میرنیوز

یک بندر شمالی و یک بندر جنوبی کشور خواهرخوانده شدند

یک بندر شمالی و یک بندر جنوبی کشور خواهرخوانده شدند 2023-05-30T11:27:30+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم شب بندر کیاشهر، شامگاه دوشنبه هشتم خرداد با اهدای نشان کیاشهروند افتخاری به چهار چهره و امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این بندر با بندر خمیر برگزار و به اهمیت سرمایه انسانی، تاریخی و فرهنگی بندر کیاشهر تاکید شد.

در بخشی از این برنامه که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، سید احمد محیط طباطبایی، پژوهشگر و رئیس کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) عنوان کرد: بزرگترین ثروت بندر کیاشهر، نه طول جنگل و نه پرندگان است؛ مهمترین ثروت آن مردمش است. افرادی که مغز اقتصادی دارند و آینده‌نگر هستند سرمایه را مصرف نمی‌کنند و از سود سرمایه استفاده می‌کنند.

وی افزود: در ماسوله یک تجربه تاریخی ساخته شد و می‌گفتند چرا در جاهایی نمی‌گذارند ما چیزی بسازیم و سیلی که آمد این بافت بجای ماند. در رباط کریم تهران هم وقتی چاه عمیق زدند، عده کمی ناراحت بودند اما با آن آب برنج کاشتند و امروز با مشکل محیط زیست روبرو هستیم. کسی که سرمایه گذار محسوب می‌شود بهره‌بردار است و سرمایه اصلی مردم هستند.

محیط طباطبایی گفت: تمام ظرفیت‌های بندرکیاشهر بالاست و وقتی اشاره می‌شود که خارجی‌ها چیزی می‌سازند، آن‌ها بهره‌بردار هستند. چطور شد که شمشادها را بریدند تا کشتی بسازند؟ این بهره‌برداری است و نه سرمایه‌گذاری برای ما و فرزندانمان.

وی ادامه داد: پایداری مهمترین است و مردم کیاشهر نماد پایداری شهرشان هستند؛ از قرن نهم تا امروز. کسی که به گیلان و مازندران شمال می‌گوید، درکی از این دو استان ندارد و بخش به بخش استان گیلان با یکدیگر متفاوت است.

وی گفت: کلمه شیل بستر رودخانه است نه روی دریا؛ ما فقط کلمه را نگه داشتیم. بندر کیاشهر با بندر خمیر فرق دارد، در بندر خمیر رو به دریا هستند و در بندرکیاشهر رو به جنگل هستند.

وی با اظهار خوشحالی از خواهرخواندگی دوبندر خمیر و کیاشهر بیان کرد: در بندر خمیر از مجموعه حرا سرمایه‌ای ساختند که روند توسعه گرانه داشته و این شهر را به شهر یادگیرنده فرهنگی تبدیل کرد. این اقدام نیز در کیاشهر نیز می‌تواند اجرا شود نه مطابق اما می‌توان الگو پذیرفت.

محیط طباطبایی گفت: نام خزر بعد از جدایی قفقاز از کاسپین تغییر کرد و این دریا دریای کشفین، قزوین و کاسپین است. هرچیز وارداتی عوارض دارد. وقتی ماهی کفال به دریای کاسپین آمد، ماهی‌های ما را نابود کرد. اگر می‌خواهیم در آینده زندگی کنیم سرمایه طبیعی و فرهنگی باید بماند و برای آیندگان سودآوری داشته باشد. سودآورترین رفتار، رفتار فرهنگی است و هیچ اقتصادی مثل تجارت خاطره و فرهنگ سودآور نیست. فرهنگ ذاتش اقتصادی اما پایدار است. امیدوارم مانند پدران که فخر این سرزمین بودند، پایدار و مایه فخر این سرزمین باشید.

در بخش دیگری از این برنامه حاتم پورباقری، رئیس شورای شهر بندر کیاشهر گفت: ۱۵۰ سال پیش در کیاشهر شیلات تأسیس شد، برق و تلفن و گاز داشتیم و مخابرات فعال بود. ۳۷ کیلومتر ساحل دریایی بکر داریم تالاب با وسعت ۱۰۰ هکتار داریم که میزبان پرندگان مهاجر و بومی است. اسکله ماهیگیری که امروز متروکه شده و با ۲۴ بنای تاریخی امروز بسته است و این شده که کیاشهر مظلوم است.

وی افزود: ۴۰ هکتار وسعت جنگلی داریم و اینها موضوعاتی است که به قطب گردشگری تبدیل شویم اما از یک کیلومتر ساحل هم استفاده نمی‌کنیم و شیلات بسته است‌. امروز رستوران شیلات بسته است و حاضر نیستند به بخش خصوصی بدهند و هتل نداریم. این درد مردم بندر کیاشهر است.

پورباقری اظهار کرد: بندر کیاشهر در جهان بی‌نظیر اما گمنام است. بیشترین بی‌کاری را در بندر کیاشهر داریم و تا امروز نتوانستیم شناور داشته باشیم. هرطوری نگاه می‌کنیم عدم تعامل مسئولان را شاهدیم. از ساختمان با آن عظمت در اسکله چه استفاده‌ای می‌شود؟ افتخار یک مدیر این است که بگوید شیلات را نگه داشتیم. دلتان برای ۲۴۰ پرنده سوخته اما برای جوانان بیکار نمی سوزد؟ نماینده مردم بندر کیاشهر هستم. این شهر ۳۵ هزار ساکن دارد و مردم ناراحت هستند. تالاب به خوبی نفس نمی‌کشد و کسی این درد را نمی‌شوند و فاضلاب‌ها به این تالاب می‌ریزد. بزرگترین تهدید در بندر کیاشهر محیط زیست است.

وی افزود: از ۳۲۶۰ هکتار فضا، ۲۶۰ هکتار را به اشتغال بدهید. اگر اسکله ما تبدیل به اسکله ماهیگیری یا باربری شود بالای ۱۵۰ شغل ایجاد می‌شود و می‌توانیم پذیرای نیروی کار هم باشیم. مردم از سال ۱۳۸۲ در بستر رودخانه زندگی می‌کنند، امروز اما حریم رودخانه ۸۰۰ متر می‌شود و غیر از مسجد همه در حریم رودخانه می‌رود. فاضلاب مردم به چاه آب وصل بوده و این درد است‌. ما ۱۰۰ سال پیش شهربانی و درمانگاه داشتیم اما امروز بندر کیاشهر یک روستای بزرگ است. در همه مکاتبات از کیاشهر استفاده می‌شود و نام بندر را حذف کردند.

پورباقری گفت: شیلات را اجازه دهید شهروندان کیاشهری بازدید کنند و این بنای تاریخی را ببینند. کیاشهر ناشناخته مانده و به روستا تبدیل شده و این درد است. ما به پول و اعتبار نیاز نداریم، نیاز به تعامل داریم؛ به مردم برسید. دستگاه جورمانجی را در ساحل می‌خواستیم برای بازی بچه‌ها نصب کنیم که اجازه نمی‌دادند و با سختی این کار را کردیم اما در جای دیگر شرایط اینگونه نیست. شهردار کیاشهر چهره‌ای عمرانی و فرهنگی است و می‌توانیم بندر کیاشهر را به جایگاه حقیقی برسانیم.

در ادامه مرتضی عاطفی، شهردار بندر کیاشهر از این شهر به عنوان شهر شیلات و شالی و برنج و بادام یاد کرد و با تأیید حرف‌های رئیس شورای شهر گفت: داشتن جنگل، دریا، رودخانه، تالاب، گونه‌های پرندگان مهاجر در تالاب بوجاق، مجموعه تاریخی شیلات، پل چوبی و.. بندر کیاشهر را به الماس درخشان استان گیلان تبدیل می‌کند. هدف ما از برپایی چنین برنامه‌هایی معرفی ظرفیت‌های این شهر ساحلی است تا آن را به عنوان قطب گردشگری معرفی کنیم.

در بخش دیگری از برنامه ابراهیم نجفی، نماینده مردم کیاشهر و آستانه اشرفیه با تقدیر از اقدامات شهردار و شورای شهر بندر کیاشهر گفت: بندر کیاشهر به قرن ۸ هجری برمی‌گردد و اولین قرارداد ایران و روسیه در حوزه شیلات مربوط به بندر کیاشهر می‌شد. این بندر جایگاه ماهی‌های خاویاری و استخوانی بود و بالای ۱۰۰ سال سابقه دارد. ما از حضور سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم. پارک بوجاق ۳۲۶۰ هکتار مساحت دارد و با جلسات متعدد با محیط زیست استان و کشور، طرح بسیار خوبی دیدیم که تصویب اولیه شده است. در این پارک ظرفیت‌های گردشگری با حضور بخش خصوصی فعال می‌شود. در مجموعه شیلات ۱۴ اثر ثبت شده ملی وجود دارد. این ماهی‌های خاویاری توسط ریل به این مجموعه می‌آمد. شبکه بهداشت و سینما و… در این مجموعه وجود دارد که ظرفیت بکری است. چند طرح با عنوان پارک موزه ماهی‌های خاویاری را در نظر گرفتیم و از حضور بخش خصوصی در این بخش استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اسکله بندر کیاشهر ۲۰ سال پیش بالای ۹۰ لنج را پذیرا بود که ماهی کیلیکا صید می‌شد. محیط زیست جلوی این لنج‌ها را گرفت، سهام صیادان خریداری شد و این آبراه ۲ کیلومتری تا دریای خزر مسدود شد. امروز به دلیل از بین رفتن این تأسیسات و به دلیل عدم لایروبی دیگر امکان تردد قایق‌های کوچک را هم نداریم. اگر این ظرفیت در بندر کیاشهر راه بیفتد چشم‌انداز پرورش ماهی با ظرفیت ۲۱ هزارتن خواهیم داشت. اگر ما بتوانیم شرکت‌هایی بیاوریم و برنج و بادام برندسازی شود به اشتغال بندر کیاشهر کمک می‌کند. امیدوارم در خواهرخواندگی با بندر خمیر از ظرفیت‌های این بخش در بندر کیاشهر استفاده کنیم.

همچنین در بخش دیگری محمدباقر نوبخت با اعلام آمادگی برای مشارکت در توسعه این بندر گفت: به عنوان یک شهروند گیلانی آنچه که می‌توانم را برای توسعه بندر کیاشهر که می‌تواند موجب توسعه گیلان باشد، حتماً انجام خواهم داد.

در ادامه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دو بندر با حضور مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر و جواد محمودی شهردار بندر خمیر امضا شد.

پس از امضای این تفاهم‌نامه محمودی، شهردار بندر خمیر با اشاره به دلیل خواهرخواندگی دو شهر بیان کرد: بندر خمیر شهری با ساحل تالابی است. دغدغه‌های شهرهایی که ساختار زیست محیطی حساس دارند مشترک است. ما تلاش کردیم و این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم. از دکتر ایوبی تشکر می‌کنم که بندر خمیر به عنوان شهر یادگیرنده یونسکو به دلیل نقش آموزش مردم در توسعه پایدار ثبت شد. امیدوارم در بندر کیاشهر هم شاهد این مهم باشیم.

در ادامه نشان کیاشهروندی به سیروس درخشان (پزشک قلب و عروق)، محمد محبوبی (هنرمند سینما و تلویزیون)، سید احمد محیط طباطبایی (پژوهشگر) و دکتر حجت الله ایوبی دبیرکل سابق کمیسیون ملی یونسکو_ایران به عنوان چهار شخصیت معرفی بندر کیاشهر اهدا شد.

حجت الله ایوبی نشان کیاشهروند را ارزشمند و خاطره‌انگیز دانست و گفت: از اینکه در ایران اسلامی شهرداران به دنبال یافتن تمایزها هستند، خوشحالم و این امر آغاز توسعه است. توسعه وقتی که آغاز می‌شود، باید با حضور اساتیدی مثل احمد طباطبایی باشد. قدر دانستن طبیعت و آنچه به ما رسیده کار دشواری است. حضور خردمندان در کنار مدیران برای گفتن نه در جاهای مختلف است.

وی افزود: امروز ۸۰ میلیون گردشگر فرانسه مربوط به بخش قدیمی این کشور است. کار خوبی می‌کنید که در گذشته بندرکیاشهر کاوش کرده و این امر شما موجب ماندگاری می‌شود. وسعت شهر کن فرانسه از بندرکیاشهر کمتر است اما امروز حرف از این شهر و جشنواره آن است. اگر در قرن صنعتی، هنر و تئاتر و سینما و هنر تجسمی کالای لوکس بود امروز این هنرها تعیین کننده است. خوشحالم با بندر خمیر کار می‌کنید. از ابتدا شهردار این شهر به دنبال توسعه پایدار بود و خوشحالم تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارید.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)