میرنیوز

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا 2022-01-08T13:03:25+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، باوجود ضرب‌الاجل فیفا برای حل موضوع بند ۱ اساسنامه فدراسیون فوتبال، این مشکل همچنان پابرجاست و مجلس شورای اسلامی هنوز این اساسنامه را تایید نکرده است.

فیفا تاکید دارد که فدراسیون فوتبال ایران باید نهاد غیر دولتی باشد؛ در غیر این صورت تعلیق در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

گفته می‌شود «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا هم در هفته‌های آینده به ایران سفر می‌کند تا پیگیر تایید اساسنامه فدراسیون و اطمینان از «غیر دولتی» بودن آن بشود.

در این میان ظاهراً مجلس قصد ندارد به این زودی غیر دولتی بودن فدراسیون را تصویب کند و چالش‌های جدی با فدراسیون فوتبال بر سر این بحث وجود دارد؛ موضوعی که از مناظره احسان قاضی زاده هاشمی به عنوان نماینده مجلس و غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال کاملاً مشخص است.

رفیعی: معتقدیم فدراسیون غیر دولتی است

غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: از سال ۱۳۸۶ که بحث تعلیق فوتبال ایران مطرح شد، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری که در ۳۲ ماده بود را در مورد فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند و اساسنامه خاص منطبق با الزامات خاص آن زمان فیفا نوشتند. از آن زمان از اساسنامه آماتوری استفاده نکرده‌ایم.

رفیعی با بیان اینکه اسفندماه آخرین مهلت فیفا به فدراسیون ایران برای تغییر اساسنامه است، تاکید کرد: این فرصت تا اسفند ماه بوده است ولی از نظر ما به عنوان فدراسیون با توجه به آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و یکسری دلایل دیگر معتقدیم که به تعهدمان عمل کردیم و معتقدیم غیر دولتی هستیم.

وی تصریح کرد: چیزی که به مجلس رفته است در مورد فدراسیون‌های آماتور است. از مجلس خواستیم برای محکم کاری و اینکه بهانه و ابهامی ایجاد نشود، اقدامی انجام بدهند و یا اصلاحیه‌ای بر فهرست نهادها بزنند. ما که نمی‌توانیم تعیین تکلیف کنیم.

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال از همراهی وزارت ورزش برای حل مشکل اساسنامه خبر داد و گفت: نظر وزارت ورزش هم همین است. باید دید با نامه‌ای که سه، چهار روز پیش -به مجلس- فرستاده شده است چه تصمیمی گرفته می‌شود.

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا
غلامرضا رفیعی

قاضی زاده هاشمی: رای دیوان عدالت قانون نیست و قابل نقض است!

در واکنش به اظهارات رفیعی، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس گفت: رای وحدت رویه دیوان عدالت را گرفته‌اند که این قانون نیست چون رئیس قوه قضائیه می‌تواند آن را نقض کند ولی حل کننده موقت مشکل آقایان است.

وی در خصوص اصلاح بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه گفته می‌شود دولت لایحه‌ای را به مجلس فرستاده است، تصریح کرد: نامه‌ای که آقای سلطانی فر (وزیر سابق ورزش) فرستاد حکم لایحه ندارد و فقط یک نامه است. لایحه یعنی مصوب هیات وزیران باشد در حالی که آنها یک نامه دو امضایی را فرستاده‌اند. دولت جدید باید آن را به عنوان لایحه ارسال کند چون در حال حاضر این نامه را به عنوان لایحه به رسمیت نمی‌شناسیم.

نماینده مجلس با اشاره به پروسه طولانی مدت تصویب اساسنامه در مجلس خاطرنشان کرد: لایحه در دستور کار کمیسیون تخصصی و صحن علنی قرار می‌گیرد و بعد هم تایید شورای نگهبان را خواهد داشت. ما نظرات زیادی از شورای نگهبان راجع به اساسنامه فدراسیون‌ها داریم. هنوز کمیته ملی المپیک ما قانون اساسنامه ندارد. کمیته پارالمپیک اساسنامه دارد که آن را خودمان انجام دادیم. اساسنامه و ساختار وزارت ورزش را هم اواخر مجلس قبل تصویب قانونی کردیم. در مجلس یک یا دو نماینده تصمیم نمی‌گیرند و یک فرایند دارد.

قاضی زاده افزود: وزارت ورزش که راجع به اساسنامه مذاکره کرد، در یک مقطع نامه تهدید به تعلیق در دوره فدراسیون قبل صادر شد که ظرف یک ماه باعث تایید و برگزاری مجوز انتخابات شد. در آنجا هم مجلس تلاش کرد.

وی گفت: فدراسیون فوتبال حداقل ظرف ۸ ماه دو بار کمک سنگین از دولت گرفته است. بخشی را برای بدهی ویلموتس پرداخته‌اند و بخشی را خرج آماده سازی جام جهانی کرده‌اند. آیا نباید تبیین شود که اگر صرفاً یک شرکت خصوصی بشوند، باید قانون تجارت را تغییر بدهیم؟ شما می‌خواهید مدل جدیدی را ایجاد کنید که هیچ کجای نظام حقوقی ما نیست. همه قوانین را باید بزنید به استثنای فدراسیون فوتبال. باید ۲۲ قانون را تغییر بدهیم نه یک قانون را!

رفیعی: مثل پارالمپیک اساسنامه فوتبال را تصویب کنید

رفیعی مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال در بخشی از مناظره خود با قاضی زاده هاشمی که در برنامه «ورزش و مردم» انجام شد، گفت: فدراسیون یک موسسه غیر انتفاعی و غیر دولتی است. آنچه که از قاضی زاده و همکاران انتظار داریم همین است. همانطور که اساسنامه پارالمپیک تصویب کردید، اساسنامه فدراسیون فوتبال را هم تصویب کنید. از شما به عنوان یکی از نمایندگان مجلس استدعا داریم. همه قوانین که نباید بر اساس لایحه باشد. مجلس خودش هم اقدام به وضع قانون می‌کند. از شما می‌خواهیم کنار فوتبال مملکت باشید و مشکل ما را حل کنید.

قاضی زاده در پاسخ گفت: دلیلش این است که تعهد را دولت داده است. وقتی دولت نظام حقوقی را تبیین کرده است، معتقدیم این مذاکره درست نیست. حرف ما این است. حتی مجامع فدراسیون‌ها را با کشورهای اطراف مقایسه کردیم. یک مطالعه تطبیقی کنید. حرف‌هایی که هیچ کجای دنیا زده نمی‌شود در ایران زده می‌شود.

استناد فدراسیون به رای وحدت رویه: این رای برای ما معتبر است

رفیعی در ادامه تاکید کرد: در اساسنامه آماتوری وزیر ورزش حق داشت رئیس فدراسیون را عزل کند. همان باعث شد اساسنامه جدید در سال ۱۳۸۶ جایگزین شود. از سال ۱۳۸۶ تا الان که چند دولت عوض شده است ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال با ماده یک اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتور که آخرین ورژن آن در سال ۱۴۰۰ تصویب شده، همین است یعنی کلمه عمومی غیر دولتی و کلمه غیر دولتی.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون به عنوان یک موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده است و بالای آن نوشته شده است قوه قضائیه. ما که در دیوان عدالت اداری شکایت نکردیم. کسان دیگری از فدراسیون در دیوان شکایت کرده‌اند و این دیوان گفته است فدراسیون از شمول دستگاه‌های اجرایی ماده ۳ و ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری خارج است. می‌دانیم وقتی رای وحدت رویه صادر می‌شود تا وقتی که مجلس خلاف آن را تصویب نکند و رئیس قوه قضائیه رای دیگری ندهد، معتبر است. ما به عنوان موکلان وکلایمان در مجلس این مطالبه، استدعا، توقع را داریم...

کل فدراسیون‌های ورزشی آماتور هستند

قاضی زاده در پاسخ به صحبت‌های مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: این رای (رای وحدت رویه) حل کننده مشکل فعلی شما با فیفا خواهد بود اما بروید سئوال کنید که چرا خود کمیسیون‌های تخصصی دولت حاضر نشدند این مجموعه مذاکره معاون وزیر -ورزش- را در قالب لایحه به مجلس بدهند. شما می‌گویید با یک جمله حل می‌شود ما می‌گوییم نمی‌شود. شما می‌گویید یک «موسسه» ما می‌گوییم «نهاد عمومی غیر دولتی» که بر آن تصریح شده است. در فهرست عناوین به این موضوع تصریح شده است.

وی تاکید کرد: راجع به آماتور و حرفه‌ای بودن فدراسیون‌ها هم بحث دیگری داریم. کل فدراسیون‌های ما به عنوان آماتور مصطلح شده است. ۵۳ فدراسیون ما آماتور هستند.

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا
قاضی زاده هاشمی

رفیعی: راه حل موقت ما را هم خراب می‌کنید!

در این هنگام مناظره مشاور حقوقی فدراسیون و نماینده مجلس به این شکل پیش رفت:

رفیعی: ما -آماتور- نیستیم. این را نگویید. این راه حل موقت ما را هم خراب می‌کنید.

قاضی زاده: اگر راه قانونی دیگری دارید، بیاورید.

رفیعی: همان رای دیوان عدالت را داریم.

قاضی زاده: ما می‌گوییم حل مسئله الزاماً این نیست بلکه موضوع دوستان را نه تنها حل نمی‌کند بلکه مدعیان و شاکیان فدراسیون را در آینده در نظام حقوقی کشورمان نه ده‌ها برابر بلکه صدها برابر خواهد کرد.

رفیعی: مشکل ما را فقط مجلس می‌تواند حل کند.

دو راه حل برای فدراسیون فوتبال از نگاه مجلس

در ادامه این بحث، قاضی زاده هاشمی با انتقاد از فدراسیون فوتبال گفت: نمی‌خواهم بگویم دوستان نوک بینی خود را می‌بینند. آنها افق دوردست را نمی‌بینند چون مشکل حل نمی‌شود. این مشکل به خاطر سیگنال‌هایی است که در پی قانون منع به کارگیری بازنشستگان و ترک نکردن پست یا پاسخگو نبودن در قبال دریافت پول و پاسخگو نبودن در سازمان بازرسی و دادگاه داده شده است. استدلال آنها این بود که گفتند این مشکل را حل کنیم تا بقیه درست شود. حل که نمی‌شود هیچ بلکه مشکلات صد برابر می‌شود. با مدلی که دوستان پیشنهاد می‌دهند ده‌ها مدعی برای خود عنوان فدراسیون پیدا می‌شود.

نماینده مجلس تاکید کرد: مشکل با استناد به رای دیوان به صورت موقت حل خواهد شد. خودشان هم اشاره کردند. برای بلندمدت باید دو کار صورت بگیرد. (قاضی زاده فرصت نیافت این دو راهکار را ارائه بدهد)

بحث بر سر آماتور بودن اساسنامه فدراسیون فوتبال

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال که تلاش داشت قاضی زاده هاشمی را در بحث اساسنامه قانع کند، گفت: این جلسه و برنامه برای این است که نشان بدهیم فدراسیون فوتبال و مجلس در کنار هم هستند تا فوتبال تعطیل نشود و لا غیر. اینکه چطور این اتفاق می‌افتد را مجلس اختیار دارد. مسئله ما این است که معتقدیم جزو فدراسیون‌های آماتور نیستیم.

قاضی زاده در واکنش گفت: اساسنامه سال ۸۶ تصویب نشده است و اصالت ندارد.

رفیعی تاکید کرد: یکی از دلایلی که فیفا تاکید دارد همین است که اساسنامه شما باید توسط مجمع فدراسیون خودتان تصویب شود. خدا پدر سلطانی فر (وزیر سابق ورزش) را بیامرزد. راه و نظری که سلطانی فر داده است… اگر آقای سجادی وزیر ورزش را نماینده دولت بدانیم چیزی که به مجلس اعلام کردند همین است که ما نهاد غیر دولتی هستیم.

در این هنگام قاضی زاده به نامه وزیر ورزش به مجلس اشاره و تصریح کرد: وزیر ورزش سه روز پیش نامه زده است؛ چرا؟ دلیل ندارد نامه بزند. حرف‌های شما تناقض دارد.

رای «دیوان عدالت» راهکار موقت فدراسیون فوتبال برای تهدید فیفا
دیدار اینفانتینو رئیس فیفا با عزیزی خادم رئیس فدراسیون ایران

دولت به صدها نهاد خصوصی و غیر دولتی کمک می‌کند

این مناظره با چالش طرفین ادامه یافت. رفیعی گفت: ما اینجا نشسته‌ایم که بگوییم دیوان عدالت اداری این رای را داد و ماده ۱ و ۵ قانون خدمات کشوری چه چیزی گفته است؟ اینجا هستیم که بگوییم دولت قبلی که بنده هم عضوشان نبودم کار خوبی کرد. فیفا می‌گوید وزیر ورزش نباید حق برکناری و عزل یا تعیین سرپرست فدراسیون فوتبال را داشته باشد. ما می‌خواهیم بگوییم خیر؟

رفیعی ادامه داد: عضویت در فیفا اجباری نیست. فیفا می‌گوید اگر در قالب دستگاه اجرایی باشید، همه چیز باید تابع دستگاه اجرایی باشد. اینکه دولت به فوتبال کمک می‌کند، به جز فدراسیون فوتبال و ورزش به بالای یکصد نهاد غیر دولتی و خصوصی از بودجه مملکت میلیاردها تومان کمک می‌کند. اینکه کمک می‌کند ماهیت حقوقی آنها را تغییر نمی‌دهد. در قانون آمده است که تمام اینها که کمک می‌گیرند باید بگویند این کمک را کجا هزینه می‌کنند. فدراسیون تابع قوانین کشور است.

از خط قرمز فیفا تا مذاکره معاون وزیر ورزش با فیفا

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: از فردا همکاران ایشان (نمایندگان مجلس) بگویند رای دیوان را هم قبول نداریم. آقایان می‌خواهند بگویند این تعهدات را نمی‌پذیریم. اتفاقاً سلطانی فر هم با کمک مجلس این کار را کرده است. خدا را شاهد می‌گیرم ماده ۱ و ۸۶ اساسنامه حرف آخر و «مرغ یک پا دارد» فیفا بوده است. ماده ۱ و ۸۶ اساسنامه خط قرمز فیفا است. بگویید این را قبول نداریم. می‌خواهید به مردم بگویید توپ در زمین ما است؟

قاضی زاده هاشمی در واکنش به این ادعای رفیعی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم توپ در زمین چه کسی است معتقدم در این شرایط توپی وجود ندارد. چرا معاون وزیر ورزش باید کل مذاکرات را با فیفا انجام بدهد؟ مگر فدراسیون مجمع ندارد و یا نباید در جلسه باشند؟ چرا کارشناسان فیفا با وزارت مذاکره کردند؟

وزارت ورزش برای فیفا خوراک تامین کرد

ادامه مناظره طرفین به این شکل دنبال شد:

رفیعی: زمانی که فیفا به فوتبال مملکت آمده بود بحث تعلیق بوده است؛ کما اینکه زمان احمدی نژاد، آقای دادکان توسط محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی برکنار و فوتبالمان تعلیق شد.

قاضی زاده: فوتبال ما که تعلیق نبود. پارسال تعلیق نبودیم. می‌خواهم بگویم حرف‌ها تناقض دارد.

رفیعی: پارسال تصمیم عاقلانه‌ای گرفتند. سجادی قبول دارد که وزیر نباید رئیس فدراسیون را عزل کند و نباید -فدراسیون فوتبال را- دستگاه اجرایی تلقی کنند. این کار خوبی است. مذاکره کردند به این خاطر که فیفا نامه زده و تصمیم‌گیری در اختیار قوای سه‌گانه کشور است. خطاب نامه فیفا به آقای نبی (دبیر وقت فدراسیون فوتبال) بود. آقای نبی و براتی خون دل خوردند. فیفا می‌گوید فوتبال ایران برای اینکه عضو من باشید باید این الزامات را رعایت کنید و تعیین مشکلات در توان شما نیست.

قاضی زاده: صحبت‌هایشان تناقض و تعارض زیادی دارد. وزارت ورزش تصمیم ساز نبوده است نه در داخل نه در خارج. حرف ما راجع به عملکرد وزارت ورزش است که هم چالش ایجاد کرده و به فیفا اعلام کرده تصمیم گیر است در حالی که این‌طور نیست و فدراسیون ذیل خودش را هم زیر سئوال برده است. وزارت برای مرجع خارجی خوراک تامین کرده است تا فشار بیاورد.

رفیعی: موافق نیستم.

قاضی زاده: مصالح فوتبال و مردم کشورمان را رعایت می‌کنیم و حامی فوتبال ملی هستیم. خیلی جاها هم رعایت کردیم. اینکه بخواهیم توپی را درست کنیم و در زمین بیاندازیم، این‌طور نیست. درک مجلس از ورزش از وزارت ورزش هم بیشتر خواهد بود. حتی اگر کمک‌هایی که می‌گیرند بدون نظارت باشد باید ۲۲ قانون… حل مسئله در آن نکته رخ نخواهد داد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)