میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: ما در شرایطی هستیم که باید صادقانه صحبت کنیم. از تعارف کردن پرهیز کنیم و در راستای خدمت به مردم حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه عامل انسان و خودرو از مهمترین عوامل در تصادفات است، گفت: وضعیت نامناسب جادهها هم میتواند یکی از عوامل تصادفات باشد. حتی قوانینی که نامناسب هستند و بازدارندگی ندارند هم میتوانیم از علل تصادفات بدانیم.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد میگویند اگر در تصادفات فردی را بکشیم دیه آن را پرداخت میکنیم و این نشأت گرفته از ضعف قانون است، ادامه داد: سبد ورودی خودرو مانند قیف شده است و خودروسازان فقط به فکر تولید خودرو هستند و اصلاً به کیفیت آن اهمیتی نمیدهند.
هادیانفر گفت: در سال ۸۳ تعداد نقاط حادثه خیز ۵۲۰۰ نقطه بوده است، متأسفانه میبینیم در سال ۹۵ همین تعداد باقی مانده است و دولتها هیچ اهتمامی برای رفع این نقاط نداشته اند.
وی با گلایه از عدم رفع خطر کردن نقاط حادثه خیز افزود: متأسفانه هنوز شاهد این هستیم که در برخی از جادهها خودروها با هم شاخ به شاخ میشوند و سرنشینان در آتش میسوزند.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسئول است به سهم تقصر تصادفات رسیدگی کند، گفت: چرا چرا ۸ سال در دولت بودید در هیچ کدام از شورای عالی ترافیک شرکت نکردید و برای کاهش تصادفات هیچ اقدامی نکردید.
رئیس پلیس راهور گفت: دولت آقای رئیسی برای اولین بار در این جلسات شرکت کرد و ما اعلام کردیم همینکه دولت بخواهد یعنی ۵۰ درصد راه را رفته ایم چراکه نقش دولت در برطرف کردن نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات چشمگیر است.
وی با گلایه از روند اشتباه بررسی خودروها در معاینه فنی در مراکز معاینه فنی، افزود: در همین اطراف تهران مشاهده میکنیم که برای تست اگزوز و تست چهار گاز فقط یک سیخ در لوله اگزوز ماشین میکنند و میگویند این ماشین دارای معاینه فنی است و بعد از پلیس توقع دارند که از معاینه فنی دفاع کند.
هادیانفر با گلایه از وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت هیچ گاه پاسخگوی کم کاریهایش در تصادفات نبوده است، با سلام و صلوات نمیشود کاری را انجام داد، باید همگی بسیج شویم تا بتوانیم به کاهش مورد نظر جانباختگان در تصادفات برسیم.
وی افزود: بارها خودروسازان گفته اند ۱۶۴ برنامه برای ایمنی و کیفیت خودروها داریم اما در عمل چیزی نمیبینیم. ورق فولاد را نازکتر از حد استاندارد میگیرند و ایربگ ها و ترمزها نقص فنی دارند. اینها هیچ کدام اصلاح نشدند و خودروسازان صرفاً به فکر تولید خودرو هستند.
هادیانفر در پایان با اشاره به اینکه ۱۸ درصد از افرادی که در تصادفات جان میدهند افراد زیر ۱۸ سال هستند، گفت: خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را از مسئولان مطالبه کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
موحدی: باید ساختارها و قالبهای سنتی را بشکنیم
اختصاص ۲.۲ همت برای تکمیل پروژههای آموزشی سیستان و بلوچستان
وعده صادق ۳ در راه است/ دوره نوجوانی بهار معنویت است
جزییات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
صدور حکم بازداشت نتانیاهو پیروزی حامیان فلسطین است
صدور حکم دیوان کیفری بینالمللی علیه نتانیاهو و گالانت پیروزی است
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد