میرنیوز
به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در برنامهای تلویزیونی با بیان اینکه از سال ۹۸ که کرونا شیوع یافت و بیماری ناشناخته بود در هیچ کجای دنیا وضعیت قابل پیش بینی را متصور نبودند و مدارس تعطیل شدند گفت: در آن ایام از ظرفیت فضای مجازی و تلویزیون برای تداوم آموزشها استفاده شد و آموزش به صورت مجازی ادامه یافت.
وی افزود: اما واقعیت این است که آموزش به صورت غیرحضوری، به خوبی میسر نیست. بسیاری کشورها با گذشت چندماه آموزش حضوری را احیاء کردند، اما ما به علت محدودیتها نتوانستیم مدارس را بازگشایی کنیم و سال گذشته مدارس ما کاملا غیرحضوری برگزار شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال با توجه به تاکید رئیس جمهور، آموزش حضوری مورد توجه و در دستورکار قرار گرفت گفت: بنابراین سال تحصیلی جاری با تاکید بر آموزش حضوری آغاز شد. در کنار محتوای آموزشی، رشد اجتماعی، سلامت، تربیت زیستی و بدنی و مهارتهای زندگی فرزندان ملت نیز برای ما بسیار مهم است.
کاظمی افزود: ما در برخی شهرها به دلیل شرایط خاص نتوانستیم آموزش حضوری را شاهد باشیم. معلمان و اولیاء بسیار تلاش کردند ولی هنوز بهطور صد درصدی آموزش حضوری را با توجه به شیوع امیکرون نداشتهایم.
وی با بیان اینکه تاکید ما آموزش حضوری با رعایت پروتکلهاست زیرا تصور میکنیم آموزش حضوری ضرورت دارد اظهار کرد: در هنرستان ها آموزش مهارتی در ایام تعطیلی مدارس امکان پذیر نیست، درس تربیت بدنی هم همینطور؛ حتی در حوزههای نظری هم آموزش حضوری لازم است. در کنار دوره ابتدایی، متوسطه اول نیز دوران هویت بخشی دانش آموزان است و از حیث بسیار حائز اهمیت است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره اینکه " شما در بخش آموزش حضوری تقریبا به دو سبب شکست خوردید، نخست کرونا و دیگری عدم موافقت والدین، لذا آیا به بازگشایی کامل مدارس به صورت حضوری امید دارید؟" گفت: قطعا بازگشایی امکان پذیر است. نگرانی والدین بابت شیوع بیماری است، اما در متوسطه بیش از ۹۲ درصد دانش آموزان ما واکسینه شدهاند و نگرانیمان کمتر است. باید به آینده توجه کنیم، زیرا فرزندان ما در آینده دچار مشکل خواهند شد.
کاظمی افزود: خانوادهها باید اطمینان داشته باشند که فرزندشان آموزشی حضوری ببیند. روز گذشته یک نظرسنجی انجام دادیم و بر اساس آن بخش عمدهای از خانوادهها برای برقراری آموزش حضوری اقبال داشتند. در مناطق روستایی و شهری کوچک و همچنین در هنرستانها آموزش حضوری برقرار بوده است. باید با نگاه به آینده همه مشارکت داشته و کمک کنیم آموزش حضوری برقرار شود.
وی با بیان اینکه در حین برنامههای آموزشی فعالیتهایی در مدرسه طراحی میشود که به شناسایی و رشد استعدادهای دانش آموزان کمک میکند گفت: امید است در سال جدید زمینه آموزش حضوری فراهم شود. آموزش غیرحضوری به یادگیری لطمه وارد کرده و امید است بتوانیم برای جبران افت یادگیری اقدام کنیم که با همراهی معلمان و اولیای دانش آموزان محقق میشود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳