میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: ما در شرایطی هستیم که باید صادقانه صحبت کنیم. از تعارف کردن پرهیز کنیم و در راستای خدمت به مردم حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه عامل انسان و خودرو از مهمترین عوامل در تصادفات است، گفت: وضعیت نامناسب جادهها هم میتواند یکی از عوامل تصادفات باشد. حتی قوانینی که نامناسب هستند و بازدارندگی ندارند هم میتوانیم از علل تصادفات بدانیم.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد میگویند اگر در تصادفات فردی را بکشیم دیه آن را پرداخت میکنیم و این نشأت گرفته از ضعف قانون است، ادامه داد: سبد ورودی خودرو مانند قیف شده است و خودروسازان فقط به فکر تولید خودرو هستند و اصلاً به کیفیت آن اهمیتی نمیدهند.
هادیانفر گفت: در سال ۸۳ تعداد نقاط حادثه خیز ۵۲۰۰ نقطه بوده است، متأسفانه میبینیم در سال ۹۵ همین تعداد باقی مانده است و دولتها هیچ اهتمامی برای رفع این نقاط نداشته اند.
وی با گلایه از عدم رفع خطر کردن نقاط حادثه خیز افزود: متأسفانه هنوز شاهد این هستیم که در برخی از جادهها خودروها با هم شاخ به شاخ میشوند و سرنشینان در آتش میسوزند.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسئول است به سهم تقصر تصادفات رسیدگی کند، گفت: چرا چرا ۸ سال در دولت بودید در هیچ کدام از شورای عالی ترافیک شرکت نکردید و برای کاهش تصادفات هیچ اقدامی نکردید.
رئیس پلیس راهور گفت: دولت آقای رئیسی برای اولین بار در این جلسات شرکت کرد و ما اعلام کردیم همینکه دولت بخواهد یعنی ۵۰ درصد راه را رفته ایم چراکه نقش دولت در برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات چشمگیر است.
وی با گلایه از روند اشتباه بررسی خودروها در معاینه فنی در مراکز معاینه فنی، افزود: در همین اطراف تهران مشاهده میکنیم که برای تست اگزوز و تست چهار گاز فقط یک سیخ در لوله اگزوز ماشین میکنند و میگویند این ماشین دارای معاینه فنی است و بعد از پلیس توقع دارند که از معاینه فنی دفاع کند.
هادیانفر با گلایه از وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ گاه پاسخگوی کم کاریهایش در تصادفات نبوده است، با سلام و صلوات نمیشود کاری را انجام داد، باید همگی بسیج شویم تا بتوانیم به کاهش مورد نظر جانباختگان در تصادفات برسیم.
وی افزود: بارها خودروسازان گفته اند ۱۶۴ برنامه برای ایمنی و کیفیت خودروها داریم اما در عمل چیزی نمیبینیم. ورق فولاد را نازکتر از حد استاندارد میگیرند و ایربگ ها و ترمزها نقص فنی دارند. اینها هیچ کدام اصلاح نشدند و خودروسازان صرفاً به فکر تولید خودرو هستند.
هادیانفر در پایان با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از افرادی که در تصادفات جان میدهند افراد زیر ۱۸ سال هستند، گفت: خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را از مسئولان مطالبه کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳