میرنیوز

احقاق حق با دنبال کردن رد خون خبرنگاران

احقاق حق با دنبال کردن رد خون خبرنگاران 2021-08-03T12:26:08+04:30

چهل روز قبل بود. ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی ـ دو خبرنگار ایرنا و ایسنا ـ که به همراه ۱۹ خبرنگار دیگر به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان حفاظت محیط زیست راهی استان آذربایجان غربی شده بودند، به دنبال واژگون شدن اتوبوس جان خود را از دست دادند و جامعه رسانه‌ای را در عزای عمیقی فرو بردند.

تلخی این حادثه ناگهانی، وقتی با ناکارآمدی ها همراه می شود، تلخ تر از زهر است و یادآور این نکته که نخستین بار هم نیست، عده ای از خبرنگاران مظلوم کشورمان به دلایلی اینچنین جانشان را از دست می دهند و خانواده و همکارانشان را به ماتم همیشگی شان می نشانند. ایسنا هنوز داغدار اسماعیل عمرانی و حسن قریب است؛ شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ که در سال ۸۴ برای پوشش خبری یک رزمایش، عازم چابهار شدند.

حالا ۱۶ سال بعد، در ایامی که با مناسبتی چون «روز خبرنگار» هم مقارن است، چهلمین روز درگذشت همکار عزیزمان ـ مهشاد کریمی ـ را به عزا نشسته ایم که با این رفتن ابدی، بار دیگر زنگ کمبودها در راستای حقوق صنفی خبرنگاران را به صدا درآورده است.

درگذشت مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی بار دیگر یادآور رعایت نکردن استانداردهای لازم جهت حفظ سلامتی و جان خبرنگاران است؛ آنچنان که در دیدار برخی نمایندگان دولت با خانواده شادروان مهشاد کریمی، آنچه بیش از همه از سوی خانواده خبرنگار فقید ایسنا بر آن تاکید شد، یافتن مسببان اصلی واژگونی اتوبوس خبرنگاران بود و ابلاغ اساسنامه ای برای سفرهای خبرنگاران با هدف حفظ جان آنها؛ دو امر مهمی که پس از گذشت چهل روز از این حادثه، هنوز محقق نشده است.

احقاق حق با دنبال کردن رد خون خبرنگاران
مراسم یادبود مهشاد کریمی ـ خبرنگار فقید ایسنا

ایسنا در همین زمینه و برای شناسایی کمبودهای موجود در راستای حقوق صنفی خبرنگاران در ایران، گفت وگوهایی داشته است با دکتر رئوف پیشدار، استاد دانشگاه و سردبیر سابق ایرنا و همچنین دکتر محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی .

دستگاه متولی روابط عمومی‌ها در دولت آیین نامه ای را مشخص کند

محمد مهدی فرقانی ـ از اساتید باسابقه ارتباطات ـ در این زمینه پیشنهاد می‌دهد که دستگاه متولی روابط عمومی‌ها در دولت، آیین نامه مشخصی را برای حفظ جان خبرنگاران در سفرهای کاری تدوین کند.

او درباره ضرورت تعیین پروتکلی برای اعزام خبرنگاران به سفرهای خبری می‌گوید که «دستگاه متولی روابط عمومی ها در دولت می‌تواند یک دستورالعمل یا آیین نامه ای را برای سفر خبرنگاران بنویسد و مواردی که لازم است را در آن قید کند.» و تاکید می‌کند، «برای دستگاه دولتی این قابل اجراست.»

فرقانی در همین زمینه به ایسنا می‌گوید: متولی روابط عمومی‌ها در دولت که مرتبط با روابط عمومی‌های سازمان ها جلسه می‌گذارد و تبادل نظر می‌کند، به کمک خود روابط عمومی‌ها، انجمن روابط عمومی ایران و استادان مرتبط در دانشگاه ها، می‌توانند آیین نامه‌ای را با هدف سفرهای خبری خبرنگاران برای ابلاغ به روابط عمی‌های دولتی تدوین کنند.

بر ضرورت تامین وسیله ایمن برای خبرنگاران در همه کتابها تاکید شده

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی درباره سفرهای کاری خبرنگاران و مواردی که باید در این سفرها از سوی روابط عمومی‌ها رعایت شود، توضیح می‌دهد: درباره سفرهای خبرنگاران که معمولا توسط روابط عمومی‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، قاعده کلی این است که روابط عمومی برای خودش پروتکل و دستورالعملی داشته باشد و چند دستور خاص را در این پروتکل در نظر بگیرد. نخست اینکه ضرورت و اهمیت سفر چقدر است و سازمان از این سفر چه بهره‌برداری به نفع مردم می‌تواند داشته باشد؛ نه اینکه چقدر برای خودش می‌تواند تبلیغات کند. و دوم، این سفرها باید کاملا دقیق و برنامه ریزی شده باشد و از طرف سازمان مورد نظر، تیم همراه داشته باشد که لحظه به لحظه گروه را همراهی کند و برنامه را پیش ببرد. سه؛ باید مطمئن ترین وسیله ممکن را برای ایاب و ذهاب فراهم کند.

فرقانی با تاکید بر ضرورت تامین وسیله ایمن برای سفرهای خبرنگاران، یادآور می شود: بر این موضوع تاکید می‌کنم؛ زیرا بر این مسئله در همه کتاب‌هایی که در حوزه ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی چه در ایران و چه در خارج از ایران تدوین شده‌اند، نیز تاکید شده است. این روابط عمومی چه متعلق به بخش خصوصی باشد و چه دولتی (که عمدتا سفرهایی که برای خبرنگاران در ایران ترتیب داده می‌شود توسط روابط عمومی‌های دولتی سازماندهی می‌شود) باید ایمنی کاملی را برای خبرنگاران اعزامی تامین کند. مقصد، محل اقامت، نحوه ایاب و ذهاب، خوراک و استراحت و همه این مسایل باید در نظر گرفته شود.

این استاد ارتباطات با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید برنامه جامع و همه جانبه‌ای را تدارک ببینند، عنوان می‌کند: در این مورد دستورالعمل یا آیین‌نامه‌ای جهانی واحدی وجود ندارد اما معمولا روابط عمومی‌های حرفه‌ای این دستورالعمل را رعایت می‌کنند و هر کدام هم برای خودشان آیین نامه داخلی دارند.

احقاق حق با دنبال کردن رد خون خبرنگاران
حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در ارومیه

جابه جایی خبرنگاران با وسیله‌ نامطمئن به هیچ وجه قابل توجیه نیست

فرقانی می‌گوید: در کتاب‌هایی هم که در حوزه روابط عمومی منتشر شده، روی این موارد تاکید شده است. بنابراین به هیچ وجه قابل توجیه نیست که خبرنگاران را با وسیله‌ای که احیانا از منظرهای مختلف مثل ایمنی و فنی مطمئن نیست جابه جا کرده و یا خبرنگاران را در دوران کرونا به اماکنی که از نظر احتمال سرایت بیماری مطمئن نیست اعزام کنند.

او تاکید می‌کند: دستگاهی که خبرنگاران را اعزام می‌کند مسوول حفظ جان، سلامت، آسایش و تامین احتیاجات ضروری این سفرهاست؛ بنابراین هر گونه قصوری در این زمینه قابل بخشش نیست و دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

این استاد ارتباطات با اشاره به حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست، می‌گوید: ما متاسفیم که در این سفر اخیری که اتفاق افتاد، جان دو خبرنگار سختکوش و علاقه مند به محیط زیست از دست رفت. فرقی نمی‌کند؛ برای خبرنگاران همه حوزه‌ها باید این پروتکل ها رعایت شود ولی طبیعتا درباره مسائل زیست محیطی زیرا به زندگی روزمره مردم ارتباط پیدا می‌کند، این پروتکل ها باید دقیق تر رعایت شود. تاکید می‌شود که سازمان‌های مربوط اگر اطمینان کامل ندارند که می‌توانند سلامتی و جان خبرنگاران را حفظ کنند از برگزاری این سفرها خودداری کنند؛ زیرا خبرنگاران امانت خانواده‌ها و رسانه‌هایی که از آنجا اعزام شده‌اند نزد آن سازمان هستند.

فرقانی در پایان عنوان می‌کند: همیشه تاکید شده است که روابط عمومی ها باید آموزش دیده، حرفه‌ای و متخصص باشند، زیرا یک روابط عمومی حرفه‌ای هرگز چنین ریسکی را نمی‌کند که جان خبرنگاران را به خطر بیندازد و اعتماد آنان را به حوزه‌های خبری شان خدشه دار کند. این موضوع می‌تواند در حوزه‌های دیگر و در رویدادهای مشابه هم مورد تهدید قرار بگیرد؛ زیرا اطمینانی نیست که همه تدابیر لازم برای مراقبت از خبرنگاران صورت گرفته است.

رابطه تردیدآمیز دولت ها با رسانه‌ها در ایران

همچنین رئوف پیشدار، مدرس دانشگاه با تأکید بر لزوم وجود یک رابطه سازمانی برای برخورداری از حقوق صنفی خبرنگاران، می گوید: «برای مأموریت‌های اداری باید برای نیروهای رسمی و کارمحصولی، پروتکل داشته باشیم.»

به گفته این استاد دانشگاه سوره، رابطه دولت ها با رسانه‌ها در کشور ما همواره یک رابطه تردیدآمیز بوده است و به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهجور ماندن برخی از حقوق خبرنگاران در کشور، این رابطه متزلزل باشد که جای اصلاح آن وجود دارد.

سردبیر سابق ایرنا و یکی از بنیان‌گذاران روزنامه ایران همچنین با اشاره به تاریخچه پیدایش کارمندان کارمحصولی، این نوع کارمندان را فاقد رابطه سازمانی می داند و می گوید: «در رابطه با خبرنگار ایرنا ما شاهد هستیم که داستان شهید گودرزی، عکاس جنگی ایرنا تکرار شده است.»

به گفته این استاد دانشگاه، «شهید گودرزی یکی از عکاسان جنگی ایرنا بود که بدون مأموریت و حکم اداری به سفر رفته و دچار حادثه شد. خانواده این عکاس سال‌ها به دنبال مطالبه حقوق خود توانستند اثبات کنند که این فرد برای مأموریت اداری عازم شده است و مشکلی که در این میان کار را سخت کرد، نبود حکم اداری بود.»

پیشدار در ادامه به صحبت هایش چنین اضافه می کند: «قانون فقط در صورتی که حکم سازمانی و رابطه سازمانی وجود داشته باشد در صورت بروز حادثه از فرد حمایت می‌کند.»

احقاق حق با دنبال کردن رد خون خبرنگاران
تصویری از شادوران مهشاد کریمی

مفاد پروتکل و اساسنامه سفر خبرنگاران چه باشد؟

پیشدار در پاسخ به این پرسش که مفاد پروتکل و اساسنامه سفر خبرنگاران باید چه باشد و چگونه ابلاغ شود؟ اظهار می کند: «ما باید در همه آژانس‌های خبری یک پروتکل جامع و فراگیر داشته باشیم و اگر خبرنگاری را برای مأموریت اداری عازم می‌کنیم باید نیروی رسمی سازمان باشد.»

این استاد دانشگاه همچنین در رابطه با شیوه تدوین این پروتکل می افزاید: «طبق نظر شخصی من باید جوی میان حقوق‌دانان و روزنامه‌نگاران فراهم شود تا مفاد این پروتکل برای پیشگیری از این حوادث به صورت دقیق تدوین شود.»

پیشدار در پایان تاکید می کند: «پروتکلی که به منظور ابلاغ به سازمان‌های رسانه‌ای با همراهی حقوق‌دانان و روزنامه‌نگاران تدوین می‌شود، باید فراگیر باشد و علاوه بر اینکه شامل کارمندان رسمی می‌شود، کارمندان کار محصولی را نیز دربر بگیرد. ضمن اینکه در رابطه با کارمندان رسمی این پروتکل باید به نحوی تدوین شود که مشخص کند اولا آیا فرد کارمند رسمی سازمان رسانه‌ای محسوب می‌شود؟ دوما اگر کارمند محسوب می‌شود چه پستی دارد و این پست دارای چه ویژگی‌هایی است؟»

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)