میرنیوز

شاه‌حسینی با انتقاد از کمیته اخلاق: نمی‌توان زبان نقد منصفانه را با تهدید بست/ در حوزه قضایی فدراسیون فاجعه رخ داده است

 شاه‌حسینی با انتقاد از کمیته اخلاق: نمی‌توان زبان نقد منصفانه را با تهدید بست/ در حوزه قضایی فدراسیون فاجعه رخ داده است 2022-02-12T09:09:29+03:30

عبدالرحمن شاه‌حسینی که 31 سال سابقه قضاوت و همچنین سال‌های طولانی سابقه حضور در کمیته انضباطی و سمت‌های مختلف فدراسیون فوتبال را دارد درباره بیانیه اخیر کمیته اخلاق در حمایت از شهاب‌الدین عزیزی خادم که در آستانه عزل قرار دارد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: حتماً به خاطر دارید زمانی که مدیریت جدید فدراسیون فوتبال که حاصل مجمع فدراسیون در سال 99 بود، تصدی فوتبال را در اختیار گرفت، بنده به دلایل محفوظ الاعتبار از آن تاریخ تا به امروز در خصوص مدیریت جدید فدراسیون و وقایع رخ داده یک بار هم نقد مدیریتی نکردم.

وی افزود: امروز حاصل مدیریت جدید فوتبال کشورمان فقط مرافعه ارکان بیرونی با فدراسیون نیست، بلکه درگیر مرافعه مدیران داخلی خود شده که بعضاً این مرافعه عنوان قانونی دارد و چون بنده در این زمینه مورد پاسخ رسانه‌ها قرار گرفتم، ملزم به پاسخگویی شدم. این روزها یک مسئله نخ نما شده به خاکریز دفاعی برخی مدیران فوتبال ما تبدیل شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که آن هم موفقیت و صعود دلاورمردان و قهرمانان تیم ملی فوتبال به جام جهانی است. هیچ شخص حقیقی یا حقوقی، حق ندارد این موفقیت را به نفع خود مصادره کند، چرا که تمام مردم مالک این موفقیت هستند و خوشحالی متعلق به تمام ایرانیان است و به گروه خاصی تعلق ندارد. بنابراین اشخاص باید در مواجهه با انتقادات به جای پنهان شدن در پشت خاکریز قوی تیم ملی، با پاسخگویی مستند، مستدل، حقوقی و منطبق با مقررات، شائبه‌های ایجاد شده برای کارشناسان و منتقدان را مرتفع کنند.

این قاضی باسابقه خاطرنشان کرد: اقدام برخی از اعضای هیئت رئیسه فارغ از هر نتیجه‌ای که داشته باشد را یک تأسیس جدید و استفاده از اختیارات اساسنامه‌ای هیئت رئیسه می‌دانم. کاش هیئت رئیسه و مجامع فدراسیون فوتبال در دوران آقای کفاشیان و تاج نیز به تکالیف قانونی خود عمل می‌کردند تا فوتبال ما امروز وارث ناهنجاری‌ها و ضررهای مادی و معنوی ناشی از مدیریت غلط آن دوران، نباشد.

شاه‌حسینی یادآور شد: در 48 ساعت گذشته، کارشناسان مختلف مستندات قانونی اعضای هیئت رئیسه را در بحث صلاحیت در عزل موقت رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرده‌اند. هیئت رئیسه به مستند بند 14 ماده 35، بند یک ماده 37 و... اختیار عزل موقت هر یک از ارکان فدراسیون را به استثنای ارکان مستقل (اعضای کمیته‌های قضایی، خزانه‌داری، بازرس مستقل و...) را دارند. این تصمیم از حیث قانونی بودن و لازم الاجرا شدن، تابع تشریفاتی بوده که در متن اساسنامه پیش‌بینی شده و مجمع در اولین جلسه اختیار رد یا نقض تصمیم هیئت رئیسه دارد اما به محض اتخاذ تصمیم تا زمان برگزاری مجمع، شخص معزول بلافاصله باید از سمت خود برکنار شود.

وی با اشاره به بیانیه کمیته اخلاق، اظهار داشت: یکی از ارکان مستقل فدراسیون فوتبال، در تمام دنیا ارکان قضایی هستند. مستقل بودن یا استقلال به این معناست که در رسیدگی‌ها، صدور و اجرای آرا به معنای کامل مستقل باشند، تحت تأثیر هیچ مقام یا شخصیت حقیقی و حقوقی قرار نگیرند و با رعایت قواعد انصاف و عدالت فقط اجرای مقررات را سرلوحه کار قرار دهند و مصلحت یا توصیه دخالتی در تصمیمات آنها نداشته باشند. ارکان مستقل قضایی باید در تصمیمات محکم، به موقع، همراه با عقلانیت و توجیه حقوقی و همچنین مقبولیت خواص و عوام باشند تا از هرگونه شائبه طرفداری یا جانبداری، مصون بمانند.

رئیس پیشین کمیته انضباطی تأکید کرد: از حدود 15 سال قبل، بارها اعلام کرده‌ام که ارکان قضایی فوتبال ما باید به نقطه‌ای برسند و آنقدر اختیار داشته باشند که اگر بالاترین مقام فدراسیون فوتبال هم دچار تخلف شد، قدرت برخورد با آنها را داشته باشند. مقام قضایی فدراسیون فوتبال، باید مراقبت کند و از صدور اطلاعیه، بیانیه یا هر نوشته یا مصاحبه‌ای که باعث شائبه جانبداری و مخدوش شدن استقلال رکن قضایی شود، جلوگیری کند. در این ایام خاص که اقداماتی در فدراسیون فوتبال در حال انجام شده است، نباید بیانیه‌ای صادر شود که ایجاد شائبه کند و در وهله بعدی استنباط خروج ارکان قضایی از بی‌طرفی از متن بیانیه استخراج شود.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه از طریق این گفت‌وگو برای تنویر افکار عمومی چند سؤال دارد که انتظارش پاسخگویی مسئولان به این سؤال‌هاست، اظهار داشت: متخصصان و دکترین حقوق و همچنین عوامل فعال در حوزه فوتبال و رسانه‌ها، با یک ابهام بسیار مهم و اساسی مواجه هستند. 8 آذرماه 1399 اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال به تصویب مجمع رسیده و به موجب ماده 88، این اساسنامه از تاریخ تصویب لازم الاجراست. قسمتی از معنای لازم‌الاجرا بودن این است که تمامی اشخاصی که بعد از آن می‌خواهند در سمت‌های مختلف فدراسیون فعالیت کنند، باید منطبق با این اساسنامه انتخاب یا منصوب شوند. به طریق اُولی، سِمَت تمام اشخاصی که در گذشته و طبق اساسنامه قبلی مسئولیت داشتند، همه زائل می‌شود و باید طبق اساسنامه جدید و با رعایت تکلیف‌های قانونی آن، به سمت جدید منصوب شوند.

شاه‌حسینی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: مطابق بند 4 ماده 62 اعضای ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به پیشنهاد هیئت رئیسه و توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند. در گذشته به پیشنهاد رئیس فدراسیون، تصویب هیئت رئیسه و ابلاغ رئیس فدراسیون بود که شکل جدید، ما را تقریباً به فیفا شبیه کرد. هیچ‌کدام از ارکان قضایی فدراسیون و اعضای آنها، به این ترتیب منصوب نشدند. همانطور که در برخی رسانه‌ها مطرح شد که حضور قانونی ارکان قضایی مورد سؤال قرار گرفته و از همین طریق می‌خواهم درخواست کنم اگر صلاحیت خود را به موجب این اساسنامه به دست آوردند و ابلاغیه‌ای مبنی بر انتصاب دریافت کردند، مستندات آن را منتشر کنند. اگر به بند 9 ماده 35 که به تعیین جانشین برای پست‌های خالی شده تا برگزاری مجمع توسط هیئت رئیسه انتخاب می‌شود اشاره دارند، باید مستندات آن را هم ارائه کنند. اگر این اتفاقات رخ نداده باشد، در حوزه قضایی فدراسیون فوتبال یک فاجعه رخ داده و در این صورت از حیث قضایی و حقوقی قابل پیگیری است.

رئیس سابق کمیته انضباطی تصریح کرد: نیازی نیست مرجعی که صلاحیت رسیدگی به امری را دارد، مبادرت به اقدامات تهدید آمیز کند. اصل بر این است که تمام اشخاص در حوزه جغرافیایی ما از قوانین مطلع هستند، مسئولیت خود را در مقابل قوانین می‌دانند و پاسخگوی اعمال خود هستند. همه ما باید به این نکته توجه کنیم که این قانون و قوانین خاص کمیته انضباطی و کیفری، برای عده خاصی وضع نشده و برای همه اشخاص وضع شده و قابلیت اعمال دارد. این روزها مردم خوب می‌دانند که برای رسیدگی و صدور حکم در خصوص نمایندگان مجلس، وزرا، قضات، وکلا و سایر اشخاص و حتی اشخاص عادی، چه مراجعی صلاحیت رسیدگی دارند. هم از حیث انتظامی و هم از حیث رسیدگی به اعمال مجرمانه.

شاه‌حسینی افزود: برادرانه به برخی از مدیران و آقایان شاغل در فدراسیون فوتبال توصیه می‌کنم که از رفتارهای غلط و قلدر مأبانه یکی از مدیران عالی فدراسیون فوتبال سابق، درس بگیرند که همواره به روش‌های غلط منتقدان، رسانه‌ها و بعضی از اهالی فوتبال را تهدید می‌کرد. ببینید که شخص مدیر عالی سابق فدراسیون فوتبال با تکیه بر قدرت یک مقام قضایی همه را تهدید می‌کرد و بعد دیدید آن مقام قضایی به چه سرنوشتی دچار شد که در رسانه‌ها نیز به اطلاع عموم رسید. نمی‌توان زبان نقد منصفانه را با تهدید بست، زیرا آثار نقد سازندگی، بهبود اوضاع و اصلاح مدیریت است و با انگیزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی در جامعه مطرح می‌شود. نقد، نباید با توهین، افترا، تهمت و نشر اکاذیب همراه باشد، زیرا عناوین اخیر، مجرمانه است. سؤال اصلی من این است که اساسنامه نویسان و تصویب کنندگان آن، آیا هیچ‌گاه به این خلاء مقرراتی توجه کرده‌اند که اگر ارکان قضایی فوتبال یا ارکان مستقل فوتبال خودشان مرتکب تخلف [نه جرم] شوند، کدام ارکان صلاحیت رسیدگی به این تخلفات را دارد؟ منظور برکناری نیست که اختیار آن با مجمع است، بلکه سؤال این است اگر ارکان قضایی خود مرتکب تخلف شوند، چه کسی به تخلف آنها رسیدگی می‌کند؟

وی با اشاره به بیانیه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، گفت: در بیانیه کمیته اخلاق عنوان شده چنانچه فعالان حوزه فوتبال مرتکب اعمال مجرمانه شوند، به تکلیف قانونی ماده 72 آیین دادرسی کیفری و ماده 24 مقررات انضباطی عمل می‌کنند. این یک تکلیف قانونی برای تمام مسئولان با توجه به حوزه فعالیت‌شان است، اما یک ابهام وجود دارد که آیا این کمیته و سایر ارکان به تکلیف مقرر خودشان در سایر موارد مشابه عمل کرده‌اند؟ به طور مثال مسئله ویلموتس، استراماچونی، کالدرون یا کنعانی‌زادگان در زمان شما رقم خورد که بعضاً اموال عمومی ضایع شد، آیا مرتکبین را جهت تعقیب کیفری، به دستگاه قضایی معرفی کردید؟ فوتبال یک اتاق شیشه‌ای است و شاید مردم جزئیات را نخواهند، اما به طور کلی لیست افرادی که به مراجع قضایی معرفی کرده‌اید را برای تنویر افکار عمومی و پیگیری رسانه‌ای، اعلام کنید.

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یادآور شد: موضوع فوتبال را یک امر کاملاً تخصصی است و بی‌جهت نباید آن را سیاسی و امنیتی کرد. هرچند مسئولان امنیتی باید از باب نظارت، مراقب رفتارهای برخی مدیران خاص شاغل در حوزه فوتبال باشند. باید از طرح مباحث کلی پرهیز شود و دقیقاً مصادیق اقدامات خودسرانه و برهم زدن آرامش و اخلال را در جهت حصول موفقیت‌های آینده، برای مردم اعلام کنید. اگر قرار است منتقدان فوتبال محروم شوند، بیش از 90 درصد فعالان حوزه فوتبال محروم خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)