میرنیوز

صالحی امیری: روسای فدراسیون‌ها به شعارهای انتخاباتی‌شان توجه کنند/ مجمع بدون چالش جدی به پایان رسید!

 صالحی امیری: روسای فدراسیون‌ها به شعارهای انتخاباتی‌شان توجه کنند/ مجمع بدون چالش جدی به پایان رسید! 2022-03-08T18:42:47+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری پس از پایان چهل و نهمین مجموع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: عرض سلام، ادب و اخلاص به همه ملت ایران دارم و از زحمات اصحاب رسانه، رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها که در چهار سال گذشته تلاش کردند مجموعه خدمات نهاد بین‌المللی ورزش یعنی کمیته ملی المپیک را به افکار عمومی معرفی کنند. امروز در حقیقت چهارمین سال از عمر کمیته ملی المپیک در دوره ریاست حقیر است. در مجمع امروز یک گزارش جمع‌بندی از عملکرد چهار ساله را در 12 گام و در 12 رهیافت و مجموعاً 24 محور به اعضای مجمع گزارش دادم.

وی افزود: خلاصه این گزارش در این چارچوب بود که معیار و مبنای ما در عملکرد، شفافیت، قانون‌گرایی، اخلاق‌مداری، توجه به عرصه فرهنگی، تلاش برای کاهش تعهیدات نسبت به ورزش قهرمانی ایران، افزایش روابط بین‌المللی، برگزاری عزت‌مندانه رویدادها، توسعه فضاها و سخت افزارهای موجود در آمادمی ملی المپیک، تلاش برای افزایش مبنای بودجه‌ای بود. در مجموع در چهار سال گذشته حدود 480 میلیارد تومان از دولت محترم دریافت کردیم و در مجموع 60 درصد این بودجه را به فدراسیون‌های قهرمانی و آسیایی تخصیص دادیم، حدود 90 میلیارد تومان را هزینه پرسنلی سازمان و حدود 110 میلیارد تومان برای هزینه‌های پشتیبانی، تجهیزات، آموزش و اداری سازمان هزینه شد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: برای عادلانه کردن توزیع منابع شاخص گذاری انجام شد و این شاخص‌ها در کمیسیون مدیریت برنامه‌ریزی، بعد در هیئت اجرایی و بعد در مجمع سال قبل تصویب شد. این شاخص‌ها از یک تا هزار تعریف شده است و اولین فدراسیون که بیشترین شاخص و هزار امتیاز را کسب کرد، کشتی است و بقیه به همین ترتیب تا 50 فدراسیون این شاخص‌ها را کسب کردند. به ازای هر شاخص 4 میلیون تومان تخصیص داشتیم و یعنی اگر فدراسیون هزار امتیاز را از مجموعه شاخص‌ها کسب کرد چهار میلیارد تومان به آن تخصیص داده می‌شود. امروز از اعضای مجمع در رای‌گیری خواستیم که نسبت به این روند اظهارنظر کردند و خوشبختانه اکثریت بالای 90 درصدی نسبت به روندی عملکرد کومیته، برنامه‌های سال 1400 و برنامه‌های پیشنهادی سال 1401 رویکرد مثبت و موافق نشان دادند.

صالحی‌امیری تصریح کرد: موضوع بعدی زمان انتخابات بود و دوره چهار ساله رسماً به پایان رسید، اما به دلیل تغییرات اساسنامه که رسماً تغییر ماهیت داشت و مدت سه سال طول کشید تا بعد از طی مراحل در هیئت اجرایی، مجمع، کمیسیون اجتماعی دولت، دولت، کمیته بین‌المللی المپیک و نهایتاً شورای نگهبان به تصویب رسید. امروز می‌توانم این خبر مثبت را به اصحاب رسانه و ملت عزیز عرض کنم که حداقل برای یک دهه دیگر کمیته ملی المپیک دراری اساسنامه‌ مصوبی است که مراجع بین‌المللی و رسمی داخلی تصویب کردند و ابهامی دیگر در مجموع عملکرد کمیته نخواهیم داشت.

وی در خصوص تاریخ برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: دو تاریخ توسط اعضای مجمع پیشنهاد شده بود. یک تاریخ برگزاری انتخابات در بهار بود و انتظار بود انتخابات هر چه زودتر برگزار کنیم و یک پیشنهاد دیگر این بود برای اینکه خللی در برگزاری دو رویداد کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی هانگژو پیش نیاید به مهرماه و بعد از بازی‌های آسیایی موکول شود. پس از بحث طولانی که اعضای مجمع انجام دادند و موافقین و مخالفین نهایتاً رای گیری کردند و اکثریت به برگزاری مجمع در مهرماه 1401 و بعد از بازی‌های آسیایی رای دادند.

وی ادامه داد: بسیاری از مباحث دیگری که در مجمع مطرح شد، ناظر به مسائل داخلی کمیته ملی المپیک بود. درباره روند توزیع بودجه بحث شد. سیاست قطعی کمیته ملی المپیک شفاف‌سازی کلیه منابع وارد به کمیته و مصارف است. در 4 سال گذشته حتی یک ریالی که تخصیص داده شده است، در سایت کمیته ملی المپیک وجود دارد و نهادهای نظارتی دائما نظارت می‌کنند و نظام حسابرسی و نظام خزانه‌داری روی آن صحه گذاشته‌اند. سیکل توزیع منابع در کمیته المپیک بر اساس قوانین جاری و بر اساس تأیید نهادهای نظارتی انجام شد و کسی ابهامی نداشت. میزان تخصیص ما در سال 1400 تاکنون 139 درصد نسبت به بودجه مصوب بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: تعهد داشتیم حدود 50 میلیارد تومان تخصیص دهیم که این مبلغ 39 درصد افزایش داده شده است. تا پایان سال تلاش می‌کنیم تخصیص جدیدی داشته باشیم. پیش‌بینی ما این است که تخصیص را به مرز 150 درصد برسانیم. این تخصیص و افزایش بودجه در شرایط سخت کشور است که با تحریم، گرانی، تغییر ناگهانی ارز، تورم و ... روبرو هستیم. در رویداد جاکارتا با ارز 4200 هزار تومانی رفتیم ولی در رویداد توکیو با ارز 29 هزار تومان رفتیم و در رویداد بعدی چنین چیزی خواهیم داشت. ما نیاز به 100 میلیارد تومان داریم اما خدا را شاکر هستم اعضای مجمع به اتفاق ضمن اظهار محبت به حقیر و کمیته المپیک اظهار رضایت از عملکرد داشتند. از همه اعضا، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها تقدیر می‌کنم که حامی ما بودند. باور داریم که بدون همراهی اصحاب رسانه امکان موفقیت در نهاد ورزش چه وزارت ورزش، کمیته المپیک و پارالمپیک وجود ندارد، چون حلقه ارتباط رسانه‌ها هستند، به همین خاطر رسانه را رکن چهارم ورزش معرفی کردند.

 

صالحی‌امیری تصریح کرد: خوشبختانه مجمع بدون چالش جدی به پایان رسید. بحث‌ها در همه مجامع وجود دارد اما مهم تصمیم‌گیری مجمع است. مجمع به همه بندهای عملکرد کمیته المپیک با اجماع رأی مثبت داد. مجمع به برنامه‌های کمیته المپیک در سال 1401 رای مثبت داد. فراموش نکنید در این شرایط سخت تحریم، گرانی و تورم موزه ورزش را با سه هزار متر فضا و دو هزار کاپ و شی موزه‌ای افتتاح کردیم. در 4 سال گذشته برای هزینه‌های سخت افزاری مجموعه‌ای که الان حضور داریم، حدود 110 میلیارد تومان که صد در صد خدمات رایگان می‌دهد انجام شده است. هتل این مجموعه، مرکز سنجش و روانشناسی، مرکز درمانی و ... رایگان و 24 ساعته در اختیار فدراسیون‌ها است.

وی با بیان اینکه هر نوع روابط مالی بین کمیته و فدراسیون‌ها ممنوع شده است،‌ تصریح کرد: این موضوع به شفافیت و قانون‌مداری ما کمک شایانی می‌کند. نهادهای نظارتی همیشه کنار ما هستند و از آنها صمیمانه تقدیر می‌کنم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اختلاف علیرضا دبیر با هیئت اجرایی این کمیته بیان کرد:‌ من گفتم کمیته ملی المپیک ظرف چهار سال، 480 میلیارد تومان دریافت کرد و بودجه امسال، 216 میلیارد و 500 میلیون بوده که تاکنون 168 میلیارد دریافت کرده‌ایم. بودجه فدراسیون‌ها بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده، 50 میلیارد تومان است. فدراسیون کشتی هم چهار میلیارد تومان بودجه دارد و تخصیص مجموعاً 8.8 میلیارد تومان به این فدراسیون قطعی است.

صالحی امیری با بیان اینکه به همه فدراسیون‌ها بابت احساس بیشتر مطالبات خود از بودجه حق می‌دهند، گفت: ما ظرفیت تأمین منابع را نداریم و بودجه دریافتی را توزیع می‌کنیم. با این حال انتظارات خیلی بالاتر و منابع محدود است. بر اساس شاخص‌ها، به‌صورت میانگین 139 درصد به همه فدراسیون‌ها کمک شده و نمی‌توانیم میان آنها تبعیض قائل شویم. همه فدراسیون‌ها شرایط برابری دارند و هر فدراسیونی که امتیاز بیشتری در شاخص‌ها داشته باشد، منابع بیشتری اخذ کرده است.

وی انتظار دبیر را بجا دانست و خاطرنشان کرد: دولت هم باید در این زمینه کمک کند. معمولاً آقایانی که وارد انتخابات می‌شوند، می‌گویند به منابع دولت نیاز نداریم و هزینه‌ها را از طریق اسپانسرینگ تأمین می‌کنیم. دوستانی که بودجه فدراسیون‌های خود را محدود می‌دانند، یک بار سخنرانی خود را در زمان مجمع انتخاباتی و رأی گرفتن گوش کنند. اکثریت کسانی که می‌گویند بودجه محدودی دارند، هنگام رأی‌گیری به افکار عمومی و جامعه ورزش قول دادند از منابع خارج از دولت جذب کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه شرایط در سال 1401 بهتر از 1400 خواهد بود، اظهار داشت: بودجه همه فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون کشتی را در سال آینده افزایش می‌دهیم. هیچ‌گاه به یک فدراسیون، بودجه ویژه‌ای نمی‌دهیم و این بر خلاف اصول مدیریت است. به همه 50 فدراسیون بر اساس امتیازات منابع می‌دهیم و نمی‌توانیم بر اساس نیازها عمل کنیم؛ بلکه بر اساس توانمندی‌ها عمل خواهیم کرد.

ادامه دارد...

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)