میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "مازیار بیگلو" دبیر انجمن قطعهسازان خودرو پیرامون نقش شرکتهای دانشبنیان در توسعه صنعت قطعهسازی گفت: ما در هر خودرو به صورت میانگین 1600 یورو ارزبری داریم که یکسوم آن مربوط به قطعاتی که خودروساز و قطعهساز وظیفه داشتند که ما را در آن حوزه خودکفا کنند مثل سیستمهای هیدرولیک فرمان، سیستمهای تعلیق و ترمز یا برخی از سیستمهای الکترونیکی که خداروشکر در طی 3 سال گذشته اقدامات بسیار مثبتی در این حوزه صورت گرفته و نزدیک به 400 میلیون یورو در سال صرفهجویی شده است.
وی گفت: یکسوم دیگر مربوط به مواد اولیه است یعنی صنعت خودرو مصرفکننده آن است مثل انواع خاصی از آلیاژهای فولادی یا آلیاژهای آلومینیمی که اصلاً در حیطه کاری صنعت خودروسازی و قطعهسازی کشور نیست که به آن حوزهها ورود کند و در همه جای دنیا نیز همینطور است. امروز ورق استیل در کشور تولید نمیشود و ما ناچار هستیم که وارد کنیم و متاسفانه زیرساختهای آن نیز در کشور موجود نیست.
بیگلو در رابطه با نقش شرکتهای دانشبنیان در این حوزه گفت: شرکتهای دانشبنیان میتوانند کمک ویژهای در این حوزه انجام دهند و تا الان نیز اقدامات خوبی را انجام دادهاند. بحث قطعات با سطح تکنولوژی بسیار بالا، قسمتی است که شرکتهای دانشبنیان میتوانند در آن ورود کنند که عموماً قطعات الکترونیک هستند و امروز معضل تمام دنیا است. امروز نزدیک به 30 درصد ارزبری ما به قطعات الکترونیک بازمیگردد.
وی با اشاره به مشکلات شرکتهای دانشبنیان گفت: این شرکتها نیاز به سرمایه دارند و اینکه به شعار اکتفا کنیم اما سرمایه آنها را تامین نکنیم خروجی مناسبی نخواهد داشت. افراد حاضر در شرکتهای دانشبنیان، نخبگان کشور هستند اما امروز به جایی رسیدند که نیاز به سرمایه و سرمایهگذار دارند. امروز در دنیا موضوع چیپستهای الکترونیکی معضلی برای تمام خودروسازان دنیا است. در سالهای گذشته تولید خودروی شرکتهای کرهای، آلمانی و آمریکایی نیز نزدیک به 30 درصد کاهش پیدا کرده که معضل آنها نیز همین قطعات الکترونیکی بوده است.
دبیر انجمن قطعهسازان خودرو گفت: ما در ایران از نظر علم، تکنولوژی و فناوری این قابلیت را داریم که به جایی برسیم که آنها را تولید کنیم. تماس ما با شرکتهای دانشبنیان به صورت دائمی است و این شرکتها با صنعت خودرو و قطعه بسیار خوب همکاری میکنند اما امروز خودروساز به دلیل مشکلات مالی توانایی سرمایهگذاری ندارد و صنعت قطعهسازی نیز همین مشکلات را دارد و اگر قرار است که از شعار به شعور برسیم باید به این سمت حرکت کنیم که تامین منابع مالی برای شرکتهای دانشبنیان انجام بدهیم که اگر این اتفاق بیافتد آن قسمت یکسوم ارزبری را کاهش خواهیم داد.
بیگلو گفت: در زمینه همکاری با شرکتهای دانشبنیان پروژههایی همچون پروژه ضدسرفت، بخش زیادی از قطعات الکترونیکی بر روی بحث داغ این روزها یعنی ایربگ، بخشهایی از کامپیوترهای خودرو، سیستمهای ترمز و تعلیق، دوربینها و سیستمهای دید خودرو بوده است. این پروژهها حاصل همکاری شرکتهای دانشبنیان با شرکتهای قطعهساز است چراکه هر شرکت دانشبنیان با یک شرکت قطعهساز اشتراک کسب و کار را شروع کرده است و در این اشتراک، قطعه را به نتیجه میرساند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
فرهنگ نماز باید توسعه پیدا کند
دستگیری گروگانگیران اتباع خارجی
۱۷ نفر در تصادف اتوبوس در شرق برزیل کشته شدند
۱۳ کشته و ۱۸ زخمی بر اثر رانش زمین و سیل در اندونزی
زاکانی: حمل و نقل عمومی از ۳۴ درصد به ۷۰ درصد ارتقا مییابد
آیلیگ ، یک نرم افزار هیجان انگیز
فضاهای حاشیه رود دره اوین به مجموعه گردشگری باغ سبز تبدیل میشود
رئیس جدید پلیس امنیت عمومی فراجا منصوب شد
قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفندی در میادین میوه و ترهبار
از دلیل انتصابات مداوم در شهرداری تهران تا سرانجام بهبود حمل و نقل عمومی
از دلیل انتصابات مداوم در شهرداری تهران تا افتتاح خانه روزنامهنگاران
در آستانه اقدامات جدید در حوزه خدمترسانی به شهروندان هستیم
در آستانه اقدام جدیدی در حوزه خدمترسانی به شهروندان هستیم
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
آستانه اقدام جدیدی در حوزه خدمترسانی به شهروندان هستیم
مجتمع هزار واحدی مروارید غرب تهران سنددار شد
بانک تجارت نحوه محاسبه جریمه دیر کرد تسهیلات را اصلاح کرد
ایجاد مسیر گردشگری ۴۷ کیلومتری در حد فاصل بوستانهای فدک
نمایش آثار زیرلعابی و بدل چینیهای استادان نایین در عصر قاجار
طرح بهزیست محله از سوی بهزیستی اجرا میشود
هشدار به مسافران مترو در خصوص فروش کارت بلیت با شارژ نامحدود
اداره پایتخت بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست
سخنگوی شهرداری تهران به کلیسای ارامنه رفت
باند سارقان سند نمره کار متلاشی شد
رونمایی از دیوارنگاره شهید ترور سید مجتبی هاشمی
دستگیری باند دلالان ارز تقلبی در میدان آزادی
محمدی: انتقال زباله از ساری به تهران برای حل بحران در این شهر بود
تعاونی روستایی حامی طرحهای نوین کشاورزی
گزارش سازمان بازرسی درباره آشوراده؛ اقدام موثر برای دریافت عوارض آلایندگی