میرنیوز

ریشه‌کنی کرونا تا مدت‌ها ممکن نیست!

 ریشه‌کنی کرونا تا مدت‌ها ممکن نیست! 2021-07-25T14:06:44+04:30

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علیرضا زالی بر ضرورت تغییر شیوه مدیریت بیماری کرونا و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در ماه های اخیر تاکید و اظهار کرد: در حوزه اقتصاد باید برای معیشت مردم اقدامات موثر انجام شود.

وی درباره وضعیت کرونای استان تهران در خیز پنجم گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 1400 بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که حدود 177 نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کرونایی سرپایی و بستری در 24 ساعت گذشته به 16 هزار نفر می‌رسد، گفت: اگر تعداد مراجعان سرپایی به کمتر از 10 هزار نفر در روز نرسد نباید در انتظار تنزل تعداد بیماران بستری باشیم.

زالی شمار بیمارستان‌هایی که در تهران به ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی مشغول اند را 118 بیمارستان و تعداد مراکز بهداشتی را 551 مرکز اعلام کرد.

وی همچنین با بیان اینکه امروز بین 1400 تا 1600 بیمار با مکانیسم بستری موقت درمان شده‌اند، از برنامه ریزی برای افزایش مراکز بستری موقت بیماران کرونایی با همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران در روزهای آتی خبر داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تهران را 8797 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد 2145 بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

زالی با بیان اینکه هنوز به نوک قله خیز پنجم کرونا نرسیده‌ایم، پیش بینی کرد تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها در روزهای آتی به 9000 نفر نیز برسد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه سوش‌های جدیدی از کرونا در حال شکل گیری است، افزود: باید فرایندهای مختلفی را در برابر این سوش ها در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: سویه دلتا، 50 درصد میزان بستری‌های بیمارستانی را افزایش و اثربخشی داروهای درمانی و همچنین واکسن را کاهش می‌دهد.

زالی سویه لامبدا را واکسن گریزترین سویه کرونا تاکنون عنوان کرد و ادامه داد: همچنین سویه دلتا پلاس از سویه دلتا نیز واکسن گریزتر است.

وی کاهش اثربخشی واکسن‌ها در برابر سویه‌های جدید را دور از انتظار ندانست و گفت: البته واکسن ها در برابر مرگ و میر و ابتلای شدید 90 تا 100 درصد اثربخشی دارند و در کشورهایی که اکثر افراد واکسینه شده‌اند بیشتر مرگ و میرها در افراد غیرواکسینه رخ می‌دهد.

زالی اثربخشی واکسن‌ها در برابر ابتلای متوسط تا شدید را نیز 60 تا 90 درصد عنوان کرد و گفت: اما ممکن است واکسن‌ها در برابر ابتلای خفیف و بی علامت اثربخشی کافی نداشته باشند به همین خاطر باید در کنار واکسیناسیون همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

تسریع واکسیناسیون شانس جهش‌های ویروس را کاهش می دهد

وی تاکید کرد: اگر سرعت واکسیناسیون را بالا ببریم به سمت ایمنی جمعی حرکت خواهیم کرد و هرچه سرعت واکسیناسیون بالاتر باشد شانس جهش های ویروس کمتر می‌شود.

زالی یادآور شد: مطالعات ما نشان می دهد در استان تهران شانس مرگ و میر و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در گروه های سنی بالای 70 سال که واکسینه شده اند، پنج تا هفت برابر نسبت به افرادی که واکسن نزده اند کاهش می‌یابد.

جزئیات وضعیت واکسیناسیون در تهران

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و 790 هزار دوز واکسن در استان تهران تزریق شده است که 569 هزار واکسن، دوز دوم بوده است، گفت: البته اگرچه 709 هزار فرد بالای 65 سال در تهران وجود دارد، اما 40 درصد کادر بهداشت و درمان کشور، تعداد زیادی از بیماران خاص و سایر گروه های پرخطر نیز در تهران واکسینه شده‌اند.

زالی افزود: برای دوز اول و دوم واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در تهران منابع کافی لجستیک شده است.

وی بهترین راه حل برای کاهش ازدحام مردم برای واکسیناسیون را مکانیسم نوبت دهی عنوان و تاکید کرد که مراکز واکسیناسیون خودرویی برای افرادی که توان مراجعه سرپایی به مراکز واکسیناسیون را ندارد طراحی شده است.

زالی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا تعداد پرونده‌های الکترونیکی سلامت شهروندان تهرانی کمتر از 10 درصد بوده است، از روند صعودی این پرونده ها خبر داد و گفت: اگر تعداد این پرونده ها کامل تر بود مکانیسم نوبت دهی بسیار ساده‌تر صورت می گرفت.

وی همچنین درباره آمار واکسیناسیون در تهران توضیح داد: در افراد بالای 80 سال 74 درصد، در افراد بین 75 تا 80 سال 76 درصد، در افراد بین 70 تا 75 ساله نیز حدود 78 درصد واکسینه شده اند.

زالی تعداد واکسن‌های سینوفارم تزریق شده در استان تهران را 66 درصد، آسترازانکا را 22 درصد و 12 درصد باقی را برکت و اسپوتنیک‌وی عنوان کرد و گفت: این نسبت ممکن است در روزهای آتی تغییر یابد اما تدارکات برای دوز دوم واکسن‌ها متناسب با همین مقادیر است.

زالی با بیان اینکه در خیز پنجم کرونا فشار فراوانی بر دوش بیمارستان‌ها و نیروهای انسانی حوزه بهداشت و درمان است خواستار تزریق منابع و اعتبارات مادی به بیمارستان‌ها و نیروهای انسانی شد.

بستری موقت؛ راهکاری برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیمارستان‌ها

وی درمان بیماران کرونایی از طریق بستری موقت را که حدود هشت ساعت زمان می‌برد، راهکار موثری برای جلوگیری از به چالش کشیده شدن وضعیت بیمارستان‌ها عنوان و بیان کرد: روز شنبه میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا در تهران 98 نفر بوده است.

زالی با انتقاد از عدم اجرای صحیح و کامل لاک داون شهر تهران، اظهار کرد: لاک داون (قرنطینه) شهر یا نباید صورت گیرد و یا اینکه در صورت تصمیم به تعطیلی باید تمام ملاحظات برای اجرای کامل آن انجام شود. تعطیلی تهران در حالی سپری شد که بسیاری از پاساژها، مراکز خرید و رستوران ها فعال بودند و بسیاری از سفرها نیز صورت گرفت.

زالی با بیان اینکه تعطیلی شهر به عنوان یک استراتژی باید حداقل بین 10 تا 14 روز باشد، افزود: در غیر این صورت تعطیلی در کنترل اپیدمی موثر نخواهد بود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بر ضرورت تغییر شیوه مدیریت بیماری کرونا و آسیب شناسی اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد باید برای معیشت مردم اقدامات موثر انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از اقشار فرودست و آسیب پذیر یادآور شد: هم اکنون حدود 15.5 میلیون نفر از نیروهای شاغل در کشور در کارگاه‌های یک تا چهار نفره کار می‌کنند که بسیار آسیب پذیرند و باید اقدامات حمایتی برای آن ها در نظر گرفته شود.

زالی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی دولت از جمله تحریم‌ها، بر ضرورت برنامه ریزی برای توزیع بسته های حمایتی برای اقشار آسیب پذیر با هدف مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها از جمله سنگاپور حدود 13 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را صرف بسته‌های محرک اقتصادی کرده است، گفت: این درحالی است که این رقم در کشور ما حدود 0.5 درصد درآمد ناخالص ملی است.

زالی با بیان اینکه بدون حل مشکلات معیشتی مردم لاک داون اجباری اقدام موثری برای کنترل کرونا نخواهد بود، تصریح کرد: کسبه برای همکاری با مشکلاتی همچون هزینه‌های بیمه، عوارض، مالیات، اجاره و کاهش درآمد روبه رو هستند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بر ضرورت تغییر راهبرد تاکید کرد و گفت: برای لاک داون کردن شهر باید ملاحظات اقتصادی و اجتماعی را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا سرمایه اجتماعی حاکمیت کاهش یافته است، گفت: حاکمیت باید هرکاری را برای کنترل کرونا انجام دهد و مردم نیز باید به برنامه‌های حکمرانی اعتماد کنند، این موضوع همچون یک اتوبان دوطرفه است.

زالی همچنین با بیان اینکه مشکلات اجتماعی مردم باید به مسئله اجتماعی تبدیل شوند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا توفیق نداشته ایم این بیماری را به یک مسئله اجتماعی تبدیل کنیم.

"شکست کرونا"؛ شعاری غیرعلمی است

وی ادامه داد: باید مراقبت کنیم که دچار نخوت و غرور کاذب نشویم، جمله " کرونا را شکست می‌دهیم" یک گزاره غیر علمی بود که آن را از زبان هیچ دانشمندی نمی‌شنویم.

زالی اضافه کرد: نهایتا می توانیم کرونا را کنترل کرده و به تقلیل برسانیم و ریشه کن کردن آن برای مدت‌ها نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه بشر در قرن‌های اخیر رخدادهایی همچون طاعون، وبا، آنفلوآنزای اسپانیایی و آنفلوآنزای آسیایی را تجربه کرده است که مرگ و میر بالاتر از یک میلیون نفر داشته‌اند، گفت: از شروع قرن 21 تاکنون بشر 12 بیماری نوپدید را تجربه کرده است.

قرن 21؛ قرن برخورد با بیماری‌های نوپدید

زالی با تاکید بر اینکه قرن 21 قرن برخورد با بیماری‌های نوپدید است، تاکید کرد: اگر امروز کووید 19 را به تقلیل برسانیم نیز پدیده‌های دیگری در پیش خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)