میرنیوز

گزارش ویژه تسنیم از روند «حذف تا حذف» پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر/ نقش‌آفرینی کمیته بدوی و استیناف و جریمه با ارز ۴۲۰۰تومانی+اسناد

 گزارش ویژه تسنیم از روند «حذف تا حذف» پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر/ نقش‌آفرینی کمیته بدوی و استیناف و جریمه با ارز ۴۲۰۰تومانی+اسناد 2022-01-13T14:56:36+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چند ماهی است که عدم صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا 2022 به یکی از چالش‌های بزرگ فوتبال ایران تبدیل شده است، موضوعی که هرچه جلو‌تر می‌رویم ابعاد تازه‌‌تری از آن مشخص می‌شود. یکی از مهمترین اتفاقات رخ‌داده در این جریان صدور مجوز مشروط توسط فدراسیون فوتبال ایران برای سرخابی‌ها بود که در نهایت مشخص شد این مهلت «سرِ کاری» بوده است.

خبرنگار تسنیم به بخش‌هایی قابل توجه از روند این جریان، (از حذف اولیه باشگاه‌ها تا صدور مجوز مشروط و در نهایت کشیده شدن ماجرا به کمیته انضباطی و اخلاق AFC) دسترسی پیدا کرده است.

گزارش زیر روایتی 2.5ماهه از روند بررسی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی است (از اول آبان تا 16 دی‌ 1400)، روایتی که از حذف استقلال و پرسپولیس توسط کمیته بدوی آغاز شد و به حذفِ‌ دوباره آنها و البته گل‌گهر توسط AFC انجامید. این روند بی‌خاصیت و سرِ کاری برای فوتبال ایران طی شد تا همچنان سؤالات زیادی در چرایی صدور مجوز مشروط، نقش سازمان لیگ و فدراسیون و دیگر ابهامات ماجرا در اذهان وجود داشته باشد. در زیر تمام ماجرا به‌صورت کامل و جزء به جزء تشریح شده است.

حذف استقلال و پرسپولیس با تصمیم کمیته بدوی

خبر‌های درِگوشی در اواخر مهر‌ماه از حذف استقلال و پرسپولیس از فصل پیشِ‌روی لیگ قهرمانان حکایت می‌کرد و همه منتظر وارد شدن شوکی بزرگ به فوتبال ایران بودند که البته بعد‌‌ها مشخص شد دل‌نگرانی‌ها بیراه نبوده و اتفاق بدی در حال رخ دادن است. کمیته بدوی فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ 23 اکتبر 2021 (اول آبان 1400) در نامه‌‌هایی جداگانه، صلاحیت استقلال و پرسپولیس را برای دریافت مجوز حرفه‌ای 2022ـ2021 رد کرده‌ است و این موضوع به اطلاع AFC هم رسیده است. (تصویر زیر)

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

تصویر مربوط به نامه کمیته بدوی فدراسیون فوتبال ایران که پرسپولیس و استقلال را فاقد صلاحیت لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای اعلام کرده است.

در انتهای این نامه دلایل رد درخواست مجوز حرفه‌ای دو باشگاه تهرانی، به‌شرح زیر اعلام شده است:

1 ـ چند مورد جزیی از مطالبات معوق که با وجود تحقق این امر و پرداخت، مدارک پرداختی به‌موقع ترجمه و ارائه نشده است.
2 ـ عدم ارائه توضیحات و مدارک اضافی برای شفاف‌سازی برخی از اسناد بارگذاری‌شده در زمان تعیین‌شده توسط کمیته بدوی (FIB)

نکته‌ای که در این باره وجود دارد، این است که کمیته بدوی دلایل عدم صدور مجوز حرفه‌ای را عیناً برای هر دو باشگاه به‌صورت مشابه و بدون هیچ اختلافی حتی در نگارش ارسال کرده است، آن هم در حالی که وضعیت مالی دو باشگاه‌ها در آن مقطع با همدیگر کاملاً متفاوت بود، به‌طور مثال پنجره باشگاه پرسپولیس در آن زمان بسته ولی پنجره باشگاه استقلال باز بوده است.

جدا از این موضوع، حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان، در حالی در ابتدای آبان‌ماه رقم خورده بود که مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته‌های بدوی و استیناف در ابتدا AFC را عامل حذف باشگاه‌های ایرانی می‌دانستند و اعلام شده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی نام این باشگاه‌ها خط قرمز کشیده است، ادعایی که با انتشار این نامه‌ها رد شد و مشخص می‌شود که در ابتدا کمیته بدوی درخواست حذف این باشگاه‌ها را داده است.

درخواست فرجام‌خواهی

بعد از تشخیص کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای ایران برای عدم صلاحیت استقلال و پرسپولیس در دریافت مجوز حرفه‌ای، این باشگاه‌ها رسماً درخواست تجدید نظر دادند تا کمیته استیناف درخواست آنها را مجددا بررسی کند.

تصاویر این نامه‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

صدور مجوز مشروط به استقلال و پرسپولیس از سوی کمیته استیناف

با فرجام‌خواهی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به ریاست داریوش مصطفوی تشکیل جلسه داد و نتیجه آن، صدور حکمی عجیب بود. کمیته استیناف با تایید مواردی از کمبود‌ها در پرونده صدور مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها، برای این باشگاه‌ها «مجوز مشروط» یا همان «مجوز با پرداخت جریمه» صادر کرد و سه ماه به آنها فرصت داد تا ایرادها و کمبود‌ها را برطرف کنند.

در بخشی از نامه‌ای که با عنوان «تصمیم کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای» و با امضای حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران برای صدور مجوز مشروط (مجوز با پرداخت جریمه) در تاریخ 31 اکتبر 2021 (9 آبان 1400) به AFC ارسال شده، چنین آمده است:

«مقرر شد هر یک از باشگاه‌های فوق به دلیل عدم بارگذاری صورت‌های مالی، عدم ارائه گزارش حسابرسی و همچنین عدم ارائه گزارش جزییات بدهی به کارکنان و بازیکنان، به مبلغ 238.095 دلار آمریکا جریمه شوند. این تصمیم قطعی و غیر قابل بحث است.

 با توجه به اینکه صورت‌های مالی هر دو باشگاه به موقع حسابرسی نشده، مجوز باشگاهی سال 2021 به صورت مشروط به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعطا می‌شود و هر دو باشگاه مکلف هستند حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به بازنگری و ارائه ناقصی مدارک اقدام و تأیید نهایی کمیته استیناف CLS (سیستم صدور مجوز باشگاهی) را دریافت کنند».

تصویر این نامه را در زیر می‌بینید:

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

این مجوز مشروط از سوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در حالی در آبان‌ ماه صادر شد که با توجه به وجود ایرادهای اساسی و سطح یک در پرونده این دو باشگاه، این اقدام خلاف روند صحیح صدور مجوز حرفه‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و در واقع چنین مهلتی به اشتباه داده شده است. نکته قابل توجه دیگر درن ظر گرفتن 238 هزار دلار جریمه برای هر یک از باشگاه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال است تا این مجوز مشروط (یا مجوز با پرداخت جریمه) صادر شود. در حقیقت فدراسیون فوتبال برای مجوزی که منطقی و قانونی نبوده، خواهان پرداخت جریمه از سوی باشگاه‌ها شد.

در صورتجلسه کمیته استیناف مبلغ جریمه پرسپولیس و استقلال 238 هزار دلار اعلام شده است. فدراسیون فوتبال در نامه ارسالی به AFC جریمه یک میلیاردی را با ارز ترجیحی (4200 تومانی) محاسبه کرده که مبلغ آن یک میلیارد تومان است در حالی که با بدون در نظر گرفتن دلار 4200 تومانی و با نرخ روز ارز این مبلغ حدود 6 میلیارد و 350 میلیون تومان می‌شود.

صدور مجوز حرفه‌ای گل‌گهر

در همان تاریخ 31 اکتبر 2021 و بعد از بررسی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، فهرست وضعیت 16 باشگاه لیگ برتری ایران به امضای حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال، سعید عباسی رئیس کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای و داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای رسید. تصویر این نامه را در زیر مشاهده می‌کنید:

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

نکته قابل توجه در این فهرست علاوه بر حضور استقلال و پرسپولیس در رده دریافت مجوز مشروط این است که صلاحیت باشگاه گل‌گهر سیرجان برای دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور در لیگ قهرمانان آسیا (بعد از حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس) از سوی فدراسیون فوتبال ایران تایید و مجوز لازم اعطا شده اما در ادامه AFC مجوز این باشگاه را باطل کرد.

مسئولان فدراسیون فوتبال با استناد به حذف گل‌گهر اینگونه استدلال می‌کنند که نقشی در کنار گذاشته شدن استقلال و پرسپولیس ندارند در حالی که کمیته بدوی از ابتدا این دو تیم را بر خلاف گل‌گهر فاقد صلاحیت لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای دانسته بود. در حقیقت حذف گل‌گهر توسط AFC رقم خورد اما استقلال و پرسپولیس از سوی کمیته بدوی فاقد شرایط لازم برای کسب مجوز حرفه‌ای تشخیص داده شدند.

ضرب‌العجل 5 روزه AFC برای راستی‌آزمایی

در تاریخ 22 دسامبر 2021 (اول دی 1400) و در حالی که هنوز بیش از یک ماه از مهلت کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای برای رفع نواقص و ایرادها زمان مانده بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران خواهان ابطال مجوز حرفه‌ای استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر شد. AFC برای دریافت اطلاعات نهایی درباره باشگاه‌های تهرانی و اعلام تصمیم نهایی در قبال این باشگاه‌ها به فدراسیون ایران 5 روز مهلت داد. در نامه AFC به عدم رعایت برخی از معیارها و الزامات اجباری (A Criteria) از سوی استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان اشاره شده بود. در این مرحله پروسه کنار گذاشتن تیم‌ها از لیگ قهرمانان تقریباً مسجل شده بود ولی بحث تخلف این باشگاه‌ها و مجموعه فدراسیون فوتبال در روند حرفه‌‌ای‌ سازی، منجر به تأخیر در اعلام نهایی این تصمیم شد.

حذف قطعی و ارجاع به کمیته انضباطی

AFC در نامه‌ای دیگر به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و گل‌گهر اعلام کرد که روند بررسی پرونده صدور مجوز حرفه‌ای آنها، در اولین روز کاری سال جدید میلادی و در تاریخ 6 ژانویه 2022 (16 دی‌ ماه) برگزار خواهد شد، جلسه سرنوشت‌سازی که در نهایت منجر به حذف دوبارهِ استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان و برگشت به پله اول شد. علاوه بر این گل‌گهر که از سوی کمیته‌های بدوی و استیناف موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شده بود، به جمع سرخابی‌ها در قسمت «رد شده‌ها» پیوست.

در بخشی از بیانیه AFC که در تاریخ 7 ژانویه منتشر شده آمده بود: «کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به لغو مجوز حضور سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان در لیگ قهرمانان به دلیل نداشتن مجوز حرفه‌ای مطابق بند‌های 14.4 و 14.5 اساسنامه صدور مجوز حرفه‌ای، گرفته است».

همچنین پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد و این یعنی کار این باشگاه‌ها و فدراسیون و دیگر ارکان فوتبال ایران از روند حرفه‌ای سازی خارج و به ارکان قضایی برای اعمال محرومیت و جریمه‌‌های آینده احتمالی سپرده شده است.

تصویر رأی نهایی AFC به شرح زیر است:

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ,

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)