میرنیوز

مشکلات را به نحوی مطرح نکنیم که مورد سواستفاده دشمن قرار بگیرد

مشکلات را به نحوی مطرح نکنیم که مورد سواستفاده دشمن قرار بگیرد 2022-06-24T10:26:33+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضا ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای دستگاه قضا به ویژه آیت‌الله شهید بهشتی اظهار کرد: قوه قضائیه نسبت به جمعیت خود، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و جمعیت قابل توجهی از کارکنان دستگاه قضائی اعم از قضات و کارکنان اداری از خانواده معظم شهدا و جانبازان هستند.

۲۲ درصد جمعیت کارکنان دستگاه قضائی جزو خانواده شهدا و ایثارگران هستند

رئیس عدلیه در ادامه، با بیان اینکه ۲۲ درصد از جمعیت کارکنان دستگاه قضائی جزو خانواده شهدا و ایثارگران هستند بیان داشت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران که در دستگاه قضائی شاغل هستند باید در راستای پیشبرد اهداف نظام و کشور و خدمت‌رسانی به آحاد مردم نسبت به بقیه کارکنان پیشتاز باشند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ما در قوه قضائیه باید بیش از دستگاه‌های دیگر در جهت پاسداشت خون شهدا و حفظ حرمت خانواده معظم شهدا کوشا باشیم و نسبت به این مهم اهتمام کنیم.

قاضی‌القضات در ادامه با اشاره به برکات فراوان برگزاری محافلی با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، این محافل را باعث تقویت بنیه انقلابی‌گری و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: هر مقدار که می‌توانید چنین اجتماعاتی را برگزار کنید و بدانید که حضور در این اجتماعات انقلابی، هزینه و تلف کردن وقت نیست بلکه سرمایه و استفاده بهینه از وقت است.

باید مراقب سخنان خود باشیم و حرفی را نزنیم که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به عملیات روانی و جنگ نرم دشمن در عرصه‌های مختلف بیان داشت: باید مراقب سخنان خود باشیم و حرفی را نزنیم که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد؛ بیان مشکلات و کاستی‌ها در راستای اصلاح امور، بلااشکال و مفید است اما باید نسبت به شرایط زمانی و مکانی نیز اهتمام داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با بیان اینکه اجرای قانون نه دستور می‌خواهد و نه اجازه، به تأکیدات خود خطاب به محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در راستای اجرای قوانین ناظر بر خدمت‌رسانی به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه قضائی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مسئولیت دستگاه قضائی و سازمان بازرسی کل کشور در راستای نظارت بر حُسن اجرای قوانین بیان داشت: طی ماه‌های اخیر خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستورات مؤکدی صادر کرده‌ام که وضعیت اجرای قوانین و تدوین آئین‌نامه‌های ناظر بر آنها از ناحیه دستگاه‌های مربوطه را به طور ویژه بررسی کند و در گام نخست، این مقوله مهم را از قوه قضائیه عملیاتی گرداند و چنانچه خود دستگاه قضائی نسبت به تدوین آئین‌نامه یک قانون لازم‌الاجرا کوتاهی کرده بود، موضوع را پیگیری و اعلام کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در دستور خود خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید داشتم که چنانچه دستگاهی نسبت به تدوین آئین‌نامه‌های ناظر بر قوانین لازم‌الاجرا اقدامات مقتضی را ترتیب نداده بود، موضوع را به طور کامل دنبال کند و به صرف ارسال یک نامه اکتفا نکند.

رئیس عدلیه در همین راستا بیان داشت: بعضاً قوانین اجرا می‌شوند اما در اجرای آنها کاستی و ضعف وجود دارد و توجیهاتی از قبیل وجود ابهام در قانون و یا نیازمند تفسیر بودن قانون مطرح می‌شود؛ حال آنکه تاکید ما آن است چنانچه قانونی ابهام دارد و یا نیاز به تفسیر آن می‌باشد باید در جهت رفع ابهام و تفسیر قانون اقدام گردد نه اینکه آن قانون به صورت ضعیف اجرا شود.

رئیس عدلیه با اشاره به اهمیت تعامل میان دستگاه قضائی و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: چنانچه قاضی مستقر در بنیاد شهید در مرجع قضائی دیگری شاغل نباشد، این وعده را می‌دهم که حضور وی در بنیاد را تمدید کنم و چنانچه قاضی مربوطه در مرجع دیگری مشغول به کار است و پرونده‌هایی را در دست بررسی دارد، در این صورت با توجه به جمیع شرایط، تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

قاضی‌القضات با اشاره به مقوله معاضدت‌های قضائی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تصریح کرد: جامعه ایثارگران داخل دستگاه قضائی می‌توانند برای توسعه معاضدت‌های قضائی به خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران، ترتیبات لازم را اتخاذ کنند؛ آنها در این راستا می‌توانند نسبت به ساماندهی آن دسته از وکلایی اقدام کنند که خود جانباز یا ایثارگر و عضو خانواده شهدا هستند.

هزینه‌های دادرسی برای برخی از مردم زیاد است

اژه‌ای در ادامه به رئیس مرکز وکلا و معاون منابع انسانی قوه قضائیه دستور داد که با برنامه‌ریزی مدون در راستای بسط و گسترش ارائه خدمات وکالتی، کارشناسی و مشاوره‌ای به خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های کاری دستگاه قضائی در دوره جدید کاستن از هزینه‌های دادرسی می‌باشد، گفت: هزینه‌های دادرسی برای برخی از مردم زیاد است و این هزینه‌ها بعضاً منجر می‌شود که برخی از مردم پیگیری پرونده خود را رها کنند؛ لذا برای کاستن از هزینه‌های دادرسی برنامه داریم، البته تحقق این مهم نیازمند کمک جدی دولت و مجلس است.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به جلسه پیشین حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضا همزمان با اعیاد شعبانیه سال‌گذشته اظهار کرد: رئیس عدلیه در آن جلسه در زمینه برگزاری هرچه بیشتر جلسات با جانبازان و ایثارگران قوه قضائیه جهت برآورده شدن انتظارات این عزیزان، تاکید ویژه‌ای داشتند.

الفت با اشاره به ۸۸۰ مورد بازدید و سرکشی خود و همکارانش از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه قضا در سراسر کشور طی مدت اخیر، از برآورده شدن بخش قابل توجهی از انتظارات ایثارگران قوه قضائیه در این مدت خبر داد و گفت: در معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی در حوزه توانمندسازی ایثارگران جهت استفاده بهینه از آنها در بدنه مدیریت دستگاه قضائی برنامه‌ریزی شده و درحال اجراست.

قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: روحیه شهادت‌طلبی همچنان در مردم ایران اسلامی وجود دارد و در شرایط فعلی، تنها «میدان نبرد» تغییر کرده است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی پیرامون خدمات‌دهی در حوزه‌های مختلف به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران پرداخت و گفت: هنوز با نقطه مطلوبی که باید به آن دست پیدا کنیم فاصله داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به موافقت رئیس قوه قضائیه با ایجاد شعب قضائی ویژه برای خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، خواستار شکل‌گیری هرچه سریع‌تر این شعب در سراسر کشور به ویژه شهرهای بزرگ شد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از جانبازان، ایثارگران و همچنین خانواده معظم شهدای دستگاه قضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)