میرنیوز

انتقاد از رد صلاحیت‌های انتخابات اخیر نظام پزشکی/لزوم بسیج امکانات برای تسریع واکسیناسیون کرونا

انتقاد از رد صلاحیت‌های انتخابات اخیر نظام پزشکی/لزوم بسیج امکانات برای تسریع واکسیناسیون کرونا 2021-07-19T12:38:06+04:30

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در نشستی خبری با اصحاب رسانه، گفت: هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در ۲۰۴ شهرستان برگزار شد و در ۱۶ شهرستان نیز به دلایلی انتخابات به دور دوم رسید. نتایج شهرستان‌ها اعلام شد و از هر شهرستانی، هیئت مدیره رئیس سازمان آن شهرستان را انتخاب می‌کند و و از آنجا نمایندگانی برای مجمع عمومی انتخاب می‌کنند. سپس این افراد در مجمع عمومی که یک ماه آینده برگزار می‌شود، رییس کل و اعضای شورای عالی را انتخاب می‌کنند. بنابراین یک مرحله دیگر از انتخابات باقی مانده است که امیدواریم به خوبی انجام شود.

انتقاد از روند رد صلاحیتها در انتخابات هشتم سازمان نظام پزشکی

وی افزود: در مورد انتخابات نظام پزشکی از ابتدا جهت گیری سازمان و درخواست این بود که جامعه پزشکی هرچه حضور بیشتر داشته باشند ما معدل نزدیک تری برای نظام پزشکی خواهیم داشت و طبیعتا این معدل به اینکه انتخاب خوبی باشد نزدیک تر خواهد بو. ما مکرر درخواست داشتیم ولی این وسط اتفاقاتی افتاد که هم ما و هم انجمن‌های علمی اعتراضاتی به هئیت نظارت نظام پزشکی منتقل کردند و عمدتا در این جهت بود که این نوع رد صلاحیت‌های غیر قانونی و برنامه ریزی شده و جهت دار در این مسیر رخ داد. ما این موارد را منعکس کردیم و اعتراض کردیم و جلسه‌ای با حضور وزیر محترم درخواست کردیم تا موضوع پیگیری شود.

ظفرقندی در این باره افزود: عمده درخواست ما این بود که مسیر در چارچوب قانونی پیش برود و اینکه به دستور، افرادی رد صلاحیت شوند مورد اعتراض بود چون هم حق آنها سلب می‌شد و هم حق انتخاب از جامعه پزشکی سلب می‌شد. برخی از روسای انجمن‌های علمی قانونی موجود کشور رد صلاحیت شدند و این مورد اعتراض ما بود. این روسای انجمن‌ها از هر نوعی وقتی میخواهند به عنوان رئیس انجمن یا هیئت مدیره انتخاب شوند باید تایید مراجع قانونی را داشته باشند و این مسیر طی شده است و این تناقض است، چگونه می‌شود رئیس یک انجمن علمی بزرگ مثلا رئیس انجمن علمی مامایی با حدود ۳۰ هزار عضو آنجا تایید می‌شود اما برای انتخابات نظام پزشکی رد صلاحیت می‌شود. این باید برای افکار عمومی و افراد پاسخ داده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: به برخی تماس گرفته شد و گفته شد که در انتخابات شرکت نکنید یا اگر شرکت کنید رد صلاحیت می‌شوید. حتی بعضی از همکاران در مرحله اول که نظارت شهرستان‌ها بود تایید شدند، اما روز آخر در هیئت نظارت مرکزی رد صلاحیت شدند و این یعنی یاس و دلزدگی و عدم مشارکت. طبیعی است وقتی انجمنی ببیند رئیسش رد صلاحیت شده آن انگیزه لازم را برای حضور در انتخابات نخواهد داشت و این نقطه ضعف باید پیگیری شود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در یک نهاد مدنی باید با دید باز افراد را برای حضور بیشتر به صحنه آوریم. فقط از حوزه قانون باید عمل شود و نهادهای خارج از حوزه قانون نباید ورود کنند و دستور دهند و به نظرم این نقاط، نقاط ضعفی بود اما ما بازهم در بیانیه‌های مختلف از همکاران خواستیم در انتخابات شرکت کنند چون سازمان نظام پزشکی متکی به آرای افراد است‌.

در زمینه واکسیناسیون کرونا، عقب هستیم

ظفرقندی همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد واکسن کرونا، اظهار کرد: در این مورد می‌دانید چه مسیری طی شده است. ما در زمینه واکسن و ایجاد ایمنی که فعلا تنها راه سلامت مردم در این معرکه است، عقب هستیم‌. آمار و ارقام و مقایسه کشور ها را میدانید و الان واکسیناسیون جامعه ایران زیر ۵ درصد است. تعداد واکسن با واکسیناسیون فرق دارد اگر به هر فردی دو دُز واکسن زدیم یعنی واکسیناسیون انجام شده است و این عدد در مقایسه با بسیاری از کشورها عدد پایینی است. در این زمینه مشکل کجا بود؟ این موضوع قابل بحث است. می‌شد در حوزه سیاست گذاری بهتر از این عمل شود اما ممنون هستیم از همکاران حوزه اجرا و نیروهای این معاونت‌ها یعنی پرستاران و پزشکان و بهورزان و ... پس حوزه سیاست گذاری با حوزه عملیاتی را از هم تفکیک می‌کنیم.

وی افزود: مقایسه کشورها نشان می‌دهد سه نوع برخورد با کرونا وجود دارد. اول واکسیناسیون وسیع مثل آنچه در انگلستان رخ داد است که ۹۰ درصد مردم یک دوز و ۵۰ درصد دو دوز واکسن زدند ‌و این سبب شد آمار مرگ و میر در این کشورهایی که دوز بالای واکسیناسیون انجام دادند مثل انگلستان و... آمار مرگ یک رقمی شده باشد و آمار زیر ۱۰۰ تا است و ما خب متاسفانه با پیک پنجم مواجه شدیم؛ البته این سوش در اروپا هم هست و ۹۰ درصد سوش موجود دلتا است اما مرگ و میر بسیار پایین است.

وعده هایی که برای واکسن داده شد اما محقق نشد

رییس کل سازمان نظام پزشکی، گفت: آماری که ارائه می‌شود دقیق نیست. یک زمانی در سازمان نظام پزشکی خیلی پیگیری می‌کردیم که واکسنی مطلوب تهیه شود و مرز بندی‌ها و سیاسی کاری ها و برنامه‌هایی که مانع ورود واکسن است در منافع ملی جایی ندارد. ما مورد هجمه هایی قرارگرفتیم اما وظیفه نظام پزشکی این است که در این امور کنار مردم باشد و سلامت مردم را اولویت قرار دهد و در حمایت از جامعه پزشکی هم اقدام کند. قانون این را به نظام پزشکی هدایت کرده، قانونی که  در سال ۱۳۸۳ از مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه گرفتیم و  این قانون تصویب شد و میگوید وظیفه اصلی ما حمایت از سلامت مردم و جامعه پزشکی است‌. وظیفه نظام پزشکی این نیست که مطالبات را فراموش کند تا به دستور عمل کند. وظیفه ما این نیست که این نیاز ضروری را به دلیل سیاسی کنار بگذاریم. ممکن است  هزینه بدهد اما باید به وظیفه عمل کند اگر قرار بود نظام پزشکی ارگان منصوب باشد که انتخابات معنا نداشت. الان نظام پزشکی باید وظیفه خود بداند تا مسیری که منافع ملت در آن مستتر است را پیگیری کند.

وی افزود: پس اولین راه برای مقابله با کرونا واکسیناسیون حداکثری است، الان از ۱۹ جولای انگلیس محدودیت‌ها را برداشت. راه دوم، کنترل درست است‌. کشورهایی که اقتصاد خوبی دارند مثل ژاپن توانستند این کار را انجام دهند و آمدند با کنترل دقیق پایان کرونا را جشن گرفتند و برخی در هفته شاید یک مرگ داشته باشند. بنابراین مدل دیگری داشتند. دسته سوم مثل ایران و هندوستان نتوانستند واکسن تامین کنند و علی‌رغم وعده های متعدد، وعده به تعویق افتاد. یکی از مسئولین چهارشنبه دو هفته قبل گفت از شنبه روزی ۴۰۰ هزار دوز واکسن زده می‌شود و این محقق نشد. ما چرا وعده‌هایی می‌دهیم که واکسن صادر می‌کنیم؟ ما باید اول مردم خود را واکسن بزنیم.

ظفرقندی افزود: از صمیم قلب از همه گروه‌هایی که برای تولید واکسن تلاش می‌کنند ممنونم ولی واقعیت را باید در نظر گرفت. چقدر گفته شد که خرداد این واکسن آماده می‌شود و نشد؛ چون در فاز صنعتی مسیری که باید طی نشد و هنوز واگذاری  این واکسن‌ها تاکنون به وزارت بهداشت حدود  ۷۰۰ هزار دوز بوده است و این هم در حالی است که فاز سوم انجام نشده است و فقط در یک فاز اضطراری مجوز داده شده است. ولی به هر صورت نه کنترل خوبی داریم و نه از جهت واکسن شرایط کشورهای دیگر را که با سیاست درست پیش رفتند را داریم.

ظفرقندی در ادامه صحبت هایش گفت: در فروردین ماه ۱۳۹۹ انگلیس برای خرید واکسن سیاست گذاری کرد و استفاده از همه ظرفیت ها در حدی بود که  در اردیبهشت ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۰۰ میلیون دوز واکسن از ۴ پلتفرم، پیش خرید کردند. بقیه کشورهای اروپا هم چند ماه بعد تا یک پیش خرید را انجام دادند. راه تهیه واکسن، پیش خرید به موقع است. اگر در این مسائل یک قدم عقب بیفتید، 10 قدم عقب افتادید. زیرا ظرفیت محدود است و اگر شما زود اقدام نکنید، ظرفیت می رود و در دست افراد دیگر قرار می گیرد. بنابراین پیش خرید به موقع یک سیاست بود.

سیاستی که کشورهای موفق در عرصه واکسیناسیون کرونا پیش گرفتند

وی افزود: موضوع دوم بحث مشارکت در فاز سوم هم وجود دارد. البته تحریم ها در زمینه نقل و انتقال مالی اثرگذار بوده است، اما در کشورهایی که واکسیناسیون خوب انجام دادند، چه کشورهایی هستند؟ آیا همه پولدارند؟. خیر یکی از کشورها شیلی است. این‌کشور با سینوفارم و چند شرکت دیگر در فاز سوم مشارکت کرد. بسیاری از کشورها مشارکت کردند، امریکا، کانادا و برزیل هم مشارکت کردند. زیرا پیش بینی میکردند که اگر در فاز سوم مشارکت کنند، می توانند با قیمت ارزان تر و وسعت بیشتر واکسن تهیه کنند. حال اگر سیاست گذار آمد و گفت نه ما وارد فاز سوم مشارکت نمی شویم یا حرف هایی که گفته شد که مثلا مردم ما موش آزمایشگاهی نیستند. اینها حرف هایی است که جنبه علمی ندارد و واکسیناسیون ما را عقب انداخت. اگر کلمه ای بخواهیم‌بحث کنیم، موش آزمایشگاهی برای فاز حیوانی است. یعنی قبل از فاز یک. فاز یک هم روی جمعیتی ۵۰ تا ۶۰ نفره است که مشخص کند این واکسن عارضه مهمی ندارد.

ظفرقندی ادامه داد: در فاز دو عدد روی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر می آید تا هم ایمنی ارزیابی شود و تا حدی هم میزان‌انتی بادی بررسی شود. فاز سوم هم برای این است که ببینیم‌ ایا واکسن عارضه نادر دارد یا خیر. عارضه نادر یعنی اینکه ممکن است در هر ۲۰۰۰ نفر یک نفر دچار عارضه شود که اگر بروز کند، پروژه متوقف می شود. دومین هدف فاز سوم این است که بررسی کنند میزان افزایش آنتی بادی در بلند مدت چقدر است. حال برخی کشورها داوطلبانه در فاز سوم مشارکت ایجاد میکنند که اگر مشارکت کنید هم تامین واکسن تان را برعهده می گیریم و هم با قیمت کمتر واکسن را تامین میکنیم. این اقدامی مصطلح است که در دنیا انجام میشود.  فکر می کنم این اقدام در کشور ما می توانست باعث تامین سریع تر واکسن شود.

همه امکانات برای تسریع واکسیناسیون به کار گرفته شود

ظفرقندی با بیان اینکه در حال حاضر با پیک پنجم کرونا مواجهیم، گفت: میزان‌انتقال در سوش انگلیسی ۳.۵ تا ۴ بود اما در دلتا حدود هشت است. بنابراین باید هرچه سریع تر همه امکانات کشور را وارد کنیم تا زودتر واکسیناسیون انجام شود.

وی تاکید کرد: چیزی که باید همه کشور و همه پتانسیل های کشور بسیج شوند تا به آن برسیم تهیه واکسن از هر طریق ممکن است. آن هم بدون هیچ محدودیت و ممنوعیتی. تا جایی که واکسن داخلی به تولید صنعتی برسد، راهی جز این وجود ندارد. قول هایی داده می شود و الان هم وعده هایی داده شده که طی یکی دو هفته آینده واکسن هایی وارد میشود که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

ظفرقندی درباره چرایی عدم ورود واکسن های ایرانی به صورت گسترده، گفت: مشکل تبدیل فاز علمی به فاز صنعتی است. یعنی واکسن های موجود که مجوز اضطراری دریافت کردند، از نظر علمی توانستند معاونت غذا و دارو را برای دریافت مجوز  اضطراری قانع کنند. البته این مجوز از کمیته اخلاق دریافت نشد، اما معاونت غذا و دارو مجوز اضطراری را صادر کرد، اما برای تولید صنعتی هنوز سازوکار لازم فراهم نشده که قول دادند تا در یکی دو هفته آینده این موضوع را حل کنند. فاز صنعتی هم یعنی اینکه پیش نیازهایی مانند مواد اولیه و ... فراهم شود و هر یک از اینها که بسیاری از آنها هم به تهیه از خارج نیاز دارد، اگر با مانع مواجه شود، طبیعتا آن فاز به تاخیر می افتد. بسیاری از واکسن ها قبل از صدور مجوز تولید صنعتی شان را شروع میکنند.

ادامه دارد

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)