میرنیوز
به گزارش ایسنا، محمدرضا رزاقی در جمع کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران، گفت: کاری که شما در این اداره کل انجام میدهید عاری از فعالیت شکلی است و در حقیقت به دنبال کیفی سازی برنامهها و فعالیتهای مدارس شاهد هستید.
رزاقی ضمن بیان این که تدوین «شناسنامه فعالیتهای مدارس شاهد» در راستای تفکر سیستمی، استاندارد سازی و کیفیت بخشیدن به برنامهها و فعالیتهای مدارس شاهد صورت گرفته است تصریح کرد: در جهت عملیاتی کردن شناسنامه فعالیتهای مدارس شاهد لازم است گامهای اساسی برداریم و اولین گام در حقیقت نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه است.
دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازدید عبارت است از فعالیتی که طی آن، عملکرد و فعالیت یک سازمان (توسط بخشهای درون و یا بیرون سازمان ) مورد بررسی، نظارت و ارزیابی قرارگیرد اظهار کرد: به میزانی که بازدید به صورت آزاد (از قبل هماهنگ نشده) باشد می تواند عملکرد واقعی مدرسه را به وضوح نشان دهد و در صورتی که بازدید از قبل هماهنگ شده باشد، شاید انحرافاتی صورت گیرد که نتایج را عاری از روایی و اعتبار کند.
وی در ادامه گفت: آنچه در بازدید بسیار مهم و اساسی است، تعیین هدف از بازدید است که در اداره کل امور شاهد و ایثارگران، هدف در مرحله اول «نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه » فعالیت های مدارس شاهد توسط مدرسه است.
رزاقی با اشاره به این که ما دو نوع بازدید داریم، بازدید ارزیابی و نظارتی تصریح کرد: بازدید های ما از مدارس شاهد از جنس بازدید نظارتی است.
مدیر کل امورشاهد و ایثارگران نظارت را نوعی آموزش و ایجاد تسلط نسبت به درک و اجرای کیفی یک سیاست، برنامه و طرح دانست و تاکید کرد: در این رویکرد ِاز بازدید، بیش تر به دنبال بررسی میزان درک شاخص های یک سیاست یا برنامه، توسط مدیران مدارس هستیم.
وی همچنین در تبیین بازدید هایی که به منظور ارزیابی صورت می گیرد گفت: وقتی تسلط سازمان (مدرسه) نسبت به اجرای یک سیاست، برنامه و طرح کامل شده باشد و اطمینان کامل از اجرای آن شکل گرفته باشد، با ارزیابی به دنبال تعیین «کیفیت» و «کمیت» اجرای سیاست یا برنامه میباشیم و بدیهی است این نوع از بازدیدها، بعد از بازدیدهای نظارتی قابل تحقق و استناد می باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، رزاقی در پایان سخنان خود بار دیگر به اهمیت شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد که با مشارکت جدی مدیران و کارشناسان مدارس شاهد تدوین شده است اشاره کرده و گفت: شناسنامه مدارس شاهد ابزاری است برای استاندارد سازی فعالیتهای مدارس شاهد که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است و هدف غایی از بررسی نحوه اجرای شناسنامه مدارس شاهد افزایش تسلط مدیران مدارس به محتوای غنی شناسنامه است و نهایت این که بازدید نظارتی خود نوعی کارگاه آموزشی برای یادگیری کیفی و عمیق است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
موحدی: باید ساختارها و قالبهای سنتی را بشکنیم
اختصاص ۲.۲ همت برای تکمیل پروژههای آموزشی سیستان و بلوچستان
وعده صادق ۳ در راه است/ دوره نوجوانی بهار معنویت است
جزییات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
صدور حکم بازداشت نتانیاهو پیروزی حامیان فلسطین است
صدور حکم دیوان کیفری بینالمللی علیه نتانیاهو و گالانت پیروزی است
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد