میرنیوز
مهدی شایستهاصل در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا مبنی بر جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک و واکسینه نشده به مترو، اظهار کرد: ما وظیفه داریم سفر ایمن و راحتی را برای مردم ایجاد کنیم از اینرو در راستای حفظ ایمنی مسافران باید از ورود افراد قانونگریز به مترو جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه افراد واکسنگریز یا بیمار نمیتوانند تعمداً از فضای پرحجم مترو استفاده کنند و باعث شیوع بیشتر کرونا که سرعت انتقال بالاتری نسبت به سویههای قبلی دارد، شوند، ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و آنچه وزیر کشور و استاندار تهران ابلاغ کردهاند باید از ورود افراد بدون ماسک یا واکسینه نشده به مترو جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: بر این اساس با همکاری بخش انتظامی مترو مسافران هنگام عبور از گیت کنترل میشوند و در صورت نداشتن ماسک باید نسبت به تهیه آن اقدام کنند به این منظور غرفههایی در ایستگاههای مترو تعبیه شده که میتوانند ماسک با قیمتی مناسب خریداری کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این نرمافزاری با عنوان «ایران من» که مربوط به وزارت کشور و وزارت بهداشت است به سامانه بلیت شرکت بهرهبرداری مترو متصل خواهد شد تا افراد واکسنگریز و افرادی که مبتلا به کرونا هستند، شناسایی شوند بنابراین با اتصال این نرمافزار به سامانه فروش بلیت مترو امکان استفاده این افراد از مترو ممنوع خواهد شد.
شایستهاصل اظهار کرد: برای آن دسته از مسافرانی که از بلیت اعتباری مبلغدار استفاده نمیکنند، برنامهریزیهایی صورت گرفته تا بلیتهای دارای کیوآر کد نیز به این نرمافزار متصل شوند.
به گزارش تسنیم، اگرچه تلاش مسئولان برای حفظ سلامتی مسافران مترو امر پسندیده و مطلوبی است اما طرح مذکور دارای ایراداتی است که به نظر میرسد چنانچه برای رفع آن تدبیری وجود نداشته باشد، سودمندی طرح را زیر سوال میبرد؛ نخست اینکه، در حالی با افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا مواجه هستیم که میدانیم افراد بسیاری علائم بیماری را دارند اما طبق اظهارات متخصصین مربوطه آن را کرونا تلقی میکنند و در نتیجه از انجام تست صرفنظر میکنند.
علاوه بر این افرادی زیادی وجود دارند که علائم سویه جدید را دارند اما تست کرونای آنها منفی میشود و مجبور هستند در محل کار و فعالیت خود حاضر شوند در حالی که اخلاقاً و طبق توصیه متخصصین مربوطه باید چند روزی در قرنطینه بمانند تا زنجیره شیوع گسترش نباید.
همچنین اگرچه به نظر میرسد بسیاری از مسافران مترو از کارت بلیت استفاده میکنند اما مشخص نیست چگونه و طی چه مدت قرار است دارندگان بلیت روزانه توسط نرمافزار مذکور کنترل شوند.
با در نظر گرفتن افرادی که از انجام تست صرفنظر میکنند، افرادی که تست آنها منفی کاذب است و افرادی که از بلیتهای روزانه استفاده میکنند به نظر میرسد کنترل مسافران کرونایی از طریق نرمافزار مذکور آنطور که انتظار میرود مفید و مؤثر واقع نخواهد شد بنابراین نیاز است تدبیری برای رفع نواقص موجود صورت گیرد و طرح کارآمد و پختهتری اجرایی شود.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳