میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، هنوز یک هفته از آغاز پخش برنامه های مکمل آموزشی برای جبران آموزش دروس از طریق شبکه آموزش نمی گذرد اما تقریباً تمام مسئولان آموزش و پرورش از این سخن گفته اند که برای توسعه عدالت آموزشی و دسترسی همه دانش آموزان از تدریس استاندارد این برنامه ها بعد از رفع بحران شیوع کرونا در کشور و بازگشایی مدارس نیز ادامه پیدا می کند. حال سوال این است که چه میزان عدالت آموزشی می تواند از طریق این برنامه ها محقق شود. از آنجایی که بخشی از هدف تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مناطق محروم و روستایی و عشایری هستند، باید دید آیا این دانش آموزان دسترسی کاملی به شبکه آموزش و فرصت مناسبی برای نشستن پای این دروس دارند.
محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دسترسی دانش آموزان روستایی و عشایری به برنامه های آموزش مکمل گفت: دفتر توسعه عدالت آموزشی تابع سیاست های آموزش و پرورش است. هر اتفاقی که برای هر دانش آموزی در سطح کشور بی افتد برای این دانش آموزان نیز محقق می شود.
وی ادامه داد: طبق آماری که ما داریم ۹۸.۲ درصد مردم به شبکه های تلویزیونی دسترسی دارند و دسترسی مردم به تلویزیون قطعاً بیش از شبکه های مجازی است. مساله این است که کاری را در آموزش مکمل شروع کرده ایم که یکی از اهدافش روحیه بخشی و امیدآفرینی به مردم است که بدانند روند آموزش ادامه دارد و استقبالی که این دو روز از برنامه ها شده است، بسیار بالاست.
سیفی گفت: ما در دورترین نقاطی که آنتن دهی موبایل ضعیف است و پوشش تلفنی کم است، پوشش تلویزیون را داریم و برای همین این آموزش مکمل دقیقاً در راستای عدالت آموزشی است و در دورترین نقاط و محروم ترین روستاها هم دانش آموزان می توانند از کیفیت بالای معلم ها و تدریس بهره ببرند. ما در بازدیدهای خود به کپرهایی رفتیم که هیچی امکانات نداشتند اما تلویزیون را داشته اند.
وی در ادامه درباره اطلاع رسانی برای مناطق محروم و روستایی و عشایری که بتوانند از برنامه های آموزش مکمل بهره ببرند، گفت: ما اطلاع رسانی را منطقه به منطقه انجام داده ایم و باز هم ادامه خواهیم داد. بخشی از اطلاع رسانی هم توسط خود معلم ها صورت می گیرد.
وی بیان کرد: در ادامه نقش استان ها نیز در این برنامه دیده می شود و در بستر امن فضای مجازی نیز مدرسه تشکیل خواهد شد ولی فراگیری تلویزیون قطعاً بیشتر است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر که زیر مجموعه آموزش ابتدایی فعالیت می کند در ادامه با اشاره به اینکه قرار است به مرور ساعات درسی دوره ابتدایی دو برابر شود، گفت: هدف این است که یک آموزش خانواده محور داشته باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳