میرنیوز

صدیقی: کاروان ووشو و کوراش در هانگژو فراتر از انتظار خواهند بود/ شاید اوجاقی به تیم ملی برگردد

 صدیقی: کاروان ووشو و کوراش در هانگژو فراتر از انتظار خواهند بود/ شاید اوجاقی به تیم ملی برگردد 2022-03-08T08:09:26+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، شیوع ویروس کرونا در دو سال و نیم گذشته باعث شد که فدراسیون جهانی ووشو برخلاف بسیاری از رشته‌های تمامی رویدادهای بین‌المللی خود را لغو کند. اتفاقی که باعث شد که نمایندگان ووشو کشورمان در این دو سال غیر از مسابقات لیگ برتر ووشو و رقابت‌های جنگجویان ووشو در هیچ رویداد حضوری نداشته باشند.

سال 1401 باعث خواهد شد تا پس از حدود سه سال مجدداً شاهد برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در ووشو باشیم و این رشته به عنوان یکی از رشته‌های پر امید کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، مسابقات دانشجویان جهان و رقابت‌های ورلد گیمز حضور داشته باشید.

برای اطلاعی از آخرین شرایط فدراسیون ووشو در آستانه سال 1401 با امیر صدیقی، رئیس جوان فدراسیون ووشو به گفت‌وگو پرداختیم که در زیر می‌خوانید:

تسنیم: ووشو همواره یکی از رشته‌های مدال‌آور کاروان ایران در بازی‌های آسیایی بوده است و این دوره با توجه به اضافه شدن رشته کوراش به زیر مجموعه فدراسیون ووشو قطعا توقعات از فدراسیون ووشو بالاتر خواهد بود.

با توجه به اینکه ووشو همواره نقطه اتکای محکمی برای کاروان ورزش کشورمان در بازی‌های آسیایی بوده است، امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دو رشته ووشو و کوراش مدال‌آوری بسیار ارزشمندی داشته باشیم و دل مردم ایران را شاد کنیم. با توجه به لغو رویدادهای بین‌المللی به دلیل کرونا، اردوهای تیم ملی را برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی خیلی زودتر از دوره‌های گذشته شروع کردیم. بچه‌های کوراش تا به حال 7 مرحله اردو داشتند و تا پایان سال مرحله سوم اردوی تیم ملی ووشو نیز برگزار خواهد شد. در سال آینده و تا بازی‌های آسیایی 6 مرحله دیگر اردو خواهیم داشت. جمع بندی ما این است حضور بسیار مقتدرانه‌ای در بازی‌های آسیایی داشته باشیم، چرا که در دوره گذشته با احتساب مدال‌های کوراش موفق به کسب 3 مدال طلا، 5 مدال نقره و 2 مدال برنز شدیم که رکورد بسیار خوبی بود. امیدوارم بتوانیم این رکورد را تکرار و حتی عملکرد بهتری داشته باشیم. فدراسیون ووشو تنها فدراسیون 3 مدال طلایی ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی بود و نزدیک 20 درصد مدال‌های کاروان ایران را ووشو به دست آورد و امیدوارم این موفقیت ادامه داشته باشد.

تسنیم: با توجه به میزبانی چینی‌ها به عنوان یکی از قدرت‌های ووشو دنیا در بازی‌های آسیایی، چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟

همیشه بازی‌های آسیایی برای ما سخت‌تر از مسابقات جهانی بوده است. در رشته کوراش نیز همینطور است و ازبکستان یکی از رقبای اصلی کاروان ایران در مدال‌آوری است. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. همیشه خاطرات خوبی از حضور در چین داشتیم و در بازی‌های آسیایی 2010 و قهرمانی جهان 2019 عملکرد خوبی در چین داشتیم. امیدوارم این اتفاقات تکرار شود و با دستانی پر به کشورمان بازگردیم.

امیر صدیقی , ووشو ایران , ووشو ,

تسنیم: در بخش تالو نیز امیدوار به اتفاقات خوب هستید؟

در تاریخ بازی‌های آسیایی ما یک مدال برنز در سالیان خیلی دور و در  مسابقات 2010 کسب کردیم و در دوره گذشته نیز زهرا کیانی موفق به کسب مدال نقره شد. در تالو شاهد رقابت سخت و نفس‌گیری خواهیم بود و همه کشورهای آسیای شرقی با توجه به قدمت و توان بالایی که دارند همواره موفق بودند. در سال 2019 برای اولین بار یک جوان 19 ساله به نام مجیری موفق به کسب مدال طلا  در مسابقات قهرمانی جهان شد. بچه‌های حاضر در اردو بسیار با انگیزه هستند و ضمن اینکه پوست اندازی کوچکی در تیم تالو آقایان شکل گرفته و خیلی امیدوار به رقم خوردن اتفاقات خوب در این دوره هستیم.

تسنیم: ووشو ایران در ساندا بانوان تنها موفق به کسب یک مدال طلا توسط خدیجه آزاد پور در سال 2010 شده است. چقدر امیدوار به شکستن این طلسم 12 ساله در هانگژو هستید؟

 با توجه به اینکه زودتر توانستیم اردوها را شکل بدهیم و بچه‌ها تمرینات خوبی داشتند، بسیار امیدوار هستیم یکی از خواهران منصوریان در بازی‌های آسیایی بدرخشند و موفق به کسب مدال طلا شوند. الهه منصوریان تمرینات بسیار خوبی در یک سال گذشته داشته است و بسیار امیدوار به رقم زدن این اتفاق هستیم.

تسنیم: شاید یکی از نگرانی‌ها در ووشو ایران بالارفتن سن  ستاره‌هایی همچون محسن محمدسیفی، شهربانو منصوریان و الهه منصوریان است. نگران نیستید با خداحافظی این قهرمانان در جایگزینی نفرات دچار مشکل شویم؟

 اینگونه نخواهد بود و ما در اردوی تیم ملی چهره‌های جوانی را می‌بینیم. نفرات 18 تا 20 ساله در اردوی تیم ملی حضور دارند که نسل آینده ساندای ایران هستند. رقابت در ایران خیلی سخت است و معمولاً در تاریخ ووشو کشورمان هر کسی از ایران بیرون رفته موفق به کسب مدال شده است. خدا را شکر نسل بسیار خوبی داریم و برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه استعدادیابی شکل دادیم و فکر می‌کنم در آینده نیز این مسیر ادامه داشته باشند تا هیچ خلایی در این حوزه نداشته باشیم.

تسنیم: ووشو ایران در سالیان اخیر همواره با حضور حسین اوجاقی در جایگاه سرمربی موفق به کسب دستاوردهای بزرگی شده است. یکی از نگرانی‌ها در این دوره بازی‌های آسیایی جدایی اوجاقی از تیم ملی ووشو است.

 ما هنوز تصمیمی برای سرمربی تیم ساندا نگرفتیم و این به آن معنا نیست که حسین اوجاقی در بازی‌های آسیایی حضور نخواهد داشت. ضمن اینکه ما از ظرفیت‌ و توان اوجاقی در حال استفاده هستیم و مربیان حاضر در اردو نیز جز بهترین‌های کشور هستند و سوابق خوبی در کنار اوجاقی در رویدادهای مختلف دارند. فکر می‌کنم از این لحاظ تیم ملی ووشو ایران مشکلی نخواهد داشت و بسیار خوش‌بین هستیم این بار مقتدر‌تر از دور قبل حضور داشته باشیم.

 

تسنیم: با این شرایط و با توجه به عدم انتخاب سرمربی برای تیم ملی ووشو و حضور دو مربی در کنار تیم ملی، احتمال انتخاب سرمربی برای تیم ملی وجود دارد؟

بله می‌تواند این اتفاق بیفتد.

امیر صدیقی , ووشو ایران , ووشو ,

تسنیم: حضور کوراش در زیرمجموعه فدراسیون باعث ساماندهی این رشته پرپتانسیل و از بین رفتن حواشی گذشته شده است، اما قطعاً ساماندهی این رشته هزینه‌های بیشتری به فدراسیون تحمیل خواهد کرد. برای فدراسیون ووشو حضور کوراش با توجه به این شرایط یک فرصت خواهد بود یا نه؟

رشته کوراش یک فرصت برای ورزش کشور است و بچه‌های بسیار خوبی در این رشته داریم که در این مدت با برنامه‌ریزی صورت گرفته خیلی بهتر شدند. بسیار خوش‌بین هستیم  در مسابقات قهرمانی آسیا در تاجیکستان در اواخر اسفندماه شاهد اتفاقات خوب باشیم. توجه بیشتر ما نیز در بخش بانوان است، چرا که می‌توانیم در این بخش خیلی بهتر از قبل حضور داشته باشیم و کسب مدال کنیم. در خصوص محدودیت بودجه نیز این موضوع را تایید می‌کنم، اما با مدیریت صورت گرفته، توانستیم فرصت را به صورت مساوی برای دو رشته ووشو و کوراش ایجاد کنیم و تا این جا نیز هیچ مشکلی در این حوزه نبوده است. البته سال آینده با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی، داخل سالن، یونیورسیاد، دانش‌آموزی و جوانان آسیا نیاز به کمک‌های بیشتر را احساس خواهیم کرد.

تسنیم: فدراسیون جهانی ووشو در دوران کرونا بسیار منفعل عمل کرد و شاهد لغو تمامی مسابقات بودیم. اتفاقی که قطعاً در آینده ورزشی بسیاری از ورزشکاران دنیا تاثیرگذار بود. این موضوع را شما چطور ارزیابی می‌کنید؟

یکی از انتقادها به فدراسیون جهانی از سمت ایران بود و به شدت نسبت به این موضوع انتقاد کردیم. عدم فعالیت در این دو سال و اندی و بعد از مسابقات جهانی 2019 می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به فدراسیون‌های ورزشی سراسر دنیا بزند. البته ما توانستیم این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و در ایران با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و برگزاری لیگ و مسابقات جدید جنگجویان ووشو (WWF)، بخش اعظمی از ورزشکاران را در سطح خودشان حفظ کنیم. در سال آینده در ووشو رویدادهای زیاد خواهیم داشت و در تیرماه مسابقات ورلد گیمز در بیرمینگام آمریکا برگزار و تیم تالو کشورمان در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. پس از آن نیز مسابقات دانشجویان جهان، بازی‌های آسایی و رویدادهای دیگر را خواهیم داشت. امیدوارم تیم‌های خوبی را برای این مسابقات آماده کنیم و حتی شاید نیاز باشد دو تیم شکل بگیرد و بیشتر تمرکز خود را روی بازی‌های آسیایی بگذاریم. 

تسنیم: بازخورد برگزاری مسابقات جنجگویان ووشو که با الگوبرداری از مسابقات ووشو حرفه‌ای برگزار شد، چگونه بود؟

 فکر می‌کنم برگزاری این مسابقات اتفاقات مثبت و خوبی بود و حتی فدراسیون جهانی ووشو از این اتفاق تقدیر و تشکر کرد. نوع برگزاری این رویداد نیز خاص و بر روی پل طبیعت و در کنار دریاچه آزادی برگزار شد. فکر می‌کنم بازخورد خوبی داشت و بچه‌ها از آن چیزی که فکر می‌کردیم این مسابقات را جدی‌تر گرفتند. خیلی خوشحالم این رویداد خیلی سریع  جای خود را در خانواده ووشو و ورزش‌های رزمی پیدا کرد و مطمئن هستم اتفاقات بهتری برای این رویداد در سال‌های آینده خواهد افتاد. امیدوارم هستیم این رقابت‌ها را تداوم ببخشیم تا نقطه قوتی برای ورزشکاران ما باشد.

امیر صدیقی , ووشو ایران , ووشو ,

تسنیم: حضور ورزشکاران ووشو در سالیان گذشته در مسابقات MMA  بیشتر شده است و به نظر می‌رسید در برخی اوقات نیز ورزشکاران ما بدون شناخت و آمادگی لازم در این مسابقات شرکت کردند. این موضوع نیز دلیل برای برگزاری مسابقات جنگجویان بود؟

دقیقاً همینطور است. یکی از دلایل برگزاری این مسابقات حفظ ورزشکاران و قهرمانان در کشور بود تا به خاطر مبلغ ناچیز ریالی و دلاری به خارج از کشور نروند. مسابقات آزاد، دسته‌ها و سطح‌های مختلف دارد و اینکه ورزشکاران ما به کشورهایی بروند که سطح ورزش آنها از ایران پایین‌تر است، رویکرد خوبی به خصوص از لحاظ موارد فرهنگی نبود. سعی کردیم با نحوه برگزاری مسابقات و جوایز، شرایط جوری باشد که بچه‌ها استقبال کنند و این اتفاق تا حدودی برای قهرمانان اصلی افتاد و فکر می‌کنم این مسیر می‌تواند مسیر درخشانی برای ووشو کشور باشد.

تسنیم: فدراسیون ووشو در دوران کرونا توجه جدی به فعالیت در بخش ورزش همگانی داشت. قرار است این روند همچنان ادامه داشته باشد؟

 یکی از اهداف اصلی ما در کنار بحث قهرمانی، توسعه همگانی این رشته است. رشته ووشو با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد  خیلی می‌تواند مورد توجه باشد، به شرطی که به مردم درست معرفی و آموزش داده شود. خدا را شکر این اتفاق در 20 ماه اخیر به شکل ویژه دنبال شد و یکی از مسائل اصلی فدراسیون در بحث همگانی و توسعه ووشو در بخش‌های کم برخوردار و حتی روستایی بود. تنها رشته‌ای که یک تیم روستایی را به لیگ برتر آورد، رشته ووشو است. در حال حاضر خانه‌های ووشو را در مناطق مختلف روستایی با همکاری شورای روستاها و اداره کل ورزش و جوانان راه‌اندازی کردیم و این مسیر ادامه خواهد داشت. طرح‌های مختلفی از جمله طرح سفیر سلامت ووشو را تعریف کردیم که نگاهی ویژه‌ای به تربیت مربیان در مناطق مختلف کشور داشت. طرح پیرامید نگاهی ویژه‌‌ای به آموزش ووشو و تای‌چی برای بانوان کشور داشت و همه این‌ها دست به دست هم داد تا طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال گذشته و سال جاری، فدراسیون ووشو جز موفق‌ترین فدراسیون‌ها در بخش روستایی، عشایری و ورزش همگانی بود.

تسنیم: لیگ برتر ووشو در دو سال گذشته شرایط بسیار خوبی از لحاظ برگزاری داشت، اما یکی از انتقادها برگزاری مسابقات در مقطع زمانی کوتاه و مانند یک تورنمنت بود که دیگر شکل لیگ را نداشت.

 ما محدودیت جدی کرونا را داشتیم و خیلی از رویدادها را در شرایطی برگزار کردیم که ممنوعیت وجود داشت و خیلی سعی کردیم با رعایت قرنطینه و دستورالعمل‌های بهداشتی این رویدادها را عملیاتی کنیم. اینکه فدراسیون ووشو توانسته تمام برنامه‌ها را در بخش ووشو و کوراش به بهترین شکل ممکن  برگزار کند، بسیار کار دشواری است. اینکه مجبور شدیم مسابقات را به این شکل برگزار کنیم به خاطر محدودیت‌های کرونا بود. قطعاً لیگ به معنای برگزاری مسابقات در فواصل زمانی مختلف است تا ورزشکاران را در  سطح آمادگی بالاتری حفظ کند. امیدوارم این بیماری هر چه زودتر رخت ببندد و همه ورزشکاران، مربیان و باشگاه‌ها با فراغ بال بیشتری شرکت کنند. محدودیت‌ها باعث شده خیلی از باشگاه‌ها هنوز در سطح کشور تعطیل باشند. رشته های ما نیز در دسته بندی ورزش‌های رزمی  و برخوردی قرار داشت و محدودیت‌ها جدی تر بود. 15 تیرماه 99 که رئیس فدراسیون شدم، 5 ماه از کرونا گذاشته بودم و فقط دو دوره کارگروه آموزشی برگزار شده بود و تقریبا 1700 بیمه شده داشتیم، اما امروز قریب به 800 دوره آموزشی با حضور بیش از 12 هزار نفر  برگزار کردیم و نزدیک 47 هزار بیمه شده ووشو در سراسر کشور داریم. این اعداد حاصل تلاش‌هایی است که صورت گرفته است.

امیر صدیقی , ووشو ایران , ووشو ,

تسنیم: با گسترش شبکه‌های مجازی شاهد حضور و فعالیت تبلیغاتی ورزشکاران در این فضا هستیم که البته با توجه به محدودیت منابع در برخی رشته‌ها نمی‌توان ایرادی به ورزشکاران  گرفت. البته این نگرانی وجود دارد که شاید پشت برخی از این تبلیغات عدم صداقت وجود داشته باشد و ورزشکاران بدون اطلاع باعث آسیب دیدن علاقمندان ورزش از لحاظ مالی و مسائلی دیگر شوند. فدراسیون ووشو چه برنامه‌ای برای  توجیه و ساماندهی این موضوع در میان ورزشکاران خود دارد؟

حوزه فضای مجازی را باید به دو بخش تقسیم کرد. بخشی که می‌توانیم از ظرفیت آن برای معرفی و  فعالیت‌های صورت گرفته شده استفاده کرد و ما تلاش کردیم این حوزه را جدی بگیریم. در این بخش محتواهای خوب و ارزشمندی در مناسبت‌های مختلف تولید کردیم تا خانواده‌ها به سمت ورزش ترغیب شوند. در بخش دیگری که شما می‌گوید نیز این یک ظرفیت است و نمی‌توانید  روی آن چشم پوشی کرد و گفت، نمی‌توانید برای کسب منافع و درآمد از آن استفاده کنید. ما در فدراسیون وشو سعی کردیم با ورزشکاران ارتباط نزدیک داشته باشیم و موارد مختلف را به آنها آموزش بدهیم و از آنها بخواهیم شخصیت و برند ورزش خود را برای مخاطب حفظ کنند و بتوانند در مسیری حرکت کنند که این آسیب‌ها ایجاد نشود. گرچه بعضاً بحث شخصی خواهد شد و موارد جوری است که در دست فدراسیون‌ها نیست، اما در نهایت باید کاری کنیم با آموزش و محتوای فاخر این کسری‌ها را جبران کنیم و به بچه‌ها این انگیزه را بدهیم تا کارهای خوبی انجام بدهند تا برای آینده و مردم ارزشمند باشد. 

تسنیم: فکر می‌کنید تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک باعث مشکل برای فدراسیون‌ها و ورزشکاران خواهد شد یا نه؟

 قطعاً کمیته ملی المپیک یکی از اساسی‌ترین ارکان سازمان‌دهی ورزش کشور در حوزه قهرمانی به ویژه برای حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک است.  مجمع کمیته ملی المپیک بالاترین رکن برای تصمیم‌گیری در این خصوص است. 17 اسفندماه مجمع کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد  و در خصوص تاریخ جدید برگزاری انتخابات تصمیم‌ گرفته خواهد گرفت. امیدوارم این تعویق و اتفاقاتی که تا امروز شاهدش بودیم، جوری به نتیجه برسد که به نفع ورزش کشور باشد. رقبای ما در حال برنامه‌ریزی هستند و هر چه درگیر این موضوع باشیم، کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد.

تسنیم: قطعاً یکی از دغدغه‌های بزرگ فدراسیون‌ها بودجه سال آینده خواهد بود.

باید یک مقدار جدی‌تر از قبل موضوع ورزش در تمامی ابعاد دیده شود. ورزش جایی است که  باعث شادی و نشاط مردم می‌شود، اما نیازمند توجه ویژه مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه بودجه است. پیمانه ورزش همیشه برای تمامی فدراسیون‌ها کوچک دیده شده و کمتر فدراسیونی را پیدا می‌کنید که دغدغه بودجه نداشته باشد یا راضی باشد. با این شرایط کار بسیار سختی خواهیم داشت و حضور در رویدادهای سال آینده ورزش دنیا مدیریت و بحث مالی جدی می‌خواهد. بحث تخصیص به موقع اعتبارات نیز بسیار مهم است و این اتفاق باید خیلی جدی دیده شود. سال آینده همه باید دست به دست هم بدهند و همت کنند و بیشتر ظرفیت و حمایت مالی در فصل بهار و چه بسا در اسفندماه سال جاری  بیفتد. اردوهای ملی در بسیاری از رشته ها شروع شده است و این فرآیند باید به بهترین شکل طی شود تا بچه‌ها دغدغه ای برای نیازهای خود نداشته باشند.

امیر صدیقی , ووشو ایران , ووشو ,

تسنیم: فدراسیون در فرآیند آماده‌سازی تیم‌های ملی و از بین بردن دغدغه‌ها به حضور در اردوهای مشترک فکر می‌کند؟

ما برای تالو اتفاقات خوبی مانند ورلد گیمز و دانشجویان جهان را داریم که می‌تواند به بهتر شدن شرایط ورزشکاران کمک کند، اما در بخش ساندا در آسیا خیلی نمی‌توانیم روی کشوری حساب کنیم و برگزاری اردوی مشترک با چین به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی نیز منطقی نیست و این مسائل کار را سخت‌تر می‌کند. مسابقاتی وجود نداشته و برگزاری اردو در این شرایط سخت تر است. در ساندا ما قدرت اول جهان هستیم و نمی‌توانیم به هر کشوری اعتماد کنیم. تنها کشوری که در دوران کرونا خیلی مسائل را جدی دنبال کرد، ایران بود و اردوی بسیاری از کشورها با توجه به برگزاری مسابقات جهانی در سال 2023 تعطیل است.

تسنیم: به عنوان سوال پایانی، ووشو می‌تواند بهترین دستاورد مدالی را در میان فدراسیون‌های ورزشی یا یکی از سه فدراسیون برتر در بازی‌های آسیایی داشته باشد؟

یک انتظاری فدراسیون ووشو از خودش دارد و یک انتظار بیرونی نیز وجود دارد. انتظار ما از خودمان از انتظار بیرونی بیشتر است. مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد و کاروان ووشو و کوراش به بهترین شکل در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت و فراتر از انتظار همه خواهند بود. قولی که دادیم تکرار سه مدال طلا و نقره‌های بازی‌های آسیایی دوره گذشته است و امیدوارم با برگزاری بهترین شکل اردوها، مدال‌های نقره را به طلا تبدیل کنیم.

مصاحبه از مهدی منصرف


انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)