میرنیوز

اتمام بررسی لایحه بودجه ۹۹ شهرداری/ در اوضاع کرونایی بودجه بسته شد

اتمام بررسی لایحه بودجه ۹۹ شهرداری/ در اوضاع کرونایی بودجه بسته شد 2020-03-03T17:30:11+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، در دویست و سومین جلسه شورا ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، سازمان ها و شرکت های تابعه (بخش درآمد ها و منابع و تبصره ها) در دستور قرار گرفت. در این جلسه بعد از بررسی تبصره های بودجه، منابع درآمدی و مصارف به تصویب اعضای شورا رسید.

بر این اساس بودجه عمومی شهرداری تهران (مناطق، واحد های ستادی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و شورای اسلامی شهر تهران (حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش) از حیث منابع تامین اعتبار شامل درآمد ها، واگذاری دارایی های سرمایه ای و واگذاری دارایی های مالی اعم از نقد و غیر نقد بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان می باشد که از حیث مصارف شامل: هزینه ها، تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی بالغ بر ۳۰ هزار ۵۷۴ میلیارد تومان خواهد بود.

در ادامه بررسی تبصره های بودجه بررسی تبصره ۳۳ در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

شهربانو امانی، پیشنهاد حذف بند یک تبصره ۳۳ را ارایه داد و گفت: یکی از دستاورد های بسیار مهم شورا در شورای پنجم توجه به تی او دی است که حتی در برنامه و بودجه سال ۹۸ در تبصره ۳۷ مقرر شد، ۱۰۰ درصد در آمد حاصل از محدوده های تی او دی که شعاع ۳۵۰ متری را در بر می گیرد، برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی هزینه شود، این در حالی است که در بند یک این تبصره بر لزوم هزینه کرد این درآمد ها، تا سقف ۱,۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح های اولویت دار پل طبیعت و طرح نیلوفری تاکید دارد.

وی با انتقاد از این بند گفت: مردم از ما نخواستند که فیل هوا کنیم. بلکه از ما خواسته اند که مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کنیم. در این شرایط درآمدی را که باید برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود به طرح هایی که کارکرد حمل و نقلی ندارد، می خواهند اختصاص دهند.

بهاره آروین نیز گفت: وقتی تبصره ای می گذاریم ومی گوییم محدوده های تی او دی ایجاد کنیم، باید درآمد های حاصل از آن به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند. اگر این طرح ها (پل طبیعت و طرح نیلوفری) کارکرد حمل و نقلی دارد، باید مشخصاً ذکر شود.

در ادامه این بحث محسن هاشمی گفت: اگر می خواهیم کاری کنیم که در سال ۹۹ به درآمد های پیش بینی شده برسیم، هیچ راهی نداریم جز آنکه در زون های تی او دی بارگذاری انجام دهیم. در غیر این صورت درآمد هایی که در همین بودجه پیشنهادی پیش بینی شده، محقق نمی شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز گفت: تکمیل و توسعه مترو تهران بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با این روش تا ۲۰ سال دیگر هم مترو تهران تکمیل نمی شود. مشکل ترافیک و آلودگی هوا هم حل نخواهد شد.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، پیشنهاد داد، شهرداری تهران مکلف است نسبت به اجرای طرح پیاده راه هوایی موسوم به مسیر طبیعت، از محدوده اراضی عباس آباد تا محور رسالت و امتداد آن تا مجموعه برج میلاد و بوستان پردیسان، از محل درآمد های ناشی از مجتمع های ایستگاهی و نیز مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۹ اقدام نماید.

در نهایت با رای گیری اعضا مقرر شد درآمد های ناشی از توسعه حمل و نقل محور (تی او دی) در این تبصره حذف شود و اجرای طرح های اولویت دار پل طبیعت و طرح نیلوفری تنها ناشی از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

در ادامه بررسی تبصره های بودجه سال ۹۹، پیشنهادی مبنی اینکه شهرداری تهران مکلف است ردیف های اعتباری کمک به انجمن ها و نهاد های غیر دولتی مختلف را صرفاً در چارچوب رویداد تهران ۱۴۰۰ ارائه دهد و قابل تخصیص است.

محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی شورا در این خصوص گفت: در حال حاضر انجمن هایی نظیر خانه هنرمندان، خانه تئاتر و خانه موسیقی به شدت در محرومیت هستند و حال ما می خواهیم کمک ناچیز شهرداری را نیز به آنان قطع کنیم.

وی افزود: کل کمکی که به این انجمن ها می شود، بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان است که شامل بیش از ۴۰ ردیف می شود. ضمن اینکه ما برای رویداد ۱۴۰۰ در لایحه ۲۰ میلیارد تومان نیز افزایش بودجه داشته ایم، که بودجه برای این رویداد شامل ۴۰ میلیارد تومان می شود.

حق شناس افزود: لذا کاری نکنیم که نتوانیم جلوی این انجمن ها سر بلند کنیم.

بهاره آروین در ادامه گفت: ما باید کمک ها را هدفمند کنیم، لذا اگر انجمنی بتواند در بحث برگزاری رویداد تهران ۱۴۰۰ کمک کند، به میزان کمکش از شهرداری بودجه کمکی بگیرد.

در نهایت این پیشنهاد به تصویب نرسید.

در ادامه در خصوص تبصره های دیگر بودجه نیز پیشنهادی ارائه نشد و در نهایت پرونده تبصره های بودجه شهرداری تهران در سال ۹۹ بسته شد.

در ادامه بخش مصارف بودجه نیز به رای گذاشته شد. این بخش نیز با مصارف ۶ حوزه ماموریتی بالغ بر ۳۰ هزار و ۵,۷۴۰ میلیارد تومان به تصویب شورا رسید. حسن رسولی در توضیح این مسئله گفت: همان طور که می‌دانید در روز یکشنبه به استثنای بودجه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، موضوع منابع و مصارف بسته شد و از روز یکشنبه در کمیسیون بودجه، فرهنگی و تلفیق بحث‌های مفصلی صورت گرفت و به اتفاق رقم درآمدی لایحه شهرداری با جمع‌بندی شورا ۳۷۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان تعیین شد که با هماهنگی کمیسیون تلفیق از این رقم امروز ۷۶ میلیارد تومان به حوزه فرهنگی اضافه می‌شود و همچنین حدود ۱۴۱ میلیارد تومان نیز به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده می‌شود و برای اجرای طرح نیلوفری و باغات کن سرجمع به حوزه معماری و شهرسازی ۱۵۰ میلیارد تومان اضافه می‌شود.

وی گفت: این ۳۷۱ میلیارد تومان که از محل مابه‌التفاوت به دست آمد در حوزه‌های مهم مأموریت شهرداری و با توافق همه کمیسیون‌ها انجام شد.

در ادامه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه اگر قرار است بودجه‌ها این گونه توزیع شود، چرا کمک به مابقی حوزه‌ها حذف شده، گفت: ما در کمیسیون تلفیق پیشنهادات مختلفی داشتیم اما ما را مجبور کردید که برای تأمین مالی اجرای پیشنهاداتمان از داخل ردیف‌هایمان هزینه‌ها را کم کنیم اما حالا ۳۷۱ میلیارد تومان به رقم بودجه اضافه شده است و چرا این عدد به برخی حوزه‌ها اختصاص داده نشده است؟

وی با بیان اینکه گویا در کمیسیون تلفیق یک جور دیگر حرف زده می‌شود و یک جور دیگر عمل می‌شود، گفت: اصلاً سوال است که وقتی بندهای درآمدی را تصویب کردیم چرا ۳۷۱ میلیارد تومان دیگر اضافه کردید و گویا در کمیسیون تلفیق یک جور دیگر صحبت می‌کنند، در جلسات خصوصی یک نوع دیگر و در صحن یک چیز دیگر می‌آید و ما به این روند انتقاد داریم.

در ادامه حجت نظری، در موافقت با این پیشنهادات جدید حوزه مصارف گفت: این مصوبه‌ای که الان توسط رسولی قرائت شد مصوبه کمیسیون تلفیق است و در کمیسیون تلفیق نیز همه کمیسیون‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه ما دغدغه شهر را داریم و باید فعال‌تر باشیم، ادامه داد: امیدوارم اعضای شورای شهر به این پیشنهادات در حوزه مصارف رأی دهند تا در سال آینده بتوانیم تغییر رویکردمان در اداره شهر را بهتر نشان دهیم.

حسن رسولی نیز در انتقاد به اظهارات نوری خطاب به هاشمی گفت: نباید شأن اعضا زیر سوال برود و نباید برخی اعضا بگویند که در خفا یک کار دیگر می‌کنیم و در عمل یک جور دیگر می‌شود و بدانید که در چند روز اخیر که کرونا همه جا بود؛ کارشناسان بودجه صبح تا شب کار می‌کردند که بودجه به موقع به صحن بیاید و حالا ما را متهم می‌کنید که خلاف می‌گوییم؟ حداقل زحمات کارشناسان را هدر ندهید.

در ادامه محسن هاشمی با تأکید بر اینکه سقف درآمدی بودجه در صحن علنی شورا به تصویب رسیده است، تصریح کرد: بحث مورد انتقاد در حال حاضر موضوع حدود ۳۷۱ میلیارد تومان است که قرار بود به اتوبوس اختصاص داده شود اما در کمیسیون تلفیق که اتفاقاً صدراعظم نوری نیز حضور داشت برخی از کمیسیون‌ها پیشنهاد دادند که این ۳۷۱ میلیارد تومان برای حوزه‌های دیگر نیز در نظر گرفته شود و ما نیز این پیشنهاد را به رأی گذاشتیم.

وی با بیان اینکه قرار شد در حوزه شهرسازی برای اجرای طرح نیلوفری و باغات کن این بودجه در نظر گرفته شود، گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز این بودجه صرف توسعه پهنه‌های گردشگری می‌شود و در حوزه حمل و نقل نیز این بودجه صرف خرید اتوبوس می‌شود.

نهایتاً اعضای شورای شهر تهران به افزایش سقف مصارف بودجه رأی مثبت دادند و بر همین اساس مبلغ ۳۷۱ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های تخصصی شهرداری در نظر گرفته شد.

به گزارش مهر، در جریان بررسی بودجه محمد سالاری با ارائه یک تبصره الحاقی پیشنهاد کرد که شهرداری تهران مکلف است نسبت به ایجاد پیاده‌راه هوایی موسوم به مسیر طبیعت از اراضی عباس‌آباد تا رسالت و امتداد آن تا برج میلاد و بوستان پردیسان از محل درآمدهای مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کند.

برخی از اعضای شورای شهر تهران با این پیشنهاد مخالفت کردند؛ اما محسن هاشمی اجازه گفت‌وگو به آن‌ها را نداد و گفت: در جلسه در خصوص این موضوعات صحبت کردیم و نمی‌شود که مجدداً بخواهید صحبت‌هایتان را تکرار کنید.

سالاری در واکنش به مخالفت برخی از اعضا مجدداً پیشنهاد داد که این مسیر طبیعت از محل جذب مشارکت عمومی و خصوصی و نه درآمدهای حاصله از مجتمع‌های ایستگاهی ساخته شود.

نهایتاً اعضای شورای شهر تهران با تبصره الحاقی مورد پیشنهاد سالاری مبنی بر ایجاد یک مسیر طبیعت با اتکا به جذب مشارکت رأی مثبت دادند.

در ادامه ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت نیز با ارائه یک پیشنهاد گفت: با توجه به اینکه از سال آینده تمامی برنامه‌های شهرداری معطوف به پروژه تهران ۱۴۰۰ است، پیشنهاد می‌شود که شهرداری مکلف است ردیف‌های اعتباری کمک به NGO ها و… را در چارچوب رویداد تهران ۱۴۰۰ هزینه کند.

وی افزود: به عنوان مثال اگر شهرداری به خانه موسیقی، خانه هنرمندان و سایر NGO ها و سایر نهادهای دولتی و غیردولتی کمک می‌کند باید این کمک در راستای پروژه تهران ۱۴۰۰ باشد.

در ادامه حسن رسولی با بیان اینکه در لایحه شهرداری تهران ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به اقشار مختلف در نظر گرفته شده بود اما با پیگیری و تلاش‌های حق‌شناس این ردیف صددرصد افزایش یافت و به عدد ۴۰ میلیارد تومان رسید، گفت: اینکه ما صرفاً به نهادهایی کمک کنیم که در راستای اهداف ما هستند، شهر را قفل می‌کند، چرا که کمک به برخی نهادها همچون کمک به مساجد جزو تعهدات شهرداری است.

در ادامه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی نیز با انتقاد از این پیشنهاد گفت: مگر می‌شود تنها به NGO هایی کمک کنیم که در راستای اهداف ما باشند؟ اصلاً جنس فعالیت برخی از این نهادها با شهرداری سنخیتی ندارد.

در ادامه بهاره آروین نیز با تأکید بر اینکه کمک‌های شهرداری به نهادهای مختلف باید هدفمند شود، تصریح کرد: البته گاهاً دیده شده که یک نهاد غیردولتی در حال فعالیت بوده و اتفاقاً مسیر خوبی را هم طی می‌کرده اما به ناگاه بودجه‌های این چنینی در قالب کمک موجب بروز اختلاف بین آن‌ها شده است و کل سیستم را به هم می‌ریزد.

وی افزود: ما می‌خواهیم یک رویداد بزرگ تحت عنوان تهران ۱۴۰۰ برگزار کنیم پس باید کمک‌هایمان نیز هدفمند باشد و این خواسته‌ای معقول است.

پیشنهاد خداکرمی در خصوص تکلیف به شهرداری مبنی بر صرف ردیف‌های اعتباری کمک به نهادها در چارچوب رویداد تهران ۱۴۰۰ رأی نیاورد.

به این ترتیب لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، با بررسی تبصره ها، تبصره های الحاقی و بخش مصارف بر اساس ماموریت ها به تایید شورا رسید.

محسن هاشمی در پایان بررسی بودجه گفت: خوشبختانه اعضای شورای شهر توانستند طی سه هفته اخیر ضمن بررسی لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تهران درآمدها، تبصره‌ها و مصارف را تصویب کنند.

وی با بیان اینکه در مورد مصارف و بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها باید تصمیم گیری کنیم، اما در حال حاضر عدد و رقم نداریم و باید اعضای محترم اکسل را باز کنند و اعداد را بررسی کنند، تصریح کرد: این مسئله چند روزی وقت می‌گیرد. به همین دلیل به اعضای شورای شهر پیشنهاد می‌کنم که این اختیار را به هیات رئیسه بدهند که اعداد و ارقام را محاسبه کرده و موضوع را به اطلاع اعضا برساند و اگر دیدید که ما اشتباهی انجام دادیم و یا پیشنهادی داشتیم نسبت به اصلاح آن اقدام خواهیم کرد.

اعضای شورای شهر نیز با این پیشنهاد هاشمی موافقت کرده و با تفویض این اختیار لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تهران بسته شد.

محسن هاشمی ضمن تشکر از اعضای شورای شهر گفت: لایحه بودجه ۹۹ شهرداری نیز در این وانفسای کرونایی به تصویب رسید.

همچنین مظاهریان معاون برنامه ریزی با اشاره به اینکه از طرف شهردار تهران از اعضای شورای شهر بابت بررسی و تصویب لایحه بودجه ۹۹ تشکر می‌کنم، گفت: امیدواریم با این همدلی که در تصویب بودجه داشته‌ایم در سال آینده بتوانیم اتفاقات بهتری را در شهر رقم بزنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)