میرنیوز
سعید بیگی در گفتوگو با خبرنگار مهر و در تشریح نحوه فعالیت ونکافهها و خودروهای غذا در شهر تهران گفت: از چند سال قبل تهران با پدیدهای تحت عنوان ماشینهای غذا و ون کافه مواجه شد که در محلهایی از شهر میایستادند و با جایی بهصورت رسمی هماهنگی نمیکردند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: این پدیده را شهرداری ایجاد نکرده بود اما با آن مواجه شد و مردم نیز بعضاً از آنها استقبال کردند؛ بر همین اساس در شورای شهر دوره قبل مجوزی مبنی بر ساماندهی مشاغل سیار اعم از موتوری و غیرموتوری دادند و بر اساس آن مجوز، شهرداری در وهله اول مکلف شد که به مواردی که در حال فعالیت بودند، مجوز دهد.
وی اظهار کرد: شهرداری در این موضوع متولی تهیه زمین است؛ به این معنا که ما زمین را در اختیار این عزیزان قرار میدهیم و اجاره ماهانه زمین را از آنها دریافت میکنیم که بر اساس فرمولی است که سال به سال از سوی شورای شهر تهران ابلاغ میشود و بر اساس آن از دو میلیون تومان شروع میشود و حداکثر به ۱۲ میلیون تومان در ماه میرسد.
بیگی با بیان اینکه ابعاد ماشین در تعیین میزان اجاره خیلی مهم است، اظهار کرد: مجوزاتی که داده میشود به صورت سه ماهه و برای یک محل خاص است و در سه ماه بعدی فرد باید به یک نقطه دیگر منتقل شود و یا کاربر ماشین تغییر پیدا کند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اذعان کرد: کسانی که کارشان این است به بسیاری از مناطق نمیروند و بیشتر راغب هستند در مناطق یک و دو باشند.
وی با بیان اینکه در شهر تهران جاهایی شناسایی شده که تا سقف پر شدن آن جاها اجازه صدور مجوز داریم، اذعان کرد: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت اجرا میشود و در حریم خودرو به شرط اینکه مانع تردد شهروندان نشوند امکان چیدن صندلی نیز وجود دارد؛ اما بعضاً افراط میشود که برخورد صورت میگیرد.
بیگی در ادامه عنوان کرد: فرایند صورت مجوز فعلاً آنلاین نیست و مردم به دو روش میتوانند مجوز بگیرند؛ روش اول مراجعه به شهرداری مناطق و نواحی است و دوستان از طریق سامانه شهرداری به ما اعلام میکنند. یک روش این است که کسانی که قبلاً از ما مجوز گرفتند، برای تمدید مراجعه میکنند و ما به شهرداری مناطق اعلام میکنیم که این مجوز دارد و با او همکاری میشود
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص دستفروشان با بیان اینکه متولی این امر ما نیستیم، گفت: مشکل دستفروش نیست بلکه مشکل فعلی است که بر اساس کار دستفروشی ایجاد میشود که سد معابر است. اگر رفت و آمد مردم صورت گیرد و هم اینها کاسبی خود را کنند. در برخی جاهای خاص مثل تقاطع چهارراه ولیعصر، میدان هفتم تیر و نزدیک بازار علاالدین میتوان طرحهایی داد که هم معابر سد نشود و هم این افراد فعالیت کنند، اجرایی کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳