میرنیوز
علی اعطا در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره پولی شدن پارک حاشیهای در شهر تهران، اظهار کرد: در حال حاضر بخشى از حاشیه خیابانها، ممنوعیت و محدودیت توقف یا پارک وجود دارد و تکلیفش روشن است اما بخشهاى دیگر، آنهایى است که در آنها امکان پارک وجود دارد، اما ساماندهى نشده و در برخی نقاط پارکبانهایی هستند که مبالغى از شهروندان دریافت مىکنند و معلوم نیست پول آن کجا هزینه میشود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران با معضل جای پارک مواجه هستیم و نتوانستیم به واسطه پارکینگهای عمومی نیاز شهروندان را تأمین کنیم، ادامه داد: طرح پارک حاشیهای نیز موضوع جدیدی نیست اما علیرغم ابلاغ مصوبه، عملیاتی نشده بود. این طرح براى ساماندهى پارک حاشیهاى است که نرخ آن، نه به صورت فعلى بدون قاعده و بى حساب و کتاب، بلکه روشن و شفاف و بر اساس مصوبه شورا باید محاسبه شود.
اعطا ادامه داد: شما به عنوان مالک یک خودرو، وقتى از فضاى شهرى براى پارک کردن خودرو استفاده مىکنید، نسبت به کسی که از خودرو شخصى استفاده نمىکند، عارضهاى به شهر وارد مىکنید و باید هزینه آن را بپردازید تا این عوارض براى همه شهر و همه شهروندان هزینه شود.
وی افزود: اگر از افرادی که بخشی از فضای عمومی شهر را با پارک کردن خودروى خود اشغال کردهاند هزینهای دریافت نکنیم به این معناست که برای آنها نسبت به افرادی که خودرو ندارد امتیاز قائل شدهایم؛ بنابراین فردی که دارای خودرو است از بخشی از حق مردم استفاده میکند و باید هزینه آن را بپردازد. البته مردم نیز حق دارند بدانند عوارضى که به این واسطه دریافت مىشود، چگونه براى شهر و شهروندان هزینه مىشود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه هدف شهردارى از این طرح کسب درآمد است یا خیر، گفت: کسب درآمد را به دو شکل میتوان معنی کرد، گاهی ممکن است با بخش خصوصی مواجه باشیم که فعالیتی انجام میدهد و هدفش کسب درآمد است و گاهی با یک نهاد عمومی مواجهیم که کارش مدیریت شهر است.
وی ادامه داد: نهاد عمومی موظف است عوارض هر استفاده اختصاصی از فضای عمومی را دریافت و برای شهر به صورت عادلانه هزینه کند. اگر چنین ارقامی دریافت نشود بین افراد دارای خودرو و فاقد خودرو تبعیض قائل شدهاید.
اعطا گفت: اخذ و محاسبه عوارض پارک حاشیهای به صورت هوشمند انجام خواهد شد و اکنون نیز در برخى مناطق چنین شده است و زیرساختهای انجام این کار نیز در حال فراهم شدن است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
۳۵۰۰ متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۱۹ رفع خلاف شد
۱۱ مجروح در پی تصادف زنجیره ای ۵۳ وسیله نقلیه در کره جنوبی
کودکان مناطق کمتر برخوردار امکان تحصیل در دوره پیش دبستانی را ندارند
گلریزان ۴ میلیاردی یکی از پیام رسانها برای کمک به محور مقاومت
سردار رحیمی: قاچاق کالا سهم عمدهای در مشکلات اقتصادی دارد
۳۰ مورد سازش در مراکز مهر خانواده از ابتدای سال
ترافیک روان در معابر بزرگراههای پایتخت
در حوزه مقابله با قاچاق کالا، پلیس امنیت اقتصادی محوریت دارد
چرایی ممنوعیت رانندگی موتورسیکلتسواران در شرایط بارندگی
دیدار بهروزآذر با معاونان زنان و خانواده ۵ دوره قبلی ریاست جمهوری
ترافیک سنگین و پر حجم شبانه در معابر و بزرگراههای پایتخت
افتتاح ۳۰ هزار واحد مسکونی شهری در بافتهای فرسوده تهران
تاکنون بیش از ٢٥٠٠ تن اقلام زیستی برای مردم مظلوم لبنان ارسال شد
تحقق ۸۶ درصدی بودجه در ۶ ماهه نخست سال
۸ آذر بهعنوان روز کشتار نوزادان غزه توسط رژیم صهیونیستی ثبت جهانی شود
اعظم کریمی سرپرست اداره کل طرح های ملی وفراگیر جوانان شد
تفاوت مدت قرارداد و مدت تعهد چیست؟
واژگونی اتوبوس در محور نجف آباد به تیران ۱۲ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت
هم افزایی نهادها برای حل چالشهای مدیریت بحران تهران ضروری است
قاچاقچی خودرو جگوار به پرداخت ۱۱۴ میلیارد محکوم شد
اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسان رسمی سال ۱۴۰۲
با بهرهگیری از خرد جمعی درصدد اصلاح قانون تسهیل هستیم
پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات مناسب سازی خیابان بهبودی
قاچاقی یک خودرو جگوار به پرداخت ۱۱۴ میلیارد محکوم شد
سرانجام بیمه بافندگان فرش و شاغلین صنایعدستی
جشنواره «خشت بهشت» یک رویداد بسیار بزرگ در حوزه خدمات شهری
واژگونی اتوبوس در محور نجف آباد به تیران با ۱۲ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت
دستورالعمل تأمین مالی و سرمایهگذاری شهرداریها و دهیاریها به زودی ابلاغ میشود
فرهنگ بسیجی مترادف با خستگی ناپذیری است
اکرانهای فرهنگی و نصب سردیس شهدا مایه امید و افتخار برای خانوادههای شهدا