میرنیوز
به گزارش ایسنا، حمید یزدانی با اشاره به تعطیلات مدارس در ماه اخیر به علت شیوع کرونا و میزان اثربخشی آموزشهای مجازی و تلویزیونی دروس برای دانشآموزان اظهار کرد: باید ابتدا بررسی کرد که چه راهکارهایی برای آموزش در این موقعیت داریم. ممکن است در مقطعی از زمان برای آموزش، گزینههای متعددی در دست داشته باشیم، اما در فضای کنونی که شیوع یک بیماری مدارس را به تعطیلی نسبتا طولانی مدت کشاند، پیش زمینههای لازم و انتخابهای متعدد در دست نبود.
علیرغم فقدان تجربه معلمان در شرایط کرونایی، آموزش را ادامه دادند
وی افزود: از سوی دیگر با اینکه معلمان ما فاقد تجربه برای اینگونه موقعیتها بودند، اما با تمام تلاش شروع به آموزش کردند؛ از صفحات کتاب عکس گرفتند، نکاتی را نوشتند، فیلم آموزشی عرضه کردند، پرسش و تمرین دادند و آموزش را پیگیری کردند که جا دارد از معلمان وظیفه شناس تقدیر و تشکر کنیم.
سرپرست حوزه تربیت و یادگیری کاروفناوری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با طرح این پرسش که آیا فرصتهای دیگری نداشتیم؟ تأکید کرد که باید به دنبال ایجاد فرصتهای متعدد یادگیری باشیم. حتی وقتی بیماری کرونا رفع شد و مدارس باز شدند هم آموزشهای تلویزیونی باید ادامه یابند.
یزدانی افزود: شاید دانشآموزانی از آموزشهای تلویزیونی و فیلمهای آموزشی دریافت و یادگیری خوبی داشته باشند و دانشآموز دیگری با آموزش چهره به چهره و حضوری راحتتر باشد و یادگیری بهتری داشته باشد.
اشکالات پخش زنده آموزشهای تلویزیونی
وی با بیان اینکه باید این موضوع را در برنامهریزیهای آتی مدنظر داشته باشیم اظهار کرد: به رغم تلاش قابل توجه همکاران مدرس یک اشکال در برنامههای تلویزیونی وجود داشت که آن هم غلبه اضطراب در پخشهای زنده در برخی مدرسان بود. معلمان ما تاکنون جلوی دوربین نبودهاند و ممکن است کمی هراس داشته باشند و نتوانند آنچه را که میخواهند عرضه کنند و نباید آن را به حساب رتبه علمی پایین گذاشت. ضمنا فضای ایجاد شده برای ضبط برنامه با شرایط حاکم بر یک کلاس درس متفاوت بوده و زمان در نظر گرفته شده برای آموزش نیز تناسب با حجم محتوی ارائه شده نداشت.
لزوم ضبط و آماده داشتن فیلمهای آموزشی در صورت استمرار بیماری کرونا
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سرپرست حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن تقدیر از رسانه ملی برای آموزش دروس گفت: اگر شیوع بیماری ادامه داشته باشد این آموزشها نیز باید استمرار یابد و در کنار آن کارهای جدیتری انجام شود و فیلمهای آموزشی ضبط شده داشته باشیم.
یزدانی اضافه کرد: اکنون یکی از اقدامات ما در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی راهاندازی پویشی است. فیلمهایی در سنوات قبل به عنوان راهنمای معلم تولید شده بودند که اکنون از امکانات آپارات و سایت رشد استفاده می کنیم و فیلمهای مناسب را جهت بهرهبرداری در اختیار مخاطبان قرار میدهیم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳