میرنیوز
علی امام در گفت وگو با ایسنا، در مورد سرانجام رایزنی های شهرداری با مجلس در خصوص افزایش سهم مترو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت گفت: هنگامی که دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد انتقادات زیادی را از طرف شهرداریها و کارشناسان شهری بر انگیخت، چراکه در حوزه ریلی همه ساله در تبصره پنج رقم اوراق مشارکتی برای کلانشهرها اعلام میشد که تضمین۵۰ درصد اصل و سود آن برعهده دولت بود اما امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۱ سهم ۵۰ درصدی دولت را برای بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت حذف کرده بودند و۱۰۰ درصد تعهد اوراق و بازپرداخت به دوش شهرداریها گذاشته شده بود.
وی با بیان اینکه حذف دولت از تضمین اصل و سود اوراق، شهرداریها را در عمل دچار مشکل می کرد، افزود: با حذف دولت عملا منطق اقتصادی انتشار اوراق در شهرداری سلب میشد که در این مورد شهرداری کلانشهرها اعتراض داشتند و توسط نمایندگان مجلس پیگیری شد و ظاهرا کمیسیون تلفیق در حال اصلاح این موضوع است و کماکان همانند سنوات گذشته سهم ۵۰ درصدی دولت را اعمال خواهد کرد.
امام در مورد رقم در نظر گرفته شده اوراق مشارکت در بودجه ۱۴۰۱ گفت: در سال ۱۴۰۰ اوراق ۸ هزار میلیاردی در نظر گرفته شد که در سال ۱۴۰۱ نیز همین رقم پیشنهاد داده شد و تا جایی که اطلاع دارم مجلس در نظر دارد که عدد اوراق را از ۸ هزار میلیارد به ۱۲ هزار میلیارد افزایش دهد.
مدیرعامل متروی تهران ادامه داد: بحث تبصره ۱۹ هم مطرح شد که به مشارکت عمومی و خصوصی می پرداخت که تبصره ۱۹ هم بگونه ای در بودجه ۱۴۰۰ حذف شده بود و لازم بود در لایحه بودجه ۱۴۰۱ احیا شود که باید به احیا این تبصره هم در مجلس توجه شود تا بتوانیم نسبت به جلب مشارکت عمومی و خصوصی در صنعت ریلی اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه ساز وگار اجرای تبصره ۱۸ برای اشتغال آفرینی در بخش ریلی در بودجه ۱۴۰۰ مشکلات ایجاد کرده بود، اظهار کرد: با این سازوکار جدید عملا شهرداری تهران نتوانست از آن استفاده کند که لازم است در بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شود تا این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد.
امام گفت: یکی از اقدامات جدید که در لایحه بودجه به دنبال آن هستیم این است که برای بحث تعمیرات واگن ها ردیف اعتباری در نظر گرفته شود که با انتشار اوراق و یا به طرق دیگر بتوانیم برای تعمیرات واگنها منابع مالی جذب کنیم که این مهم اگر رخ دهد، اتفاق مهمی خواهد بود چرا که در حال حاضر متروی تهران به آن مبتلا شده، اما به زودی مترو مابقی کلانشهرها نیز به تعمیرات تجهیزات مترویشان نیاز پیدا می کنند و لازم است در بودجه کشوری ردیف اعتباری برای تعمیر و نوسازی قطارها در نظر گرفته شود.
مدیر عامل متروی تهران با بیان اینکه پیشنهادات در کمیسیون تلفیق در حال پیگیری است، افزود: امیدواریم مجلس نگاه ویژه ای به متروی تهران داشته باشد تا بتوانیم مشکلات زیادی را از سر راه آن برداریم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳