میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، جعفر تشکری هاشمی در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: توجه به حمل و نقل عمومی و حفظ ایمنی شهروندان از جمله اولین موضوعات مورد توجه شورای شهر بود.
وی ادامه داد: آسیبهایی که در اثر تصادفات به شهروندان وارد میشود صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، در کشورهای در حال توسعه ۷ درصد جی دی پی برای تصادفات خرج میشود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تصادفات سومین عامل مرگ و میر در ایران است گفت: در حال حاضر در هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست میدهند و این اتفاق نامناسبی است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات جادهای و ۳۰ درصد شهری است.
تشکری هاشمی ادامه داد: از سال ۲۰۰۰ تاکنون تنها توانسته ایم ۲۵ درصد تلفات را کاهش دهیم و با برنامه ریزی میتوان این عدد را کمتر نیز کرد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نوروز امسال هزار و ۱۰۰ شهروند جان خود را در تصادفات از دست دادند گفت: وظیفه ما به عنوان مسئولان شهری این است که این عدد را کاهش دهیم.
وی گفت: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در تهران نزولی است اما هنوز نیز با آمار مرگ ۲ نفر در روز مواجه هستیم و بیشترین سهم فوتیها را با ۴۱ درصد پیادگان تشکیل میدهند و این حاکی از نا ایمن بودن معابر شهری است.
تشکری هاشمی گفت: در بحث ایمنی ترافیک فاصله محسوسی با کشورهای دیگر داریم و ۴۷ درصد تصادفات به دلیل بی توجهی رانندگان است و ۵۶ درصد تصادفات در بزرگراهها رخ میدهد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بیشترین آمار فوتی در مناطق گفت: بیشترین آمار کشته شدگان تصادفات در مناطق ۴،۵،۱۵ و ۱۹ رخ میدهد البته هیچ منطقهای عاری از تصادفات نبوده است و معاونت عمران و حمل و نقل ترافیک باید به ایمنی مناطق توجه داشته باشند.
تشکری هاشمی اظهار کرد: وزارت صمت بالاترین نقش را در تولید خودروهای با کیفیت دارد اما در حال حاضر خودروها با کیفیتی بسیار پایین مواجه هستند.
تشکری هاشمی گفت: متأسفانه علی رغم هزینههای بسیاری که برای ساخت پیاده راهها خرج میکنیم اما آنها ایمنی لازم را ندارند.
وی با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی منجر به ترددهای کمتر و کاهش تلفات میشود بر همین اساس با افزایش سفرهای حمل و نقل عمومی میتوان شاهد کاهش تلفات رانندگی بود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به فاصله محل کار و منزل افراد گفت: هرچه این مصاف بیشتر شود شاهد تصادفات بیشتری خواهیم بود و لذا همبستگی فاصله محل زندگی و اشتغال منجر به کاهش میزان تصادفات میشود.
تشکری هاشمی گفت: توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی، مهارت آموزی به رانندگان، حرکت به سمت حمل و نقل انسان محور به جای خودرو محور، اصلاح نواقص معابر، حذف خودروهای فرسوده و پر خطر، تصویب قوانین بازدارند، تکمیل تجهیزات ترافیکی از جمله راهکارهای کاهش تلفات است.
منبع : خبرگزاری مهر
کشف ۹۰ برگه چک سفید امضا و ۳۵ کارت بانکی در مترو
در خواست ایران در اجلاس سازمان ملل در بانکوک چه بود؟
مهمترین کنش سیاسی زنان فلسطینی انتقال فرهنگ مقاومت است
بهرهمندی از ظرفیت نسل جدید در مدیریت شهری تهران
فرهنگ جهاد و شهادت گمشده امروز جامعه ماست
خداحافظی با چادرخوابی خانوادههای شهرستانی در اطراف بیمارستانها
توکلیزاده: رویکرد مدیریت شهری ترویج و توسعه کتابخوانی است
کشف سکههای تقلبی از خودروی بنز با پلاک دستنویس
جریمه دامدار متخلف به علت عرضه خارج از شبکه خوراک دام
سرقت ۱۴۳ هزار دلاری از یک شرکت خصوصی
هشدار جدی پلیس فتا به خریداران در جمعه سیاه
کشف سکههای تقلبی از خودرو بنز با پلاک دستنویس
مهم ترین کنش سیاسی زنان فلسطینی انتقال فرهنگ مقاومت است
توانبخشی به معلولین پا با ربات یک شرکت دانش بنیان ایرانی
افزایش کلاهبرداریهای اینترنتی در بلک فرایدی؛هشدار جدی پلیس فتا به خریداران در جمعه سیاه
برخورد مینیبوس با درخت در خرمآباد ۱۱ مصدوم داشت
۴ ایستگاه مترو تا پایان سال افتتاح میشود
سند ملی میراث فرهنگی تدوین میشود
مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری منصوب شد
رونمایی از اولین دایره المعارف ویژه نابینایان در ایران
سفر عمره گران میشود
نشست پارکینگ مسکونی در محله دارآباد تهران
دروغ بزرگی که کارگاه تولیدی را تعطیل کرد!
فروکش کردن کف پارکینگ مسکونی در محله دارآباد تهران
اعمال قانون بیش از ۲۱ هزار وسیله نقلیه به دلیل پوشش پلاک
مقابله با جاعلین و سوءاستفادهکنندگان از امضای مقامات
کشف لایهای از «عصر مفرغ جدید» در شهر تاریخی ری
فرهنگ بسیجی یکی از راهبردهای کشور در مقابل دشمنان است
کارخانه بازیافت آسفالت تهران بهزودی راهاندازی میشود
میدری: سیستم اداری ناکارآمد ما با روحیه بسیجی متحول خواهد شد