میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، جعفر تشکری هاشمی در نطق پیش از دستور شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل اظهار کرد: توجه به حمل و نقل عمومی و حفظ ایمنی شهروندان از جمله اولین موضوعات مورد توجه شورای شهر بود.
وی ادامه داد: آسیبهایی که در اثر تصادفات به شهروندان وارد میشود صدمات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، در کشورهای در حال توسعه ۷ درصد جی دی پی برای تصادفات خرج میشود.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تصادفات سومین عامل مرگ و میر در ایران است گفت: در حال حاضر در هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست میدهند و این اتفاق نامناسبی است.
وی ادامه داد: بر اساس آمار ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات جادهای و ۳۰ درصد شهری است.
تشکری هاشمی ادامه داد: از سال ۲۰۰۰ تاکنون تنها توانسته ایم ۲۵ درصد تلفات را کاهش دهیم و با برنامه ریزی میتوان این عدد را کمتر نیز کرد.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نوروز امسال هزار و ۱۰۰ شهروند جان خود را در تصادفات از دست دادند گفت: وظیفه ما به عنوان مسئولان شهری این است که این عدد را کاهش دهیم.
وی گفت: آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در تهران نزولی است اما هنوز نیز با آمار مرگ ۲ نفر در روز مواجه هستیم و بیشترین سهم فوتیها را با ۴۱ درصد پیادگان تشکیل میدهند و این حاکی از نا ایمن بودن معابر شهری است.
تشکری هاشمی گفت: در بحث ایمنی ترافیک فاصله محسوسی با کشورهای دیگر داریم و ۴۷ درصد تصادفات به دلیل بی توجهی رانندگان است و ۵۶ درصد تصادفات در بزرگراهها رخ میدهد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بیشترین آمار فوتی در مناطق گفت: بیشترین آمار کشته شدگان تصادفات در مناطق ۴،۵،۱۵ و ۱۹ رخ میدهد البته هیچ منطقهای عاری از تصادفات نبوده است و معاونت عمران و حمل و نقل ترافیک باید به ایمنی مناطق توجه داشته باشند.
تشکری هاشمی اظهار کرد: وزارت صمت بالاترین نقش را در تولید خودروهای با کیفیت دارد اما در حال حاضر خودروها با کیفیتی بسیار پایین مواجه هستند.
تشکری هاشمی گفت: متأسفانه علی رغم هزینههای بسیاری که برای ساخت پیاده راهها خرج میکنیم اما آنها ایمنی لازم را ندارند.
وی با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی منجر به ترددهای کمتر و کاهش تلفات میشود بر همین اساس با افزایش سفرهای حمل و نقل عمومی میتوان شاهد کاهش تلفات رانندگی بود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به فاصله محل کار و منزل افراد گفت: هرچه این مصاف بیشتر شود شاهد تصادفات بیشتری خواهیم بود و لذا همبستگی فاصله محل زندگی و اشتغال منجر به کاهش میزان تصادفات میشود.
تشکری هاشمی گفت: توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی، مهارت آموزی به رانندگان، حرکت به سمت حمل و نقل انسان محور به جای خودرو محور، اصلاح نواقص معابر، حذف خودروهای فرسوده و پر خطر، تصویب قوانین بازدارند، تکمیل تجهیزات ترافیکی از جمله راهکارهای کاهش تلفات است.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳