میرنیوز

در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز مجمع کمیته ملی المپیک/ برگزاری یا تعویق انتخابات؟

 در انتظار جلسه سرنوشت‌ساز مجمع کمیته ملی المپیک/ برگزاری یا تعویق انتخابات؟ 2022-03-07T08:02:47+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دوره چهار ساله فعالیت کمیته ملی المپیک 30 دی به پایان رسید. 21 آذر اعلام شد مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک قرار است روز سه‌شنبه 17 اسفند برگزار شود؛ انتخاباتی که تاثیر بسیار زیادی روی ورزش ایران در چهار ساله آینده و به ویژه بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو و المپیک 2024 پاریس دارد.

از همان زمان صحبت‌های زیادی پیرامون این انتخابات، شرایط برگزاری و افراد شرکت کننده و رأی‌دهنده مطرح بود و سؤالات و ابهامات زیادی درباره آن به گوش می‌رسید. یکی از این موارد مربوط به آیین‌نامه انتخاباتی بود چرا که ارتباط مستقیمی با نحوه برگزاری انتخابات دارد و باید در هیئت اجرایی مورد تایید قرار بگیرد، اما نکته قابل تامل اینجا بود که اعضای هیئت اجرایی بدون‌ توجه به لزوم تدوین آیین نامه برگزاری انتخابات و همچنین در نظر گرفتن فرایند مربوط به تصویب آن در هیئت اجرایی، مجمع و سپس ارسال به IOC؛ زمان را از دست دادند.

برخی معتقد بودند که ضرورتی در تدوین مجدد آیین نامه وجود ندارد و این اقدام نوعی وقت‌کشی برای تعویق انتخابات و تاخیر در برگزاری آن است چرا که چهار سال قبل یعنی سال 96 که انتخابات ریاست کمیته المپیک برگزار شد، آیین‌نامه‌ای نوشته شده و می‌توان با استناد به همان آیین‌نامه و تایید آن در نشست هیئت اجرایی، به راحتی و در زمان مقرر انتخابات را برگزار کرد.

نکته مهم دیگر، رفتار برخی مسئولان کمیته و برخی اعضای هیئت اجرایی است. همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، روز 21 آذر ماه یعنی تقریباً 45 روز قبل از پایان دوره ریاست صالحی امیری، زمان برگزاری انتخابات مشخص شد‌ اما در این هفت هفته اعضای هیئت اجرایی بحثی در مورد این آیین نامه نکرده و اقدامی درخصوص تایید آیین‌نامه انجام ندادند.

فرصت‌سوزی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک

نخستین بار موضوع تدوین آیین نامه جدید برای انتخابات کمیته ملی المپیک 5 بهمن ماه در نشست هیئت اجرایی مطرح شد و با وجود اینکه تعویق انتخابات با توجه به پروسه تدوین و تایید آیین نامه مشخص بود  اما کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست درخصوص تعویق انتخابات کمیته گفته بود: «در این نشست بحث تعویق انتخابات مطرح نشد. تبصره 2 ماده 6 اساسنامه ابهام داشت و به بحث گذاشته شد. ایرادی مطرح شد که چرا زودتر به موضوع تدوین آیین نامه انتخابات کمیته ملی المپیک نپرداختیم که در جواب باید بگویم فرایند تصویب اساسنامه جدید از ابتدا تا پایان دو تا سه سال طول کشید و مدت کوتاهی است که در هیئت دولت تصویب و فیزیک آن به دست ما رسیده است. طبق اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک، نیازمند تدوین آیین‌نامه جدید برای برگزاری انتخابات در انطباق با اساسنامه هستیم. اساسنامه تغییرات شکلی و محتوایی داشته لذا در این راستا باید آیین‌نامه جامعی که در برگیرنده همه نکات فرایند انتخابات است، باشد. تلاش ما بر این است انتخابات در اولین فرصت انجام شود. متعهد هستیم تمام فرایند برگزاری انتخابات را فراهم کنیم. در مسیر شفافیت و قانون حرکت می‌کنیم و طبق مفاد مسیر را طی می‌کنیم. اجماع بر این بود شفاف عمل کنیم و فرایند قانونی طی شود تا شبهه‌ای ایجاد نشود».

بر این اساس درخواست تدوین آیین نامه جدید برای انتخابات کمیته ملی المپیک توسط اعضای هیئت اجرایی به صورت رسمی در نشست مطرح و موضوع آغاز تدوین اساسنامه به جلسه بعد نشست هیئت اجرایی موکول شد.

بعد از اینکه دلیل تاخیر در تدوین آیین نامه، به زمان تایید نهایی اساسنامه کمیته ملی المپیک در هیئت دولت و زمان ارسال آن ارتباط داده شد این انتقاد عنوان شد که تایید نهایی اساسنامه کمیته ملی المپیک در هیئت وزیران در تاریخ 2 آذر ماه انجام شده و تاخیر اعضای هیئت اجرایی در تدوین آیین‌نامه برگزاری انتخابات با بیان این دلایل منطقی و‌ قابل قبول نیست و همین امر باعث شد موجی از انتقادات به عملکرد هیئت اجرایی در این موضوع و فرصت‌سوزی آنها وارد شود.

تغییر قطعی تاریخ برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک

نشست فوق‌العاده هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی 10 بهمن برگزار شد که خروجی آن تغییر قطعی تاریخ برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود. پیش از این قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک 17 اسفند برگزار شود، اما این تاریخ به‌عنوان زمان برگزاری مجمع عمومی در نظر گرفته و قرار شد آیین نامه مورد تایید هیئت اجرایی در مجمع عمومی جهت تصویب ارائه و سپس برای تایید به IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) ارسال شود. پس از تایید این آیین‌نامه توسط IOC، کمیته ملی المپیک باید فرصت  30 روزه‌ای برای ثبت‌نام از کاندیداها در نظر بگیرد و انتخابات برگزار شود.

 این خبر البته چندان غیرقابل انتظار نبود، چرا که زمزمه‌های آن از دو هفته گذشته به گوش می‌رسید و تدوین دستورالعمل و آیین‌نامه برگزاری انتخابات دستاویزی برای این تصمیم اعضای هیئت اجرایی بود.  این تصمیم در حالی گرفته شد که سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بر برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر تاکید داشت، اما اعضای هیئت اجرایی تصمیم دیگری اتخاذ کردند.

ویرایش نهایی آیین نامه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک

در جلسه 19 بهمن ماه هیئت اجرایی، ویرایش نهایی آیین نامه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در هیئت اجرایی انجام و 27 بهمن برای فدراسیون‌ها ارسال شد.

درخواست دبیر برای استعفای برخی اعضای هیئت اجرایی

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی روز سه‌شنبه، 3 اسفند نامه‌ای را به صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ارسال کرد و در آن خواستار استعفای برخی از اعضای هیئت اجرایی این کمیته در مجمع 17 اسفند ماه شد. وی در این نامه اشاره کرد که فقط سه نفر از تعداد 11 عضو هیئت اجرایی، جزو رؤسای فدراسیون‌های المپیکی هستند و این موضوع باعث ضعیف شدن نقش فدراسیون‌ها در هیئت اجرایی شده است.

5 عضو هیئت اجرایی که دیگر رئیس فدراسیون نیستند

در حال حاضر صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک، فضل‌الله باقرزاده (رئیس فدراسیون شمشیربازی)،  طاهره طاهریان به عنوان نایب رئیس اول و دوم، هادی ساعی (رئیس فدراسیون تکواندو) به عنوان نماینده کمیسیون ورزشکاران، علی رضوانی (رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو)، محمد علیپور ‏(رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی)، علیرضا رحیمی (رئیس سابق فدراسیون هندبال)، مجید کیهانی (رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی)، سید عبدی افتخاری (رئیس سابق فدراسیون اسکی)، علی دادگر ‏(رئیس سابق فدراسیون تیراندازی) و مجید شایسته (رئیس سابق فدراسیون تنیس ) اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک را تشکیل می‌دهند.

شایسته به عنوان رئیس فدراسیون تنیس در سال 96 کاندیدای عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک شد اما دوره چهار ساله ریاست وی در فدراسیون تنیس آبان ماه سال 97 به پایان رسید او دو سال و 6 ماه است که رئیس فدراسیون تنیس و فدراسیون دیگری نیست.

علیرضا رحیمی نیز 12 آبان ماه سال 97 به دلیل بازنشسته بودن از ریاست فدراسیون هنبدال استعفا داد‌ و اکنون سه سال و چهار ماه است که رئیس هیچ فدراسیونی نیست. همزمانی ریاست وی در فدراسیون هندبال و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک تنها 9 ماه بود.

 دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی هم 15 شهریور 98 به پایان رسید و مهر 98 سرپرست این فدراسیون منصوب شد. با این شرایط کیهانی نیز بیش از دو سال و 4 ماه است که از فدراسیون جدا شده است.

عبدی افتخاری دیگر عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز از  مرداد 99  از فدراسیون اسکی کنار رفت. وی حدود 19 ماه است که رئیس فدراسیون نیست و در هیئت اجرایی عضویت دارد.

علی دادگر، رئیس سابق فدراسیون تیراندازی هم 4 ماه است که از ریاست در فدراسیون فاصله گرفته است. حال باید در مجمع 17 اسفند ماه دید آیا اعضای هیئت اجرایی مورد انتقاد دبیر موضوع استعفا را مطرح می‌کنند یا اینکه دبیر در صحبت‌های خود در مجمع آنها را هدف قرار خواهد داد.


دستور جلسه مجمع کمیته ملی المپیک

دستورجلسه این مجمع به شرح زیر است:

بررسی گزارش عملکرد سال 1999
بررسی گزارش مؤسسه حسابرسی رسمی درباره عملکرد مالی سال 1399
تعیین حسابرس سال 1400
ارائه گزارش سرپرست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک
بررسی و تصمیم‌گیری درباره دستورالعمل جدید برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، موضوع تبصره 2 ماده 6 اساسنامه جهت ارسال به IOC
تعیین تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته
بررسی و تصویب شاخص‌های بودجه سال 1401 فدراسیون‌ها
تصمیم‌گیری در مورد درخواست فدراسیون‌های متقاضی عضویت در مجمع عمومی
سایر موارد

اعضای مجمع چه کسانی هستند؟

اعضای مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک به شرح زیر هستند:

1- وزیر ورزش و جوانان

2- رئیس کمیته ملی المپیک

3- نواب رئیس کمیته ملی المپیک(2 عضو)

4- خبرگان ورزشی (5نفر)

5- ورزشکاران منتخب کمیسیون ورزشکاران (6 نفر)

6- رئیس آکادمی ملی المپیک

7- رئیس کمیته ملی پارالمپیک

8- رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی

9- رئیس فدراسیون همگانی

10- رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی

11- رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری

12- رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی

13- رئیس فدراسیون زنان

14- رئیس ورزش نیروهای مسلح

15- نماینده باشگاه‌ها (2 نفر)

16- نماینده داوران و مربیان (2 نفر)

17- فدراسیون‌های ملی عضو فدراسیون‌های بین‌المللی که رشته یا رشته‌های آنها تحت نظر کمیته بین‌المللی المپیک در بازی‌های المپیک حضور دارند. (29 فدراسیون شامل اسکی، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، تکواندو، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس، تنیس روی میز، جودو، دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، ژیمناستیک، سوارکاری، سه‌گانه، شمشیربازی، شنا، شیرجه و واترپلو،  فوتبال، قایقرانی، کشتی، گلف، والیبال، وزنه‌برداری، هندبال، هاکی، انجمن‌های ورزشی، کاراته، کوهنوردی و اسکیت)

18- فدراسیون‌های ملی عضو در فدراسیون‌های بین‌المللی که در بازی‌های آسیایی حضور دارند (4 فدراسیون شامل ووشو، اسکواش، کبدی و بولینگ و بیلیارد)

19- فدراسیون‌های ملی که رشته آنها ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد (2 فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و فدراسیون چوگان)

انتخابات کمیته چه زمانی برگزار می‌شود؟

در مجمع 17 اسفند ماه قرار است که اعضا تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین کنند این در حالی است که تعیین تاریخ انتخابات وظیفه هیئت اجرایی است و به این ترتیب همه اعضا به خصوص فدراسیون‌های ورزشی در تعیین تاریخ سهیم‌ خواهند بود و این زمان با مشارکت تمام اعضا انجام خواهد شد.‌

حالا با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی، بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های جوانان در سال 1401 باید دید اعضای مجمع کمیته ملی المپیک در مورد تاریخ برگزاری انتخابات چه تصمیمی می‌گیرند و آیا انتخابات قبل از بازی‌های آسیایی که شهریور و مهر ماه سال آینده انجام می‌شود، برگزار یا به بعد از این رویداد موکول خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)