میرنیوز
به گزارش ایسنا ، فاطمه مهاجرانی با تبیین اقدامات ویژه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اظهار کرد: سمپاد مهارتی به منظور شناسایی، پرورش و هدایت دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان به سوی «رشتهها، حرف و مهارتهای موردنیاز حال و آینده کشور» در راستای تربیت افراد ماهر و متناسب با نیازهای صنعت و فناوری صورت میگیرد.
وی افزود: این طرح از سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از طریق آزمون ورودی مدارس متوسطه دوره دوم استعدادهای درخشان و پذیرش از میان داوطلبان سمپاد مهارتی در رشتههای شبکه، نرمافزار و فتوگرافیک در استانهای خراسان رضوی، البرز و همدان اجرا شد.
مهاجرانی تصریح کرد: در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ این طرح توسعه یافته و در استانهای فارس، همدان، یزد و شهر تهران علاوه بر رشتههای مذکور در رشتههای مکاترونیک و پویانمایی پذیرش انجام خواهد شد.
آموزش مهارتهای زندگی
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان «دومین» اقدام صورت گرفته در سال ۹۸ را "اجرای طرح آموزش مهارتهای زندگی"ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان دوره اول و دوم متوسطه و اولیاء آنان دانست و گفت: هدف از این طرح، تقویت مهارتهای زندگی دانش آموزان مدارس سمپاد به منظور به کارگیری آموختهها در موقعیتهای واقعی زندگی در راستای شهروند متعادل و مقبول اجتماع و رشد تمام ساحتی است.
مهاجرانی خاطرنشان کرد: افزایش سطح سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان مدارس سمپاد، برای ورود اگاهانه و مسئولانه به زندگی فردی و اجتماعی و همچنین پرورش مهارتهای نقادانه، حل مسئله و خلاقیت در راستای تقویت «سمپاد مهارتی» از دیگر اهداف این طرح میباشد. این طرح در سال ۱۳۹۷ به صورت آزمایشی در مدارس متوسطه دوره اول استعدادهای درخشان سراسر کشور اجرا شد و در سال ۹۸ علاوه بر مدارس دوره اول در سطح مدارس دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد اجرا شد.
مرکز مشاوره و راهنمایی
وی در ادامه اضافه کرد: اخذ مجوز پنج مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده ویژه دانشآموزان و اولیاء مدارس استعدادهای درخشان و مرکز ویژه دانش پژوهان جوان که در محل باشگاه دایر میشود، از دیگر اقدامات سال گذشته این سازمان است.
برگزاری الکترونیک جشنواره خوارزمی
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان گفت: بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی بخش «دانشآموزی» برای اولین بار به صورت سامانه الکترونیکی برگزار شد و این فرایند باعث کیفیت بخشی به طرحها، کوتاه شدن زمان، صرفه جویی در هزینهها، استفاده از داوران متخصص و همچنین استفاده از ظرفیتهای دیگر سازمانها در همکاری و مشارکت شد.
وی افزود: از ویژگیهای مهم این طرح میتوان به داوری طرحهای دانشآموزی در مرحله کشوری به صورت مستقیم، ارزیابی از داوران طرحها و استفاده از ظرفیتهای برون سازمانی در داوری طرحها اشاره کرد.
توسعه المپیاد های علمی و پژوهشی
مهاجرانی"توسعه المپیادهای علمی و پژوهشی"را «پنجمین»طرح ویژه این سازمان در سال ۹۸ دانست و اذعان کرد: به منظور توسعه المپیادهای علمی سه رشته شامل: المپیاد زمین شناسی، اقتصاد و مدیریت و المپیاد کار آفرینی به المپیادهای علمی کشور اضافه شد است.
وی ادامه داد: المپیاد پژوهشی«انرژی و محیط زیست» را برای اولین بار از طریق سامانه الکترونیکی برگزار کردیم تا فرصتی در اختیار دانشآموزان خلاق وپژوهشگر قرار گیرد تا بتوانند توانمندیهای خود را در عرصه علم و پژوهش نشان دهند.
اندیشکده دانشپژوهان جوان
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت المپیادهای ادوار جهت توسعه و گسترش علم و پژوهش در قالب «اندیشکده دانش پژوهان جوان» از دیگر اقدامات ویژه این سازمان در سال گذشته است.
وی افزود: تغییرات ایجاد شده در ترکیب برخی از اعضای کمیتهها و استفاده از ظرفیت اساتید ومعلمان برتر درکمیتهها باعث کمک به فرایند آموزش دانشپژوهان گردیده و توسعه علم و تکنولوژی و پژوهش را به دنبال داشته است.
راه اندازی سامانه آموزش مجازی تولید شده توسط مدارس استعدادهای درخشان
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به "راه اندازی سامانه تولید محتوای آموزش مجازی توسط دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان به منظور استفاده عموم دانش آموزان کشور، اظهارکرد: این سازمان در راستای آموزش مجازی دانشآموزان سمپادی و سایر دانشآموزان مدارس کشور، با همکاری استانها و با مرکزیت استان فارس سامانهای را به آدرس: esampad.farsedu.pnjco.ir طراحی نمود و این سامانه پاسخی به خلق تمایز در اقدامات سازمان نسبت به گذشته و در راستای توسعه عدالت آموزشی است.
براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهاجرانی درپایان گفت: هر کدام از قطبها تولید محتوای دروس یکی از پایههای تحصیلی در دوره اول و دوم متوسطه را برعهده دارند و از نکات حائز اهمیت میتوان به تولید محتوای المپیادها و فعالیتهای پرورشی و تربیت بدنی اشاره کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳