میرنیوز

لزوم تداوم همکاری وزارت بهداشت و سازمان زندان‌ها برای مصون‌سازی محیط زندان /فاصله‌گذاری اجتماعی قبل عید انجام می‌شد نتایجه بهتری می‌گرفتیم

 لزوم تداوم همکاری وزارت بهداشت و سازمان زندان‌ها برای مصون‌سازی محیط زندان /فاصله‌گذاری اجتماعی قبل عید انجام می‌شد نتایجه بهتری می‌گرفتیم 2020-03-30T15:42:57+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضائیه آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین جلسه شورای عالی قوه قضائیه در سال 99 با تبریک اعیاد شعبانیه، ماه شعبان را بستری برای افزایش معرفت نسبت به مقام حق و جایگاه امامت و ولایت و فرصتی برای راز و نیاز با خدا دانست و اظهار داشت: این روزها که با ویروس کرونا مواجه هستیم، آنچه در کنار اقدامات خوب پاسداران عرصه سلامت موجب گره‎گشایی و عبور از این شرایط می‎شود، توکل و توسل و دعاست. 

رئیس قوه قضائیه افزود: امروز همانند دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم و حرم، شاهد جلوه‎های زیبایی از گذشت، ایثار و فداکاری هستیم که خالق آن پزشکان و پرستاران عزیزی هستند که مجاهدانه در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامت مردم خدمت می‎کنند. 

در ادامه جلسه، حجت‎الاسلام منتظری دادستان کل کشور و نماینده قوه قضائیه در ستاد ملّی مقابله با کرونا، با تقدیر از عملکرد وزیر بهداشت و همکارانش، بر لزوم کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر فضای مجازی و اطلاع‎رسانی مناسب و همچنین نظارت بر فرایند تغسیل و تدفین متوفّیان کرونایی بر اساس موازین شرعی و پروتکل‎ مربوطه تأکید و ابراز امیدواری کرد با اهتمام وزارت بهداشت و زمینه‎سازی برای حضور نیروهای داوطلب در این عرصه، یکی از نگرانی‎های جدی خانواده‎های متوفّیان بر اثر این بیماری برطرف شود.  

حجت‎الاسلام مرتضوی‌‎مقدم رئیس دیوان عالی کشور هم در این نشست با تأکید بر آمادگی دستگاه قضائی برای حمایت از حافظان سلامت، اعلام کرد: قوه قضائیه آماده است تا به مشکلات حقوقی کادر بهداشت و درمان به‎صورت خارج از نوبت و با اولویت رسیدگی کند.  

جهانگیر رئیس سازمان زندان‎ها نیز در این جلسه با تقدیر از همکاری وزارت بهداشت در تأمین سلامت زندان‎ها و زندانیان اظهار داشت: ریاست قوه قضائیه در نخستین روزهای اسفند ماه و قبل از اعلام شکل گیری ستاد ملّی مقابله با کرونا بخشنامه‎ای برای اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط قانونی صادر کردند که بر اساس آن تاکنون قریب 100هزار نفر به مرخصی رفته‎اند. 

وی با اشاره به نزدیکی زمان پایان دوران مرخصی زندانیان از وزیر بهداشت خواست که با همکاری دانشگاه‎های علوم پزشکی در سراسر کشور، زمینه پایش سلامت آنها بعد از بازگشت و جداسازی و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا را فراهم نماید تا نگرانی‌‎های رئیس قوه قضائیه و همچنین زندانیان و خانواده‎های آنها در این خصوص برطرف شود. 

رئیس قوه قضائیه در واکنش به گزارش وزیر بهداشت و پیشنهادات ارائه شده از سوی همکارانش در دستگاه قضا، خاطرنشان کرد که یقیناً با همت جوانان به ویژه در حوزه‎های پژوهشی و دانش‎بنیان، شاهد موفقیت‎های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در شناخت، درمان و ریشه‎کنی ویروس کرونا و دیگر ویروس‎ها خواهیم بود. 

رئیسی گفت: انگیزه‎ای که در حوزه علم و دانش کشور وجود دارد، شرایطی را رقم می‎زند که ایران در عرصه پزشکی حرف برتر را برای دنیا خواهد داشت و همه دنیا به‎دنبال استفاده از تجربیات ما خواهند آمد. 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به همکاری و همراهی مردم در اجرای محدودیت‎هایی چون ماندن در خانه، پرهیز از سفرهای نوروزی و ترددهای غیرضروری در سطح شهر، آن را نتیجه عقلانیت حاکم بر فضای کشورمان دانست و در عین حال نسبت به تأخیر در اجرای طرح قرنطینه و محدودیت تردد بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت، گلایه کرد. 

رئیسی گفت: مردم با دیدن اراده جدی مسئولان، همکاری خوبی برای اجرای طرح قرنطینه خانگی داشتند و نکات مورد تأکید پزشکان و متخصصان و وزیر بهداشت و همکاران ایشان باید از قبل از عید مورد توجه قرار می‎گرفت و این فاصله‎گذاری از همان زمان اجرا می‎شد اما دیر شد. متخصصان می‎گویند در این مسأله عنصر زمان تعیین‎کننده است و شاید اگر این کار خیلی زودتر انجام می‎شد، الآن نتایج بهتری برای کنترل کرونا می‎گرفتیم.   

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم مداخلات ارکان حاکمیتی در اجرای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در جامعه، تصریح کرد: هر چه مداخلات بهداشتی بیشتر شود، شاهد کاهش آسیب‎ها و تلفات خواهیم بود و باید این مداخلات را برای حفظ سلامتی مردم افزایش دهیم و مردم هم قطعاً آن را به نفع خودشان می‎دانند. 

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: زنجیره انتقال بیماری باید از هر طریق ممکن و اقدامات لازم قطع شود و دولت، باید الزامات و بایدها و نبایدهای آن را تعیین و به مردم اعلام کند و من مطمئن هستم که مردم هم همکاری مناسبی خواهند داشت.

رئیس قوه قضائیه تدوین پروتکل‎های لازم برای فعالیت ادارات، مساجد، مدارس و بازار در دوران بازگشایی آنها بر اساس نظر متخصصان حوزه بهداشت و درمان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: بی‎تردید هر چه این مسائل و نکات ایمنی شفاف‎تر برای مردم تبیین شود، پذیرش و پایبندی آنها بیشتر خواهد بود. 

رئیس قوه قضائیه از همکاری کادر بهداشت و درمان کشور با سازمان زندان‎ها برای تأمین سلامت زندان‎ها و ایجاد محیطی امن برای زندانیان تقدیر کرد و با تأکید بر همکاری دادستان‎ها در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا از جمله طرح فاصله‎گذاری فیزیکی تصریح کرد: همکاری قوه قضائیه می‎تواند به یک مساعدت همگانی تبدیل شود که بخش‎های مختلف، خود را اجزای یک مجموعه بدانند و سهم خود را در حرکت ملّی برای تضمین سلامت جامعه ایفا کنند.

رئیسی با بیان این‎که امنیت و سلامت دو پایه اساسی در جامعه هستند که باید به آنها توجه ویژه داشت، افزود: سلامت جامعه از حقوق عامه است و همه باید از آن صیانت کنند. امروز مجموعه بهداشت و درمان کشور در خط مقدم این جبهه قرار دارد و همه بخش‎ها از جمله دستگاه قضایی باید آنها را یاری دهند تا در این میدان جهاد موفق ظاهر شوند.  

رئیس قوه قضائیه با تجلیل از رویکرد جدید فسادستیزی در وزارت بهداشت، گفت که روحیه فسادستیزی عنصری بازدارنده است و در هر سازمان و دستگاهی که مدیر آن فسادستیز باشد، فساد لانه نخواهد کرد و کم کاری شکل نمی‎گیرد.     

در این جلسه، آقای ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه با ارائه گزارشی از عملکرد قوه قضائیه در سال 98، روند اجرایی مرحله اول طرح تحوّل قوه قضائیه در سال گذشته را تبیین کرده و از آمادگی اجرای مرحله دوم این طرح در سال جدید خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری سفرهای استانی در سال 98، این سفرها را از اقدامات بسیار مهم سال گذشته دستگاه قضائی عنوان کرد که آشنایی با مسائل قضائی استان‎ها و نظارت بر عملکرد دادگستری‎های کل استان‎ها را به دنبال داشته و خاطر نشان کرد: در برخی از استان‎ها برای اولین بار بود که رئیس قوه یا هیأت عالی قضائی به آن استان‎ها سفر کردند و این مسأله در حل مشکلات قضائی مردم استان بسیار راهگشا بوده است.  

ذوالقدر همچنین به کاهش پرونده‎های معوقه پس از صدور بخشنامه رئیس قوه قضائیه اشاره کرده و اظهار داشت: در طی 3 ماه پس از ابلاغ بخشنامه آیت‎الله رئیسی برای تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه، از بیش از 800 هزار پرونده، 400 هزار مورد به نتیجه رسیده و مختومه شده که جز با همت جهادی همکاران قضائی و عنایت ویژه رئیس قوه به این موضوع، امکان‎پذیر نبود. 

رئیس قوه قضائیه نیز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ دفتر دوم طرح تحوّل قوه قضائیه، از اراده جدی این قوه برای اجرای طرح مذکور خبر داده و افزود: در سال 99 سفرهای استانی هم با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت. 

آیت‎الله رئیسی همچین با اشاره به شرایط خاص کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا، کمیته‎ای را مأمور تدوین شیوه‎نامه دادرسی در شرایط شیوع این بیماری و ابلاغ آن تا هفته آینده کرد تا فرایندهای قضائی از طریق شیوه‎هایی چون دورکاری، راه‎اندازی و به‎روزرسانی سامانه‎های برخط و همچنین تشکیل برخی دادگاه‎های خاص با رعایت تدابیر ویژه بهداشتی اجرا شود.    

رئیس قوه قضائیه همچنین به رئیس سازمان زندان‎ها مأموریت داد پروتکل ویژه بهداشتی مربوط به بازگشت زندانیان از مرخصی را با همکاری وزارت بهداشت تدوین و عملیاتی کند. 

آیت‎الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش به اراده جدی قوه قضائیه برای اصلاح نظام وکالت هم اشاره کرده و این اقدام را از الزامات تحوّل در سیستم قضائی کشور دانست و از معاون حقوقی قوه قضائیه خواست تا با بهره‎گیری از نظرات جامعه وکلای کشور نسبت به تدوین طرحی در این خصوص اقدام نماید. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)