میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، هنوز یک هفته از آغاز پخش برنامه های مکمل آموزشی برای جبران آموزش دروس از طریق شبکه آموزش نمی گذرد اما تقریباً تمام مسئولان آموزش و پرورش از این سخن گفته اند که برای توسعه عدالت آموزشی و دسترسی همه دانش آموزان از تدریس استاندارد این برنامه ها بعد از رفع بحران شیوع کرونا در کشور و بازگشایی مدارس نیز ادامه پیدا می کند. حال سوال این است که چه میزان عدالت آموزشی می تواند از طریق این برنامه ها محقق شود. از آنجایی که بخشی از هدف تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مناطق محروم و روستایی و عشایری هستند، باید دید آیا این دانش آموزان دسترسی کاملی به شبکه آموزش و فرصت مناسبی برای نشستن پای این دروس دارند.
محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دسترسی دانش آموزان روستایی و عشایری به برنامه های آموزش مکمل گفت: دفتر توسعه عدالت آموزشی تابع سیاست های آموزش و پرورش است. هر اتفاقی که برای هر دانش آموزی در سطح کشور بی افتد برای این دانش آموزان نیز محقق می شود.
وی ادامه داد: طبق آماری که ما داریم ۹۸.۲ درصد مردم به شبکه های تلویزیونی دسترسی دارند و دسترسی مردم به تلویزیون قطعاً بیش از شبکه های مجازی است. مساله این است که کاری را در آموزش مکمل شروع کرده ایم که یکی از اهدافش روحیه بخشی و امیدآفرینی به مردم است که بدانند روند آموزش ادامه دارد و استقبالی که این دو روز از برنامه ها شده است، بسیار بالاست.
سیفی گفت: ما در دورترین نقاطی که آنتن دهی موبایل ضعیف است و پوشش تلفنی کم است، پوشش تلویزیون را داریم و برای همین این آموزش مکمل دقیقاً در راستای عدالت آموزشی است و در دورترین نقاط و محروم ترین روستاها هم دانش آموزان می توانند از کیفیت بالای معلم ها و تدریس بهره ببرند. ما در بازدیدهای خود به کپرهایی رفتیم که هیچی امکانات نداشتند اما تلویزیون را داشته اند.
وی در ادامه درباره اطلاع رسانی برای مناطق محروم و روستایی و عشایری که بتوانند از برنامه های آموزش مکمل بهره ببرند، گفت: ما اطلاع رسانی را منطقه به منطقه انجام داده ایم و باز هم ادامه خواهیم داد. بخشی از اطلاع رسانی هم توسط خود معلم ها صورت می گیرد.
وی بیان کرد: در ادامه نقش استان ها نیز در این برنامه دیده می شود و در بستر امن فضای مجازی نیز مدرسه تشکیل خواهد شد ولی فراگیری تلویزیون قطعاً بیشتر است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر که زیر مجموعه آموزش ابتدایی فعالیت می کند در ادامه با اشاره به اینکه قرار است به مرور ساعات درسی دوره ابتدایی دو برابر شود، گفت: هدف این است که یک آموزش خانواده محور داشته باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
فرهنگ بسیجی مترادف با خستگی ناپذیری است
اکرانهای فرهنگی و نصب سردیس شهدا مایه امید و افتخار برای خانوادههای شهدا
جزئیات دومین جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی «رضایت خودرو طراوت نوین»
فرهنگ بسیجی یک تفکر و مکتب است
راه اندازی ۶ شهردخت جدید تا روز دختر
فروش هزار میلیارد ریالی هنرمندان در نمایشگاه صنایع دستی
تقویت تلاشها برای دسترسی جانبازان شیمیایی کشور به دارو و تجهیزات پزشکی
لزوم اعمال مزد پایه سنوات و مزایای حق تأهل در لیستهای بیمهای از ابتدای دیماه
طلاق در تحصیل کردهها بیشتر است
«سامانه همدم»؛ پیوند سنت و فناوری برای تشکیل خانواده
ماهانه حدود ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان شهری تهران اضافه خواهد شد
فتحی آشتیانی: در ایران به ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور نیاز داریم
۲۵۰۰ نفر به عنوان مدرس آموزش خانواده جذب آموزش و پرورش شدند
کشاورز: برای ثبت مهریه هزینهای نباید پرداخت شود
پرونده پرداخت دیه به راننده مقصر حادثه در دیوان عالی کشور تایید شد
از اتصال ۴۴ درصد مشاوران املاک به سامانه کاتب تا حدنگاری اسناد اراضی ملی
ماجرای تیراندازی در شرق تهران چه بود؟
٨٨ درصد از حدنگاری اسناد اراضی ملی صادر شده است
تصادف زنجیره ای در جاکارتای اندونزی/ دو نفر کشته شدند
زنان دارای سابقه کیفری تولیدکننده صنایع دستی شدند
اکران «مثل زهرا (س) پای حق میایستیم» در بیلبوردهای شهری
زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ایشیکاوا در ژاپن را لرزاند
صدور پروانه ساختمان در تهران چقدر طول میکشد؟
نحوه ثبت درخواست تسریع در رسیدگی به پروندههای قضایی
دادستان تهران با خانواده شهید زینل لنگرودی دیدار کرد
هر زمان در اداره کشور فرهنگ بسیج حاکم شد، موفق شدهایم
سفرهای نوروزی از پایانه شرق جدید در تهران انجام میشود
لزوم ایفای نقش هیات امنا و موثرین محلهای در طرح «من شهردارم»
بیشترین علل تصادفات فوتی پایتخت در سال جاری چیست؟
ترافیک سنگین صبحگاهی در بزرگراههای تهران