میرنیوز
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت ایستگاههای سنجش آلودگی صوتی در شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶ ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در سطح شهر و در محدودههای مختلف وجود دارد. ۳۴ ایستگاه از بین این تعداد فعال هستند و دو ایستگاهی که فعالیت ندارند، به علت جابجایی محل آنها بهطور موقت غیر فعال شدهاند.
وی با اشاره به موضوع دیوار صوتی اظهارکرد: دیوارهای صوتی در مناطق مختلف شهر و در مجاورت بزرگراهها بر اساس میزان مواجهه با آلودگی صوتی نصب میشوند. محلهای نصب این دیوارها نیز به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام شده است تا نسبت به نصب دیوارها اقدام کنند.
میرزایی قمی درباره نحوه دسترسی به اطلاعات ایستگاههای سنجش آلودگی صوتی گفت: اطلاعات آلودگی صوتی در سایت شرکت بارگذاری و محل قرارگیری آنها نیز مشخص شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از برنامههای ما تعیین حریم صوتی بزرگراهها بر اساس رنگهای مختلف است، اظهارکرد: این حریم با رنگهای سفید، نارنجی و قرمز مشخص میشود. رنگ سفید به محدودهای گفته می شود که تا ۵۵ دسی بل است. بین ۵۵ تا ۶۵ دسی بل با رنگ نارنجی و محدوده بالای ۶۵ دسی بل با رنگ قرمز مشخص میشود.
سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با همکاریهای صورت گرفته میان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران قرار شده تا ساختمانهایی که در لایه قرمز قرار دارند، با محدودیتهای بیشتری ساخته شوند و در ساخت و ساز آنها از پنجرههای دو یا چند جداره برای جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده شود. این محدودیتها باید در صدور پایان کار نیز اعمال شود.
میرزایی قمی با اشاره به تبعات منفی آلودگی صوتی بر سلامت انسان گفت: آلودگی صوتی تبعات متعددی روی سلامتی انسان دارد و این تاثیرات به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم میشوند. آلودگی صوتی موضوعی است که تاکنون کمتر از آلودگی هوا به آن پرداخته شده است و علاوه بر تبعات بلند مدت روی سلامتی انسان، سبب بروز اضطراب و پرخاشگری نیز میشود.
سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: سطح استاندارد تراز صوتی برای مناطق مسکونی در روز ۵۵ دسی بل و در شب ۴۵ دسی بل است این در حالیست که بر اساس نقشه استخراج شده در مجاور بیشتر معابر تهران سطح صدا بسیار فراتر از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است.
میرزایی قمی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای آلودگی صوتی در فرایند معاینه فنی گفت: در معاینه فنی در کنار موضوعات ایمنی و آلودگی هوا، آلودگی صوتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این سنجش تنها در مراکز معاینه فنی شهر تهران و برای خودروهای سواری در حال انجام است و در سایر مراکز معاینه فنی کشور صورت نمیگیرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳