میرنیوز
داریوش گلعلیزاده در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره چرایی عدم توسعه خودرو و موتورسیکلتهای برقی در کشور بهعنوان یک راهکار موثر و در دسترس برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرهای کشورمان بهویژه در شهر تهران اظهار کرد: اگر قرار باشد که منبع تأمین الکتریسیته خودرو و موتورسیکلتهای برقی که از آن به عنوان حمل و نقل پاک یاد میکنیم، نیروگاههایی با سوخت فسیلی باشد، خودرو و موتورسیکلتهای برقی تأثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهند داشت!
وی ادامه داد: در آن صورت، تنها تفاوتش با استفاده از خودرو و موتورسیکلتهای بنزینی این است که ما تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاهها میبریم و تفاوتی در شدت آلودگی هوا ایجاد نمیشود!
سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، مانع دیگر توسعه خودرو و موتورسیلکلتهای برقی را قیمت باتری آنها دانست و تصریح کرد: 40 درصد قیمت موتورسیکلتهای برقی مربوط به باتری آنهاست که بین 2 تا 4 سال باید عوض شوند؛ موتورسیکلت در کشور ما برای عمده کسانی که از آن استفاده میکنند، وسیلهای برای تأمین معیشت محسوب میشود و به همین دلیل باید قدرت زیادی داشته باشد تا حمل بار یا مسافر را انجام دهد اما اکثر موتورسیکلتهای برقی که اکنون در بازار هستند، این قابلیت را ندارند.
گلعلیزاده تأکید کرد: باید زیرساختهای لازم برای تعویض خشاب باتری موتورسیکلتهای برقی و همچنین تسهیلاتی برای خرید آنها در نظر گرفته شود، در غیر این صورت از این نوع موتورسیکلتها استقبال نخواهد شد؛ در حال حاضر شهروندان با یک موتورسیکلت کاربراتوری با قیمتهای بسیار پایین ارتزاق میکنند و با این شرایط تمایلی به پرداخت مبالغ بالاتر برای خرید موتورسیکلت برقی ندارند.
سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ابتدا باید از برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شروع کنیم تا بدین وسیله خودروهای تکسرنشین کم شود و مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ بر اساس استانداردهای جهانی هر فرد باید نهایتاً 500 متر با یکی از وسایل حمل و نقل از عمومی اعم از اتوبوس، مترو، بیارتی و ... فاصله داشته باشد اما این استاندارد در کشور ما رعایت نشده است.
به گزارش تسنیم، در رابطه با این ادعای سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست که: "اگر قرار باشد که منبع تأمین برق موتورسیکلت برقی، نیروگاههایی با سوخت فسیلی باشد، تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و با این کار تنها تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاهها میبریم!" در قالب مطلب مستقلی، به بررسی دلایل و مستندات اشتباه بودن این ادعا خواهیم پرداخت.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
براساس اعلام هواشناسی پلیس نسبت به سفرهای غیرضروری هشدار داد
ترافیک نسبتا سنگین شبانگاهی در معابر تهران
شهرداری تهران انتقال زبالههای ساری به تهران را تایید کرد
درجه بندی ۹ غار با اهمیت در کارگروه ملی غارشناسی
سیل در اندونزی جان دو نفر را گرفت
جلوگیری از تعطیلی ۶۰ واحد تولیدی و بیکاری ۳۰ هزار کارگر
بسیجی، الگویی کامل، بی نظیر و نمونه برای نسل جوان است
هواشناسی هشدار داد/ پلیس: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید
زبالههای ساری به تهران منتقل میشود؟
رونمایی از کتاب فرهنگ و بحران در دهمین کنگره سلامت در بلایا
هواشناسی هشدار داد؛ پلیس: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید
جعل و کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با برنامه رسیدساز جعلی
فراخوان دیوارنگاری «دیوارهای کوچک شهر من» تمدید شد
افزایش ۲ برابری درآمدهای مناطق شهرداری تهران
جعل و کلاهبردای ۲۰ میلیاردی با برنامه رسیدساز جعلی
قیمت میوه ۵۰ درصد ارزانتر در میادین میوه و تره بار
شهید فخریزاده باعث پیشرفت جهشوار علمی کشور شد
۶ پیشنهاد ضروری اجرایی برای تحول در نظام مدیریت بحران کشور
محکومیت یک واحد آلاینده محیط زیست در ملارد
جزئیات تصادف خودروی استاندار استان مرکزی در آزادراه خلیج فارس اراک
اتصال دو منطقه ١٧ و ١٨ تهران از طریق باغراه حضرت فاطمه
پیگیری قاطع اجرای طرح شهید آرمان در تهران
رفع موانع ساخت پروژه آزمایشگاه و سالن تشریح پزشکی قانونی
جزییات پرونده یک شرکت خودرویی، خرید ملک ۳۰ میلیاردی در امارات توسط متهم ردیف اول
حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم تشییع پیکر وزیر پیشین دادگستری
ایران دارای رتبه هفتم مخاطرات در جهان؛مهمترین چالش مدیریت بحران
جزییات رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی یک شرکت خودرویی
بندر خمیر یکی از ۱۲ شهر برگزیده یونسکو شد
انسداد مرز با جدیت در مرزبانی پیگیری و دنبال میشود
جزای نقدی ۱۶ میلیاردی فرجام قاچاقچی لوازم خانگی