میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: ما در شرایطی هستیم که باید صادقانه صحبت کنیم. از تعارف کردن پرهیز کنیم و در راستای خدمت به مردم حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه عامل انسان و خودرو از مهمترین عوامل در تصادفات است، گفت: وضعیت نامناسب جادهها هم میتواند یکی از عوامل تصادفات باشد. حتی قوانینی که نامناسب هستند و بازدارندگی ندارند هم میتوانیم از علل تصادفات بدانیم.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد میگویند اگر در تصادفات فردی را بکشیم دیه آن را پرداخت میکنیم و این نشأت گرفته از ضعف قانون است، ادامه داد: سبد ورودی خودرو مانند قیف شده است و خودروسازان فقط به فکر تولید خودرو هستند و اصلاً به کیفیت آن اهمیتی نمیدهند.
هادیانفر گفت: در سال ۸۳ تعداد نقاط حادثه خیز ۵۲۰۰ نقطه بوده است، متأسفانه میبینیم در سال ۹۵ همین تعداد باقی مانده است و دولتها هیچ اهتمامی برای رفع این نقاط نداشته اند.
وی با گلایه از عدم رفع خطر کردن نقاط حادثه خیز افزود: متأسفانه هنوز شاهد این هستیم که در برخی از جادهها خودروها با هم شاخ به شاخ میشوند و سرنشینان در آتش میسوزند.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسئول است به سهم تقصر تصادفات رسیدگی کند، گفت: چرا چرا ۸ سال در دولت بودید در هیچ کدام از شورای عالی ترافیک شرکت نکردید و برای کاهش تصادفات هیچ اقدامی نکردید.
رئیس پلیس راهور گفت: دولت آقای رئیسی برای اولین بار در این جلسات شرکت کرد و ما اعلام کردیم همینکه دولت بخواهد یعنی ۵۰ درصد راه را رفته ایم چراکه نقش دولت در برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات چشمگیر است.
وی با گلایه از روند اشتباه بررسی خودروها در معاینه فنی در مراکز معاینه فنی، افزود: در همین اطراف تهران مشاهده میکنیم که برای تست اگزوز و تست چهار گاز فقط یک سیخ در لوله اگزوز ماشین میکنند و میگویند این ماشین دارای معاینه فنی است و بعد از پلیس توقع دارند که از معاینه فنی دفاع کند.
هادیانفر با گلایه از وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ گاه پاسخگوی کم کاریهایش در تصادفات نبوده است، با سلام و صلوات نمیشود کاری را انجام داد، باید همگی بسیج شویم تا بتوانیم به کاهش مورد نظر جانباختگان در تصادفات برسیم.
وی افزود: بارها خودروسازان گفته اند ۱۶۴ برنامه برای ایمنی و کیفیت خودروها داریم اما در عمل چیزی نمیبینیم. ورق فولاد را نازکتر از حد استاندارد میگیرند و ایربگ ها و ترمزها نقص فنی دارند. اینها هیچ کدام اصلاح نشدند و خودروسازان صرفاً به فکر تولید خودرو هستند.
هادیانفر در پایان با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از افرادی که در تصادفات جان میدهند افراد زیر ۱۸ سال هستند، گفت: خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را از مسئولان مطالبه کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
میدری: امکانات خدماتی و درمانی برای کمک به زلزلهزدگان خوزستان بسیج شود
امام موسی صدر توانمندسازی زنان را یکی از ارکان محرومیتزدایی میدانست
الگوی امام موسی صدر در محرومیتزدایی تغییر ذهنیت زنان در آن زمان بود
ششمین دوره شب های شعر انقلاب برگزار شد
آمادهباش امدادگران هلال احمر در ۵ استان کشور
روایت خبرنگار مهر از محل قتل امیرمحمد خالقی
القاصی: ۱۳۰ مرکز دپو سوخت قاچاق در استان شناسایی شده است
مرمت کاخ صاحبقرانیه در دستور کار قرار گرفت
برنامه ریزی جهت برگزاری ۳۵ساعت کلاس آموزشی برای حجاج
فرماندهی یگانهای حفاظتی تکیهگاه دستگاهها و سازمانها است
درگیری فراجا با اشرار مسلح
بیانیه «گام دوم انقلاب» یکی از اساسی ترین سند های بالا دستی معماری آینده پلیس است
برپایی مراسم شب احیا در برخی از مساجد تاریخی
اعتبارات تکمیل تصفیهخانههای فاضلاب جنوب غرب تهران در مسیر تأمین
روشهای مشارکت مردم در جشن نیکوکاری اعلام شد
تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه بازارهای محلی
عملیات عمرانی مسیر تراموا در منطقه ۶ تهران
دستگیری یک هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای شرکت بازاریابی شبکهای
اتمام ۳۰ پروژه مطالعاتی صنعتی بنیاد مستضعفان
بازدید سفرا و دیپلماتهای خارجی از جاذبههای گردشگری تهران
روایت خبرنگار مهر از محل قتل امیر محمد خالقی
راهاندازی اینترنت رایگان در پردیس مسافری شرق تهران
کشته و مجروح شدن ۲ نفر در پی تیراندازی در میلان
هشدار به پلتفرمهای ثبت آگهی درباره کلاهبرداریهای حوزه وام
فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اسفند ماه سال ۱۴۰۳
دستورالعمل جذب ویژه طلاب داوطلب تصدی منصب قضا تصویب شد
۱ کشته و ۱ مجروح در پی تیراندازی در میلان
آتش سوزی در کارخانه ای در پنجاب پاکستان ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت
خلیلی: مذاکره با آمریکا شرافتمندانه نیست
همکاری نیروهای متخصص غار علیصدر با کشورهای خارجی