میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه هزار و ۱۸۹ پله برقی در خطوط هفتگانه مترو تهران توزیع شدهاند گفت: بابت روشن بودن این پلهها سالهاست تلاش میشود و براساس شرایط روز از حدود ۱۲ روز قبل پله برقی دروازه دولت خاموش است و ۲۹ اردیبشهت به سرویس باز میگردد.
وی ادامه داد: پله برقی دروازه دولت درحال اورهال کامل است و برخی از پلههای برقی به شرایط کاری باید اورهال شوند و تا پایان سال تعدادی از این پلهها اورهال میشوند.
درستی گفت: امروز هیچ پله خاموشی جز ایستگاه دروازه دولت وجود ندارد و البته باید گفت برخی از پلهها بنا به سیاستها خاموش میشوند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: به دلیل صرفه جویی در جایی که دوپله برقی موازی وجود دارد در ساعت غیر پیک یکی از پلهها خاموش میشود.
درستی با اشاره به سایر پلهها گفت: گاهی اوقات پله برقی به یک باره خراب میشود و برای مثال در ایستگاه نبرد دو پله امروز صبح خراب شد که تا عصر روشن خواهد شد و این از جمله پلههای خراب نیست زیرا در کمتر از ۲۴ ساعت به سرویس بازمیگردد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: در مترو تهران از ۱۰ برند مخالف استفاده میشود و این تعدد برندها کار نگهداری را کمی سخت میکند.
وی با اشاره به نگهداری از پلهها گفت: پلههای برقی بعد از مدتی در اورهال ها به این نیاز دارند که تعویض روغن شوند و سال گذشته متوجه شدیم که ۲ الی ۳ سال از انقضای روغن موتورهای پله برقی گذشته بود و اقدام به تعویض این روغنها کردیم.
درستی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین قطعه کردهایم گفت: تقریباً از نیمه دوم سال گذشته توجه ویژهای به پلهها داشتهایم و تلاش میکنیم درصد خرابیها پایین بیاوریم اما باید توجه داشت که پله برقی مانند هر دستگاهی خراب میشود و با این حال تلاش ما این است که هیچ پلهای را خاموش نگذاریم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: شاید برخی از پلهها نیازمند نوسازی اساسی باشند و برخی از پلهها شرایط خدمترسانی نداشته باشند که باید آنها تعویض شوند.
وی گفت: برخی از پلههای برقی حدود ۲۵ سال است که درحال فعالیت هستند و تلاش ما این است که هرچه بهتر بتوانیم پلهها را سرپا نگهداریم.
۸۷ آسانسور مترو به دلیل نداشتن استاندارد فعالیتی ندارند
درستی با اشاره به استاندار آسانسورهای مترو گفت: برخی از آسانسورهای مترو با استاندارد مغایرتهایی داشتند و البته به دنبال دریافت استانداردها و ایمنی آسانسورها هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: ۱۵۵ آسانسور وجود دارد که ۳ مورد آنها در خط ۱، خط ۲ و خط ۴ و ۵ خراب هستند و ۸۷ آسانسور به دلیل عدم استاندارد کار نمیکنند.
وی گفت: در ۶ ماهه اول برنامههایی برای نصب پله برقی برای ایستگاههایی که پله ندارند نصب نخواهد شد البته برخی از ایستگاهها در دهه ۷۰ ساخته شدند و قدیمی هستند و نمیتوان امروز هم برای برخی از این ایستگاهها پله نصب کرد.
درستی با بیان تمام تلاش ما این است که از داشتههای خود استفاده کنیم گفت: نمیتوانیم به تعداد پله برقیها تکنسین پای پلههای برقی قرار داد البته در روزهای خاص این کار را انجام میدهیم اما تمام خطوط پیمانکار دارد و قراردادن تکنسینها در خطوط پر تردد برای ما اولویت بیشتری دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر افزایش سرفاصلههای قطار مترو در خط ۴ مترو تهران و افزایش آن به ۸ دقیقه گفت: در ساعت پیک سر فاصله قطار ۴ دقیقه است و بنا به دو دلیل به اندازه پتانسیل تهران نمیتوانیم مسافر جا به جا کنیم خطوط ما هنوز به صورت کامل شکل نگرفته است و تکمیل شبکه حتماً ما را به عددهای بالاتری رساند.
هیچ مقاومتی نسبت به کمبود ناوگان نداریم
وی ادامه داد: کمبود در حوزه ناوگان را به هیچ وجه انکار نمیکنیم و در حوزه ناوگان هم کمبود داریم و همه آنچه در اختیار ما است مشکلاتی دارد خرابیهای ناخواسته و اتفاقات خط سرفاصلهها را افزایش میدهد و حتی روزی که ناوگان ما نو هم باشد ممکن است سرفاصله بیشتر شود
درستی گفت: هیچ مقاومتی نسبت به کمبود ناوگان نداریم و نسبت به اینکه این ناوگان مشکلاتی دارد که در طول روز ممکن است مشکلاتی ایجاد کند طبیعی است روزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ حرکت و ۵۴ هزار کیلومتر در روز وجود دارد و حتماً اینها بدون خطا و مشکلات نیستند
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: حدود ۶ برابر مرزهای آبی و خاکی هر روز سیر و حرکت در تهران وجود دارد و تمام تلاش خود را به کا میگیریم تا مطابق با برنامه پیش برویم اما احتمال خرابی وجود خواهد داشت.
درستی با بیان اینکه قرارداد ۶۳۰ واگن به مسیرهای خوبی رسیده است گفت: همچنین قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن قطار ملی در حوزه تأمین منابع به جاهای خوبی رسیده است منکر مشکلات نیستیم اما تمام قد درحال تلاش هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه روزانه هزاران نفر را توسط مترو جا به جا میکنیم گفت: ناوگان مشکلاتی دارد و خرابیها قابل پیش بینی نیستند.
وی تصریح کرد: باید با تمام داشتهها تلاش کرد و کمبود واگن هیچ دردی را دوا نمیکند تأمین اعتبار برای واردات مترو گام بزرگی است کاستیها پذیرفته میشود اما باید تلاش کرد با داشتهها حداکثر خدمات را ارائه کرد.
درستی درباره بلیت الکترونیک مترو تهران گفت: از حدود ۱۰ روز آینده کار جدید آغاز میشود و با خرید سخت افزارها نصب دستگاهها آغاز میشود.
درحال تکمیل…
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳