میرنیوز

ضرورت افزایش سرانه فرهنگی واجتماعی منطقه ۱۳/ استفاده ازظرفیت بوستان بانوان در سرخه حصار

ضرورت افزایش سرانه فرهنگی واجتماعی منطقه ۱۳/ استفاده ازظرفیت بوستان بانوان در سرخه حصار 2022-01-10T12:53:22+03:30

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از منطقه ۱۳ شهرداری تهران که در سوله مدیریت بحران این منطقه برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های شاخص منطقه ۱۳ همین بس که این منطقه به پیشگامان انقلاب اسلامی معروف است و بر همین اساس خدمتگزار این مردم بودن افتخار بسیار بزرگی است. 

وی با بیان اینکه منطقه ۱۳ یکی از مناطق خاص شهر تهران به حساب می آید، بیان داشت: تمام چالش های حوزه مدیریت شهری که در دیگر مناطق به صورت پراکنده دیده می شود در منطقه ۱۳ به صورت تجمیع شده وجود دارد که از جمله این موارد می توان به قنات، مسیل، پارک جنگلی، پادگان، بافت فرسوده، آسیب های اجتماعی آن هم از نوع نوظهورش، سد معبر و ... اشاره کرد.

وی در ادامه منطقه ۱۳ شهرداری تهران را در حوزه فرهنگی و هنری بی نظیر خواند و خاطر نشان کرد: وجود مواردی همچون اماکن قدیمی و تاریخی، حوزه های گردشگری، وجود مساجد مهم و محوری، استقرار مراکز مذهبی، فرهنگی و هنری از نقاط قوت این منطقه به حساب می آیند.

معدنی پور با بیان اینکه مشارکت جویی خصیصه بارز و شاخص مردم ساکن در منطقه ۱۳ است، بیان کرد: مردم در سطوح مختلف مطالباتی را از مدیریت شهری دارند که می توان آنها را به ترتیب به ۵ دسته خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل، معماری و شهرسازی و نهایتا فرهنگی و اجتماعی تقسیم کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی مهمترین مطالبه شهروندان است، ادامه داد:  اگر در ۴ لایه اول به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه نشود نمی توان توقع داشت که توفیقی در شهر به دست آید.

وی گفت: ما در لایه های مختلف برای تامین مطالبات شهروندان نیاز به مشارکت مردم داریم. همچنین نیاز به فرهنگ شهری و شهروندی داریم و در تمام موارد نیازمند فرهنگسازی و آموزش شهروندی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در کمیسیون ما بر این باوریم که انجام امور با تکیه بر نگاه و رویکرد فرهنگی و اجتماعی می تواند زمینه ساز اجرای طرح ها و پروژه های موفق شهری باشد.

نرگس معدنی پور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: توجه به محتوای زیرساخت ها یکی از نیازهای شهر است و ما می بایست نسبت به بازنگری محتوای موجود در این بخش دقت نظر داشته باشیم و از سوی دیگر در غنی سازی و استانداردسازی محتوا در زیرساخت ها اقدام و سپس در جهت توسعه آنها گام برداریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: در منطقه ۱۳ کمبودهایی را در سرانه فضاهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی مشاهده می کنیم که این سرانه ها می بایست افزایش یابند. ضروری است تا در کنار دیگر سرانه های مدیریت شهری به تامین سرانه های فرهنگی اجتماعی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

معدنی پور در ادامه این جلسه با اشاره به اهداف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم مدیریت شهری گفت: بهبود وضعیت شاخص های فرهنگی و اجتماعی تهران، توسعه عادلانه فرصت ها و خدمات فرهنگی و اجتماعی در شهر، افزایش کارآمدی و اثربخشی نظام برنامه و بودجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نقش آفرینی فعال در تحولات فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و ... از جمله ماموریت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر است.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمانی می توان بستر لازم برای پیشگیری از آسیب اجتماعی را فراهم آورد که به خانواده  و کارکردهای آن توجه شده باشد، گفت: ما نیازمند افزایش نظارت برای متناسب سازی و بهبود شاخص های فرهنگی اجتماعی هستیم. بر همین اساس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تلاش است که شاخص ها را بهبود بخشیده و ضمن سیاستگذاری واستانداردسازی کیفیت زندگی، برای کاهش عوامل مخاطره آمیز و کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی اقدام نماید که این مهم با ظرفیت سازی برای ارتقا سرمایه اجتماعی در تهران و توسعه ظرفیت ها برای آموزش و توانمندی شهروندان و گسترس زمینه های همیاری و مشارکت اجتماعی در بین شهروندان فراهم خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش میکنیم در بودجه ۱۴۰۱ با توجه به اولویت های فرهنگی که در منطقه ۱۳ وجود دارد نسبت به بودجه ریزی برای منطقه اقدام کنیم.

درب مراکز فرهنگی در ۴ سال گذشته به روی مردم قفل شد
 

همچنین زهرا شمس احسان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه پایانی بازدید از منطقه ۱۳ شهرداری تهران که در سوله مدیریت بحران این منطقه برگزار شد، گفت: منطقه ۱۳ دارای بافتی سنتی، قدیمی و دارای هویت است که اکثر خانواده های ساکن در نواحی آن متدین و اصیل می باشند اما با این وجود در ناحیه یک این منطقه به دلیل تعدد و تنوع قومیتی و همچنین تردد گروه های غیر بومی  مشکلاتی از نظر هویتی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: عوامل فوق زمینه ساز ایجاد مخاطرات اجتماعی و تغییر در سبک زندگی خانواده ها شده است. باید به این نکته توجه شود که علارغم وجود رفاه نسبی در سطح منطقه طبق مطالعات انجام شده میزان رضایت زندگی و نشاط اجتماعی در سطح پایینی قرار گرفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چالش های موجود در سطح منطقه می بایست با مدیریت جهادی مرتفع گردد، گفت:  موضوعات می بایست در مسیر تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های منطقه و مباحث اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند. این یک واقعیت است که در ۴ سال گذشته نوعی رخوت، سستی و کسالت در حوزه فرهنگی اجتماعی در سطح منطقه و در سطح شهر تهران ایجاد شده است. امروز ما تازه می خواهیم موارد را احیا کنیم  و برخی فضاها و زیرساخت های اجتماعی را در سطح شهر که عموما در این مدت درشان به روی مردم قفل شد را بگشایم. 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نرخ پایین سرانه های فرهنگی اجتماعی و ضرورت ارائه خدمات اجتماعی در سطح منطقه اظهار داشت: مجموعه های مهارت آموزی کوثر در طول این سال ها تعطیل شد. سه مرکز در این خصوص داشتیم که در آنها ۴۷۲ خانم سرپرست خانوار پوشش دهی می شدند. با تعطیل شدن این مراکز در حالی که مباحث اقتصادی، تورم و گرانی وجود دارد به نوعی سفره افراد را کوچکتر کرده ایم.
شمس احسان ادامه داد: املاکی در دست شهرداری وجود دارد که باید با کمک موسسات مردم نهاد و گروه های جهادی با یک توسعه و بهسازی در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گیرند. 
وی در ادامه سخنان خود به بازآفرینی بازارچه های خود اشتغالی اشاره کرد و گفت: این بازارچه ها در سطح منطقه تعطیل شده اند که ضرورت دارد نسبت به احیاء انها اقدام صورت گیرد.
این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت استفاده از ظرفیت بوستان بانوان در پارک سرخ حصار نیز تاکید کرد و بیان داشت: با راه اندازی بوستان بانوان در سرخه حصار می توان این پارک را به صورت فرامنطقه ای در اختیار شهروندان قرار داد.
شمس احسان در ادامه سخنانش به پدیده کودکان کار در منطقه ۱۳ اشاره کرد و گفت: ما در هر منطقه حداقل یک مرکز پرتو در اختیار داریم که از طریق آنها می توان نسبت به توانمندسازی کودکان کار در ابعاد مختلف از جمله جسمی، اجتماعی، روانی و حتی آموزشی اقدام کرد. همچنین می توانیم این موضوع را در اختیار مراکز مردم نهاد قرار داده و با تامین زیرساخت ها آنها را ترغیب به دریافت مجوز از بهزیستی جهت ارائه خدمات به کودکان کار کنیم. 
وی همچنین بر ضرورت در اختیار قرار دادن مراکز خالی موجود در سطح مناطق به موضوعات فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
این کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه جلسه گفت: توسعه خانه های مجردی، خانه های کارگری، خالی شدن سکنه در ناحیه یک و ... باعث شده تا هویت در این بافت دچار مشکل شود  لذا به نظر می رسد باید در قالب سرمایه اجتماعی و پژوهش نخبگان مشارکت صورت گرفته و راهکاری برای برون رفت از وضعیت موجود تعریف شود.

وی ادامه داد: در این خصوص ما در شورای شهر و در کمیسیون کمک میکنیم اما باید اراده از پایین به بالا باشد یعنی اینکه منطقه بگوید که با چه ابزاری می تواند این مسیر را هموار کند تا ما بررسی کنیم که چگونه می توان این راه را پیمود و به سرانجام رساند.
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، وی در ادامه با اشاره به اینکه ضعف در احساس امنیت زمینه ساز کاهش کیفیت زندگی در منطقه ۱۳ شده است، گفت: احساس امنیت بر روی بحث زیست پذیری و کیفیت زندگی تاثیر می گذارد که قطعا رفع فضاهای بی دفاع و کانون های نا امن و نقاط مساله دار می تواند جریان کیفیت زندگی در محلات منطقه را بهبود ببخشد.
این عضو شورای شهر تهران در پایان بر ضرورت استقرار پایگاه های مددکار شهر در پایانه های بین شهری در شهر تهران تاکید کرد و گفت: مبدا ورودی برخی از افراد آسیب دیده اجتماعی از جمله دختران فرار، افراد بی خانمان و گروه های آسیب دیده اجتماعی از ترمینال شرق است که به نظر می رسد باید از ظرفیت سازمان رفاه و معاونت اجتماعی شهرداری تهران به منظور استقرار پایگاه مددکار شهر را در این ترمینال استفاده شود. هم اکنون پایگاه مددکار شهر در ترمینال ها و پایانه های ما فعال نیستند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند

 زائران حج بدون چمدان وارد مکه شدند
2024-05-19T22:58:33+03:30
زائران حج تمتع از شب گذشته پس از ۵ روز اقامت در مدینه، با قطار سریع‌السیر و بدون چمدان عازم مکه مکرمه شدند.

دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه در مدینه منوره

 دعا برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه در مدینه منوره
2024-05-19T22:58:29+03:30
گروهی از زائران ایرانی که هم‌اکنون در مدینه منوره حضور دارند برای سلامتی رئیس‌جمهور و هیئت همراه دعا کردند.

آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور توسط هلال‌احمر

 آخرین جزئیات اعلامی سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور توسط هلال‌احمر
2024-05-19T22:58:28+03:30
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام این مطب که امیدواریم تا دقایقی دیگر خبر خوبی دریافت کنیم، گفت تاکنون ۴۸ تیم واکنش سریع در منطقه حاضر شده‌اند.

از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران

 از زمین تا کهکشان؛ سفری با تلسکوپ در تهران
2024-05-19T20:58:45+03:30
رویداد "شبی با ستارگان" به مناسبت هفته جهانی نجوم، با هدف ترویج علم و به همت جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در سطح شهر تهران و با حضور کارشنا...

استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج

 استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج
2024-05-19T20:58:44+03:30
سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان عملیات حج ۱۴۰۳، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

دلایل کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟

 دلایل کاهش نگران‌کننده موالید و ازدواج در کشور/ چاره چیست؟
2024-05-19T20:58:43+03:30
بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند رشد جمعیت و ازدواج طی سال‌های اخیر به شدت نزولی بوده است؛ با وجود این کارشناسان می‌گویند که مردم دوست دارند که بیش از دو فرزند ...

فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانش‌بنیان‌ها

 فن بازار شیراز؛ دروازه ورود ۲۰۰ شرکت به دنیای دانش‌بنیان‌ها
2024-05-19T20:58:42+03:30
رئیس هیئت مدیره کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده، بیش از ۲۰۰ شرکت از طریق فن بازار شیراز به فرآیند دانش‌بنیان شدن ورود پیدا ک...

بازداشت مالخران یک پاساژ موبایل‌فروشی در تهران

 بازداشت مالخران یک پاساژ موبایل‌فروشی در تهران
2024-05-19T20:58:42+03:30
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷ متصدی یک مغازه که مالخری تلفن‌های همراه می‌پرداختند خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی ۴۵ مال‌باخته شناسایی شدند.

ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟

 ماجرای قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و شکار سنجاب چیست؟
2024-05-19T20:58:41+03:30
معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ درباره قطع ۸۱۲ درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.

چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز

 چالش امتحانات نهایی و استرس مضاعف میلیون‌ها دانش‌آموز
2024-05-19T20:58:40+03:30
در حالی که امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار خواهد شد اما در گام‌های ابتدایی آن، چالش‌ها و مشکلات موجب سردرگمی و استرس ...

دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد

 دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد
2024-05-19T20:58:40+03:30
مرد جوانی که ۲۰ سال قبل همسر خود را به قتل رسانده و مخفیانه به سوئد فرار کرده بود، پس از ۲۰ سال به ایران بازگشت و در فرودگاه توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آ...

سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!

 سفر به جنوب؛ حکایت تویوتای هیبرید توقیفی و لنج و گیتار!
2024-05-19T20:58:39+03:30
ما هم میهمان جنوبی‌ها بودیم؛ در استان هرمزگان و بندرعباس، همراه با گروهی ۲۸ نفره از خبرنگاران و گرمای جنوب و گرمی جنوبی‌ها را همراه با قهوه عربی و چای کِرَک...

اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور

 اعزام ۸ آمبولانس به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور
2024-05-19T20:58:37+03:30
سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که به دلیل مه شدید، ادامه عملیات هوایی ممکن نبود، گفت: هشت دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز راهی محل سانحه شده‌اند.

اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور

 اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور
2024-05-19T20:58:37+03:30
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام پهپادهای هلال احمر به محل سانحه بالگرد رئیس جمهور خبر داد.

همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است

 همه امکانات درمانی در محل سانحه مستقر شده است
2024-05-19T20:58:36+03:30
وزیر بهداشت با بیان این که به دلیل آن که منطقه شدیداً مه‌آلود است امکان جست‌و‌جو سخت است، گفت: ما همه امکانات درمانی را در منطقه مستقر کرده‌ایم.

هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز

 هشدار دادستانی نسبت انتشار اخبار دروغ درباره سانحه امروز
2024-05-19T20:58:36+03:30
دادستانی تهران با ورود به موضوع تولید محتوای کذب درباره وقوع حادثه برای هلیکوپتر رئیس‌جمهور، طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بو...

حضور یگان‌های ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیس‌جمهور

 حضور یگان‌های ویژه پلیس در منطقه سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
2024-05-19T20:58:36+03:30
سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور در منطقه سانحه هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور خبر داد.

نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شدند

 نیروهای امدادی به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نزدیک شدند
2024-05-19T20:58:35+03:30
رئیس اتاق عملیلات جمعیت هلال احمر گفت: ۴ تیم عملیاتی به محل مختصات حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور نزدیک شدند.

۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند

 ۴۰ تیم واکنش سریع در منطقه سانحه حضور یافتند
2024-05-19T20:58:35+03:30
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۴۰ تیم امدادی و واکنش سریع به محل حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور اعزام شدند و با توجه به شرایط جوی و منطقه‌ای، جستجو فقط به صورت ز...

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)