میرنیوز

بازداشت چند مدیر دولتی در رابطه با پرونده فساد چای/ آخرین وضعیت "اکبر طبری"/ رسیدگی به "ترک فعل" مسئولان

 بازداشت چند مدیر دولتی در رابطه با پرونده فساد چای/ آخرین وضعیت "اکبر طبری"/ رسیدگی به "ترک فعل" مسئولان 2023-12-05T12:18:16+03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه 14 آذر در تشریح مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی در مدت دو هفته گذشته، کشف فساد بزرگ اخیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی در راه مبارزه با فساد اراده دارند با این حال متأسفانه چند روز قبل با خبر فساد مواجه شدیم و اعلام خبر کشف فسادی دیگر در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد و تعقیب مسئولان اجرایی و قضایی را به همراه داشت، خاطر مردم را مکدر کرد.

وی افزود: منشأ این فساد گرچه از سوی شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت اما در بخش‌های ذی‌مدخل همکاری‌هایی با آن شرکت صورت پذیرفته بود تا مقدار قابل توجهی ارز و منابع ملی به این موضوع تخصیص یابد که در محل خود صرف نشده و موجبات ایجاد فساد در بخش‌های دیگر را فراهم کرد.

ستایشی اظهار کرد: قوه قضاییه با پیگیری‌های ضدفساد خود و همکاری‌های چندوجهی با دستگاه‌های دولتی و ضابطین قضایی، به محض کشف سرنخ‌های فساد مصمم است تا پرونده را تا استیفای حقوق ملت وفق موازین قانونی تلاش کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اراده دستگاه قضایی آن است که امر پیشگیری و مبارزه با فساد را همزمان و توأمان پیگیری کند و اجازه ندهد که پرونده دچار اطاله دادرسی شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اهتمام قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل نسبت به کشف و جلوگیری از ادامه‌ یافتن آن و ریشه‌کنی گلوگاه‌های فساد، امری مطلوب و نشانگر آن است که مبارزه با فساد در کشور به صورت سیستمی ادامه خواهد یافت.

ستایشی گفت: نسبت به قصور و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ورود کرده و بررسی‌های فنی را انجام خواهیم داد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این پرونده برخی مدیران با قرارهای صادره تأمینی در بازداشت هستند و برخی دیگر با تأمین قرارهای متناسب آزاد هستند. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع‌رسانی اطلاعات واصله به آگاهی مردم خواهیم رساند.

"طبری" در زندان است

سخنگوی قوه قضاییه سپس درباره برخی پرونده‌های بزرگ قضایی مرتبط با طبری، زنگنه و هاشمی گفت: آخرین وضعیت شرایط پرونده اکبر طبری اینگونه است که پرونده در اجرای احکام و طبری در حال تحمل کیفر است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده زنگنه و هاشمی هم گفت: این پرونده با 14 متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران ‌در ‌حال رسیدگی است. 6 نفر از متهمین این پرونده به اتهام اختلاس و ارتشا و کلاهبرداری محکوم هستند و پرونده در دادگاه تجدیدنظر خواهی است. اما نسبت به هشت متهم دیگر که زنگنه و هاشمی هم میان آنها هستند، پرونده در حال رسیدگی است.

آمادگی قوه قضاییه برای دریافت انتقادات و راهکارهای جنبش‌های دانشجویی

ستایشی سپس با اشاره به هفته گرامیداشت دانشجو گفت: هر ساله ایام منتهی به 16 آذر ماه یادآوری بیماری‌های عمیق دانشجویی و تداعی‌کننده ایستادگی‌های فهیم دانشجویان در برابر استکبار بوده است. اساس برخواستن جنبش دانشجویی نفی وابستگی‌های فکری و عملی به بیگانگان به‌ویژه دولت تروریستی آمریکاست و امروز همراه با جهاد علمی و جنبش نرم‌افزاری آینده فکری کشور را تضمین کرده است.

وی افزود: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مهیا و آماده است تا مطالبات جنبش دانشجویی و انتقادات و پیشنهادات برای بهبود ساختار را به گوش جان بپذیرد تا از آن برای حل مشکلات کشور استفاده کند.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با تبریک روز مجلس این روز را یادآور رشادت‌های شهید مدرس در دفاع از حقوق ملت ایران عنوان کرد و نظام جمهوری اسلامی ایران را الگویی بی‌نظیر از مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: محلس نمادی ویژه از مردم‌سالاری است و مقام معظم رهبری مجلس را امید نظام و مظهر اقتدار ملت نامیده‌اند.

نمی‌توان تصمیمی که متضمن حق و تکلیف فرد است را محرمانه کرد

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه درباره اینکه آیا می‌توان موضوعی که حق و تکلیف دیگران در آن دیده شده را محرمانه تلقی کرد، با اشاره به ماده 11 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: تصمیمی که متضمن اطلاع فرد است را  نمی‌توان با مهر محرمانه به جایی ابلاغ کرد و به نظر می‌رسد اگر محرمانه باشد با حقوق افراد تعارض دارد.

وی افزود: اما تشخیص محرمانه و طبقه‌بندی بودن اسناد به عهده واضع است و ما باید به اراده او توجه کنیم‌.

اقدامات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

ستایشی در ادامه درباره اهمیت و شیوه اجرای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه با عنوان محتوای مرتبط با رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: دیدید که رژیم صهیونیستی در حمله مجدد چه کارها و جنایاتی را انجام داد.  هرچند که تلفات بسیار  سنگینی در درگیری‌ها متحمل شدند ولی ما هم تکالیفی در قبال این جنایات داریم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایاتی که در غزه و کرانه باختری و جنوب لبنان نسبت به مردم فلسطین کرده، مبادرت به کودک‌کشی و زن‌کشی کرده و خانه‌ها را ویران کرده است. این رژیم منحوس نسل‌کشی کرده و اقدامات در فضای مجازی نیز مشغول اقدامات مجرمانه است و با راه‌اندازی سکوهای نرم‌افزاری و جمع‌آوری اطلاعات، اقدامات خصمانه خود علیه ملت بزرگوار ایران و آزادی‌های جهان انجام داده و بر آن استمرار دارد.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: بر همین اساس مجلس در سال 1399 قانونی را برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیستی به تصویب رساند. در اجرای این قانون، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، مصداق‌هایی از این قانون که در فضای مجازی قابل وقوع و شناسایی بود را  در 8 بند محتوای مجرمانه با رژیم صهیونیستی تعیین و ابلاغ و پس از آن  به‌روزرسانی کرد؛ امیدواریم که با پیگیری کارگروه مذکور با اقدامات مجرمانه و ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی مقابله شود و اهداف شوم این رژیم جنایتکار را خنثی کنیم.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره ممنوع‌الخروجی افراد

ستایشی در بخش دیگری از این نشست درباره ممنوع‌الخروجی‌ها بیان کرد: ممنون‌الخروج شدن از سه طریق انجام می‌شود، برخی بر اساس دعوای کیفری است و به اقتضای شرایط به فرد ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی مواقع نیز فرد متهم تحت تعقیب قانونی است و دسترسی به او نیست اما این ممنوع‌الخروجی ابلاغ می‌شود. برخی دیگر نیز به اتهام بدهی مالی و امور بانکی ممنوع‌الخروج می‌شوند.

ستایشی گفت: تا کنون الزامی به اطلاع‌رسانی در این خصوص نبوده است اما حسب دستور رئیس قوه قضاییه و نیز مصوبه اخیر مجلس ممنوع‌الخروجی اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارسال پرونده فروش بدون مجوز دارو به دادسرای انقلاب

ستایشی همچنین دریاره اقدامات قضایی برای برخورد با فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها گفت: در این رابطه با رئیس سازمان غذا و دارو صحبت کرده‌ام. نظارت بر عرضه و فروش داروهای قاچاق بر عهده سازمان غذا و داروست و ما هم بر اساس گزارش‌هایی که از غذا و دارو داشتیم، این گزارش‌ها را ارجاع کردیم.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: گزارش‌هایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده که پرونده گزارش‌ها را به دادسرای انقلاب ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی ارسال کردیم. پس از ارجاع پرونده و پس از تحقیقات کامل و جامع صورت گرفته از سوی ضابط مربوطه دو سکو مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و پس از صدور جلب دادرسی مدیران و داروخانه‌هایی که با آنها همکاری داشتند به اتهام حمل و فروش و نگهداری داروهای قاچاق صادر شده و  به دادگاه انقلاب ارسال شده است. بعضاً مداخله در امر پزشکی و فروش داروهای سقط جنین و داروهای غیرمجاز بوده است که کیفرخواستی صادر شده و به مرجع صالح قضایی ارجاع می‌شود.

وی تأکید کرد: از رئیس سازمان غذا و دارو قول گرفتم با جدیت نسبت به این موضوع ورود کنند و اگر پرونده‌ای ارسال شد ما هم برای پیگیری قضایی آن ورود می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)