میرنیوز

افشاگری از پشت پرده فوتسال زنان: مجبورمان می‌کردند، سکوت کنیم!

افشاگری از پشت پرده فوتسال زنان: مجبورمان می‌کردند، سکوت کنیم! 2022-03-02T12:39:26+03:30

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال پس از حدود دو سال تعطیلی و بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال زنان ایران، ۱۶ دی ۱۴۰۰ به صورت رسمی فروزان سیلمانی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و اولین اردوی ملی‌پوشان هم از ۱۷ دی در مرکز ملی فوتبال آغاز شد. در این مدت تیم ملی به مسابقات فوتسال آسیای مرکزی موسوم به کافا اعزام شد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. در ادامه هم تیم ملی روسیه به ایران سفر کرد و در روزهای دو و چهار اسفند دو بازی دوستانه با تیم زنان ایران انجام داد اما اوضاع تیم ملی در ماه‌های اخیر خوب نیست و حتی در آخرین اردو از کمترین امکانات نیز برخوردار نبودند.  

یکی از ملی‌پوشان فوتسال که به دلیل تبعات احتمالی نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با ایسنا توضیحاتی در مورد شرایط تیم ملی داد که باعث تاسف است. مسئولان فدراسیون پنج ستاره که مخارجی میلیاردی دارند و هزینه‌های زیادی را برای سفرهای مختلف مسئولان صرف کردند، حاضر به تهیه تغذیه و لباس مناسب برای تیم ملی نیستند.

از طرفی شهره موسوی به عنوان نایب‌رئیس زنان فدراسیون به وظیفه خود عمل نکرده و حتی در دیدار دوستانه تیم ایران و روسیه هم حاضر نشده است اتفاقی که باعث شد ملی‌پوش فوتسال در مورد آن بگوید " از مسئولان فدراسیون کسی برای دلگرمی ما نیامد تا مثل غریبه‌ها نباشیم"!  

نه لباس مناسب بود و نه تغذیه 

پس از ورود بازیکنان به اردوی پیش از بازی با روسیه، تست کرونای فرشته کریمی، فرشته خسروی، اعظم آخوندی و سحر زمانی مثبت اعلام شده بود. در نتیجه اردوی تیم ملی را ترک کردند و بازیکنان دیگری جایگزینشان شدند اما فدراسیون به این بازیکنان لباس جدید نداده بلکه لباس همان نفرات قبلی را در اختیار نفرات جدید گذاشته است. از طرفی جنس لباس‌ها هم اصلا خوب نبود. با اینکه فدراسیون فوتبال با یک برند تهیه لباس قرارداد دارد اما لباسی که برای مسابقات کافا و پس از آن بازی با روسیه به بازیکنان دادند، بدون آرم بود که در تصاویر منتشر شده از تیم ملی هم مشخص است. لباس‌ها هم بی‌کیفیت بودند و همین موضوع بازیکنان را اذیت کرده است. در حالی که فدراسیون برای اعزام تیم به تورنمنتی بین‌المللی و میزبانی از تیمی قدرتمند باید لباسی در شان تیم ملی تهیه می‌کرد اما این کار را انجام نداد.

از طرفی وضعیت غذای ملی‌پوشان هم در این اردو مناسب نبود. این در حالی است که تعداد از بازیکنان به تازگی دوره بیماری کرونا را پشست سر گذاشته بودند و نیاز به تغذیه مناسب داشتند تا افت بدنی‌شان جبران شود اما با این توجیه که فدراسیون شرایط خوبی ندارد و هیات رئیسه در حال عزل عزیزی خادم است، کسی به شرایط تغذیه توجه نکرده است. البته بعد از چند روز پیگیری اوضاع بهتر شده بود اما همچنان با اردوهای قبل تفاوت داشت.

ملی‌پوش فوتسال زنان در این مورد می‌گوید "متاسفانه اردوی ما با عزل ریاست فدراسیون همزمان شد و انگار همه اعتصاب کرده بودند و کسی کار نمی‌کرد. " 

مسئولان تیم ملی را تنها گذاشتند

تیم ملی در روزهای دوم و چهارم اسفند در مرکز ملی فوتبال دو بازی دوستانه با روسیه انجام داد اما شهره موسوی نایب رئیس زنان فدراسیون به سال مسابقه نرفت. پیش از این هم در اردوی تیم شرکت نکرده بود. این در حالی است که بنابر گفته بازیکن تیم ملی، روسیه با تمام نفرات آمده بود، هفت، هشت نفر کادر مرد داشت،  از آنالیزور و تدارکات گرفته تا سرپرست، مربی و بدنساز از هر نظر تیم کاملی داشت اما در تیم ایران فقط بازیکنان و سرمربی حضور داشتند. گویا رئیس کمیته فوتسال روسیه هم به ایران آمده بود و جلسه‌ای در فدراسیون داشت اما از فدراسیون فقط نادره درودیان و محمدخانی به سالن رفتند. غیر موسوی بقیه مسولان هم برای حمایت ازتیم ایران به سالن نرفتند.

این بازیکن در مورد عدم حمایت مسئولان گفت: ای کاش حداقل چند نفر از مسئولان فدراسیون برای حمایت از ما به سالن می‌آمدند تا مثل غریبه‌ها نباشیم.

این اما همه مشکل تیم ملی در دیدار با روسیه نبود بلکه تیم ایران کادر فنی، مربی دروازه‌بان، بدنساز و آنالیزور نداشت و کمک فروزان سلیمانی هم به دلیل ابتلا به کرونا در اردو نبود. در واقع تنها بازیکنان و سرمربی تیم بودند که ملی‌پوش فوتسال در این مورد می‌گوید "واقعا بازیکنان شرف داشتند که با آن شرایط در بازی دوم با یک گل شکست خوردند. در بازی اول هم نتیجه خیلی بد نبود چون روسیه با آمادگی کامل و با تمام نفرات خود به ایران آمد اما ما در بدترین شرایط مقابل این تیم قرار گرفتیم. " 

از نارضایتی تیم برای بازی با روسیه تا اجبار فدراسیون 

سرمربی و بازیکنان تیم ملی با توجه به شرایطی که در آن قرار داشتند، از برگزاری بازی دوستانه با روسیه ناراضی بودند و حتی فرزان سلیمانی هم این موضوع را با فدرسیوان در میان گذاشته است اما مسئولان مصرانه خواستار برگزاری بازی شده‌اند. موضوعی که ملی‌پوش فوتسال این‌گونه به آن واکنش نشان می‌دهد" همه نگران بودیم نتیجه‌ای بگیریم که در شان تیم ملی فوتسال نباشد، به همین دلیل مخالف برگزاری بودیم و فقط فدراسیون اصرار داشت. "

تیم ملی فوتسال مدت زیادی رها شده بود و اکنون هم که بعد از مدت‌ها اردوهای خود را از سر گرفته با چنین وضعیتی روبرو است. با تدوام شرایط فعلی نمی‌توان شانسی برای تکرار قهرمانی این تیم در آسیا قائل شد. از طرفی تعدادی بازیکن جوان هم به تیم اضافه شده‌اند که تجربه چندانی ندارند.  در صورتی که اگر قرار بر جوانگرایی است باید تیم دائم در اردو باشد و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کند. در این صورت می‌توان برای قهرمانی آسیا جنگید. از طرفی کسی باید در راس کار قرار بگیرد که توانایی فنی بالایی داشته باشد اما آیا فروزان سلیمانی همان گزینه است؟ البته سلیمانی هم اطینانی از ادامه حضور خود در سمت سرمربیگری تیم ملی ندارد که به گفته بازیکن تیم ملی این عدم قطعیت از ادامه همکاری با فدراسیون در رفتار او در اردو مشهود بوده است.

سکوت فوتسال در مقابل هیاهوی فوتبال

فدراسیون فوتبال  در دوره ریاست عزیزی خادم توجه ویژه‌ای به تیم ملی فوتبال زنان داشت اما به همان اندازه نسبت به تیم ملی فوتسال زنان بی‌توجه بود. در صورتی که فوتسال زنان ایران جام قهرمانی دو دوره آسیا را به دست آورده است.

این بی‌توجهی که ملی‌پوش فوتسال زنان در رسانه‌ای نبودن فوتسال زنان می‌دادند در میزان قراردادها هم مشهود است و این بازیکن در مورد قراردادها می‌گوید" فوتسال نسبت به فوتبال قدیمی‌تر است و برخی ۱۵، ۲۰ سال است که بازی می‌کنند اما سقف قراردادها به ۳۰۰ میلیون هم نرسیده است، در حالی که در فوتبال قراردادهای ۷۰۰ میلیون تومانی هم داریم.  همه این مسائل به دیده نشدن فوتسال برمی‌گردد. "

او ادمه داد: "کمی شرایط تیم ملی فوتبال بد می‌شد سایت‌ها خبری مصاحبه‌های زیادی از خانم ایراندوست منتشر می‌کردند اما دائم بازیکنان فوتسال را تحت فشار قرار می‌دهند که سکوت کنند. این‌گونه کسی نمی‌داند شرایط تیم ملی در بازی دوستانه با روسیه چگونه بود. کسی پاسخگوی خواسته‌های معقول ما نبود. فوتبال در جام ملت‌ها کار بزرگی انجام نداد اما همه استخدام شدند. این در حالی است که بسیاری از بازیکنان فوتسال نه تنها بهترین‌های آسیا بلکه جزو ۱۰ نفر برتر جهان هستند اما کسی کاری برایشان نمی‌کند. چرا امثال فرشته کریمی که دو سال بهترین بازیکن آسیا شد، ساراشیربیگی که خانم گل آسیا است و فرزانه توسلی که دو سال بهترین گلر آسیا شد استخدام نشدند. ما از اینکه به زنان اهمیت می‌دهند خوشحالیم اما باید این شامل حال فوتسال هم بشود. "

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)