش که ملی پوش هستی. برو به تمریناتت بچسب و به فکر این موضوع نباش." من رفتم تمریناتم را کردم و در بازی‌های آسیایی هم از ۹ بازی در هفت مسابقه بازی کردم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)