میرنیوز
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده در حاشیه بازدید از "نمایشگاه حمل و نقل" افزایش آسایش مردم هنگام استفاده از اتوبوس را مهمترین ماموریت شرکت واحد در دوره فعلی مدیریت شهری و شرکت واحد عنوان کرد و گفت: شرکت واحد نهادی خدماترسان است و همواره باید به دور از جنجالهای سیاسی و جناحی به آن نگریست. ما پذیرای همه انتقادات هستیم و ادعای کامل بودن نداریم اما باید انصاف داد که فاصله نقد و تخریب بسیار است.
علیزاده تصریح کرد: بنده در این مدت از شورای شهر چیزی جز همراهی و همدلی ندیدهام ولی از برادری که سالهای متمادی خود سکاندار حمل و نقل شهرداری تهران بوده و به خوبی از چالشها و مشکلات آگاهی دارد و از سویی نسبت به خواب 10 ساله شرکت واحد در سالهای گذشته اطلاع دارد انتظار همراهی و همدلی داریم نه آنکه با آمارهای ضدونقیض خوراک رسانههای ضدانقلاب را تامین و اسباب ناامیدی مردم و غفلت از خدمات انجام گرفته را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: وضعیت شرکت واحد بسیار شفاف است و مدام به مردم و رسانهها گزارش میدهند ولی در تعجبم رسانههایی که حاضر به انتشار یک خط از تفاوت این دوره مدیریت شهری با دوره دوچرخه سوارها نیستند چطور از برخی سخنان دوستان ما علیه ما سوءاستفاده میکنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: انصاف باید داد که در دوره فعلی شورای شهر همکاری و همراهی بسیار بالایی با مجموعه شرکت واحد صورت گرفته و بنده همواره خود را قدردان و پاسخگوی به انتقادات اعضای شورای شهر دانستهام ولی برخی حرفها سبب دلخوری همکاران بنده در شرکت واحد میشود که از باب مسئولیت مکلف به پاسخ دادن به آنها برخلاف میل باطنی هستم.
علیزاده گفت: در صدا و سیما و رسانههای دیگر به صراحت گفتهایم که دریافت هرگونه وجه نقد توسط رانندگان شرکت واحد در صورت خرابی دستگاههای کارت خوان ما ممنوع است. با این وجود ما به این نیز اکتفا نکرده و بازرسیهای ویژهای از خطوط داریم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بلافاصله با راننده برخورد و پرونده شخص به کمیته انضباطی ارسال میشود.
وی اضافه کرد: ناگفته نماند که بحث تخلفاتی مثل دریافت وجه نقد توسط راننده تخلفات جدیدی نیست اما در دوره فعلی مدیریت شهری و شرکت واحد نظارت بالا سبب شده شده تا این موضوع به حداقل برسد. علاوه بر اینها هم سامانه 137 پلاس و هم سامانه همیار اتوبوس امکان گزارش تخلف رانندگان را فراهم کرده است و ما در این زمینه با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: درباره بحث معطلی شهروندان در مسیر ونک به تجریش هم باید گفت که در ساعات پیک مسافر سرفاصله اعزام اتوبوسهای خط 152(پایانه معین-پارک وی) 2 دقیقه و پس از آن به 3و4 دقیقه میرسد. این را نیز باید اضافه کنیم که اگر انتقادی نیز هست شرکت واحد در حلقه آخر این انتقاد قرار دارد نه اول چرا که ورود سواری در لاین ویژه و مسدود شدن مسیر به همین دلیل باعث ترافیک در لاین ویژه و افزایش زمان سفر در محدوده ایستگاه میرداماد تا پارک وی شده که این موضوع همه روزه در ساعات پیک ترافیک مشهود است. طبیعی است با صدور مجوز سواری به خط ویژه یا چراغ قرمزهای چند دقیقهای امکان افزایش زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه به چند دقیقه بیشتر وجود دارد ولی بیان این نکته که 45 دقیقه اتوبوسی وارد ایستگاه نشده قابل پذیرش نیست.
علیزاده افزود: از سویی به دلیل عدم وجود لاین ویژه حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش همه روزه در ساعات پیک شاهد ترافیک سنگین در محدوده یاد شده میباشیم که زمان سفری معادل 60 دقیقه دارد و این از اختیارات شرکت واحد خارج است.
وی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر درباره 2206 دستگاه کارت خوان غیرفعال در ایستگاههای اتوبوس گفت: تعداد 2206 دستگاه کارت خوان قدیمی روی اتوبوس فعال و در حال بهرهبرداری است که به اشتباه و سهوا از سوی عضو شورا غیرفعال تلقی شده است. ضمن اینکه باعنایت به اینکه 30 درصد از پرداخت مابه التفاوت به بخش خصوصی براساس تراکنشهای ثبت شده است، بنابراین تمامی دستگاههای کارتخوان در اتوبوسها فعال هستند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: دوستان گفتهاند که تعداد تراکنشهای فعلی 360 هزار عدد به صورت روزانه است که بنابر فرمایش آنها باید یک و نیم میلیون باشد در حالی که در سال 1398 (قبل از کرونا) که بهترین شرایط سالهای اخیر را داشتهایم، تعداد تراکنش ثبت شده روزانه بطور متوسط بالغ بر 1,230,000 عدد بوده است. این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر رفتار شهروندان در استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی که منجر به روند کاهشی تقاضای سفر و به تبع آن کاهش تراکنشها ثبتی شده است. در سال جاری تعداد تراکنش ثبت شده روزانه در دستگاههای کارتخوان بطور متوسط بالغ بر 575,000 نفر در روز است.
علیزاده درباره توقف 151 دستگاه اتوبوس غیرفعال هم گفت: این تعداد اتوبوس آماده واگذاری به بخش خصوصی است ضمناً تا قبل از واگذاری با توجه به کیفیت پایین اتوبوسهای آتروس ایران خودرو، صرفا بصورت پشتیبان در خطوط در حال بکارگیری است.
وی با اشاره به طرح موضوع استخدام 1150 نفر کارمند در شرکت واحد بدون داشتن گواهینامه پایه یک گفت: در سال 1400 مجوز جذب 450 نفر هادیان اخذ شده، در سال 1401 مجموعا مجوز 500 نفر حامیان اخذ شده که با قاطعیت تاکید میکنم که تمامی این رانندگان دارای گواهینامه پایه یک هستند و در سال 1402 از طریق اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران 200 نفر نیروهای تبدیل وضعیت ایثارگری بعنوان راننده معرفی شدهاند که در حال آموزش و بکارگیری بر روی ناوگان اتوبوسرانی هستند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
تفکر بسیجی، بنبستشکن در مسیر مقابله با جبهه استکبار است
اژهای: گاهی برخی گرانیها باعث مسائل روانی برای جامعه هستند
ایجاد ورودیهای جدید برای ایستگاههای متروی مصلا و شهیدبهشتی
حسینی: جریمههای رانندگی مستند با تصاویر پلاک خودرو صادر میشود
دبیرکل و معاون امور بینالملل هلالاحمر عازم بیروت شدند
اژهای: به قولهایی که میدهید عمل کنید
اژهای: تأثیر گرانی بر امنیت اجتماعی جامعه؛ به قولهایی که میدهید عمل کنید
فرهنگ نماز باید توسعه پیدا کند
دستگیری گروگانگیران اتباع خارجی
۱۷ نفر در تصادف اتوبوس در شرق برزیل کشته شدند
۱۳ کشته و ۱۸ زخمی بر اثر رانش زمین و سیل در اندونزی
زاکانی: حمل و نقل عمومی از ۳۴ درصد به ۷۰ درصد ارتقا مییابد
آیلیگ ، یک نرم افزار هیجان انگیز
فضاهای حاشیه رود دره اوین به مجموعه گردشگری باغ سبز تبدیل میشود
رئیس جدید پلیس امنیت عمومی فراجا منصوب شد
قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفندی در میادین میوه و ترهبار
از دلیل انتصابات مداوم در شهرداری تهران تا سرانجام بهبود حمل و نقل عمومی
از دلیل انتصابات مداوم در شهرداری تهران تا افتتاح خانه روزنامهنگاران
در آستانه اقدامات جدید در حوزه خدمترسانی به شهروندان هستیم
در آستانه اقدام جدیدی در حوزه خدمترسانی به شهروندان هستیم
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
آستانه اقدام جدیدی در حوزه خدمترسانی به شهروندان هستیم
مجتمع هزار واحدی مروارید غرب تهران سنددار شد
بانک تجارت نحوه محاسبه جریمه دیر کرد تسهیلات را اصلاح کرد
ایجاد مسیر گردشگری ۴۷ کیلومتری در حد فاصل بوستانهای فدک
نمایش آثار زیرلعابی و بدل چینیهای استادان نایین در عصر قاجار
طرح بهزیست محله از سوی بهزیستی اجرا میشود
هشدار به مسافران مترو در خصوص فروش کارت بلیت با شارژ نامحدود
اداره پایتخت بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست