میرنیوز

غیبت ادامه‌دار تنها کماندار المپیکی در اردوهای ملی/ زوم فدراسیون روی چهار نفر

غیبت ادامه‌دار تنها کماندار المپیکی در اردوهای ملی/ زوم فدراسیون روی چهار نفر 2021-12-04T07:32:36+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، تیروکمان از جمله رشته های حاضر در بازی های المپیک توکیو بود که بعد از این بازی ها با تشکیل یک مرحله اردو و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (بنگلادش) به فعالیت های ملی خود ادامه داد. این فعالیت ها از ۱۳ آذرماه با برگزاری دور جدید اردوی تیم ملی پیگیری می شود در حالی که برای این مرحله هم نام میلاد وزیری در میان اردونشینان ریکرو نیست همانطور که او در اردوی اول و ترکیب تیم اعزامی به بنگلادش نبود.

حال آنکه میلاد وزیری تنها نماینده تیروکمان ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۰ بود که در شرایطی عجیب و شاید هم دور از انتظار صاحب سهمیه المپیک شد اما در توکیو عملکرد درخشانی نداشت و نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند. این درحالی بود که میلاد وزیری تجربه حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ را هم داشت با این حال نتیجه لندن را در توکیو هم تکرار کرد بدون حتی پیشرفت یک مرحله ای.

غیبت ادامه‌دار تنها کماندار المپیکی در اردوی ملی/زوم روی چهار نفر

ابهامات غیبت ادامه دار کماندار المپیکی؛ خط خوردن یا خداحافظی

همین موضوع زوایای ابهامات پیرامون این کماندار و چرایی دور شدن او از تیم ملی را بیشتر می کند به خصوص که انتظار می رفت بعد از المپیک نشست داخلی میان مسئولان فدراسیون و تیم ملی برای بررسی عملکرد میلاد وزیری برگزار شود اما اینگونه نشد و این مسئله با توجه به غیبت ادامه دار این ورزشکار، خط فکری ها را به سمت پایان همکاری او با تیم ملی برده است؛ حال به واسطه تصمیم مربیان برای کنار گذاشتن او یا تصمیم خودش برای خداحافظی به خصوص که وزیری سابقه خداحافظی از تیم ملی را هم دارد.

در واقع میلاد وزیری در شرایطی آذرماه سال ۹۸ از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک (تایلند) صاحب سهمیه المپیک توکیو شد که طی سال های قبل از آن از تیم ملی خداحافظی کرده بود و بعد از بازگشت هم مدت زمان زیادی را از این تیم دور بود. وزیری بعد از المپیک لندن و به خاطر حواشی به جامانده از زمان اخراج مربی کره ای تیم ملی، از این تیم خداحافظی کرد. وی در بازگشت به عرصه تیروکمان، در بسیاری از رویدادهای داخلی و بین المللی شرکت کرد با این حال مسئولان وقت فدراسیون (دوره ریاست محمدعلی شجاعی) به او اجازه حضور در رقابت های گزینشی المپیک ریو را ندادند.

این مشکلات در کنار اختلاف نظری که میان مدیران وقت فدراسیون و نیروهای مسلح وجود داشت، میلاد وزیری را بازهم از تیم ملی دور کرد. البته وی همچنان تمرینات و حضور در میادین داخلی و رقابت های اوپن - با هزینه شخصی- را دنبال می کرد اما در عین حال تصمیم داشت برای دومین بار اقدام به خداحافظی از تیم ملی کند که به گفته خودش با حمایت و پشتیبانی رئیس کمیته ملی المپیک ماندگار شد و در نهایت نتیجه هم اعزام او به رقابت های گزینشی المپیک توکیو شد و سهمیه ای که به دست آورد.

با همه اینها میلاد وزیری در توکیو خوش ندرخشید. او در مرحله مقدماتی بازی های المپیک شصست و سوم شد و نتوانست از این مرحله صعود کند در حالیکه فدراسیون برای آماده سازی او انرژی لازم را صرف کرده بود. حضور در اردوی ترکیه (فرودین ماه)، کاپ جهانی سوئیس (اردیبهشت ماه)، کاپ جهانی فرانسه و آخرین مرحله انتخابی المپیک (خردادماه) و اردو و مسابقات ترکیه (مردادماه) بخشی از اعزام ها و مسابقاتی بود که برای میلاد وزیری و پیش از اعزامش به المپیک انجام شد با همه اینها او نسبت به اولین حضور المپیکی‌اش جهشی نداشت.

این مسئله در کنار خداحافظی احتمالی میلاد وزیری، ابهاماتی را هم در مورد کنار گذاشتن احتمالی اش از تیم ملی ایجاد کرده اگرچه هیچ صحبتی در رابطه با آن مطرح و تایید نشده است.

غیبت ادامه‌دار تنها کماندار المپیکی در اردوی ملی/زوم روی چهار نفر

توضیح سرمربی تیم ملی ریکرو در مورد غیبت میلاد وزیری؛ خودش اعلام آمادگی نکرده

در هر صورت این روزها فعالیت میلاد وزیری معطوف به مسابقات باشگاهی شده است. او با تیم دانشگاه آزاد در این رقابت ها شرکت دارد و هفته گذشته هم رکورد ۳۳۱ (دور نخست) را ثبت کرد اما کماکان خبری از او در تیم ملی نیست و اصلا هم مشخص نیست که قرار است این غیبت ادامه دار باشد یا مقطعی.

بهزاد پاکزاد سرمربی تیم ملی ریکرو در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دلیل عدم استفاده از میلاد وزیری در اردوهای این تیم گفت: طبق مصوبه کمیته فنی که به تمام هیات های استانی هم ابلاغ شده است، ملاک حضور در اردوی تیم ملی رکوردگیری و ثبت رکورد ورودی است. این کوردگیری هم لزوما در قالب مسابقه خاصی انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه رکورد ورودی به تیم ملی را پایین تر از رکورد کشوری در نظر گرفته ایم، خاطرنشان کرد: رکورد کشوری در بخش مردان ۶۶۷ است که در اختیار خودِ میلاد وزیری است. رکورد ورودی این بخش را اما ۶۶۰ در نظر گرفته ایم. رکورد کشوری بخش بانوان هم متعلق به زهرا نعمتی و ۶۶۰ است که برای حضور در اردوی تیم ملی ۶۵۰ در نظر گرفته شده است. این رکوردها در کمیته فنی تصویب شده است.

سرمربی تیم ملی ریکرو با تاکید بر اینکه ثبت این رکوردهای ورودی ملاک حضور کمانداران در اردوی تیم ملی است، تصریح کرد: هر کمانداری در هر رقابتی یا در هر شرایطی این رکوردها را ثبت کند مجوز حضور در اردو را می گیرد. کماندارانی که مدعی ثبت این رکوردها هستند می توانند موضوع را به هیات های استانی خود اطلاع دهند تا از طریق آنها به فدراسیون اطلاع رسانی شود. سپس از کماندار مورد نظر در حضور داور و نماینده فدراسیون رکوردگیری می شود. نتیجه هم ملاک دعوت شدن یا نشدن به اردو می شود.

پاکزاد با بیان اینکه پروسه و چگونگی رکوردگیری دو ماه پیش به همه استان ها اطلاع رسانی شده است، گفت: تا به امروز میلاد وزیری برای رکوردگیری هیچ درخواستی به هیات استانی یا فدراسیون ارائه نکرده است. بنابراین رکوردی از او ثبت نشده و در نتیجه به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. تا زمانی هم که چنین درخواستی از طرف او یا هر کماندار دیگر مطرح نشود، آنها در فهرست اردونشینان قرار نمی گیرند. قرار نیست در بخش ریکرو رقابت های انتخابی برای تیم ملی داشته باشیم. ملاک ما رکوردگیری است که بر اساس آماده بودن کماندار و درخواست خودِ او انجام می شود.

غیبت ادامه‌دار تنها کماندار المپیکی در اردوی ملی/زوم روی چهار نفر

ادامه کار تیم ملی ریکرو با ترکیب ثابت و چراهای آن

در غیاب میلاد وزیری، تیم ملی ریکرو دور جدید تمریناتش را با ترکیب رضا شبانی، ارشک فاضل و محمدحسین گلشنی (مردان) و مهتا عبدالهی (بانوان) آغاز می کند. ترکیبی که عینا به مسابقات قهرمانی آسیا هم اعزام شد و اتفاقا نتیجه ای (مدالی) به دست نیاورد و این یعنی اینکه اگر صحبت های بهزاد پاکزاد در رابطه با مصوبه کمیته فنی ملاک انتخاب اردونشینان باشد، به غیر از این چهار نفر، هیچ کماندار دیگری نتوانسته یا این آمادگی را در خود ندیده که طی این مدت رکورد ورودی را ثبت کند و این یک مشکل اساسی برای تیروکمان به حساب می آید.

به هر حال رکوردی که برای ورود به اردوی تیم ملی در نظر گرفته شده پایین تر از رکورد کشوری است، رکورد کشوری هم از سال ها پیش در اختیار میلاد وزیری است و شکسته نشده است. جدا از اینکه چرا خودِ وزیری حاضر به رکوردگیری که ملاکش رکورد خودش است، نشده جای سوال دارد و اینکه چرا تیروکمان ایران در بخش ریکرو، تا به امروز کماندار دیگری نداشته که رکورد ورودی را ثبت کند و درکنار این چهار نفر قرار بگیرد؟

البته که ترکیب دعوت شده به اردو سنی پائینی دارد طوریکه رقم ۲۱ سال برای بخش مردان آن و سه کمانداری که در اختیار دارد، ثبت شده است. احتمالا سرمایه گذاری روی همین تیم و ادامه کار با کماندارانش قطعا با هدف بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و بعد از آن رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ انجام می شود اما نباید از چراهای ایجاد شده غافل ماند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار ورزشی

آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت

 آذرباد: ناکامی‌های تیم ما هیچ ربطی به مسائل فنی نداشت
2024-04-14T14:24:59+03:30
هافبک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تأکید کرد، اینکه تیمش طی ۹ بازی لیگ برتری به شکست و تساوی رضایت داده، دلیل فنی نداشته است.

گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست

 گودرزی: رؤیای من بازی در لیگ قهرمانان اروپاست
2024-04-14T14:24:58+03:30
رؤیای مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین حضور در فوتبال اروپا و فرصت بازی در لیگ قهرمانان اروپاست.

دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت

 دروازه‌بان یوونتوس تحت عمل جراحی قرار گرفت
2024-04-14T13:31:42+03:30
سنگربان لهستانی تیم فوتبال یوونتوس در پی مصدومیت اخیرش در بازی سری A زیر تیغ جراحان رفت.

خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس

 خودداری رابیو از متعهد کردن خود به یوونتوس
2024-04-14T13:31:40+03:30
هافبک فرانسوی یوونتوس می‌گوید انگیزه‌اش از ماندن در این تیم کمک به تحقق هدف آن بوده و با محقق شدن این هدف، ممکن است دیگر در کنار بانوی پیر نماند.

لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم

 لشگری: مربی‌ای نیستم که به خاطر المپیک تن به هر چیزی بدهم
2024-04-14T13:31:38+03:30
مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز

 اقدام فدراسیون برای سفر ملی‌پوشان فوتسال پس از لغو پرواز
2024-04-14T13:31:37+03:30
فدراسیون فوتبال برای اعزام ملی‌پوشان فوتسال به تایلند تلاش می‌کند.

بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

 بیانیه تند باشگاه پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
2024-04-14T13:31:37+03:30
باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

«تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول

 «تکنولوژی خط دروازه» مِنوی غیرممکن فوتبال ایران + جداول
2024-04-14T13:31:36+03:30
از میان فناوری‌های نوین فوتبال و ابزار داوری، استقرار تکنولوژی خط دروازه در فوتبال ایران پروژه‌ای غیرممکن به نظر می‌رسد.

یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد

 یک رومانیایی داور دیدار بارسلونا - پاری‌سن‌ژرمن شد
2024-04-14T13:05:01+03:30
اسامی داوران دیدارهای شب اول دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا اعلام شد.

باشگاه استقلال محکوم شد

 باشگاه استقلال محکوم شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف صادر کرد.

رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد

 رباط صلیبی مدافع شمس آذر پاره شد
2024-04-14T13:05:00+03:30
مدافع تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، چند ماه دور از میادین خواهد بود.

درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید

 درخواست کمیته انضباطی از نکونام: دفاعیات خود را ارسال کنید
2024-04-14T13:04:57+03:30
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم فوتبال استقلال و دستیارانش خواست دفاعیات خود را در رابطه با اظهارات‌شان ارسال کنند.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال منتشر شد + عکس
2024-04-14T13:04:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران

 مالک اینتر در آستانه دریافت وامی جدید برای فرار از بحران
2024-04-14T11:44:59+03:30
مالک باشگاه اینتر برای اینکه بتواند وامی که پیش از این از یک صندوق آمریکایی گرفته بود را تسویه کند، وام جدیدی می‌گیرد.

آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس

 آگهی مزایده پرسپولیس و استقلال رسماً منتشر شد + عکس
2024-04-14T11:44:57+03:30
آگهی عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت رسمی منتشر شد.

جوکوویچ: این فصل بد من است

 جوکوویچ: این فصل بد من است
2024-04-14T11:31:42+03:30
تنیسور شماره یک جهان از نرسیدن به فینال مسترز مونت کارلو ابراز ناراحتی کرد.

حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!

 حضور وزیر ورزش در تمرین تیم ملی فوتسال با وعده جایزه خوب!
2024-04-14T11:31:42+03:30
وزیر ورزش و جوانان با حضور در تمرین تیم ملی فوتسال کشورمان، به آنها وعده پرداخت پاداشی خوب در صورت قهرمانی در آسیا داد.

خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید

 خطیر: آقای تاج، بازی‌های لیگ را با VAR برگزار کنید
2024-04-14T11:31:42+03:30
مدیرعامل باشگاه استقلال از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد بازی‌های لیگ برتر با کمک داور ویدیویی VAR برگزار شود.

آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک

 آلونسو در آستانه شکستن رکورد ۵۱ ساله فرمول یک
2024-04-14T11:31:41+03:30
رکورد ۵۱ ساله فرمول یک با قرارداد جدید در تیم انگلیسی استون مارتین خواهد شکست.

ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم

 ژاوی: نبرد فوق‌العاده‌ای با PSG داریم/ پیشرفت کرده‌ایم
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در مورد پیروزی تیمش مقابل کادیس و بازی‌های حساس پیش رو با پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید صحبت کرد.

آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست

 آنچلوتی: تمام توان‌مان را مقابل من‌سیتی به کار خواهیم بست
2024-04-14T11:31:41+03:30
سرمربی رئال مادرید می‌گوید که تیمش در بازی چهارشنبه با منچسترسیتی در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تمام قدرت به میدان خواهد رفت.

روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!

 روایت بازیکن سابق استقلال از حمله با قمه به او!
2024-04-14T11:31:39+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت، در طول یک ماه حضورش در صنعت نفت با هجمه‌های زیادی روبه‌رو شده است.

اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی

 اعلام زمان احتمالی پایان لیگ برتر و فینال جام حذفی
2024-04-14T11:04:58+03:30
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور قبل از ۱۴ خرداد ماه به اتمام می‌رسد.

درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!

 درخشان: پرسپولیس مقابل ملوان ۱۰ نفره بازی کرد!
2024-04-14T11:04:57+03:30
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد این تیم در مصاف با ملوان ۱۰ نفره بازی کرده است.

احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق

 احضار ۲ بازیکن استقلال به کمیته‌های انضباطی و اخلاق
2024-04-14T11:04:57+03:30
دو بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اتفاقات دیدار مقابل آلومینیوم اراک به کمیته‌های اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد

 زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شد
2024-04-14T11:04:56+03:30
براساس برنامه‌ریزی سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس، زمان‌بندی واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس مشخص شده است.

اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!

 اتفاق جدید در کاراته؛ فحاشی کن و پست بگیر!
2024-04-14T11:04:55+03:30
هدایت یکی از تیم‌های پایه کاراته به فردی سپرده شده که در چند سال اخیر همواره مسئولان این فدراسیون را با فحاشی‌ مورد خطاب قرار داده است.

گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!

 گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
2024-04-14T11:04:54+03:30
کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان به یادآوری خاطرات قضاوتش در دوران حرفه‌ای خود پرداخت و درباره اتفاق رخ داده در شب گذشته صحبت کرد.

تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR

 تاج: شرایط سرخابی‌ها نگران‌کننده نیست/برگزاری لیگ بعدی باVAR
2024-04-14T11:04:54+03:30
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی نگران‌کننده نیست اما کار درستی هم نیست که مردم را امیدوار کنیم.

رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد

 رجائیان: استقلال مظلوم‌نمایی می‌کند/ نکونام باید اخراج می‌شد
2024-04-14T11:04:54+03:30
مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، بیانیه باشگاه استقلال را تلاشی از جانب آبی‌ها برای مظلوم‌نمایی می‌داند.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)