میرنیوز

فرایند ثبت شرکت‌ها از ۱۴ مرداد الکترونیکی می‌شود

فرایند ثبت شرکت‌ها از ۱۴ مرداد الکترونیکی می‌شود 2023-08-02T13:30:34+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر؛ نخستین همایش ملی «تحول آفرینی در ثبت شرکت‌ها با رویکرد کارآمدی و رشد تولید»؛ با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اساتید، صاحب نظران و رؤسای ادارات ثبت شرکت‌های سراسر کشور با شعار «تحول، شرکت، تولید» برگزار شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این همایش با بیان اینکه تعیین شعار رشد تولید در ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری تکالیفی مختلفی را بر دستگاه‌ها تعیین کرده است، گفت: در این راستا قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید فعالیت‌های بیشتری در این حوزه انجام دهند و بر همین اساس در ابتدای سال در سازمان ثبت، بخشنامه‌ای در ۷ بند صادر کردیم که عمدتاً در حوزه حمایت از شرکت‌ها برای رشد تولید بود.

وی افزود: در دوره تحول و تعالی قوه‌قضاییه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها و فعالیت فعالان اقتصادی اقدامات راهبردی خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هوشمند سازی و الکترونیکی شدن فرآیند شرکت‌ها را در چند حوزه با جدیت انجام داده‌ایم و در گام‌های اول در بحث شرکت‌ها با الکترونیکی کردن امضا و پرداخت‌ها ۷۰ درصد مراجعات به سازمان کم شد.

وی افزود: مقرر شد از روز شنبه هفته آینده در تمامی استان‌ها بحث امضا و پرداخت به صورت الکترونیکی انجام شود. در گذشته در تهران و مرکز به صورت پایلوت این امر انجام می‌شد که مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در گام‌های بعدی تعیین نام، ثبت و تمامی فرآیند فعالیت شرکت‌ها باید به صورت هوشمند و الکترونیک انجام شود.

بابایی با بیان اینکه در اثر هوشمند شدن فرآیندها به فعالان اقتصادی کمک می‌شود، افزود: باید زمینه را برای فعالیت فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه باید با تدابیری از خروج سرمایه از کشور جلوگیری کنیم، گفت: باید با آماده کردن بستر برای سرمایه گذاری و ایجاد شرکت‌های تولیدی در جهت رفع بیکاری حرکت کنیم.

بابایی افزود: باید زمینه را فراهم کنیم و به سمت جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برویم تا موجب دلزدگی و سرخوردگی آنان نشویم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در کشورهای توسعه یافته که مشکل بیکاری حل شده است به پیشواز فعالان اقتصادی می‌روند و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنند.

وی با بیا اینکه در برخی کشورها ظرف ۲ ساعت فرآیند ثبت شرکت انجام می‌شود، گفت: پرونده‌های فعالان اقتصادی باید در شعبات به صورت ویژه رسیدگی شود.

بابایی گفت: رئیس قوه قضائیه در کمتر جلسه‌ای از شوراهای عالی قضائی به بحث تولید و فعالیت اقتصادی اشاره نمی‌کنند و در شورای عالی قضائی همین هفته نیز بحث حمایت از سرمایه گذاری، تولید و ایجاد اشتغال را مطرح کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه رویه‌ها باید اصلاح شود. گفت: باید به فعالان اقتصادی که نیاز به راهنمایی دارند توضیح دهیم و در بحث شرکت‌ها با بازنگری جدید، رویه صحیح ارائه دهیم.

بابایی گفت: باید در حوزه ثبت شرکت‌ها تفویض اختیار بیشتری به استان‌ها بدهیم که این موضوع نیاز به ابتکار عمل استان‌ها در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر سبز برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایجاد شود، افزود: شرکت‌های که واقعاً فعال اقتصادی هستند نباید به هیچ دلیل غیر قانونی تعطیل شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه باید انتقادات و گلایه فعالان اقتصادی را بشنویم، افزود: اگر شرکتی واقعاً فعالیت اقتصادی دارد نباید برای تعیین نام، برند، علائم تجاری محدودیت برای آن ایجاد کنیم.

بابایی بابیان اینکه اموال شرکت‌های تولیدی که ناخواسته متضرر و دچار مشکل می‌شوند نباید در مزایده فروخته شود گفت: در حوزه نظام بانکی دغدغه باید ایجاد تحول باشد تا بانک‌ها در کنار فعالان اقتصادی به رشد تولید کمک کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تشکیل ۱۱ جلسه در بحث مقالات و گمرک در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌جاری، افزود: قوه‌قضاییه و سازمان ثبت در بحث حمایت از تولید و فعالان اقتصادی مشکلی ندارند و این زمینه را فراهم می‌کنند.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: امروز ۲ فعالیت امضا و پرداخت الکترونیکی شده و در تلاشیم تا در پایان آبان ماه تمام فرآیندها الکترونیکی شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی ثبت شرکت‌ها به صورت مستمر برگزار می‌شوند ابراز امیدواری کرد تا با این امر و شنیدن مشکلات فعالان اقتصادی و ابتکار عمل استان‌ها موانع در هر استان رفع شده و به مرکز منتقل نشود.

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در جلسه، گفت: ثبت شرکت اولین قدم برای ایجاد کسب و کار و درست کردن شناسنامه برای شرکت‌ها است که این همایش در این راستا برگزار شده است.

نصیر پور با اشاره به اهمیت رشد اقتصادی و تعیین شعارهای رشد تولید و مهار تورم از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اگر شرکت‌ها و مؤسسات خوبی تأسیس و یا شرکت‌های موجود با تصویب قوانین خوب فعالیت مناسب داشته باشند موجب رشد تولید ناخالص ملی و بهبود معیشت مردم شده و هجمه‌های دشمنان را بی اثر می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی در اثر مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود، گفت: این که مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که شعار سال را در حوزه اقتصاد و تولید طرح می‌کنند به این دلیل است تا مسئولان مربوط به سمت رشد تولید و توسعه اقتصادی حرکت کنند.

مدیر کل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: شرکت‌های ثبتی اگر بتوانند با توان حقوقی خود مشکل شرکتی را حل کند علاوه بر اجر اخروی موجبات رشد اقتصادی و بالندگی کشور را نیز فراهم کرده‌اند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر سازمان ثبت در راستای تحول در ثبت شرکت‌ها، ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این همایش و کارگاه‌های آموزشی قدمی در بحث تسهیل در ایجاد کسب و کار رفع موانع تولید برداشته شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)