میرنیوز
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نرجس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورا در واکنش به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن انتقاد از ارائه گزارش مدیریتی به جای عملیاتی با بیان اینکه در این گزارش عدم توانایی و برنامه دقیق برای ناوگان اتوبوسرانی دیده شد، اظهار کرد: قراردادها باید به شورا ارائه شود تا صحتسنجی صورت بگیرد و شماره پلاکها و شاسی اتوبوسهایی که دریافت کردیم، باید ارائه شود تا بازدید میدانی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ماهیانه بیش از 400 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس پیشبینی شده بود، گفت: با اغماض باید هزار میلیارد تومان قرارداد برای خرید اتوبوس در این مدت انجام میشد؛ اینکه بگوییم نشد و نتوانستیم و پنجره برای آینده ترسیم کنیم، نه برای من به عنوان نماینده و نه برای مردم قابل قبول نیست.
سوده نجفی؛ رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: حقیقت این است آنچه ارائه شد، مردم هنوز اقدامات انجام شده را احساس نمیکنند و زمانی که شرایط بهبود پیدا کند میتوانیم ادعا کنیم کاری انجام دادهایم.
وی با اشاره به نصب نقشههای قدیمی در واگنهای مترو افزود: این موضوع برخی افراد را که آشنایی کمتری با مترو دارند، با مشکل مواجه میکند و ضرورت دارد کاری ساده در مترو انجام و نقشهها بهروزرسانی شود.
نجفی با تأکید بر استفاده از وسایل سرمایشی در واگنهای مترو و اتوبوسها تصریح کرد: این مسئله به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه قرار بود کارت بلیت یک ساله برای خبرنگاران در نظر گرفته شود که تاکنون این کارت اهدا نشده و باید سریعتر ارائه شود.
علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشرفت بسیار خوبی در توسعه مترو را در بازدیدها شاهد بودیم، اظهار کرد: در عملی کردن فرصت برای تحویل گرفتن واگنها و اتوبوسها باید به وضعیت بهتری برسیم.
وی افزود: برای رسیدگی فوری به وضعیت و نیازهای مردم در حوزه حمل و نقل عمومی، چرا نباید موضوع تأمین از خارج را انجام دهیم؛ ما این تجربه را در دهه 60 داشتیم و با اینکه تولید داخلی داشتیم، اتوبوسهای خارجی وارد شد و مردم این موضوع را احساس کردند؛ لذا اگر نیاز به مقدمات برای تأمین اتوبوسهای خارجی از سوی شوراست باید اعلام شود.
ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل اصلی عدم تولید داخلی نیست و مشکل اساسی این است که توسعه ناوگان برای شهرداری در اولویت نبوده و باید ببینیم که قرارگاه مسکن و اجتماعی چند جلسه برگزار کردهاند و قرارگاه حمل و نقل چند جلسه برگزار کرده، درحالی که قرارگاه مسکن و اجتماعی جزء وظایف شهرداری نیست.
وی با بیان اینکه در دهه 90 شهردار را به جلسات هیئت دولت راه نمیدادند و یک ریال کمک به شهرداری نیز انجام نمیشد، خاطرنشان کرد: با این وجود هیچ دورهای از لحاظ توسعه ناوگان اتوبوسرانی شبیه دهه 90 نیست.
امانی تأکید کرد: وقتی وعده میدهیم و عمل نمیکنیم ناامیدی ایجاد میشود؛ حرف ما شنیده نشد و الان میبینیم که با وجود متعهد بودن و جهادی بودن معاون حمل و نقل و ترافیک، گفته میشود که نمیتوانیم تعهدی در خصوص تأمین اتوبوس بدهیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه برخی یک ساعت و نیم در مناطق جنوب تهران منتظر اتوبوس میمانند، یادآور شد: تقاضای ما این است که ماهیانه این جلسات با ارائه آمار و ارقام قابل راستیآزمایی برگزار شود؛ ما با خودروی دارای کولر و راننده در خیابانها میچرخیم و درد مردم را حس نمیکنیم البته با چشمان خود این دردها را میبینیم.
مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اینگونه نیست که حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری نباشد و قطعا در اولویت است.
وی با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت مساله ورود اتوبوسهای خارجی مطرح شد، اظهار کرد: به دلایل تبلیغاتی علیه واردات اتوبوس ایستادند و کلیپی نیز علیه بنده در خصوص اتوبوسهای خارجی در تلویزیون پخش کردند.
مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با تأکید بر اینکه از شهردار میخواهیم واردات اتوبوس را پیگیری کند، گفت: قرار بود 203 واگن مترو اورهال شود و باید به 400 واگن برسد تا در خطوط قرار بگیرند و مردم با این شرایط اقتصادی بتوانند در حوزه مترو رفاه را احساس کنند و ما شرمنده مردم هستیم.
مهدی اقراریان؛ رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با طرح این پرسش که "وظیفه دولت در قبال پایتخت چیست؟"، گفت: 10 درصد جمعیت کشور در تهران هستند و دولت نسبت به این موضوع وظیفه دارد.
اقراریان با تأکید بر اینکه گزارشات باید قابلیت راستیآزمایی داشته باشند، تصریح کرد: جمعبندی من این بود که واگنها در این دوره مدیریت شهری تأمین نخواهد شد و تعدادی از اتوبوسها نیز در دوره ششم وارد ناوگان نمیشود؛ اگر ما نظارت نکنیم چه کسی قرار است نظارت کند.
سیدجعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه تعدد اهداف باعث میشود که به مسائل ویژهتر کمتر توجه شود، اظهار کرد: ما نیاز داریم تعدد هدف گذاری را در حوزه حمل و نقل محدود کنیم؛ مسئله اصلی تأمین واگن و اتوبوس است و دیگر موارد در اولویتهای بعدی قرار دارند.
وی گفت: پیشنهاد و درخواست ما این است که یک کارگروه تشکیل شود و در این کارگروه ها تصمیم گیریها مورد پیگیری قرار بگیرد و با توجه به بروکراسی معیوب اداری و گرفته شدن جسارت تصمیمگیری در دولت و شهرداری، این کارگروه تشکیل و موارد با ترکیب مدنظر شورا جدیت پیگیری شود.
محمد آخوندی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم تفاوتی بین شهرداری و شورا قائل نیستند، یادآور شد: ما نمیتوانیم خود را از بدنه شهرداری جدا بدانیم؛ بنده شهادت میدهم که معاونت حمل و نقل کار خود را انجام میدهد و حتما و قطعا حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری است و باید با هم کار خود را جلو ببریم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید دقت کنیم که در شرایطی ناوگان را تحویل گرفتیم، تصریح کرد: خرابهای که تحویل گرفتیم نیاز به کار دارد؛ اتوبوسها را به گورستانی بردند و مشخص نشد که چه کسی باید این اتوبوسها را تعمیر کند.
پرویز سروری؛ نایب رئیس شورا نیز در این جلسه با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل عمومی مطلوب نیست، گفت: اتفاق خوبی افتاده و توانستیم از هیئت دولت مصوبه واردات اتوبوس دست دوم را بگیریم اما سازمانهایی همچون استاندارد و محیط زیست نظراتی دارند که مانع موضوع است؛ لذا پیشنهاد میشود جلسه ای برگزار و استدلالهای خود را مطرح کنیم تا بدانند نظرات آنها چه ضرری به مردم شهر تهران وارد میکند.
وی ادامه داد: این اقدام می تواند کمکی به شهرداری باشد تا خودروهای با استاندارد بالا وارد کنیم و تا زمان تولید خودروی داخلی، بتوانیم اتوبوسهای خارجی را در ناوگان داشته باشیم.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳