میرنیوز

عدم امنیت در بیش از ۲ هزار بوستان در پایتخت

 عدم امنیت در بیش از ۲ هزار بوستان در پایتخت 2021-10-22T09:09:07+03:30

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا زاکانی در جلسه با سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ و معاونان او ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: ما در تهران رویکردی را انتخاب کردیم که نسبت به دوره گذشته مدیریت شهری تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی ادامه داد: در ادوار گذشته زحمات بسیاری برای شهر تهران کشیده شده است که بیشتر آن‌ها با نگاه کالبدی بود و کمتر نگاه نرم افزاری به شهر می‌شد که در نگاه ما، تهران صرفا شهری به عنوان کلانشهر نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر بتوانیم اقدام‌های موثر و مفیدی انجام دهیم انقلاب را تثبیت کرده‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به تفاوت و فاصله طبقاتی موجود در شهر افزود: ما با میراثی مواجه هستیم که در آن بی عدالتی نمایان است و شمال و جنوب شهر تفاوت‌های بسیاری دارد و این تفاوت ابعاد مختلفی دارد و دقت ما بر این بود که توجه خود را معطوف به تحولی هم سو با گام دوم انقلاب کنیم زیرا 42 سال زحمت برای انقلاب کشیده شده است و ما با یک حرکت جهادی می‌توانیم تحول در روح و کالبد شهر را به شکل توامان داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: برخی از شهروندان اعتقاد دارند که کالبد شهر رشد خود را کرده اما اعتقاد ما این است که کالبد موجود هم بسیار کار برای نگهداشت و توسعه دارد و به عنوان مثال می‌توان به طرح جمع آوری آب‌های سطحی شهر اشاره کنم که اگر ما دقت در نگهداشت شهر نکنیم چه خطرات جدی ممکن است برای شهروندان ایجاد شود و مقدم بر تمام اقدام‌ها توجه به روح شهر از جمله ترافیک، چهره، آلودگی و دیگر موضوعات است.

وی اضافه کرد: آنچه که وجه همت همکاران ما در شهرداری است این است که به فضل الهی شهر را متحول کنیم و این اقدام نیاز به هم افزایی و همکاری دارد و برای این اقدام نیاز است همه دستگاه‌ها برای هم افزایی کمک کنند و این مسیری است که در 1.5 ماه گذشته آغاز شد و باید اعلام کنم شروع کاری ما در مدیریت شهری با تنش مالی مصادف شد.

شهردار تهران با اشاره به دغدغه مالی در 2.5 سال گذشته مدیریت شهری افزود: در سالهای گذشته تمام دغدغه‌ها بر این بود که چگونه تلاش کنیم حقوق کارکنان  پرداخت شود و در این مسیر تلاش شد اقدام‌های موثر انجام شود و به عنوان مثال روز گذشته توانستیم تمام حقوق‌های شهرداری را پرداخت کنیم و در این زمینه چند روز گذشته به شورا اعلام کردیم که ما از تنش مالی خارج شدیم.

زاکانی ادامه داد: برای تأمین مالی کارگروهی تشکیل دادیم و در مرحله دوم وارد موضوع انتصابات شدیم که در این زمینه بدون داشتن دغدغه ذهنی سیستمی تعریف شد که بعد  از چندین ساعت مصاحبه و ارزیابی اقدام‌های لازم در بخش انتصابات انجام شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مدت زمان فعالیت‌های امیرکبیر گفت: در مدیریت شهری برای خودمان 4 سال زمان خدمت را طولانی می‌دانیم و اعتقاد داریم کارهای بسیاری می‌تواند انجام شود که نیاز به همکاری بین دستگاهی برای پیشبرد اهداف خود داریم و اعتقاد ما این است شهرداری به شدت نیاز به کمک دیگر دستگاه‌ها برای رسیدن به اهداف خود دارد.

شهردار تهران افزود: اقدامات ما غیر از کارهایی نیست که دل مردم ، مقام معظم رهبری و امام زمان (عج) را شاد کند و در این مدار خدمت 4 خط تلاش را دنبال کردیم که یکی از آنها تعریف درست از وضعیت مطلوب بود و دیگر موضوع رسیدن به اجماع حکومیتی برای تحول ، نکته سوم اوردن مردم به صحنه برای تحول و نکته آخر استفاده از حوزه فناوری و هوشمند سازی است که  در این مسیر ناجا از چند جهت اهمیت دارد.

زاکانی ادامه داد: نکته اول تأمین امنیت برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری است و رکن امنیت در این بخش مجموعه ناجاست و آنچه دارای اهمیت و سیاست قطعی است انجام کارهای جمعی، گروهی و تعاملی است  و باید اشاره کنم سیاست قطعی دیگر ما در مجموعه خدمتگذاری خود این است که از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد و این همان تغییر نگاهی است که دنبال می‌شود. برای تغییر رویکرد موضوعات مختلفی را در دستور کار داریم و اولین کار خود را با تشکیل قرارگاه خدمات و کرونا آغاز کردیم و در حال حاضر موضوع خدمات شهری و اجتماعی و رسیدگی به چهره شهر آغاز شده است و با همکاری معاونان امور مناطق و خدمات شهری و سایر دوستان قرار شد مسیری را بپیماییم که مردم معنی تغییر تمیزی را در شهر متوجه شوند.

شهردار تهران افزود: دومین اقدام که در حال انجام شدن است موضوع پاکسازی و نشان دادن جلوه جدید از شهر است که می‌توان به جمع آوری معتادان متجاهر ، ساماندهی کودکان کار و ... اشاره کرد که ما برای آن پرونده 3 -6 ماهه باز کردیم که در این زمان چهره شهر از این چالش ها پاک شود و شهرداری امروز نسبت برخی از معضلات مانند خانواده زندانیان و معتادان متجاهر و کودک کار خود را مسئول می‌داند.

وی با اشاره به نگاه‌های موجود برای حل معضلات اجتماعی از سوی مدیریت شهری گفت: در این مسیر دو نگاه وجود داشت که یکی از آنها این بود که برخی وظایف در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر دوش شهرداری نیست اما در کنار این حرف ها اعتقاد ما این است ما وظیفه شرعی داریم و باید در این مسیرها مسئولیت بپذیرم و حرکت دوم ما رسیدگی به موضوعات اجتماعی است.موضوع دیگر که در دستور کار است موضوعات اخلاقی است و شهرداری به دنبال ایفای نقش خود در این مسیر است و به عنوان مثال بیش از 2 هزار بوستان در پایتخت داریم که بنا به دلایلی خانواده‌ها در برخی از آنها امنیت ندارند که با همکاری ناجا و دیگر دستگاه‌ها به امنیت در این حوزه دست پیدا خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد: در یکی از بازدید ها مردم اعلام کردند که ما در این منطقه امنیت نداریم و بررسی‌ها نشان داد بخشی از مسئولیت بر حوزه شهرداری است که باید  تأکید کنم در این زمینه‌ها ما خود را موظف به انجام وظایف و کمک به دیگر دستگاه‌ها می‌دانیم.

زاکانی افزود: در مدیریت شهری پیوستگی اساسی برای جلوگیری و پیشگیری از تخلفات داریم و در این بخش نیز نگاه خود را تغییر دادیم و به‌عنوان مثال می‌توانم به ساماندهی دستفروشان اشاره کنم که نگاه مدیریت شهری به آن تغییر کرده است. یکی از موضوعات که نیاز به برخورد جدی دارد ساخت و سازهای غیر مجاز است و شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند جلوی این دست از تخلفات بگیرد باید ناجا دست در دست شهرداری بدهد تا این دست از تخلفات نیز ریشه کن شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موارد وظایف در حوزه حمل و نقل و ترافیک است و امید است با همکاری امکانی ایجاد کنیم که این شرایط نسبت به گذشته  تغییر کند و در این مسیر نیز اهتمام همکاری بین دستگاهی وجود دارد و باید دست به دست همین دهیم و افق تازه‌ای در شهر باز کنیم و این سطح دیگری  از کار است که ما به شدت نیاز به تعامل بین دستگاهی داریم و در بخش دیگر از برنامه‌ها تطهیر داخل سیستم اداری است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های متعدد از جمله دقت‌های لازم ریشه‌های فساد را بخشکانیم و در این بخش نیز به شدت نیاز به تعامل و همکاری داریم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: تحول که پیش چشم ماست کاملا شدنی است و سلسله قرارگاه‌هایی را دنبال می‌کنیم که نیاز به کمک سایر دستگاه از جمله ناجا داریم و با افتخار اعلام می‌کنم که هر کمکی نیز از شهرداری تهران بر بیاید دریغ نخواهیم کرد.

شهردار تهران افزود: پیشنهاد من این است تا کارگروهی شکل بگیرد از دوبخش شهرداری و ناجا که منجر به تفاهم دو بخشی شود و  به صورت شفاف زحمات انجام شده اعلام شود و در این زمینه نیاز به تشکیل کمیته‌های مختلف زیر مجموعه کارگروه ها داریم که در نهایت برای هر دو طرف وظایف مشخص شود و این مسیر را به صورت جدی در زمان بندی مشخص به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)