میرنیوز

ادامه ابهامات و سؤالات ۴۸ ساعت پس از حذف استقلال و پرسپولیس/ بازی با احساس هواداران بعد از تصمیم در تهران؟

 ادامه ابهامات و سؤالات ۴۸ ساعت پس از حذف استقلال و پرسپولیس/ بازی با احساس هواداران بعد از تصمیم در تهران؟ 2022-01-09T14:09:56+03:30

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اگر مدیران ورزش و فوتبال ایران، به جای حضور پشت میزهای یک در دو متری مدیریتی و رسانه‌های مختلف، در زمین‌های فوتبال با ابعاد 110 در 75 متری قرار داشتند، به واقع می‌توانستند رکورد پاسکاری بارسلونا را در روزهای اوج تیکی تاکا بشکنند. در مسئله عدم صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس و حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا که به فاجعه ملی بدل شده، از مدیران میانی و اصلی در مجموعه باشگاه‌ها گرفته تا مدیران و مسئولان سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش فقط به دنبال پاسکاری دلایل حذف هستند. هر کدام توپ را به زمین دیگری می‌اندازند و در نهایت هم به روشنی مشخص نمی‌شود در این فرآیند چه کسانی مقصر بوده‌اند.

مشکلات حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس
شکی نیست که هر دو باشگاه، دچار مشکلات اساسی هستند. مسئله مالکیت مشترک آنها یکی از مشکلات است و بدهی‌های مختلف داخلی و خارجی که موضوعی پنهانی و قابل انکاری نیست. در قانون تجارت کشورمان هم استقلال و پرسپولیس، سال‌ها به عنوان بنگاه‌های زیان‌ده شناخته می‌شوند، اما در تمام این سال‌ها به جای حل مشکل آنها، با مثبت نشان دادن تراز مالی برای کسب مجوز حرفه‌ای، آنها را سودده معرفی کردیم که ارائه این اسناد خود مشکلی دیگری آفریده که آن هم بریده شدن مالیات‌های سنگین برای دو باشگاه است.

عدم اجرایی شدن وعده خصوصی شدن
وعده خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیز پس از حدود دو دهه در دولت‌های مختلف به نتیجه نرسیده و دولت هنوز نتوانسته استقلال و پرسپولیس را به سازمان‌های زیر مجموعه خودش، بخش خصوصی یا اشخاصی که علاقه‌مند به مالکیت آنها هستند واگذار کند. از این مقدمه که بگذریم بد نیست فرآیند عدم صدور مجوز حرفه‌ای آنها بررسی شود تا سهم هر کسی در این فاجعه ملی مشخص شود.

مانع بزرگ درآمدزایی دو باشگاه
ساختار دو باشگاه طبق آنچه می‌دانیم، حرفه‌ای نیست. استقلال و پرسپولیس در نظام اداری، ساختاری، مالی و... دچار مشکلات اساسی هستند و پس از سال‌ها ورزشگاه اختصاصی و بدون مشکلی هم ندارند. در تمام این سال‌ها نیز از مدیران سابق گرفته تا مدیران فعلی، بدهی به بار آمده و هر کدام از این مدیران، میراثی جز بدهی دریافت نکرده‌اند. بدون اینکه درآمدزایی مشخصی وجود داشته باشد یا این درآمد کفاف هزینه‌ها و بدهی‌های را بدهد و از سوی دولت‌های مختلف هم تلاشی برای حل مشکل آنها نشده و حتی مجلس هم با تصویب قوانینی، جلوی کمک دولتی به باشگاه‌های دولتی را گرفته است. حالا باشگاه‌هایی که درآمد مشخص ندارند، حق پخش تلویزیونی نمی‌گیرند، ورزشگاه اختصاصی ندارند، بلیت فروشی به آنها تعلق نمی‌گیرد، بدون رعایت حق کپی رایت درآمدی از فروش البسه خود ندارند، فدراسیون تا همین چند وقت پیش تبلیغات محیطی را به آنها نمی‌داد و به بخش خصوصی هم واگذار نمی‌شوند، چگونه باید مشکلات خود را حل کنند؟

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , فدراسیون فوتبال , سازمان لیگ فوتبال ایران ,

وظایف کمیته بدوی و استیناف
اینجا مشخص می‌شود تلاشی که منجر به نتیجه شود، برای حل مشکلات این باشگاه‌ها صورت نگرفته تا استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای دچار مشکل نشوند. با این حال کمیته‌های بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای که فدراسیون فوتبال آنها را در ساختار سازمان لیگ تعریف کرده، چه وظایفی به عهده دارند؟ آگاه‌سازی و آموزش باشگاه‌ها برای دریافت مجوز بر عهده رئیس صدور مجوز حرفه‌ای است و طبق قوانین و آیین‌نامه‌های AFC باید در راه دریافت مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها کمک شود و در این مسیر تبعیضی هم بین باشگاهی قائل نشوند، اما از الزامات حضور افراد در این کمیته‌ها دانستن زبان انگلیسی، آشنایی با قوانین و از وظایف‌شان حفظ محرمانگی اسناد باشگاه‌هاست. شاید نگاهی به اعضای این کمیته‌ها و عملکرد آنها به خوبی نشان دهد که آیا این شرایط رعایت شده یا نه.

عدم رعایت محرمانگی باشگاه‌ها
مسئله اینجاست که کمیته بدوی و استیناف مجوز حرفه‌ای، در سال‌های گذشته با همین شرایط که شاید فقط کمی تفاوت مثبت یا منفی داشته، مجوز حرفه‌ای را صادر می‌کرده، اما چگونه امسال صدور مجوز حرفه‌ای آنها به مشکل خورد؟ عدم بارگذاری مدارک لازم از سوی باشگاه‌ها تا تاریخ مقرر، احتمالاً دلیل اصلی عدم صدور مجوز حرفه‌ای است. به طور مثال پرسپولیس نتوانست تا تاریخ تعیین شده (اوایل شهریور) بدهی‌های تعیین تکلیف شده خود از جمله کالدرون را پرداخت کند.

کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای ابتدا مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس را صادر نکرده و نامه صادر نشدن مجوز آنها نیز در رسانه‌ها منتشر می‌شود و همین موضوع اصل محرمانگی را زیر سؤال می‌برد. در اینجا رسانه‌ها به عنوان بخشی که وظیفه اطلاع رسانی را به عهده دارند، کار حرفه‌ای خود را انجام داده‌اند، اما اعضای کمیته بدوی یا استیناف چگونه بدون رعایت اصل محرمانگی نتوانستند مقابل رسانه‌ای شدن این اطلاعات را بگیرند یا عامدانه آن را رسانه‌ای کرده‌اند که به خودی خود، باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

کوتاهی باشگاه‌ها یا ادعاهای واهی استیناف؟
در کنار این مسائل، باید نقش مدیران دو باشگاه را هم ببینیم که شاید با جدی نگرفتن برخوردها تلاشی برای رفع نواقص و ایرادها نکرده‌اند. چه مدیران سابق دو باشگاه که از مسئولیت فرار کرده و عقیده داشتند مسئولیت صدور یا عدم صدور مجوز حرفه‌ای به مدیری ارتباط دارد که درگیر ماجرا خواهد شد و چه مدیرانی که در زمان صدور مجوز حرفه‌ای مسئولیتی داشتند و نتوانستند مقابل این فاجعه را بگیرند. با این حال، اگر کمیته بدوی تشخیص داده بود که دو باشگاه نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند، چگونه کمیته استیناف اعلام کرد مجوز حرفه‌ای دو باشگاه صادر شده و مسئولان این کمیته از جمله داریوش مصطفوی و کاظم اولیایی ادعا کردند AFC به دو باشگاه سه ماه مهلت داده است؟ در حالی که پس از پایان مهلت بارگزاری مدارک، هیچ مهلتی برای ارائه مدارک جدید نیست و عملاً این مهلت، فقط ادعای واهی بوده که روال قانونی ندارد. با این حال آیا این ادعا صحت داشته و باشگاه‌ها در همین سه ماه بازهم نتوانستند مشکل خود را حل کنند یا منظور از مهلت، راستی آزمایی مدارک دو باشگاه بود که به نظر می‌رسد صرفاً یک راستی آزمایی بوده است؟ طبق اطلاعات اوایل مهرماه، مهلت باشگاه‌ها برای ارائه مدرک و کسب مجوز حرفه‌ای تمام شده بود که دو باشگاه در این مهلت موفق نشدند بخش زیادی از مشکلات خود را حل کنند.

مجوز حرفه‌ای چگونه صادر شد؟
حالا این سؤال مطرح می‌شود، اگر دو باشگاه شرایط کسب مجوز حرفه‌ای را نداشتند، چگونه اعلام شد مجوز حرفه‌ای دو باشگاه صادر یا بحث مهلت سه ماهه مطرح شد؟ آیا قرار بوده در فضای هواداری، علاقه‌مندان به این دو تیم بازهم بازیچه مدیران قرار بگیرند و با احساسات آنها بازی شود؟ چگونه بود که پس از جلسه‌ای که در آکادمی ملی فوتبال با حضوران شهاب‌الدین عزیزی خادم، اعضای کمیته‌های بدوی و استیناف و همچنین مدیران دو باشگاه برگزار شد، مجید صدری و مصطفی آجورلو اعلام کردند مشکل صدور مجوز حرفه‌ای آنها حل شده است؟ حتی کمتر از 10 روز پیش که اعلام شد مجوز حرفه‌ای دو باشگاه باطل شده، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد «برای دبیرکل AFC نامه‌ای ارسال کرده و روزنه‌های امیدی وجود دارد». حالا چه شد که خروجی تمام این اتفاقات عدم صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه، حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا 2022 و ارجاع پرونده به کمیته انضباطی و اخلاق فیفا شد که شاید منجر به محرومیت آنها از حضور در سال‌های آینده هم شود.

تیم فوتبال استقلال , تیم فوتبال پرسپولیس , فدراسیون فوتبال , سازمان لیگ فوتبال ایران ,

فرار از مسئولیت و مقصر جلوه دادن دیگران
کسی پاسخگوی مسئولیت خود نیست و شاید هر کسی به جای برداشتن تقصیر خود، سعی دارد تقصیرات را از سر خود باز کند و با پاسکاری توپ را به زمین دیگری بیندازد. بخشی از مدیران که سکوت کرده‌اند و آنهایی که صحبت می‌کنند، هر کدام دیگری را مقصر می‌دانند. مسئولان فدراسیون باشگاه‌ها را دچار نواقص می‌دانند، مدیران باشگاه‌ها کمیته‌های بدوی و استیناف را مقصر جلوه می‌دهند و این کمیته‌ها نیز کوتاهی مدیران باشگاه‌ها را.

کمترین حق هواداران استقلال و پرسپولیس
حال سؤال اصلی این است که کدام نهاد رأی به حذف استقلال و پرسپولیس داده است. طبق شواهد و مدارک کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در تاریخ اول آبان اعلام کرده این دو باشگاه صلاحیت داشتن مجوز حرفه‌ای را ندارند، اما پس از آن کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای سه ماه فرصت داد و در نهایت AFC اعلام کرد که استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند در لیگ قهرمانان 2022 حضور داشته باشند. با این وجود چرا در این باره شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد و چرا فدراسیون فوتبال در این خصوص سکوت اختیار کرده است؟

هواداران استقلال و پرسپولیس که از حذف تیم‌های خود ناراحت و شوکه هستند، کمترین حق‌شان دانستن واقعیت است؛ اینکه تصمیم به حذف این دو تیم در تهران گرفته شد  یا در مقر AFC در کوالالامپور. این شاید کمترین خواسته هواداران چند ده میلیونی استقلال و پرسپولیس است که اگر مسئولان ارزشی برای آنها قائل هستند، باید هر چه زودتر اطلاع رسانی صحیح کرده و البته تلاش کنند تا در سال‌های آینده، این مشکلات تکرار نشود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها

 پاسخ منفی باشگاه ذوب‌آهن به پیشنهاد نقل‌وانتقالاتی سرخابی‌ها
2024-02-26T08:13:55+03:30
در فاصله ۲۴ ساعت تا پایان فرصت نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر باشگاه ذوب‌آهن با درخواست انتقال بازیکنانش به استقلال و پرسپولیس مخالفت کرد.

بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر

 بازگشت کامران قاسم‌پور به تشک از ۲ هفته دیگر
2024-02-26T08:13:55+03:30
کامران قاسم‌پور که به دلیل انجام عمل جراحی اردوی تیم ملی را ترک کرده بود، از دو هفته دیگر می‌تواند تمرینات کشتی‌اش را آغاز کند.

منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم

 منافی: اوسمار نیاز به حمایت و زمان دارد/ باید به جانشین بیرانوند روحیه و انگیزه بدهیم
2024-02-26T08:13:55+03:30
بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است، سرمربی برزیلی سرخپوشان در حال حاضر نیاز به حمایت و زمان دارد تا تفکرات خود را در تیم پیاده کند.

سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود

 سپهرزاد: مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در سطح بالایی برگزار شد/ انتظارمان از صابری بیشتر بود
2024-02-26T08:13:54+03:30
مربی دوومیدانی ایران مدعی است، مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا که چندی پیش در کشورمان برگزار شد، سطح بالایی داشته است.

آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد

 آل‌نعمه به دنبال تکمیل کادر فنی فولاد
2024-02-26T06:00:37+03:30
سومین سرمربی فولاد خوزستان در فصل بیست و سوم لیگ برتر به دنبال تکمیل دستیارانش در فولاد خوزستان است.

هموار شدن راه خروج آلوز از زندان

 هموار شدن راه خروج آلوز از زندان
2024-02-26T06:00:37+03:30
با اینکه هنوز زمان زیادی از محکومیت به حبس ۴.۵ سالدنی آلوز نگذشته؛ از هم اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر آزادی احتمالی او شنیده می‌شود.

گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند

 گادژی‌ماگمادوف: کشتی ایران هم یک تانک داشت/ سیاست و ورزش ۲ مقوله جدا از هم هستند
2024-02-26T06:00:35+03:30
نایب قهرمان جهان و قهرمان کشتی اروپا می‌گوید کشتی ایران هم در سال‌های گذشته یکی مثل عبدالرشید سعدالله‌یف داشته است، یک تانک ایرانی.

آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز

 آمادگی افسانه‌های تنیس برای ایندین ولز
2024-02-26T06:00:34+03:30
عکس منتشر شده از سوی نواک جوکوویچ که در پرواز منتهی به آمریکا با رافائل نادال گرفته شده، حسابی سروصدا به پا کرد.

فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید

 فاطمه همتی به مدال نقره کاپ آسیا رسید
2024-02-26T06:00:33+03:30
فاطمه همتی در دیدار نهایی مسابقات کامپوند کاپ آسیایی بغداد به مدال نقره دست یافت.

بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت

 بوحمدان دوباره به فولاد بازگشت
2024-02-26T06:00:33+03:30
بازیکن نیم فصل اول گل‌گهر سیرجان به باشگاه فولاد خوزستان پیوست.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| بانک شهر قهرمان شد
2024-02-26T06:00:31+03:30
شاگردان رضا یزدانی با رسیدن به برد ششم در فینال و پیش از رسیدن به کشتی‌گیران ایرانی تیم هندی، قهرمانی خود در مسابقات کشتی آزاد باشگاه‌های جهان قطعی کردند.

رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!

 رئیس پورتو: بازیکنانی که بازی می‌کنند، مهمتر از طارمی هستند/ او هم یکی مثل امباپه است!
2024-02-26T06:00:31+03:30
رئیس باشگاه پورتوی پرتغال جدایی بدون هزینه مهدی طارمی در پایان فصل را اتفاقی طبیعی می‌داند.

شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس

 شرط ربیعی برای جدایی مهاجم مورد نظر پرسپولیس
2024-02-26T06:00:31+03:30
باشگاه ذوب‌آهن در صورتی رضایتنامه مهاجم خود را صادر می‌کند که بتواند لوسیانو پریرا را جذب کند.

لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول

 لیگ برتر والیبال| کامبک طبیعت در ماراتنی ۳ ساعته/ سایپا همچنان می‌بازد + نتایج و جدول
2024-02-26T06:00:30+03:30
تیم‌های فولاد سیرجان، گیتی‌پسند، پیکان، ایفاسرام، نیان الکترونیک، شهداب و طبیعت در هفته بیست‌وششم لیگ برتر والیبال مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد

 جوادی: بعد از مدال آسیایی آسیب‌های سختی دیدم/ برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد
2024-02-26T06:00:29+03:30
دارنده مدال برنز تکواندو قهرمانی آسیا تاکید کرد که یک سال و نیم مصدومیت سختی داشتم اما حالا بازگشتم و برای رسیدن به اهدافم کوتاه نخواهم آمد.

آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان

 آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان
2024-02-26T06:00:29+03:30
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری آخرین وضعیت حسین رضازاده پس از بستری شدن در بیمارستان را تشریح کرد.

ارسلان مطهری به تراکتور پیوست

 ارسلان مطهری به تراکتور پیوست
2024-02-26T06:00:28+03:30
مهاجم استقلال با عقد قراردادی به تیم فوتبال تراکتور پیوست.

جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی

 جام اتحادیه| لیورپول به ۱۰ رسید؛ قهرمانی «بچه»‌های کلوپ در دوئل دراماتیک با چلسی
2024-02-26T06:00:28+03:30
قرمزپوشان مرسی‌ساید با غلبه بر چلسی، اولین جام فصل جاری فوتبال انگلیس را بالای سر بردند.

نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک

 نایب قهرمانی مهدی الفتی در جام جهانی ژیمناستیک
2024-02-26T06:00:27+03:30
ملی‌پوش ژیمناستیک ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی آلمان دست یافت.

تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد

 تحلیل جامع وضعیت فعلی سپاهان؛ از نقص‌های تاکتیکی تا دلیل خشونت زیاد
2024-02-26T06:00:27+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان به تحلیل عملکرد اخیر این تیم و خصوصا خشونت زیاد زردپوشان اصفهان در فوتبالی که ارائه می‌دهند، پرداخت.

جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد

 جام جهانی فوتبال ساحلی| برزیل با غلبه بر ایتالیا قهرمان شد
2024-02-26T06:00:26+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی برزیل با شکست ایتالیا در فینال؛ قهرمان جام جهانی ۲۰۲۴ امارات شد.

فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!

 فرصت‌سوزی؛ بلای جان استقلال در مسیر قهرمانی!
2024-02-26T06:00:26+03:30
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید که فرصت‌سوزی زیاد می‌تواند بلای جان آبی‌پوشان در مسیر قهرمانی باشد.

جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس

 جام جهانی فوتبال ساحلی| دومین سومی ایران با ۶ تایی کردن بلاروس + عکس
2024-02-26T06:00:25+03:30
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست بلاروس توانست عنوان سومی جام جهانی ۲۰۲۴ امارات را به دست بیاورد.

دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود

 دمیر: ترکیب تیم ملی قطر منصفانه نیست/ کاظمی: بازی خیلی فیزیکی بود
2024-02-24T08:00:36+03:30
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: نمی‌دانم قطری‌های چطور به عنوان یک تیم آسیایی از تعداد زیادی بازیکن غیر قطری استفاده می‌کنند؟!

پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی

 پتروشیمی دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در جام باشگاه‌های جهان/ الهی، حبیب‌زاده و مومنی در تیم برائتی
2024-02-24T08:00:35+03:30
تیم پتروشیمی شازند دومین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان است که از صبح امروز (شنبه) در تنکابن آغاز خواهد شد.

بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد

 بیانی: ۳ امتیاز دیدار برابر سپاهان جهش خوبی در راه قهرمانی استقلال است/ ماشاریپوف در انزلی قابلیتش را نشان داد
2024-02-24T08:00:34+03:30
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد این تیم با پیروزی مقابل سپاهان در دیدار پیش رو جهش خوبی در راه دستیابی به قهرمانی لیگ برتر خواهد داشت.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان و پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T19:07:16+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس

 کشتی آزاد باشگاه‌های جهان| برنامه مسابقات مشخص شد؛ رویارویی بانک شهر با قرقیزستان؛ پتروشیمی با بلاروس
2024-02-23T18:53:47+03:30
قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان انجام شد و دو تیم کشورمان حریفان خود را شناختند.

بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت

 بسکتبال انتخابی کاپ آسیا| ایران به سختی از سد قطر گذشت
2024-02-23T18:53:47+03:30
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق به پیروزی میلی‌متری مقابل قطر شد.

قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد

 قرارداد سرمربی تیم ملی قطر تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد
2024-02-23T16:00:39+03:30
اتحادیه فوتبال قطر با تمدید قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم ملی این کشور، پاداش قهرمانی او و شاگردانش در جام ملت‌های اسیا ۲۰۲۳ را داد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)