میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عباس نجار سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره تدوین آیین نامه رتبه بندی معلمان اظهار کرد: در تدوین آیین نامه مشارکت معلمان و نمایندگان آنها را داشتیم و نظرات جمعآوری و در تدوین آییننامه لحاظ شد.
وی افزود: آیین نامه رتبهبندی معلمان که تقدیم هیئت دولت شد برگرفته از نظر جمع است و نسخه آخر یعنی بیست و ششمین نسخه کاملترین آیین نامه است؛ گروههای مختلف معلمان که خود را با این آیین نامه بررسی کردند متوجه شدند، رتبه خوبی کسب خواهند کرد، این آیین نامه برای اکثر معلمان شمولیت عام دارد.
سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون رتبه بندی معلمان ذکر شده است معلمان با شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تجربه سنجیده شوند و هر کدام از آنها تعریف شده است البته وزن این شایستگیها باید به ترتیب رعایت شود یعنی شایستگی عمومی بیشترین وزن را دارد.
نجار بیان کرد: قانون رتبه بندی معلمان به عملکرد رقابتی اشاره کرده است و معلمان نمونه کشوری به عنوان بهترینها سنجیده و انتخاب شدهاند.
وی با اشاره به اینکه براساس آیین نامه رتبه بندی معلمان، مدرک تحصیلی 75 امتیاز دارد، گفت: در نسخههای قبلی مدرک تحصیلی 25 امتیاز داشت و نظر گروههای مختلف معلمان این بود که امتیاز مدرک تحصیلی افزایش یابد و این کار انجام شد همچنین دوره های ضمن خدمت یک بار در کسب رتبههای مقدماتی معلمان اعمال شده است بنابراین هماکنون 100 امتیاز دارد.
نجار با اشاره به اینکه نخستین شاخص در آیین نامه رتبه بندی معلمان، معیار عمومی با 300 امتیاز است، عنوان کرد: معیار تخصصی 260 امتیاز، حرفهای 240 امتیاز و تجربه 200 امتیاز دارد که در مجموع 1000 امتیاز میشود.
سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تصور معلمان بر اساس نسخههای قبلی است و جمع بندی نظرات آنها را در نسخه 26 که 23 فروردین تهیه و به هیئت دولت ارائه شد، لحاظ کردیم.
وی درباره سنجش ناپذیر بودن برخی مصادیق شایستگی عمومی از جمله تعهد سازمانی گفت: شاخصهایی همچون ترجیح مصالح عمومی به نفع شخصی، کنار گذاشتن مسائل شخصی، میزان تعهد و پایبندی به برنامهها و مقررات سازمان و... جزو شاخصهای سنجش شایستگی عمومی است همچنین قانون رتبه بندی، ارزیابان را تعریف کرده است براین اساس هیئتهای ممیزه این موارد را ارزیابی میکنند.
نجار در پایان گفت: در آیین نامه کلیات ذکر میشود و جزئیات در شیوه نامه لحاظ خواهد شد بنابراین در شیوه نامه رتبه بندی تمام سنجهها ذکر و شاخصهای کیفی به کمی تبدیل شده است تا بتوانند امتیاز بدهند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
موحدی: باید ساختارها و قالبهای سنتی را بشکنیم
اختصاص ۲.۲ همت برای تکمیل پروژههای آموزشی سیستان و بلوچستان
وعده صادق ۳ در راه است/ دوره نوجوانی بهار معنویت است
جزییات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
صدور حکم بازداشت نتانیاهو پیروزی حامیان فلسطین است
صدور حکم دیوان کیفری بینالمللی علیه نتانیاهو و گالانت پیروزی است
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد