میرنیوز

سازمان بازرسی اعلام کرد: توقف "طرح آبرسانی غدیر" دلیل معضل آب خوزستان

 سازمان بازرسی اعلام کرد: توقف "طرح آبرسانی غدیر" دلیل معضل آب خوزستان 2021-07-25T14:20:04+04:30

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور؛ فتح‌الله طلوعی در پاسخ به اینکه سازمان بازرسی کل کشور در بحث ورود به مشکلات آب استان خوزستان به چه مسائلی رسیده است؟ گفت: دو بحث اساسی وجود دارد که یک بحث مربوط به آب شرب استان خوزستان است.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت: در این حوزه سال 88 طرح بسیار مهمی به نام طرح آبرسانی غدیر آغاز شد که هدف آن رساندن آب با کیفیت و با کمیت لازم از محل دریاچه دز به 26 شهر و هزار و 608 روستا بود.

 طلوعی در گفت‌وگو با صداوسیما افزود: سازمان بازرسی سال 88 که این طرح آغاز به کار کرد، مشکلاتی را مشاهده کرد که، چون این طرح جزو طرح‌های مهم و حساس بود با پیگیری‌های ما ملاحظات پدافندی محقق شد و جنس لوله‌هایی هم که به کار می‌رفت اشکالاتی داشت و مکرر دچار تغییر می‌شد.

وی گفت: مطالعات طرح کامل نشده بود و اجرای این طرح از سد دز و دریاچه دز آغاز شد تا در مسیر بتواند به آن 26 شهر آبرسانی کند و سال 88 به واسطه ضرورت و اضطراری که وجود داشت از آخر خط شروع کردند و حدود 100 کیلومتر لوله گذاری انجام شد و آبرسانی به شهر‌های آبادان و خرمشهر صورت گرفت، اما به واسطه این که هنوز این طرح کامل نشده بود، مجبور شدند از شاخه‌های کرخه به این خط، آبرسانی کنند.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور افزود: همان زمان سازمان بازرسی کل کشور به رئیس جمهور وقت گزارشی داد و ایراد‌هایی مطرح و با پیگیری‌های سازمان بخش مطالعاتی طرح تکمیل شد و مباحث پدافندی و اعتباری هم به نتایجی رسید، اما به علت تأمین نشدن اعتبار لازم این طرح هم اکنون در اولویت وزارت نیرو نیست.

طلوعی گفت: مهم‌ترین طرح و کاری که دولت و وزارت نیرو باید انجام دهد اولویت دادن به این طرح است، مهم‌ترین هدف این طرح آبرسانی به 26 شهر است و بخش اساسی مشکلات آب شرب استان با اجرای کامل این طرح برطرف می‌شود.

وی افزود: با گذشت 12 سال از اجرای طرح آبرسانی غدیر فقط 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از برنامه بسیار عقب است و باید دولت و وزارت نیرو به آن توجه ویژه کند.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت: براساس آخرین برآورد‌ها 15 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اعتبار لازم است و در سال 1405 باید به بهره برداری کامل برسد و ما به عنوان سازمان بازرسی کل کشور پیگیری می‌کنیم تا طرح از اولویت دولت خارج نشود و ما بحث اعتبارات طرح را هم پیگیر خواهیم شد.

طلوعی افزود: این طرح به جای اینکه از ابتدا آغاز شود و از محل انتقال آب به پایین دست بیاید به خاطر اضطراری که وجود داشت در خصوص آبرسانی به شهر‌های آبادان و خرمشهر اقداماتی صورت گرفت و خط از پایین اجرا شد و آب کرخه به این شبکه تزریق شد که هدف اصلی طرح بحث آب کارون نبود.

وی گفت: به همین خاطر سازمان بازرسی کل کشور پیگیری می‌کند تا این طرح به طور کامل اجرا شود.

حذف برداشت‌های غیرمجاز؛ راه حل معضلات آب خوزستان

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت: در حوزه مشکلات آب خوزستان هیچ گونه بارگذاری جدیدی در بخش صنعت و کشاورزی در این منطقه نباید ایجاد شود و برداشت‌های غیر مجاز هم باید حذف شود.

فتح‌الله طلوعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نحوه ورود سازمان بازرسی در بحث مشکلات آب خوزستان افزود: یکی از مباحث مهم در این بحث مربوط به حوضه آبریز سد کرخه است چرا که حوضه آبریز کرخه استان‌های لرستان، مرکزی، همدان، کردستان و خوزستان را پوشش می‌دهد و 27 درصد حوضه آبریز کرخه در استان خوزستان واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه به خاطر برداشت‌های بی رویه در بالادست شاهد کاهش حجم ورودی حوضه آبریز کرخه در سال‌های اخیر شده ایم، به کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: همه برنامه‌ها و طرح‌های کشور باید متناسب با اجرای طرح‌های با بازدهی بالا باشد و مدیریت مصارف در بخش‌های مختلف باید اجرا شود و یکی از پیشنهاد‌های جدی سازمان بازرسی کل کشور در این باره اصلاح الگوی کشت خواهد بود.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان بازرسی در حوضه کرخه در سال 95 بازرسی کاملی را انجام داد و پیشنهاد‌های خوبی هم ارائه شد.

طلوعی گفت: مهمترین موضوع در حوضه کرخه این است که در سال 98 آورد آن 13 میلیارد متر مکعب بود که آن سال از نظر ما سالی استثنایی در حوزه آب محسوب می‌شود، اما سال گذشته آورد رودخانه به 5 و 2 دهم میلیارد متر مکعب کاهش یافت و امسال این عدد به 2 و نیم میلیارد متر مکعب رسیده است؛ بنابر این باید به مدیریت مصرف بیش از این‌ها توجه شود.

وی افزود: اتفاق‌هایی که الان شاهدیم این است که، چون پیش بینی‌های هواشناسی و وزارت نیرو در بحث منابع آب محقق نشد، برنامه‌ها برای تأمین 3 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب بخش کشاورزی و 700 میلیون مترمکعب محیط زیست محقق نشده است.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور گفت:، چون بارش‌ها محقق نشد بنابر این کاهش‌ها مطابق برنامه ریزی‌های جدید به حداقل رسیده است و تنها اقدامی که می‌توان برای خروج از بحران انجام داد، این است که در بخش کشاورزی اصلاحاتی صورت گیرد چرا که هم اکنون در حوضه کرخه بیش از 10 هزار هکتار کشت شلتوک می‌شود و اگرچه معیشت کشاورزان از این بحث تأمین می‌شود، اما لازم است دولت، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی ورود کنند تا الگوی کشت اصلاح شود.

طلوعی افزود: براساس پیش بینی‌ها با مشکلات جدی در بحث کمبود آب مواجه ایم و میانگین بارش امسال کمتر از میانگین 50 ساله بوده است و ما باید الگوی کشت را در این منطقه اصلاح کنیم و وزارت جهاد کشاورزی باید ضمن این که به معیشت کشاورزان هم آسیبی ایجاد نشود در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی گفت: پیشنهاد مشخص ما در حوضه کرخه این است که برای عبور از این بحران باید از هرگونه بارگذاری جدید در حوزه صنعت و کشاورزی خودداری شود و با برداشت‌های غیر مجاز به جد برخورد شود چرا که بخش زیادی از آبی که در حوضه کرخه رهاسازی می‌شود به واسطه برداشت‌های غیر مجاز در مسیر انتقال به محل مصرف نمی‌رسد به طوری که اکنون بیش از دو برابر برنامه وزارت نیرو، آب رهاسازی می‌شود و شاید تا یک ماه آینده مشکلی نداشته باشیم، اما در چند ماه آینده و در زمان کشت پاییزه در بحث آب شرب و مباحث زیست محیطی به مشکل خواهیم خورد.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور افزود: سازمان بازرسی پیگیری می‌کند که آب به صورت هیجانی و احساسی رهاسازی نشود و با فکر و با پشتوانه دقیق حرکت کنیم تا در خصوص بخش کشاورزی و شرب با اخلال مواجه نشویم.

طلوعی گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که اگر چه کم بارشی رخ داده است، اما در بحث ذخیره آب شرب مشکلی نخواهیم داشت، اما در حوزه کشاورزی باید مدیریت مصرف صورت گیرد تا بتوانیم از این سال به خوبی عبور کنیم و سال آینده سال پربارشی باشد تا این بحران تکرار نشود.

سازمان بازرسی موظف به شناسایی عوامل معطل ماندن مردم در ادارات شد

خبر دیگر از سازمان بازرسی اینکه؛ در پی تأکید رییس قوه قضائیه و با ابلاغ حجت‌الاسلام درویشیان، بازرسان سازمان بازرسی موظف به شناسایی عوامل معطل ماندن مردم در ادارات شدند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور پیرو سخنان رییس قوه قضائیه مبنی بر جلوگیری از معطل ماندن مردم در ادارات، طی ابلاغیه‌ای به معاونین و بازرسان کل ستادی و استانی این سازمان دستور داد تا ناظر بر "دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن" نسبت به اجرای فوری دستور رییس قوه قضائیه اقدام کنند.

در ابلاغیه حجت‌الاسلام درویشیان، بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و شناسایی عوامل معطل ماندن مردم در ادارات و سازمان‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رییس قوه قضائیه  در جلسه دوشنبه شورای عالی دستگاه قضایی یکی از وظایف اصلی حراست‌های دستگاه‌ها را برخورد با عوامل معطل ماندن مردم در ادارات و کسانی که چوب لای چرخ می‌گذارند و یا خدماتشان با فساد همراه است دانست و به  سازمان بازرسی کل کشور دستور داد تا از آنها گزارش بخواهد.

همچنین در ابلاغیه درویشیان به معاونین و بازرسان کل سازمان بازرسی کل کشور، پیرو تأکید رییس قوه قضائیه در خصوص کنترل افزایش قیمت برخی کالا‌های مورد نیاز کشور به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور، برخورد مقتضی بازرسان سازمان بازرسی با عناصر خاطی در دستگاه‌های اجرایی تصریح شده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)