میرنیوز

سرمایه‌گذاری بر روی ۲۰ پروژه خطرپذیر در مرکز شتاب‌دهی بنیاد

سرمایه‌گذاری بر روی ۲۰ پروژه خطرپذیر در مرکز شتاب‌دهی بنیاد 2023-05-02T12:20:27+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، علیرضا زاهدی مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند با اشاره به گنجانده شدن واژه دانش بنیان در نامگذاری سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های این مؤسسه به عنوان متولی برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف بنیاد مستضعفان و مجموعه‌های فناور اظهار کرد: سال گذشته ناظر به شعار سال، در روزهای ابتدایی، برنامه جامعی برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های فناورانه موجود در کشور با هدف پاسخ به نیازهای موجود در صنایعی که بنیاد مستضعفان در آن فعال است، تدوین شد. بر اساس بخشی از این برنامه، مقرر شد برای تشویق شرکت‌های اقتصادی بنیاد در بهره مندی از این ظرفیت فناورانه، گاهاً تا بیش از ۵۰ درصد درصد از تأمین هزینه‌های برطرف کردن نیازهای فناورانه‌ی صنایع بنیاد، از سوی مؤسسه دانشمند مشارکت و سهم شرکت‌ها در هزینه‌کرد این بخش، تنها ۵۰ درصد و در مواردی که فناوری، از سطح بلوغ پایین‌تری برخوردار است، کمتر باشد.

مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند ادامه داد: البته عدد دیده شده برای این منظور در بودجه ۱۴۰۱ مؤسسه دانشمند به نسبت نیازهای فناورانه صنایع بنیاد، عدد پایینی بود لیکن علی‌رغم این موضوع، اقدامات قابل توجهی در مؤسسه دانشمند و بنیاد مستضعفان جهت شناسایی و تدوین نظام مسائل بنیاد رقم خورد تا زمینه و بستر استفاده بیشتر از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان را در بخش‌های مختلف بنیاد فراهم شود. لذا امسال با جهش بیش از ۳۰۰ درصدی بودجه مؤسسه دانشمند در جداول بودجه ۱۴۰۲ که نشان دهنده نگاه حمایتی رئیس است، هدف‌گذاری بالاتری برای همکاران این مؤسسه، ایجاد شده است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن صبر و حوصله و همچنین خطرپذیری در تعامل با شرکت‌های دانش بنیان و کمک به بلوغ این شرکت‌ها که هم اکنون یک نهال نوپا هستند گفت: در زیست بوم نوآوری کشور، شرکت‌های دانش بنیان دارای ۳ نیاز اصلی هستند که نخستین آنها نیاز به اسکان و محل استقرار این شرکت‌ها است چراکه اگر مشکل استقرار این شرکت‌ها حل نشود، اخذ پروژه، رفع چالش‌های فنی و نقدینگی پروژه و فروش این شرکت‌ها متأثر از عدم تمرکز آنها جهت استقرار در یک مکان دارای چشم انداز حداقل ۳ ساله خواهد بود. لذا ما در بنیاد مستضعفان تلاش کردیم از ظرفیت املاک در اختیار بنیاد برای فراهم کردن امکان استقرار استیجاری برای شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم و خوشبختانه موفق شدیم نخستین گام را در این حوزه برداریم و امسال نیز با همکاری سازمان اموال و املاک، این موضوع را به صورت جدی‌تر پیگیری خواهیم کرد.

زاهدی اضافه کرد: دومین نیاز و البته چالش شرکت‌های دانش بنیان در کشور ما، تأمین نقدینگی برای شرکت‌ها با در نظر گرفتن زمان تنفس مناسب است؛ چراکه تبدیل یک ایده و نمونه ذهنی به یک نمونه صنعتی قابل اتصال به بازار، نیازمند نقدینگی همراه با تنفس است و بدون درنظر گرفتن تنفس زمانی مناسب برای تسهیلات، چنین امکانی برای شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد که بتوانند یک ایده ذهنی را به یک نمونه صنعتی قابل اتصال به بازار تبدیل کنند. لذا ما در بنیاد مستضعفان و مؤسسه دانشمند تلاش کردیم و به لطف خداوند موفق شدیم در تفاهم با بانک، منابع مؤسسه را در آن سپرده گذاری کنیم و از محل این سپرده‌ها، تسهیلات مورد نیاز با دوره تنفس ۶ تا ۱۲ ماهه به شرکت‌های دانش بنیان تخصیص داده شود. البته امیدواریم امسال، این مسیر را با همراهی بانک سینا، توسعه دهیم.

وی سومین چالش شرکت‌های دانش بنیان را اتصال آنها به بازار دانست که با توجه به قرارگرفتن شرکت‌های بنیاد در انتهای زنجیره ایده تا بازار، نیازمند همراهی با شرکت‌های بلوغ یافته تر دانش بنیان است.

مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند با بیان اینکه در سال گذشته نمونه‌های با کیفیتی از محصولات فناورانه مورد نیاز شرکت‌های بنیاد مستضعفان توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد و عملاً با ساخت این محصولات از خروج ارز از کشور جلوگیری شد گفت: ما در سال گذشته به لطف خداوند توانستیم در سقف بودجه تخصیصی، برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان عمل کنیم و قراردادهای جاری شرکت‌های فناور با شرکت‌های بنیاد مستضعفان از طریق مؤسسه دانشمند، به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

زاهدی با بیان اینکه بودجه مؤسسه دانشمند برای سال جاری ظرفیت انعقاد حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه فناورانه جدید را داراست گفت: ما انتظار داریم با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در مؤسسه دانشمند و بنیاد مستضعفان برای بهره گیری از توان شرکت‌های فناور، حجم پروژه‌های جدید ما با شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری به بیش از این عدد برسد.

او در ادامه، تاکید نمود که مسیر قراردادها با شرکت‌های دانش بنیان، صرفاً از طریق مؤسسه دانشمند نبوده و خود شرکت‌های بنیاد نیز به دلیل توانایی بالا در جذب فناوری، اقدام به انعقاد قرارداد با این شرکت‌ها می‌نمایند، به نحوی که خرید خدمت یا محصول در قالب انعقاد قرارداد با شرکت‌های فناور، در سال ۱۴۰۱، در بنیاد، بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی انعقاد تفاهم نامه میان بنیاد و ۳ دانشگاه بزرگ کشور را از دیگر برنامه‌های امسال در حوزه دانش بنیان اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مؤسسه دانشمند برای سال جاری، تکمیل دفترچه نظام مسائل فناورانه صنایع و شرکت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان است که با تکمیل آن، این نیازها می‌تواند در اختیار شرکت‌های دانش بنیان برای کمک به رفع مسائل احصاء شده، قرار گیرد.

زاهدی درخصوص روش و شیوه احصای نیازهای فناورانه شرکت‌های بنیاد مستضعفان نیز گفت: ما با اعزام تیم‌های عارضه یاب متشکل از نخبگان دانشگاهی، کارآفرینان مجرب و شرکت‌های نوآفرین به کارخانجات و واحدهای مختلف، این نیازهای فناورانه، سرمایه گذاری کلی لازم برای رفع آنها و گاهاً روش پیشنهادی را به طور کامل احصاء خواهیم کرد.

به گفته وی، هر محصولی وارداتی که خارج از مواد اولیه بوده و سطحی از پیچیدگی را فناورانه داشته باشد و نیز هر پیشنهاد ارتقا دهنده سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی که مورد قبول کمیته ارتقای فناوری بنیاد قرار گیرد، جزو محصولات فناورانه در بنیاد، به حساب خواهد آمد.

مدیرعامل مؤسسه دانشمند با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در نظر دارد یک مرکز شتاب دهی برای حمایت از ایده‌های راه اندازی کند گفت: ما برای سال جدید در نظر داریم تا با راه اندازی مرکز شتاب دهی در مؤسسه دانشمند، از ۵۰ ایده که قابلیت سرمایه گذاری بذری را دارند حمایت کنیم، مشروط به آنکه محصول نهایی آن در TRL های بالاتر، مورد نیاز در صنایع بنیاد باشد. در این مرکز، ۱۰۰ درصد بودجه از منابع داخلی مؤسسه پرداخت می‌شود و از منابع بخش‌های دیگری از نظام تأمین مالی دانش بنیان در کشور هم به عنوان منابع اهرمی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما علاوه بر این موارد، در حوزه انجام سرمایه گذاری خطرپذیر برای سال جاری، در نظر داریم ۲۰ سرمایه گذاری خطرپذیر با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در بنیاد مستضعفان داشته باشیم که با منابع هم سرمایه گذاری صندوق‌های دیگر، این عدد قابلیت ارتقا نیز دارد.

زاهدی گفت: برای مثال در سرمایه گذاری خطرپذیر، سال گذشته شرکت توسعه دانش بنیان سینا که ذیل مؤسسه دانشمند فعالیت می‌نماید، با سرمایه گذاری چند میلیارد تومانی در یک محصول فناورانه، با تلاش شرکت دانش بنیان مربوطه، توانست یک عدد از محصول آن را به ارزش نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار به شرکت حفاری شمال به فروش رساند. لذا صنایع بنیاد، ظرفیت خرید محصولات شرکت‌های سرمایه پذیر را تا حد قابل قبولی داراست.

وی با تاکید بر اینکه مؤسسه دانشمند تنها درحوزه فعالیت‌های اقتصادی بنیاد مستضعفان تکیه ندارد و در بخش حمایت‌های اجتماعی و مأموریت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان نیز از کمک‌های شرکت‌های فناورانه استفاده می‌کند گفت: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان در ۲ حوزه اقتصادی و محرومیت‌زدایی دارای مأموریت و مسئولیت است، مؤسسه دانشمند علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های فناورانه کشور برای کمک به حل مشکلات صنعت و بخش اقتصادی فعالیت بنیاد مستضعفان، در حوزه محرومیت‌زدایی نیز تلاش کرده تا از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استفاده کند و به همین منظور سال گذشته در تعامل با بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، تدوین نظام مسائل مناطق هدف محرومیت زدایی بنیاد را آغاز کردیم و ان شاء الله با تکمیل این نظام مسائل تا تیرماه امسال، مسائلی که از جنس ورود سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه رفع نیازهای فناورانه هستند احصاء خواهد شد.

زاهدی ادامه داد: در حوزه محرومیت زدایی، ۳ موضوع رفع نیازهایی که جنس فناوری یا نوآوری دارند، ورود به خلاءهای زنجیره ارزش در مناطق و تکمیل آنها و نیز فرصت‌های فناورانه سرمایه گذاری در مناطق محروم می‌تواند محل ورود شرکت‌های دانش بنیان و فناور باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ما با توجه به تجارب قبلی مؤسسه دانشمند در حوزه آموزش، دوره‌های تخصصی را برای هریک از صنایعی که بنیاد مستضعفان در آن فعال است با همکاری و مشارکت شرکت‌های بنیاد برگزار خواهیم کرد. همچنین تلاش داریم تا نیازهای تخصصی و خاص را در مناطق محروم با هدف کمک به اقتصاد مناطق و خانوارها برگزار کنیم؛ به عنوان مثال در یک منطقه محروم در جنوب کشور، با توجه به نیاز صنایع مختلف، اگر فردی توانایی و تخصص جوشکاری زیرآب را داشته باشد، علاوه بر درآمدزایی خوبی که برای خانواده خود خواهد داشت، بخشی از نیاز صنایع آن منطقه را رفع خواهد کرد، لذا ما با ارائه آموزش تخصصی به افراد واجد شرایط در مناطق هدف بنیاد علوی، تلاش می‌کنیم به رفع محرومیت از مناطق کمک کنیم.

زاهدی گفت: ما در این بخش می‌توانیم از ظرفیت گروه‌های جهادی نخبه استفاده کنیم و بجای برگزاری اردوهای جهادی کمتر از یک ماهه که در بسیاری از دانشگاه‌ها انجام می‌شود، با بهره گیری از ظرفیت نخبگانی دانشگاه‌ها، اردوهای جهادی آموزش تخصصی در مناطق محروم برگزار کنیم.

مدیرعامل مؤسسه تحقیق و توسعه دانشمند با بیان اینکه این مؤسسه در سال گذشته با هدف حمایت از توانمندی‌های فناورانه داخل بنیاد، ساز و کاری را فراهم کرده است افزود: ما سال گذشته برای نخستین بار جایزه نوآوری را در بنیاد طراحی کردیم و در نخستین گام، این جایزه را در هلدینگ صنایع غذایی و هلدینگ نیروگاهی بنیاد تعریف کردیم و در ۳ سطح، «ایده‌ها و نوآوری‌های پیاده‌سازی شده، طرح‌های توجیهی مطالعه شده‌ی نیازمند سرمایه‌گذاری و نیز راهکارهای خلاقانه در خطوط تولید» برگزار شد و قرار است این مکانیزم جایزه در تمامی هلدینگ ها پیاده سازی شود.

به گفته وی، آغاز تدوین مدیریت دانش در پروژه‌های بزرگ و ملی همچون به روز آوری یکی از نیروگاه‌ها با استفاده از ظرفیت داخلی، الگوی آبادانی و پیشرفت و مواردی از این دست از دیگر اقدامات مؤسسه دانشمند در سال گذشته بوده است.

زاهدی در ادامه افزود: یکی دیگر از مطالبات ارائه شده به ما، بررسی روش‌ها و متدهای به روز در صنعت ساخت مسکن بود که این موضوع با توجه به پروژه‌های مسکن محرومین بنیاد مستضعفان به شدت مدنظر رئیس محترم بنیاد مستضعفان قرار داشت لذا با هدف بررسی فناوری‌های نوین ساختمانی و با مشارکت سازمان اموال و املاک در شهرستان پاکدشت، هلدینگ عمرانی بنیاد در شهرستان کرمانشاه و همچنین بنیاد علوی در میلاجرد، ۳ فناوری نوین ساختمانی به صورت پایلوت در پروژه‌های این مناطق پیاده سازی می‌شود که در صورت موفقیت آمیز بودن این فناوری‌ها، هزینه ساخت به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش و سرعت ساخت نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل مؤسسه دانشمند با اعلام خبر امضای تفاهم نامه‌ای میان بنیاد مستضعفان و معاونت علمی ریاست جمهوری برای سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی در تشریح این سرمایه گذاری گفت: یکی از روش‌های ما برای هم‌افزا کردن منابع مالی، استفاده از راهکار تأسیس CVC یا تأسیس سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی در بنیاد مستضعفان است که بر اساس بندهای ب و ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش بنیان ابلاغی سال گذشته، این امکان به شرکت‌ها داده شده که در صورت عرضه نیازهای فناورانه شرکت‌ها به مجموعه‌های دانش بنیان، میزان قراردادهای این شرکت‌ها با مجموعه دانش بنیان، به عنوان هزینه مالیات آنها محسوب می‌شود و ان شاء الله طی هفته‌های آتی، تفاهم نامه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان با معاونت علمی ریاست جمهوری، برای تأسیس CVC بنیاد مستضعفان امضا می‌شود که بر اساس آن ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات معاونت علمی استفاده خواهد شد و ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بنیاد مستضعفان به عنوان بازاری برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد خواهد شد که کار بسیار بزرگی در حوزه دانش بنیان خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)