میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی نقیزاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری امروز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ درباره نظارت بر عملکرد تأسیسات گردشگری، بیان کرد: در ایام انتهایی سال با همکاری ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانها، بازدیدهای نظارتی با هدف بررسی وضعیت آمادگی تأسیسات و رعایت موارد الزامی از جمله تجهیزات و امکانات متناسب، اعتبار پروانه بهرهبرداری، نصب لوحه قیمت خدمات، همچنین رعایت الزامات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا انجام شده و ایرادات موجود به بهرهبرداران ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در ۲۵ روز نخست اسفندماه بیش از ۱۶۰۰ تذکر، ۳۹۲ اخطار و ۴۳ مورد تعلیق همچنین ۲۲ مورد تعطیلی تأسیسات گردشگری انجام شده است.
نقیزاده به گزارشات مربوط به دو روز نخست، اشاره کرد و افزود: در ۲۶ و ۲۷ اسفندماه بیش از ۶۰ مورد گزارش و درخواست رسیدگی در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده است که این موارد اعلامی به دستگاهها و اعضای ذیربط ستاد خدمات سفر یا ادارات کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استانها منعکس شدهاند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، افزود: بررسی و رسیدگیهای انجام شده منجر به اعلام ۹ مورد تذکر به تأسیسات گردشگری شده است.
نقیزاده با اشاره به اینکه امسال با رویکردی متفاوت نسبت به نظارت بر فرآیند ارائه خدمات از سوی تأسیسات گردشگری اقدام شده است، تصریح کرد: این اقدام ادارهکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری در راستای تأمین حقوق گردشگران و مسافران در ایام نوروز همچنین فراهم کردن سفری ایمن و مطمئن در بهرهمندی از تأسیسات و امکانات گردشگری کشور انجام گرفته است.
, dادامه داد: اقدامات نظارتی با اهتمام بر بازدیدهای میدانی تیمهای تخصصی در قالب عزیمت به محورهای مختلف کشور اجرا میشود. در همین ارتباط ناظران ستادی بصورت نامحسوس و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و نارسایی مراتب را با هماهنگی مسئولان ذیربط استانی رسیدگی و اعمال مقررات لازم را انجام میدهند.
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، ادامه داد: در همین ارتباط شکایات اعلام شده به سامانه ۰۹۶۲۹ و سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات و سایر شیوههای واصله در کمیته نظارت ستاد خدمات سفر بررسی و در صورت لزوم با ارجاع شکایت به کارشناسان اعزامی یا ناظران استانی مراتب حداکثر در یک هفته بررسی و نتیجه آن به شاکی اعلام میشود.
نقیزاده در پایان تاکید کرد: بهمنظور انجام مطلوب وظایف نظارتی تقاضا میشود مسافران موضوعات خود از جمله نظرات، پیشنهادات و شکایات همچنین اعلام تشویق و قدردانی خود از عوامل دخیل در امر خدماترسانی سفر را از طریقه اعلام یا ثبت در سامانه ۰۹۶۲۹ به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگریِ معاونت گردشگری این وزارتخانه اعلام و از طریق دریافت کد پیگیری نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.
منبع : خبرگزاری مهر
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳