میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین حقوردی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: اصل نخست حفظ سلامت دانشآموزان و معلمان است، جلسات متعددی درباره بهترین شیوه بازگشایی مدارس برگزار شد، با توجه به اینکه واکسیناسیون تکمیل نشده و برای دانشآموزان به تازگی آغاز شده است، قرار شد بازگشایی حضوری نداشته باشیم و پس از تکمیل واکسیناسیون به تدریج در طول سال به سمت آموزش حضوری برویم.
وی افزود: با وجود اینکه آموزش مجازی یک انتخاب نیست و فرآیند تعلیم و تربیت به درستی اتفاق نمیافتد اما حضوری شدن آموزش باید با تضمین سلامت باشد.
حقوردی درباره کیفیت آموزشی گفت: تا زندگی معلمان را براساس شرایط اقتصادی جامعه تامین نکنیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم کیفیت آموزش خود را نشان دهد.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبهبندی معلمان عنوان کرد: رتبهبندی معلمان باید اوایل دهه 90 اجرا میشد اما اواخر دولت قبل لایحه رتبه بندی به مجلس فرستاده شد، این لایحه در کمیسیون آموزش بررسی و نقایص رفع شد.
وی ادامه داد: مشکلی که پیش آمده این است که دولت، اجرای رتبهبندی معلمان را در سه سال برنامهریزی کرده بود، در بودجه امسال 15 هزار میلیارد تومان برای رتبهبندی گذاشته بودیم، فرهنگیان نگران نباشند امسال به هر صورت رتبهبندی اجرا میشود.
حقوردی بیان کرد: لایحه دولت بار مالی مشخص داشت و با مصوبه مجلس بار مالی افزایش یافت و چون زیاد شد قطعا شورای نگهبان آن را رد میکند. اگر لایحه رتبهبندی دولت اجرا شود، حقوق معلمان حدود 25 درصد از متوسط دریافتی کارمندان دولت بیشتر میشود.
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متذکر شد: بودجه آموزش و پرورش، 115 هزار میلیارد تومان است، اگر بخواهیم رتبهبندی را متناظر با 80 درصد حقوق هیئت علمی دانشگاهها اجرا کنیم، 200 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد، اکنون بحث مجلس این است که رتبه بندی اجرا و اصل 75 نشود.
وی ادامه داد: اکنون در این مرحله گیر کردهایم که منابع مالی را برای رتبهبندی تعریف کنیم البته قطعا 200 هزار میلیارد تومان نیست، وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در حال بررسی رتبهبندی هستند تا مشکل حل شود، اگر حل شد در ماههای آینده شاهد اجرا رتبهبندی خواهیم بود.
حقوردی در برنامه تلویزیونی به وقت ایران با بیان اینکه یکی از بحثهایی که در آموزش مجازی داریم، رفع محرومیت از دانشآموزانی است که به هر عنوان دسترسی به این امکانات ندارند، گفت: حدود 3 میلیون تا 3.5 میلیون نفر هستند البته همه اینها به دلایل مختلف دسترسی ندارند مثلا در مناطق مرزی تحت پوشش شبکه نیستند. یکی از برنامههایی که هم دولت و هم مجلس باید بیشتر توجه کند، رفع محرومیت این 3.5 میلیون دانشآموز است که امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
موحدی: باید ساختارها و قالبهای سنتی را بشکنیم
اختصاص ۲.۲ همت برای تکمیل پروژههای آموزشی سیستان و بلوچستان
وعده صادق ۳ در راه است/ دوره نوجوانی بهار معنویت است
جزییات واژگونی اتوبوس در محور زاهدان از زبان پلیس راه
صدور حکم بازداشت نتانیاهو پیروزی حامیان فلسطین است
صدور حکم دیوان کیفری بینالمللی علیه نتانیاهو و گالانت پیروزی است
همکاری اسکاپ و ایران برای توانمندسازی زنان و مقابله با ریزگردها
افتتاح یاورشهر ۱۲ ویژه مردان معتاد جوان در تهران
نجات ۴ سرنشین محبوس در پی واژگونی اتوبوس
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
استقبال شهروندان از مرحله ثبت ایده «من شهردارم»
بازگشایی آزادراه تهران _ شمال و محور چالوس
زمانبندی آزمون سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد
اجرای ۴۱۱ طرح بدون مجوز محیط زیست در کشور
اژهای درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
اژهای در پیامی درگذشت حجتالاسلاموالمسلمین شوشتری را تسلیت گفت
باندِ گروگانگیر در تهران متلاشی شد؛ رهاییِ گروگان
آموزش مهارتهای فنی در کنار مهارتهای امنیتی به نیروهای مسلح
صالحی امیری: ایران برای مرمت آثار تاریخی آذربایجان آمادگی دارد
میدری: با فرهنگ بسیجی میتوان بسیاری از مسائل را در کشور حل کرد
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم تهران
با فرهنگ بسیجی میتوانیم بسیاری از مسائل را در کشور حل کنیم
حجت الاسلام قمی: مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در حریم شمالغرب
مفهوم مقاومت عجین شده با حرکت و امید است
نشست شهردار تهران و کرمان پیرامون سالگرد حاج قاسم سلیمانی
دستها را که از روی گوش بردارید صدای مظلومیت را میشنوید
کاهش زباله گردی و حذف پسماند خشک از مخازن زباله با طرح نوماند
دلیل واژگونی اتوبوس کارگران معدن سونگون اعلام شد
خوشبختی همیشه آن چیزی نیست که در ذهن ما میگذرد